Aihe: Laulu: Kylmä piste 1 | |
---|---|
![]() 08.11.2010 14:45:41 (muokattu 08.11.2010 14:52:39) | |
Ensimmäinen tulevalta levyltämme julkaistu laulu, jota olen pantannut jo kolmisen vuotta. Mielestäni yksi onnistuneimpia tekstejäni, jota en ole tännekään laittanut siksi, että kappaleesta ei ole ollut ennen tätä ääntä sitä kaipaaville kuuluvilla. Sävellys kulkee kuitenkin aika rinnan itse lyriikan kanssa. Kappaleen nimi on Kylmä piste ja se sijoittuu osaksi kokonaisuutta, mutta on kuitenkin kirjoitettu yksilöllisenä lauluna. Siihen sisältyy myös pieni intertekstuaali, joka ehkä voimistaa kappaletta. Kylmä piste Kylmä piste ilmassa oletko sinä siinä kuvittelenko vain oletko sinä siinä Varjo seinällä kuva lasiin heijastuneena kuvittelenko vain oletko sinä siinä Jos olet - kuule Jos olet - pysy Pysy kanssani niin kauan että voimme olla taas samaa pysy luonani niin pitkään ett'olen valmis saapumaan Väristyksiä ihollani sormenpääsikö koskee ikkunasta vetoa vai hengityksesi kevyt Askelia huoneissa kuvittelenko vain vanhuuttanko narisevat laudat lattiain Vanhuuttaanko narisee sydämeni vai pelkoa, halua luoksesi heikkouttaanko huutaa mieleni vai pelkoaan haluta luoksesi *Usko, vastaa, kerro rukoile, vastaa, katso kerro, vastaa, vastaa kerro Kuuntelen kuinka levottomana liikut odota minua, älä mene tunnen kuinka aika hidastuu kuinka pysäyttäisin sen *Kahlekuningas, taikuri ja meedionpaljastaja Harry Houdini lupasi kuolinvuoteellaan 1926 vaimolleen Bessille yrittävänsä kaikinkeinoin ottaa kuoltuaan yhteyttä tuonpuoleisesta. Tämän jälkeen Bess osallistui moniin meedioistuntoihin, yrittäen vastaanottaa viestiä, mutta tuloksetta. Viimein 1929 Bess sai viestin meedio- Arthur Fordin välityksellä, se oli täysin sama, jonka Harry ja Bess olivat sopineet sen olevan: "Answer, tell, pray - answer, look, tell, answer -answer, tell" Ääntä http://www.myspace.com/ruoto :) PS: Äänittelystä mieleen jäi vielä se, että kun olin saanut kaikki omat raitani illalla äänitettyä ja menin nukkumaan, tunsin kuinka joku veti peiton päältäni ja heräsin siihen, tyhjässä asunnossa :D ..ei paranis leikkiä tämmösillä asioilla :) Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)