Räkkipeli 31.10.2010 15:33:27 | |
---|
aalataur: Yhtään Alexin sooloa en ole opetellut kylläkään. Plokkaapa Kissing The Shadows. :) Alexilla on hemmetin hyviä juttuja, nykyään se Bodomin musa on snadisti skeidaa eikä niin hyvää musikaalisuutta oo biiseissä kuin sooloissakaan, mut vanha bodomi on kovaa kamaa. Tsekkaa myös Sinergy. Latvala ja Laiho tykittää tosi hienoa settiä. If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
vvaltsu 31.10.2010 16:22:38 | |
---|
Koska täällä ei laihoteinejä näy, niin on minunkin heidän sijastaan suoritettava pakollinen Laiho-ylistys. Todella hyviä melodioita mies kirjoitteli Hatebreeder-Hate Crew Deathroll -aikakaudella. Mistä lie johtuu että Alexia niin kauheasti dissataan, eihän nämä uusimmat pöräykset automaagisesti huononna niitä wanhoja teoksia. Ei se kai livenä kovin puhtaasti vedä, mutta niitä tyyppejä jotka vetää tuommosta juttuja livenä puhtaasti, univelassa, hengästyneenä ja humalassa, niitä on harvassa. Helevetti soikoon. Nopeuden kehittämisestä mulla ei olekaan kenellekään mitään sanomisia. Olen itse nimittäin sen verta hidas ja räkäsesti soittava ihminen. Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur |
Kontiak 31.10.2010 17:00:20 | |
---|
http://www.truthinshredding.com |
TD6 01.11.2010 01:03:28 | |
---|
baron: Sorry, mä oon niin yksinkertainen että mun mielestä soitin jota ei tarvitse harjoitella on helpompi kuin soitin jota tarvitsee harjoitella. Mä oon luullut että hyvät kitaristit harjoittelee ja nyt ei ole kysymyksessä genre mutta jos voi olla hyvä kitaristi harjoittelematta niin mulle tulee vaikutelma, oikein tai väärin että se on helppo soitin. Mutta nyt poistun säikeeltä, en mä tiedä kitaran soittamisesta mitään, tulin tänne vain kertomaan minkä verran pitää pianoa harjoitella mutta jos se on turha tieto täällä niin sorry. Etsi minulle vakavasti otettava soitin, jonka soittamista ei tarvitse harjoitella kyetäkseen tuottamaan mielekästä musiikkia. Jos semmoisen löydät palkitsen sinut tuhannella internetillä. |
baron 01.11.2010 09:08:02 (muokattu 01.11.2010 09:10:28) | |
---|
TD6: Etsi minulle vakavasti otettava soitin, jonka soittamista ei tarvitse harjoitella kyetäkseen tuottamaan mielekästä musiikkia. Jos semmoisen löydät palkitsen sinut tuhannella internetillä. Oikeesti mä oon sitä mieltä että kaikki soittimet huiput vie sille tasolle että samaan päästäkseen pitää olla sekä lahjakas että hyvin runsaasti harjoittelua eli helppoa soitinta ei olekaan. (Yksi silmiä avaava kokemus oli kun eräs tämän maan parhaita perkussionisteja esitti jonkun 10 minuutin tamburiinisoolon!) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Tonski 01.11.2010 13:17:54 | |
---|
Räkkipeli: Plokkaapa Kissing The Shadows. :) Voi vittu... :D http://www.youtube.com/watch?v=hZi0IHX1Wgg |
hallu 06.11.2010 19:47:16 | |
---|
Kolikko: Kuinka nopeasti olette saaneet nopeutta kehitettyä? Erityisesti kiinnostaa pikkauskäden nopeus. Vaatiiko aina monen vuoden harjoittelun? Voiko lyhyellä (1-2kk tehoharjoittelulla) saada hyviä tuloksia? Itse kuuntelen ja yritän soittaa musiikkia joka vaatisi ainakin sellaisen 200 bpm sahausnopeutta, eli pitäisi siis ainakin muutama minuutti jaksaa sahata taukoamatta. Takana noin muutama vuosi soittoa, ja tuntuu, että todella tuskallisen hidasta saada pysyvää kehitystä nopeuteen. Paljon jos soittaa niin menee aina vähän aikaa paremmin, mutta pari päivää taukoa ja sen jälkee on taas nopeuden suhteen hyvin nihkeää. Takana vajaa kolme vuotta soittoa itsellä. No minä olen tietenkin jäävi neuvomaan, koska itse en ole erityisen nopea enkä ole nopeutta erikseen harjoitellut. Katselin vaan tuossa juuri Joscho Stephanin jakson kitaraklubista. Tuo Joscho lienee nopean kitarismin ja kaikenmoisen tiluttelun ylimarsalkka jos joku ei häntä tunne, ja hän kyllä toi esille jo tässäkin ketjussa esille tulleen näkemyksen, että pitää aloittaa hitaasti ja nostaa tempoa metronomin kanssa jotta soitto pysyy kontrollissa. Idea siis on, että soittaa aina kuitenkin puhtaasti ja siksi harjoittelun on syytä pysyä puhtaalla puolella. Tempoa nostetaan aina vain sen verran, että soitto edelleen pysyy puhtaana. Tämä kai on se seikka jota tässäkin ketjussa on korostettu. Aattelin vaan, että näinkin arvovaltainen taho on tukensa moiselle soittotavalla myöntänyt, niin tulkoon nyt mainittua. |
vvaltsu: Koska täällä ei laihoteinejä näy, niin on minunkin heidän sijastaan suoritettava pakollinen Laiho-ylistys. Todella hyviä melodioita mies kirjoitteli Hatebreeder-Hate Crew Deathroll -aikakaudella. Mistä lie johtuu että Alexia niin kauheasti dissataan, eihän nämä uusimmat pöräykset automaagisesti huononna niitä wanhoja teoksia. Ei se kai livenä kovin puhtaasti vedä, mutta niitä tyyppejä jotka vetää tuommosta juttuja livenä puhtaasti, univelassa, hengästyneenä ja humalassa, niitä on harvassa. Helevetti soikoon. Nopeuden kehittämisestä mulla ei olekaan kenellekään mitään sanomisia. Olen itse nimittäin sen verta hidas ja räkäsesti soittava ihminen. Oon täysin samaa mieltä. Laihoteineistä nyt ihan sama, siinäpähän apinoivat, mutta kymmenen vuoden kuuntelun jälkeen arvostus jäbää kohtaan on vaan kasvanut. Tai no, ainakin pysynyt samana. En ole nähnyt laiheliinia livenä muutakun parissa youtube-pätkässä joita olen tsiigaillut, joten siitä en kommentoi, enemmän kuuntelem albumi-versioita. Olen kyllä nähnyt jonkun pätkän missä allu soittaa vähän miten sattuu, jonkinlainen uhokin, ehkä kuspäisyyskin, havaittavissa, mutta nuo olen lopulta sivuuttanut. Onhan meillä kaikilla synkät hetkemme. Tiivistettynä siis, kaikki vanhempi matsku mitä olen alekkilta kuullut Sinergyn ja Bodomin muodossa, ovat aivan käsittämätöntä rautaa. Ihan sama mitä jatsarit, bluuspojat tai muuten vaan omassa ulosannissaan sivistyneemmät ovat tästä mieltä. Eio |
Krice 07.11.2010 17:58:42 | |
---|
En muista onko mainittu vielä, mutta minusta monipuolinen harjoittelu kehittää nopeutta. Eli sahauksen lisäksi pitäisi harjoitella muitakin tekniikoita, varsinkin niitä joissa ei ole vielä hyvä eli tilupettereillä varmaan useimmin vibrato/bendaukset ja sointujen ottaminen. |
Perkkis 07.11.2010 18:40:25 | |
---|
saako kysyä että millä pickingtyylillä kannattaa tuollaanen tilutus vetää: http://www.youtube.com/watch?v=hsHDLbNWqes ja tarkoitan tuosta videosta kohtaa 0:07 - 0:17. kun tuota yritän soittaa niin saan vain nimettömään (jolla aina bendaan) avohaavan kymmenennellä kerralla.miksi en pääse samaan nopeuteen? |
Kontiak 14.11.2010 21:06:01 | |
---|
Kontiak 19.12.2010 18:56:40 | |
---|
Ianuarius 19.12.2010 19:01:12 | |
---|
|
Kontiak 19.12.2010 19:51:33 | |
---|
Ianuarius 19.12.2010 20:19:40 | |
---|
Kontiak: Hyvää tarinaa! Mikset kirjoita suomeksi? Tattis. Englanniksi enemmän lukijoita, niin siinäpä kai se suurin syy. Lisäksi englanniksi tulee kirjotettuu muutenki enemmän, niin toi on hyvä tapa pitää jonkinlaista tuntumaa siihen kieleen yllä. |
antnis 19.12.2010 20:49:55 | |
---|
Krice: En muista onko mainittu vielä, mutta minusta monipuolinen harjoittelu kehittää nopeutta. Eli sahauksen lisäksi pitäisi harjoitella muitakin tekniikoita, varsinkin niitä joissa ei ole vielä hyvä eli tilupettereillä varmaan useimmin vibrato/bendaukset ja sointujen ottaminen. Tuosta tuli mieleen sellainen tyhmä kysymys, että mites paljon luulette Hendrixin treenannen metronomin kanssa alternatea? |
kimurantti1 19.12.2010 20:53:31 | |
---|
antnis: Tuosta tuli mieleen sellainen tyhmä kysymys, että mites paljon luulette Hendrixin treenannen metronomin kanssa alternatea? Ei varmaan minuuttiakaan, ja eipä sen soitossa mitään kovin ripeitä alternate-juoksutuksia olekaan. |
Sakmongkol 19.12.2010 20:59:35 | |
---|
antnis: Tuosta tuli mieleen sellainen tyhmä kysymys, että mites paljon luulette Hendrixin treenannen metronomin kanssa alternatea? Minusta voitaisiin kysyä miten paljon luulette yhdenkään erittäin hyvän kitaristin treenanneen metronomin kanssa. |
kimurantti1 19.12.2010 21:02:56 | |
---|
Sakmongkol: Minusta voitaisiin kysyä miten paljon luulette yhdenkään erittäin hyvän kitaristin treenanneen metronomin kanssa. Sulla on varmasti tästäkin aiheesta joku elämää suurempi teoria, joka nivoo yhteen metronomin, maailmankaikkeuden ja Yngwien. ;-D |
Muuki 19.12.2010 21:06:22 | |
---|
kimurantti1: Sulla on varmasti tästäkin aiheesta joku elämää suurempi teoria, joka nivoo yhteen metronomin, maailmankaikkeuden ja Yngwien. ;-D Jaa kohta ilmeisesti lähtee :D Eio |