Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: frank marino
1 2
erkki61
05.11.2010 22:52:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko ehki vähiten arvostettu kitaristi ikinä?
muitakin on keitä
 
Gary Enfield
05.11.2010 22:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni se on tuolla pohjois-ameriikan mantereella paremmin noteerattu kuin täällä. Aikanaan tuli tuota Juggernaut-älppäriä kunneltua paljonkin.
 
hallu
05.11.2010 23:12:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erkki61: onko ehki vähiten arvostettu kitaristi ikinä?
muitakin on keitä

 
No ei se minusta mitenkään vähiten ole arvostettu. Minä esimerkiksi arvostan sen ihan helvetin korkealle, koska jos minun pitäisi nostaa yksi kitaristi niiden kymmenien joukosta, jotka ovat syvimmin vaikuttaneet omaan ajatteluuni ja soittooni, niin ilman muuta se olisi Frank Marino.
 
Mun mielestä on vähän hankala tämmöiset arvostusjutut, kun millä sitä ikein mitataan? siitäkö kuinka paljon jotain tyyppiä palvotaan muusikoidennetissä? vai levymyynnillä? medianäkyvyydellä? ....? demokratiassa kukaan ei saa ansionsa mukaan kummiskaan. Enkä minä ainakaan osaa sanoa mitä joku taiteilija ansaitsee. Tehdä taidetta vapaana markkinoiden paineesta? läjäpäin rahaa ja rakkautta? kollegojen varauksettoman ihailun? yleisön palvonnan?
 
erkki61
05.11.2010 23:15:06 (muokattu 05.11.2010 23:17:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joskus 84 -85 ajattelin tästä kuullaan vielä
vähämpä tiesin
 
Borlag
05.11.2010 23:17:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi kovimmista hepuista omissa kirjoissani myös. Arvostusta saa kyllä niiltä ketkä miehen tuotantoa tuntee, mutta muuten vähän unohdettu suuruus vaikka tuotantoa on ihan lähivuosiltakin, vaikkakin pelkästään livemuodossa.
 
Gary Enfield
05.11.2010 23:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juggernautin jälkeen tuli se Full Circle, mikä ei ollut varsinaisesti huono, mutta hajanainen ja enemmän biisintekoon kuin kitarasankaruuteen keskittynyt, siinä oli pari hienoa biisiä, mutta en sitä jaksanu kuunnella samalla tavalla kuin Juggernautia. Meni neulan hypyttämiseksi. Sen jälkeen Marino tipahti mun huomipiiristä pois. Pitäiskin oikeastaan kuunnella molemmat uudestaan että mitä sanois tänään. No Juggernautia ei välttämättä tartte edes kuunnella, sen aika hyvin muistaa.
 
MoreK
05.11.2010 23:30:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli jotain Marinon live-levyä kuunneltua huuli pyöreenä 80-luvulla. En muista mikä levy, mutta oli mainio. Sen jälkeen en juuri Marinosta kuullut.
 
Borlag
05.11.2010 23:32:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MoreK: Tuli jotain Marinon live-levyä kuunneltua huuli pyöreenä 80-luvulla. En muista mikä levy, mutta oli mainio. Sen jälkeen en juuri Marinosta kuullut.
 
1 vinyylin levy on nimeltään Live tuo julkaistiin 70 luvulla jo, 80 luvun loppupuolella tullut tuplavinyyli oli nimellä Double Live. Molemmat todella kovia vetoja, kuin myös se uusin live pläjäys Real Live! mikä onkin miehen viimeinen julkaisu.
 
erkki61
05.11.2010 23:36:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kysykääpä kavereilta vaimoilta tyttöystäviltä kuka on
frak marino oikeasta vastauksesta saa pisteen
 
Gary Enfield
05.11.2010 23:38:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erkki61: kysykääpä kavereilta vaimoilta tyttöystäviltä kuka on
frak marino oikeasta vastauksesta saa pisteen

 
No kyllä mun vaimo sen tietää, kun sen mielestä Frank Marinon When Love is Lost just tolta full circleltä on yks ihkuimmista biiseistä ikinä.
 
Borlag
05.11.2010 23:39:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erkki61: kysykääpä kavereilta vaimoilta tyttöystäviltä kuka on
frak marino oikeasta vastauksesta saa pisteen

 
Saakos extra pisteitä jos omat 2 ja 6 vuotiaat muksutkin tunnistaa Marinon musiikin? :)
 
cbs
05.11.2010 23:51:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erkki61: joskus 84 -85 ajattelin tästä kuullaan vielä
vähämpä tiesin

 
Marino on rootsmies ja alallaan tunnettu ja arvostettu. Juggernaut oli ajan hengen mukainen, mutta ehkä ei kuitenkaan hänen ominta aluettaan, mikä varmaan kuvastaa sitä, ettei lento sen jälkeen kestänyt. Mulle Juggernaut on kuitenkin sitä itteään. Ykönen.
 
erkki61
06.11.2010 00:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tunti ja huiskis ja sain enemmäm kun 30 vuodessa ruosteen faneja
 
erkki61
06.11.2010 00:28:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erkki61: tunti ja huiskis ja sain enemmäm kun 30 vuodessa ruosteen faneja
 
eli tunnissa enenmän keskustelua kun vuosissa juggernautista
 
Borlag
06.11.2010 00:30:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt ihan... http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=106500&o=80&oo=210
 
Gary Enfield
06.11.2010 00:37:04 (muokattu 06.11.2010 00:37:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, kyllä se kitarismi on niin loisteliasta että siitä voi puhua kuinka paljon vaan. Ylittää kyllä valitettavasti sen verran reippaasti omien sormien notkeuden että puheeksi myös jää.
 
erkki61
06.11.2010 00:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei millään pahalla mutta frank on vaaan niiin roock
 
Gary Enfield
06.11.2010 01:17:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kurkkasinpa youtubeen ja tätä tarjosi ekana.
 
http://www.youtube.com/watch?v=5TuYyFArhwA
 
Lunnu
07.11.2010 21:33:03 (muokattu 07.11.2010 21:37:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on kyllä pakko avautua kun on kysymys yhdestä oman soitannollisen identiteetin muodostuksen kulmakivistä - eli suurista idoleista.
 
Erityisen lujaa aikoinaan kolahti What's next -levy, jolta eritoten biisit 'somethings coming our way', 'finish line' ja 'you got living' oli jotain aivan nuorta miestä hämmentävää.
Jostain syystä tuosta tallenteesta ei ole kunnollista ja tasokasta remasterointia näkynyt missään - liekö masterit tuhoutuneet tai ajautuneet jonkun ahneen roiston kassakaappiin?
 
Myös 70-luvun loppupuolen live levyltä vedokset Johnny B Goode ja I'm a King Bee vei mennessään.
Toinen tosi vaikuttava opus oli 'world anthem' - myöskin 70-luvulta.
 
Henk.koht. olen kyllä sitä mieltä, että kaverin luomisvoimaisin kausi osui juurikin tuohon 70-luvulle ja siihen 70/80 luvun vaihteeseen. Sen jälkeen homma meni enemmän tai vähemmän jonkinlaiseksi kvasi-hevanderiyritelmäksi joka ei ainakaan meikäläiselle enää siinä määrin kolahtanut.
 
Nostalgy is not what it used to be
ReBeat
07.11.2010 22:30:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelin että tuolla toisessa ketjussa joku ei oikein nauttinut Frankin laulamisesta. Kyllä se mun mielestä ihan hyvin laulaa. Paljon paremmalla äänellä kuin esim SRV ikinä. Soitto on parhaimmillaan ihan parhautta rock-kitaroinnin lajissa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «