Aihe: Neil Young
1 2 3 4 526 27 28 29 3041 42 43 44 45
jra
23.09.2010 01:06:13
2541: Nykyinen trendikkyys vissiin nostaa hintaa. Muistan sitä ihanaa aikaa kun vinyyli oli aina cd:tä halvempi. 64mk, cd tais olla melkein 120mk. Mid-price -vinyyliä sai sitten neljäänkymppiin, vaikka olivatkin usein tympeitä Saksan uusintapainoksia karsituilla kansilla.:)

Saattaapi myös olla että sen aikaiset (vielä 90-luvun alkuun kait oli hintasuhde tuo) lp-pajat on pitkälti kärrätty romuttamolle, ja nyt sitten olisikin kysyntää enemmän kuin on kapasiteettia jäljellä.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Jussiman
23.09.2010 22:41:31
No onhan ainakin toi Like A Hurricane aika rokkaava biisi:
http://www.youtube.com/watch?v=7KxiEjPCXA8

Kyllä Neil Young mun mielestä osaa asiansa ja vieläpä hiton hyvin, yksi rokin kuolemattomista legendoista
mrk
01.10.2010 08:50:28
Le Noise - The Film. Levy kokonaisuudessaan
http://www.youtube.com/watch?v=wU5B53b9ntQ
"Short On Long Term Goals"
Lebowski
01.10.2010 17:52:53 (muokattu 01.10.2010 17:55:20)
Voisi kuvitella että Le Noise toimii aika hyvin vinyylinä.

Ote Tone Audio Magazinen arvostelusta:

"Reprises 180g LP possesses depth and width that defy limits. The louder the record is played, the more extraordinary Young and Lanois work becomes. The lifelike nature of the acoustic properties, myriad frequencies, and surreal tonalities is eclipsed only by the imaging. It often seems that Young just as hes pictured on the albums cover is that short of a distance away from the speakers."
"Is this darkness in you too" -TM
Poniratsastaja
04.10.2010 08:29:17
Onpas muuten järeän kova levy, pallit räjähtää melkein.
Mikael
04.10.2010 13:30:14

Le Noise on Ihan Mahtava! :D
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Jokapaikanapina
04.10.2010 14:10:11
Siisti tunnelma mutta sävellykset toimii heikoimmin. Lempparina ehkä Angry World, josta ois vähän niitä ihmeväliriffejä karsimalla saanu tooosi kauniin
studiokekkonen
05.10.2010 00:25:29

Mulle tää ei putoa.

Biisit ei nouse paria poikkeusta lukuunottamatta Niilon parin viime levyn hieman vaihtelevan tason yli ja Lanois'n tuotanto tuntuu turhanpäiväiseltä. Mä oon sitä mieltä että Neil Young EI tarvii (sinänsä suuresti arvostamaani) superstaratuottajaa laittamaan delaytä lauluun silloin kun sitä ei oikeastaan tarvii siihen laittaa.

Tässä ensivaikutelma näin hieman kärjistettynä.
peetee
07.10.2010 16:34:18

Mielestäni Le Noise on Neil Youngin paras levy yli 30 vuoteen, sitten Rust Never Sleepsin. Biisit ovat käsittämättömän hyviä ja sanoitukset koskettavia henkilökohtaisuudessaan.

Fanit pitävät Youngia artistina, joka ei valtavasta biisiarsenaalistaan huolimatta toista itseään. Nyt toistaa. Monilla kappaleilla on selviä kaikuja uran eri vaiheista - ja tarkoituksella. Varmuuden vuoksi (levyn suosikillani) Hitchhiker-biisillä hän laulaa muutamat värssyt suoraan Like an Incasta (Trans, 1982).

Melkoisen rehellisesti ja avoimesti peiliin katselevan miehen musiikkia Le Noise on.

... ja aika harva CD-mammuttien aikakaudella enää uskaltaa tehdä kahdeksan biisin ja alle 40 minuutin pitkäsoittoa.
varakeef
07.10.2010 17:53:43
peetee: Fanit pitävät Youngia artistina, joka ei valtavasta biisiarsenaalistaan huolimatta toista itseään.

Olen kyllä faninakin sitä mieltä, että aika useinkin toistaa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Flash
07.10.2010 18:26:27

peetee: Monilla kappaleilla on selviä kaikuja uran eri vaiheista - ja tarkoituksella. Varmuuden vuoksi (levyn suosikillani) Hitchhiker-biisillä hän laulaa muutamat värssyt suoraan Like an Incasta (Trans, 1982).

Hitchhikerkin on jo aika vanha biisi. Pyörinyt kuvioissa jo 70-luvulta lähtien. Vanhin versio minkä minä olen kuullut on 80-luvulta. -92 soolokeikoilla sitä soitettiin livenäkin.

The song is based on Like An Inca from Trans with similar music, but (mostly) different lyrics. Some say that this was the "first" version of Like An Inca, and developed into the released form over time. Another interpretation is that the song quotes the refrain of Like An Inca once as a joke, because the songs sound so similar...who knows?
Live Music Is Better!
saturnzreturn
05.11.2010 21:14:33
Viimeinkin löysi Weld-levy kotipaikan levyhyllystä, Epe's:istä 8,90€!
my wallet's fat and so is my head
Pedroz
05.11.2010 22:39:22

Nappasin Archives vol. 1:n cd-version kirjastosta, ja mietiskelen, että viitsisikö sitä kuunnella kokonaan vai napsia ne harvinaisuudet sieltä väleistä. Onko tuolla massiivisella julkaistujen biisien määrällä saavutettu jotain dramaturgista hienoutta?
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Flash
05.11.2010 23:40:04 (muokattu 05.11.2010 23:40:55)

Pedroz: Onko tuolla massiivisella julkaistujen biisien määrällä saavutettu jotain dramaturgista hienoutta?

Mun mielestä se koko homma on just kustu siinä, kun se boksi ei sisällä kaikkia biisejä... Välimallin julkaisu siis. Mun mielestä siinä olisi joko pitänyt julkaista vain ennestään julkaisemattomat biisit, tai sitten kaikki biisit (siinä olisi ollut järkeä etenkin blu-ray version kohdalla). Videomateriaaliakin olisi voinut olla enemmän.
Live Music Is Better!
padaa@dadaa!
06.11.2010 01:36:25

Onkos kukaan tyypannut Greendale -levyn versiota jossa on DVD:llä joku albumin biiseihin perustuva keikkatallenne mukana? Onko hankkimisen arvoinen?
Greendale albumina sinänsä ei ole mitenkään NY-asteikolla kovin korkealla ainakaan itselle, vaikka joitakin helmiä löytyy esim Bandit.
Flash
06.11.2010 11:14:01

padaa@dadaa!: Onkos kukaan tyypannut Greendale -levyn versiota jossa on DVD:llä joku albumin biiseihin perustuva keikkatallenne mukana? Onko hankkimisen arvoinen?

On siinä mielessä, että siinä DVD:llä Nipa esittää ne kappaleet yksin akustisen kanssa, joten biisit kuulostavat väkisinkin vähän eriltä kuin levyllä. Joten tuo kyllä lisäarvoa.
Live Music Is Better!
Flash
12.11.2010 09:42:47

Neil Young tänään 65 vuotta.
Live Music Is Better!
rybk
19.11.2010 16:39:57
Flash: Neil Young tänään 65 vuotta.

Ei varmaan nostanut kauheesti juhlatunnelmaa tää tapaus.

http://www.spin.com/articles/neil-youngs-warehouse-destroyed-more-news

http://www.ktvu.com/video/25687098/index.html

Onneks saivat sentään pelastettua suurimman osan tavaroista. Ja nyt kiirettä sen Archives vol2:n kanssa...
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
Jokapaikanapina
20.11.2010 22:17:52
Neil Youngii kuullaan Elton Johnin ja Leon Russellin uusimmalla albumilla kappaleella Gone To Shiloh http://open.spotify.com/track/0h3tUsdBVCoNF9Ty9gNVwF
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)