BigPapa 05.11.2010 23:37:19 (muokattu 06.11.2010 00:19:31) | |
---|
velsa: Papa oli kaivanut harmonisaattorimulinexevripadin kaapin kätköistä!!! Jos tää nyt tarkoittaa sitä että soittamalla oli harmoniat -stemmat- luotu niin joo kyllä mää myönnän. Ja hianoo jos on sulla ny sellanen dreamcometrueonceinalifetimeskeba. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blaekie 05.11.2010 23:57:44 | |
---|
velsa: Uusi tele siinä vinku ja vonku........jokaisella mahdollisella mikkiasennolla mentiin......se on kyl paras mitä mulla on ollu,ja niin myös toi talla ja kaulamikin balanssi!!!!!! No toi on hyvä juttu, ettei tullu turhaan nakerrettua. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
Väsykäsi 06.11.2010 00:01:46 | |
---|
Väsykäsi: Lähtee hyvin, keskivaiheilla empii ja lopussa tulee tunne, että suunta ei ole ihan tarkkaan tiedossa Tämä tuli itsellekkin mieleen, kun vetoa kuuntelin seuraavana päivänä, mutta oli liian laiska, että olisin soittanut uusiks. Olis kenties ollut parempikin. Mä sanon sulle potikkapelle: paa lisää purjehdusvenesoundia tai mää katkon sulta sormet! - Jukka Eemil Vanaja |
BigPapa 06.11.2010 00:05:30 (muokattu 06.11.2010 00:06:22) | |
---|
sickboy: BigPapa: Iron Maiden tuli vierailulle, jatko taattua Pappabluesia. Isoista bendeistä tykkäsin. Voinhan mä paljastaakin. Välillä aina haluu laittaa pieniä kunnianosoituksia joillekkin, joita on joskus diggaillu nöössinä ja nyt oli paikka muistaa Tommi-vainaata: Toki hieman mukaillen, 1.06 alkaen. http://www.youtube.com/watch?v=F2qTJkWnhoU For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Gary Enfield 06.11.2010 00:33:13 | |
---|
BigPapa: Voinhan mä paljastaakin. Välillä aina haluu laittaa pieniä kunnianosoituksia joillekkin, joita on joskus diggaillu nöössinä ja nyt oli paikka muistaa Tommi-vainaata: Toki hieman mukaillen, 1.06 alkaen. http://www.youtube.com/watch?v=F2qTJkWnhoU Hohoo, kuinka ne jotkut nöskinä kuullut riffit voikin kulkea matkassa koko elämän. Tommi tosin ei kuulu mun reppuun, mutta olis varmaan voinu jos ois osunu kohdalle. |
WanhaWetäjä 06.11.2010 01:47:34 (muokattu 06.11.2010 01:48:03) | |
---|
Sicboy: Wanha Wetäjä: Nyt ollaan jo niin paljon ulkona boksista, että ei mene mulle jakeluun. Hyvällä tatsilla vedetty kylläkin. Jos tarkoitat boxilla sävellajia niin vaadin perusteluja! Kyyyyllä tuo ihan/lähes harmonian mukaan menee, mun korvaan, ainakin yritin tiukasti(?) pysytellä "boxissa" ja välttää niitä hankalasti ymmärrettäviä "liian" sinisiä ääniä. Jos taas puhut perinteisestä "roots"-boxista niin se nyt oli mun näkemys asiasta, mä olen edelleen se vastarannan kiiski, turkulainen Helsingissä, noin kuvainnollisesti, osin kyllä ihan todellisestikin, ei tää ole mun genre, jos nyt mikään on, humppa ehkä lähinnä ;-) No vakavasti (hoho) puhuen ja oikeen tarkkaan kuunnellen niin mun vedossa MUN mielestä on yllättävän paljon ihan peruspentatoniikkaa tällä kertaa mukana, ehkä seuraavassa skabassa on jo ihan pelkästään sitä, mitä kyllä syvästi epäilen jo tässä kohtaa ;-) No ihan miten vaan ja ei tämä leikkiä kummempaa ole, soittaminen on kivaa ja mun korvaan tausta ei ollut lainkaan "roots" sanan varsinaisessa merkityksessä ja mähän vetelen aina vähä mitä sattuu, soittoa vois vähä suoristaa, myönnetään. Mutta hiton hyvä tausta ja jotenkin maaginen svengi, tykkäsin kovasti. |
sickboy 06.11.2010 08:50:08 | |
---|
WanhaWetäjä: Jos tarkoitat boxilla sävellajia niin vaadin perusteluja! Ehkä toi alun juttu, mikä toistuu myöhemminkin, antoi mulle sellaset oudot fibat tästä heti kärkeen. Oltiin siellä pentatonisessakin, mutta mun korvaan ja harmoniatajuun tässä oli vaan vähän liikaa niitä liian outoja ääniä. Ehkäpä vaikka vuoden parin päästä osaisin tätäkin vetoa arvostaa ihan eri tavalla. |
blues guitar 06.11.2010 11:57:58 | |
---|
Morek: Kyllä tätä jollain klubilla voisi kuunnella. Soundi toimi. ...Riittävän monen drinksun jälkeen 8DD Soittimena Tokain Lessu V.Rautian P-90 kloonilla. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Kuha 07.11.2010 19:50:44 | |
---|
WanhaWetäjä: juu ei..mä en edellenkään miellä tota a-osaa duuriksi, se vähän hämää jossain kohtaa No katoppas, tein virheen. |
Illu 07.11.2010 21:07:11 | |
---|
Kuha: No katoppas, tein virheen. Ehkä myö vaan ollaan niin hilpeitä veikkoja, että duuria pukkaa väkisin. |
latuska90 07.11.2010 21:20:11 (muokattu 07.11.2010 21:20:28) | |
---|
Illu: Ehkä myö vaan ollaan niin hilpeitä veikkoja, että duuria pukkaa väkisin. Duuria tuppaa itelläkin tulemaan, vaikka taustassa soisi mollisointu. Huomaan kyllä tehneeni silloin virheen, mutta välillä liian myöhään. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
krk 07.11.2010 21:21:42 (muokattu 07.11.2010 21:25:10) | |
---|
Kuha: No katoppas, tein virheen. Heh heh... no eihän ole millään kuviteltavissa olevalla tavalla "virhe" olla eri mieltä WW:n kanssa harmonisista seikoista. Tossa sun vedossa ei todellakaan ole harmonisesti yhtään virheellistä ääntä. E. latuska90: Duuria tuppaa itelläkin tulemaan, vaikka taustassa soisi mollisointu... Tästähän ei ole nyt tässä tapauksessa kysymys. "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
krk 07.11.2010 21:23:23 (muokattu 07.11.2010 21:24:24) | |
---|
Osaan tuplia näköjään minäkin. "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
Illu 07.11.2010 21:28:32 | |
---|
latuska90: Huomaan kyllä tehneeni silloin virheen, mutta välillä liian myöhään. Välillä tulee kyllä soitettua ihan huolella päin *ersettä, eikä huomaa mitään... Sitten kun kuuntelee jonkun ajan päästä uudelleen, niin karu totuus iskee... Pistin tonne divari skabaan vedon ja kuuntelin, ettei nyt ihan uponnu taustaan, mutta menköön. Joo, ei kai kun meni väärästä sävellajista koko *aska. Ai että kun kiukutti, oishan tossa ollu viikolla aikaa parsia. Pistin sitten keskustelu ketjuun paikkoheiton. |
JaSo 07.11.2010 22:16:48 | |
---|
Kuten joku muukin totesi, Floydmaista menoa. Täytynee tutustua Pink Floydin tuotantoon : ) En tiedä siitä juuri muuta kun Another Brick In The Wall- biisin, jossa on todella upea kitarasoolo! Bless is more... |
JaSo: Täytynee tutustua Pink Floydin tuotantoon : ) En tiedä siitä juuri muuta kun Another Brick In The Wall- biisin, jossa on todella upea kitarasoolo! Siun veossa ol jottai hyvinnii 60-lukulaista ilimapiiriä. Iha vähällä ol etten pistettä nasauttana, mutkunne ei riittännä sittenkää. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
velsa 08.11.2010 01:20:19 | |
---|
latuska90: Duuria tuppaa itelläkin tulemaan, vaikka taustassa soisi mollisointu. Huomaan kyllä tehneeni silloin virheen, mutta välillä liian myöhään. Se on hyvä asia että huomaat......se tarkoittaa et sä kuuntelet muutakin kun itseäsi.....monet kitaristit ovat vähän liian innoissaan omasta soitostaan ja vetelevät "pitkäksi" kun eivät malta kuunnella mitä sielä taustassa tapahtuu!!!! Kauas on pitkä matka........ |
velsa 08.11.2010 12:48:48 | |
---|
Skaba 153 pulkassa, BigPapan työt!!!!! Kauas on pitkä matka........ |
sumuhenkilö 08.11.2010 13:59:52 | |
---|
karik: Tämä kulkee kuin hirvi. Tämä taitaa olla hirvein soittelemisista saamani palaute. Ilmeisesti ei kuitenkaan päätynyt tämä hirvi säilykkeeksi vielä... :) Kiitoksia vaan kannatuksesta ja kommenteista! Se mitä tuleman pitää, pitää tuleman... |
BigPapa 08.11.2010 14:09:31 (muokattu 08.11.2010 15:18:47) | |
---|
velsa: Skaba 153 pulkassa, BigPapan työt!!!!! Kyllähän siinä on toi Kuhakin, mulla on jotain taustaa, ehkä, jos jaksatte ootella, nyt oon huolissani vasemman korvani kuulosta ja en kyllä pysty keskittymään mihinkään. Terveydenhoitajat eivät saaneet auki ja huomiseksi on lääkärinaika. Mikäli tausta on huono, niin valittakaa mulle. Revin kohta ton korvan irti. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |