Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson PDX Demmelition King V - onko kannattava ostos?
1 2
Jokkis
07.11.2010 15:47:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä tässä olen jo jonkun aikaa miettinyt uuden kitaran hommaamista ja olen erityisesti yrittänyt etsiä tietoa tästä kyseisestä kitrasta. Onko laadukas vai täysi romu kun ei viittis pistää rahaa menemään johonkin romuun.
 
Kokemuksia kitarasta, kommenteja tai ehdotuksia muista vastaavan hintaluokan V mallisista kitaroista tänne. Kiitos!
 
vvaltsu
07.11.2010 21:47:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kokemuksia, mutta muutama spekseistä löytyvä juttu arveluttaa. Tuossa on Jacksonin lisenssifloikka, eli _saattaa_ aluksi pitää vireen mutta viimeistään muutaman vuoden käytön jälkeen alkaa temppuilla vireen kanssa. Tämä johtuu nopeasti kuluvista veitsenteristä, jotka on tehty pehmeämmästä metallista kuin Original Floyd Rosessa. Toiseksi EMG-HZ -mikit ovat kuulemma aika huonot ilman erillistä gain-boosteria. Molemmat, sekä talla että mikit ovat tietysti vaihdettavissa, mutta ne tulee kustantamaan enemmän kuin kitara uutena. Mnetin vanha virsi, osta torilta käytettynä joku vehjes jossa on kunnon floikka (OFR, Schaller, Edge Pro) tai kiinteätallainen.
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
lavaamo
07.11.2010 21:58:03 (muokattu 07.11.2010 21:59:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: Ei kokemuksia, mutta muutama spekseistä löytyvä juttu arveluttaa. Tuossa on Jacksonin lisenssifloikka, eli _saattaa_ aluksi pitää vireen mutta viimeistään muutaman vuoden käytön jälkeen alkaa temppuilla vireen kanssa. Tämä johtuu nopeasti kuluvista veitsenteristä, jotka on tehty pehmeämmästä metallista kuin Original Floyd Rosessa. Toiseksi EMG-HZ -mikit ovat kuulemma aika huonot ilman erillistä gain-boosteria. Molemmat, sekä talla että mikit ovat tietysti vaihdettavissa, mutta ne tulee kustantamaan enemmän kuin kitara uutena. Mnetin vanha virsi, osta torilta käytettynä joku vehjes jossa on kunnon floikka (OFR, Schaller, Edge Pro) tai kiinteätallainen.
 
Mistäs sä tollaset speksit löysit, FRT talla ja EMG:n aktiivithan tuossa pitäisi olla?
 
FRT:n pitkäaikaisesta kestosta ei ole vielä hirveän tarkkaa tietoa, uusi tuttavuus kun on. Mutta ilmeisesti kuitenkin huomattavasti parempi kuin perus lisenssitallat.
 
Tuohon hintaan kyllä katselisin torilta KV-2:n
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
zuppermuhle
07.11.2010 22:28:45 (muokattu 07.11.2010 22:29:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Mistäs sä tollaset speksit löysit, FRT talla ja EMG:n aktiivithan tuossa pitäisi olla?
 
FRT:n pitkäaikaisesta kestosta ei ole vielä hirveän tarkkaa tietoa, uusi tuttavuus kun on. Mutta ilmeisesti kuitenkin huomattavasti parempi kuin perus lisenssitallat.
 
Tuohon hintaan kyllä katselisin torilta KV-2:n

 
Kyseessä on halvempi PDX malli joka maksaa 450€ ulkomaila. Siinä siis HZ mikit ja lisenssifloikka.
 
Ja KV-2 et saa tuohon hintaan.
 
"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
lavaamo
07.11.2010 22:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zuppermuhle: Kyseessä on halvempi PDX malli joka maksaa max 600€ Siinä siis HZ mikit. Ja
 
Katos perhanaa, myönnän mokani. Enpä tiennyt tuollaista halppista olevankaan.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Jokkis
10.11.2010 17:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, mä tiesinkin, että siinä saattaa olla lisenssifloikka ja EMG passiivi mikit ja että siinä on pulttikaula. Mulle kuitenkin olis tärkeintä, että kaula olis ohut ja hyvä soittaa. Jos toi talla nyt kestää muutaman vuoden hyvänä niin mä voisin sitten myöhemmin vaihtaa siihen kunnollisen tallan ja mikkien vaihtokaan ei mikään ongelma mulle. Jacksonin V mallisen kitaran mä kuitenkin varmaan hommaan. Sitten olis yhteensä kolmea eri merkkiä kokeeltu. Aluksi oli 230 euron Ibanez, joka aiheutti mulle trauman nauhojen kulumisesta. Sain nauhat kulutettua ihan hirveeseen kuntoon alle 6kk:ssa. Kyllä liikkeessä ihmeteltiin. Sitten hommasin LTD:n ja se on toiminut ihan hyvin. Mitä nyt vähän lisenssitalla kettuilee. Molemmat on ollut stratoja ja nyt ajattelin, etä olis aika hommata semmonen oikein ''heviskeba'' kun sitä musiikkia yleensä aina soittelen. Tosin ei se V muoto siitä välttämättä sen hevimpää tee mutta olispahan piristävää vaihtelua.
 
Mr. Speed
10.11.2010 17:05:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokkis: Joo, mä tiesinkin, että siinä saattaa olla lisenssifloikka ja EMG passiivi mikit ja että siinä on pulttikaula. Mulle kuitenkin olis tärkeintä, että kaula olis ohut ja hyvä soittaa. Jos toi talla nyt kestää muutaman vuoden hyvänä niin mä voisin sitten myöhemmin vaihtaa siihen kunnollisen tallan ja mikkien vaihtokaan ei mikään ongelma mulle. Jacksonin V mallisen kitaran mä kuitenkin varmaan hommaan. Sitten olis yhteensä kolmea eri merkkiä kokeeltu. Aluksi oli 230 euron Ibanez, joka aiheutti mulle trauman nauhojen kulumisesta. Sain nauhat kulutettua ihan hirveeseen kuntoon alle 6kk:ssa. Kyllä liikkeessä ihmeteltiin. Sitten hommasin LTD:n ja se on toiminut ihan hyvin. Mitä nyt vähän lisenssitalla kettuilee. Molemmat on ollut stratoja ja nyt ajattelin, etä olis aika hommata semmonen oikein ''heviskeba'' kun sitä musiikkia yleensä aina soittelen. Tosin ei se V muoto siitä välttämättä sen hevimpää tee mutta olispahan piristävää vaihtelua.
 
Hommaa sitten kiinteä talla. Samat "kettuilut" tulee tuollakin vastaan, ja sitkös vasta vituttaa. Suosittelen harkitsemaan, josko vaikka myisit kitaran, jos useampi löytyy. Miljuuna puolivillasta skittaa on kyllä mielestäni hölmöintä mitä harrastaa. mielummin sitten vain se yksi kitara, joka on kunnollinen.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Jokkis
11.11.2010 20:51:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Hommaa sitten kiinteä talla. Samat "kettuilut" tulee tuollakin vastaan, ja sitkös vasta vituttaa. Suosittelen harkitsemaan, josko vaikka myisit kitaran, jos useampi löytyy.
 
No tosta Ibanezista oon pyrkinytkin pääsemään eroon. Kolme kitaraa onkin jo liikaa ja oon aina ajatellu, että kaksi riittää. Kiinteätallaset kitarat ei oikein jaksa enää innostaa. Sitä haluis, et on se floikka jolla vois vähän leikkiä. Ei se floikka nyt tähän asti ole varsinaisesti vituttanut, sillä kyllä se mun LTD:ssä on pitänyt vireen ihan suht hyvin. Välillä vaan vähän kettuillu kuten aikasemmin sanoin. Se nyt on ihan normaalia, että niiden kanssa joutuu vähän hienosäätämään.
 
Ehkäpä mun kannattais hommata joku käytetty ton Demmelitionin sijaan. joku samantapainen skeba. olisko kellään hyviä ehdotuksia tähän?
 
Mr. Speed
11.11.2010 20:58:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokkis: No tosta Ibanezista oon pyrkinytkin pääsemään eroon. Kolme kitaraa onkin jo liikaa ja oon aina ajatellu, että kaksi riittää. Kiinteätallaset kitarat ei oikein jaksa enää innostaa. Sitä haluis, et on se floikka jolla vois vähän leikkiä. Ei se floikka nyt tähän asti ole varsinaisesti vituttanut, sillä kyllä se mun LTD:ssä on pitänyt vireen ihan suht hyvin. Välillä vaan vähän kettuillu kuten aikasemmin sanoin. Se nyt on ihan normaalia, että niiden kanssa joutuu vähän hienosäätämään.
 
Ehkäpä mun kannattais hommata joku käytetty ton Demmelitionin sijaan. joku samantapainen skeba. olisko kellään hyviä ehdotuksia tähän?

 
Jos RR-mallinen kelpaa, niin RR24 tuohon hintaluokkaan voisi irrota käytettynä. Niissä on Koreassa valmistettu FRT-xxxx talla, jotka on tähän asti toiminu oikein hyvin. Ite en suin surminkaan lähtisi enää leikkimään noilla halvoilla lisenssitalloilla. Niistä on kokemusta, ja niiden ainainen säätäminen vituttaa. OFR oikein säädettynä taas piti kielten vaihdon ja kielten venymisen jälkeen sitten vireen seuraavaan kieltenvaihtoon asti. Säästää paljon aikaa ja hermoja.
 
BC Richillä on myös aika huokeita V-mallisia kitaroita, suht jees floikalla (ilmeisesti Ping-floikka, joka on oikein toimiva) tuohon hintaluokkaan, ihan uutena jopa.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Juicy
12.11.2010 00:22:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tuuri on myötä, sitä kalliimpaakin Demmelition KV:tä voi löytyä ebaystä käytettynä. Uusiakin on näkynyt siinä tonnin molemmin puolin, ainakin ennen.
 
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Jokkis
14.11.2010 12:19:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelin tossa Muusikoiden.net torilla tällaista kun Dean Razorback V 255 Blades Ja lähtee kyllä aika halvalla jos vertaa vaikka Thomannin hintoihin tosta skebasta. En ole normaalisti tykänny Deanien ulkonäöstä mutta tää on kyllä jotenkin miellyttävän näkönen mun omasta mielestäni. Mut siitä ollaan aivan varmasti montaa mieltä.
 
Kiinostas vaan tietää, että mitä mieltä ootte noista spekseistä. Mun mieles vaikuttaa aika lupaavalta.
 
lavaamo
14.11.2010 12:29:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokkis: Kattelin tossa Muusikoiden.net torilla tällaista kun Dean Razorback V 255 Blades Ja lähtee kyllä aika halvalla jos vertaa vaikka Thomannin hintoihin tosta skebasta. En ole normaalisti tykänny Deanien ulkonäöstä mutta tää on kyllä jotenkin miellyttävän näkönen mun omasta mielestäni. Mut siitä ollaan aivan varmasti montaa mieltä.
 
Kiinostas vaan tietää, että mitä mieltä ootte noista spekseistä. Mun mieles vaikuttaa aika lupaavalta.

 
Ei kai ne aivan paskoja ole, tuossa mun Razorbackissa tallakin tuntuu toimivan vaikka lisenssi onkin. Ja sellaista on kyllä puhuttu että noissa Deaneissa olisi parempia noi lisenssitallat?
 
Niin joo, ja toi mun omakin olisi myynnissä ;)
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Jokkis
14.11.2010 16:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Ei kai ne aivan paskoja ole, tuossa mun Razorbackissa tallakin tuntuu toimivan vaikka lisenssi onkin. Ja sellaista on kyllä puhuttu että noissa Deaneissa olisi parempia noi lisenssitallat?
 
Entä onko sulla millanen kaula siinä? Olis kiva tietää sellaista yleistietoo Deanin kauloista vaikka eihän niissä kaikissa ole samanlainen kaula. Jos kaula on ohut ja nopea niin silloin se on täydellinen minulle. En omaa mitään älyttömän pitkiä sormia vaikka ei ne mitkään nysätkään ole.
 
Niin joo, ja toi mun omakin olisi myynnissä ;)
 
Miksi muuten myyt sen?
 
lavaamo
14.11.2010 18:18:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokkis: Entä onko sulla millanen kaula siinä? Olis kiva tietää sellaista yleistietoo Deanin kauloista vaikka eihän niissä kaikissa ole samanlainen kaula. Jos kaula on ohut ja nopea niin silloin se on täydellinen minulle. En omaa mitään älyttömän pitkiä sormia vaikka ei ne mitkään nysätkään ole.
 
Onhan tuo suht ohut, profiili noissa kaikissa taitaa olla V
 
Miksi muuten myyt sen?
 
Tuli mulle vaihdossa myymääni kalliimpaan keppiin, eikä oikein oo mun juttuni tämä.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Jokkis
15.01.2011 23:00:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, palatakseni vanhaan juttuuni, tulin sellaisiin aatoksiin, että voisinkin oikeastaan hommata ton kalliimman Phil Demmelin signaturen ja ajattelin kysyä, että onko kellään ihan omakohtaista tuntumaa tohon keppiin? Ja jos on, niin minkälaista?
 
Ai niin, kävin tossa Jacksonin sivuilla ja katoin ton kalliimman mallin tietoja. Minua jäi häiritsemään kohta ''Neck width''. Voi olla, että leimaudun tyhmäksi, mutta olis kiva tietää, mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Vaikka omaankin melko hyvän englannin kielen taidon, niin tätä en kyllä ihan ymmärrä. Eikä sitten mitään ''katso sanakirjasta heittoja'', kiitos!
 
Estranged
15.01.2011 23:08:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokkis: Noniin, palatakseni vanhaan juttuuni, tulin sellaisiin aatoksiin, että voisinkin oikeastaan hommata ton kalliimman Phil Demmelin signaturen ja ajattelin kysyä, että onko kellään ihan omakohtaista tuntumaa tohon keppiin? Ja jos on, niin minkälaista?
 
Ai niin, kävin tossa Jacksonin sivuilla ja katoin ton kalliimman mallin tietoja. Minua jäi häiritsemään kohta ''Neck width''. Voi olla, että leimaudun tyhmäksi, mutta olis kiva tietää, mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Vaikka omaankin melko hyvän englannin kielen taidon, niin tätä en kyllä ihan ymmärrä. Eikä sitten mitään ''katso sanakirjasta heittoja'', kiitos!

 
Kaulan leveys.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666
lavaamo
15.01.2011 23:08:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokkis: Noniin, palatakseni vanhaan juttuuni, tulin sellaisiin aatoksiin, että voisinkin oikeastaan hommata ton kalliimman Phil Demmelin signaturen ja ajattelin kysyä, että onko kellään ihan omakohtaista tuntumaa tohon keppiin? Ja jos on, niin minkälaista?
 
Ai niin, kävin tossa Jacksonin sivuilla ja katoin ton kalliimman mallin tietoja. Minua jäi häiritsemään kohta ''Neck width''. Voi olla, että leimaudun tyhmäksi, mutta olis kiva tietää, mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Vaikka omaankin melko hyvän englannin kielen taidon, niin tätä en kyllä ihan ymmärrä. Eikä sitten mitään ''katso sanakirjasta heittoja'', kiitos!

 
Tarkoititko nut width?
 
Näkyy olevan tuo keppi Thomannilla 1444€, jos olisin sinä niin seuraisin toria ja JGP:n myyntipalstaa ja ostaisin RR1:n tai KV-2:n eikä mitään japanin rimpulaa.. Ai niin, niinhän mä olen tehnytkin :)
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Jokkis
15.01.2011 23:20:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Tarkoititko nut width?
 
En tarkottanut.
 
Näkyy olevan tuo keppi Thomannilla 1444€, jos olisin sinä niin seuraisin toria ja JGP:n myyntipalstaa ja ostaisin RR1:n tai KV-2:n eikä mitään japanin rimpulaa.. Ai niin, niinhän mä olen tehnytkin :)
 
Japanin rimpulaa... Onks niissä jotain suurempaakin vikaa? On ne varmaankin parempia kuin jossain Kiinassa tai Indonesiassa valmistetut. Toi keppi nyt sattuu vaan olemaan sellainen tapaus, että kun sen ekan kerran näin, niin tuli sellanen fiilis, että ton mä haluun. Se on ulkosin puolin just sellainen kun mä haluan ja muutenkin vaikuttas kelpo skebalta. Ei jumalauta... onkohan muhun iskemässä joku kamarunkkauskuume tai jotain. Toivottavasti ei. Sitten oltais taas rahattomia.
 
Juicy
15.01.2011 23:22:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Punnan ollessa heikoimmillaan yli vuosi sitten, tuon olis saanut briteistä alle tonnilla. Vähällä oli etten tilannut. =)
 
Ostakaa Peavey Classic. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Jokkis
15.01.2011 23:28:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Punnan ollessa heikoimmillaan yli vuosi sitten, tuon olis saanut briteistä alle tonnilla. Vähällä oli etten tilannut. =)
 
Niin, tarkoititko, että kitaran hinta+toimituskulut vai pelkkä kitaran hinta?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «