Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minkä ikäisenä kannattaisi lähteä bänditoimintaan?
1
kotoilija
19.01.2010 22:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä kuten otsikko kertoo, minkä ikäisenä kannattaisi alkaa bändiä perustamaan? Itse olen 13, täytän kesäkuussa 14.
 
Numb
19.01.2010 22:22:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En näe tätä ikäkysymyksenä. Silloin kun siltä tuntuu.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Sergei Fallinen
19.01.2010 22:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heti kun saa bändin kasaan. Itel tais olla noin 5-vuotiaana pikkuveljen kanssa bändi.
 
ravensoul
20.01.2010 00:09:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heti jos vaan sopiva porukka löytyy. Muiden kans soittaessa oppii äkkiä enemmän kuin sängynreunalla itsekseen näpräämällä.
 
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Jankku
20.01.2010 15:16:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisin olla kymmenen ku pistettiin eka rokkibänri kokoon ja ihan oikeilla soittimilla ;) Koulun bändikerholla oli kyllä näppinsä pelissä mutta helvetin hauskaa se oli :)
 
Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
elsewhere
20.01.2010 16:53:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kyse on oikeasti soittamisesta, heti kun mahdollista. Jos taas pätemisestä ja häsläämisestä, niin parasta jättää väliin kokonaan.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Sanetium
21.01.2010 15:45:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksin soittamalla oppii soittamaan yksin ja bändissä oppii soittamaan muiden kanssa. Eli niin pian kuin mahdollista, mutta ensimmäistä bändiprojektia ei välttämättä kannata ottaa haudanvakavasti, ellei soittokokemusta muuten ole jo kertynyt usean vuoden ajalta. Harvoin sitä ukko nooan opettelemisen jälkeen aletaan tekemään demolevyä ja silleen. Siis pidetään ne saappaat maassa eikä leijuta pilvissä, niin pysyy se yhtyekin helpommin kasassa.
 
Koskaan ei myöskään ole liian myöhäistä. Eikä bändin jäsenten ikäerollakaan ole hirveästi väliä jos soittotaidot ovat suurin piirtein samalla tasolla.
 
Condition LÖRTTIBASAKAT goddamn it! -Shouted Ismo Ponumies syöksyessään paskovan cows' throats.
JOPPA
21.01.2010 18:19:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun eka bändi taisi olla ehkä ~ yheksänvuotiaana. Bändin voi mielestäni perustaa ihan neljävuotiaana tai vaikka kahdeksankymmentävuotiaana, jos vaan innostusta ja ehkä jopa jotain taitoa löytyy.
 
Punkbändi on helppo perustaa. Kun kielisoittajat (ei laulaja) osaavat jotkut kolme sointua, vaikkapa E, A ja H ja rumpali osaa peruskompin ja laulaja osaa laulaa shitfuckfuckfuck on ensimmäinen biisi tehty. Koulun musiikintunnilla opetettiin tommoset sanat tekemään.
 
E:stä C#:ään
Nazareth
16.09.2010 13:59:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ravensoul: Heti jos vaan sopiva porukka löytyy. Muiden kans soittaessa oppii äkkiä enemmän kuin sängynreunalla itsekseen näpräämällä.
 
Nimenomaan.
 
Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi.
RamoQ
16.09.2010 15:06:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JOPPA: Mun eka bändi taisi olla ehkä ~ yheksänvuotiaana. Bändin voi mielestäni perustaa ihan neljävuotiaana tai vaikka kahdeksankymmentävuotiaana, jos vaan innostusta ja ehkä jopa jotain taitoa löytyy.
 
Punkbändi on helppo perustaa. Kun kielisoittajat (ei laulaja) osaavat jotkut kolme sointua, vaikkapa E, A ja H ja rumpali osaa peruskompin ja laulaja osaa laulaa shitfuckfuckfuck on ensimmäinen biisi tehty. Koulun musiikintunnilla opetettiin tommoset sanat tekemään.

 
Päivän naurut sain tuosta... :D
 
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
Kefiiri
16.09.2010 18:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Jos kyse on oikeasti soittamisesta, heti kun mahdollista. Jos taas pätemisestä ja häsläämisestä, niin parasta jättää väliin kokonaan.
 
Eivätkö kaikki edellä luetellut toimet muka kuulu täysipainoiseen rockmeininkiin?
 
Hyppymiina
07.11.2010 20:10:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JOPPA:
Punkbändi on helppo perustaa. Kun kielisoittajat (ei laulaja) osaavat jotkut kolme sointua, vaikkapa E, A ja H ja rumpali osaa peruskompin ja laulaja osaa laulaa shitfuckfuckfuck on ensimmäinen biisi tehty. Koulun musiikintunnilla opetettiin tommoset sanat tekemään.

 
Niin. Paskaan punkkibändiin tälläinen systeemi varmasti sopiikin. On se punkkikin vaan ihan oma taiteenlajinsa ja heti huomaa että ketkä on veivanneet kymmenen vuotta sitä hossea ja ketkä kuukauden.
 
Auryn
07.11.2010 20:38:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cool-guitarist: Elikkä kuten otsikko kertoo, minkä ikäisenä kannattaisi alkaa bändiä perustamaan? Itse olen 13, täytän kesäkuussa 14.
 
HETI...!!!
 
tepeh
07.11.2010 22:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cool-guitarist: Elikkä kuten otsikko kertoo, minkä ikäisenä kannattaisi alkaa bändiä perustamaan? Itse olen 13, täytän kesäkuussa 14.
 
Ois pitäny jo! Ei enää mitään mahdollisuuksia. Oot liian vanha jo, ei ketään kiinnosta tulla kattomaan mitään pappoja kitarat käsissä...
 
No ei vaan sitten ko siltä tuntuu. Jos susta tuntuu, että nyt on aika ni bändi kasaan vaan :)
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
humppahanuristi
08.11.2010 16:01:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olin 14, kun tehtiin humppabändillä jo eka keikka. Eikä siitä ole vasta kuin 19,5 vuotta.
 
Humpasta rautalankaan...
tender.insanity
10.11.2010 08:13:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

42 sopii vastaukseksi tähänkin.
 
SpeedGovernor
10.11.2010 17:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse olin 29 kun ensimäisen oman bändin perustin. Ennen sitä ei kokemuksia bändihommista. Nyt erittäin nautittavaa puuhastelua.
Enemmän on vierikokemuksia siitä, että ollaan siinä teini-iässä ja ihan helvetin tosissaan bändiä ja soittajaa. Hormoonit hyrrää ja paska lentää. Aikuiseksi kasvettuaan vihaa musahommaa niin ettei soittimiin koske enää ikänä. Suosittelen ottamaan ihan iisisti sen bändihomman kanssa ja nauttimaan musasta. Ei varmaankaan ole ikää millon alottaa.
 
Wolfhound
03.12.2010 18:59:26 (muokattu 03.12.2010 19:02:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heti sen ikäsenä kun on sen verran tuntumaa omaan soittimeen, että yks-kaks biisiä menee niin että kehtaa kavereille esittää. Eli ei niinkään fyysisestä iästä kuin "soittoiästä" kii...
 
tender.insanity: 42 sopii vastaukseksi tähänkin.
 
Jee, mulla on sit vielä melkein kaks vuotta aikaa treenata pohjia ;)
 
Se mikä ei tapa, vituttaa
Blackbeard
13.12.2010 21:38:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläinen lähti siinä peruskoulun 7. luokan aikana eli 13-vuotiaana koulun bändivalinnaisen kautta bänditoimintaan ja hauskaa on ollut! Alussa oli tietysti vähän säheltämistä, koska vain pari meistä osasi soittaa omia instrumenttejaan oikeasti, mutta nykyään voin sanoa, että olemme oppineet juurikin tuon alkuperäisen bändin kanssa musiikkiin liittyviä asioita aika hemmetin paljon. Tätä nykyä meille on koulun juhlissa langetettu lähes täysi vastuu äänentoistosta ja roudaamisesta, ja olemme siis 9. luokalla. Eli lähde ehdottomasti silloin kun siltä tuntuu! Se kannattaa! :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «