Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Jazz Bass 64 Custom Shop
1
fireplease
29.09.2010 09:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen pääsin kokeilemaan kyseistä bassoa. Olenkohan minä ihan seonnut mutta oli kyllä hyvä basso, paras vastaantullut jazz basso jopa yleensäkin basso tähän mennessä.
 
Tuollainen kyllä himottais kovasti mutta se hinta ja saatavuuskin.
 
Ennen ratsuni vaahdota sai, nyt vaahtoan itse mä vain.
absqua
29.09.2010 09:24:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fireplease: Eilen pääsin kokeilemaan kyseistä bassoa. Olenkohan minä ihan seonnut mutta oli kyllä hyvä basso, paras vastaantullut jazz basso jopa yleensäkin basso tähän mennessä.
 
Tuollainen kyllä himottais kovasti mutta se hinta ja saatavuuskin.

 
Katos, tulit takaisin.
 
Mutta ei kait siinä, hyviä bassojahan nuo ovat.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
fireplease
29.09.2010 09:36:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Mutta ei kait siinä, hyviä bassojahan nuo ovat.
 
Ainkin tuo mitä kokeilin mutta Skuju saa riittää. Pitää sitä syödäkki.
 
Ennen ratsuni vaahdota sai, nyt vaahtoan itse mä vain.
absqua
29.09.2010 09:38:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fireplease: Ainkin tuo mitä kokeilin mutta Skuju saa riittää. Pitää sitä syödäkki.
 
Hyvä pointti. Pääasia että on sellaset vehkeet joilla ite diggaa vetää. Sen enempää pelimerkkejä ei kannata tuhrata.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
joonaj
29.09.2010 10:32:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fireplease: Eilen pääsin kokeilemaan kyseistä bassoa.
 
Missä testailit? Olen kaavaillut itselleni vastaavaa yksilöä, mutta en viitsisi tehdä noin suurta sijoitusta silmät kiiinni.
 
kallefuture
29.09.2010 11:43:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=39815
 
Tosta esimerkiks halvemmalla. Svedujen kans oon tehny itte yhen hyvän diilin (osarilla!) ja yks kaverini on blokkaillut sieltä n. 30 v soittimia muusikoilta ja keräilijöiltä. Tehny yhteistyötä liikkeiden kanssa. Mullekkin on tyrkyttäny vaikka mitä herkkuja pari vuosikymmentä. En o pystyny koskaan hankkimaan. Jos ostaisin, niin tuolta palstalta.
Kalle
 
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
fireplease
29.09.2010 11:53:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joonaj: Missä testailit?
 
Vaasassa yhden hemmon kotona.
 
Ennen ratsuni vaahdota sai, nyt vaahtoan itse mä vain.
JussiKoo
29.09.2010 11:54:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fireplease: Vaasassa yhden hemmon kotona.
 
hemmo asuu larussa.
 
Joo, takki ja ulos...
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
banzai
29.09.2010 20:51:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fireplease: Eilen pääsin kokeilemaan kyseistä bassoa. Olenkohan minä ihan seonnut mutta oli kyllä hyvä basso, paras vastaantullut jazz basso jopa yleensäkin basso tähän mennessä.
 
Tuollainen kyllä himottais kovasti mutta se hinta ja saatavuuskin.

 
Et ole seonnut, kyllä ne hyviä on. Ite oon päässyt käpälöimään kahta, eka oli hyvä, Lake Placid Blue-väri eli aika namu. Olisin ostanut jos olis ollut silloin rahaa. Toisen kokeilemani sit ostinkin, onneks oli vielä parempi yksilö. Kevyt, resonoi hienosti akustisesti ja tietty soi hyvin sähköisestikin. Ja vielä mukava vaihtokauppa niin ei maksettavaa jäänyt ihan hirveästi. Yksinkertaisesti tosiaan paras basso jonka olen ikinä omistanut. Vuosimalli muistaakseni 2001 tai 2003, Ocean Turquoise Heavy Relic '64.
 
fireplease
30.09.2010 09:24:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

banzai: Vuosimalli muistaakseni 2001 tai 2003, Ocean Turquoise Heavy Relic '64.
Tuo on varmaankin hieno peli. Kokeilemani oli Closet Classic. Millos näitä bassoja alettiin valmistaa?
 
Ennen ratsuni vaahdota sai, nyt vaahtoan itse mä vain.
banzai
30.09.2010 11:31:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fireplease: Tuo on varmaankin hieno peli. Kokeilemani oli Closet Classic. Millos näitä bassoja alettiin valmistaa?
 
Jaa-a, hyvä kysymys. Kotoa vois löytyä vanhoja kuvastoja niin vois tsekata, en tosin muista onko -90-luvun puolelta. Villi veikkaus vois olla -90-luvun loppu/2000?
 
fireplease
04.11.2010 14:39:20 (muokattu 04.11.2010 14:42:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Videolla pari Fender Custom Shopin kaveria kertoo puuhistaan. Kyllä ne osaa, ainakin markkinoida.
http://www.youtube.com/watch?v=Rqi7Uc6NWXY
 
Ja löytyypä tuubista paljon muutakin Custom Shoppiin liittyvää.
 
Ennen ratsuni vaahdota sai, nyt vaahtoan itse mä vain.
JuhaHo
05.11.2010 17:23:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lienee kyseessä sama soitin jota Fender esitteli musiikkimessuilla männäviikonloppuna. Hintalapussa näytti lukeneen 2 850 Euroa. Poika testaili laitetta pariin otteeseen ja sai jälkimmäisellä kerralla kytkeä basson jopa vahvariin.
 
Ruotsalaisilla Fender esittelijöillä oli ihme asenne lapsen bassotestailuun. He tyrkyttivät koko ajan pojalle jotain Squieria ja vänkäsivät ettei tämä (Fender) ole pojalle sopiva ja se on sitä paitsi niin kalliskin. Kaveri ei meinannut rauhoittua edes siitä kun kerroin hinnan olevan "peanuts" verrattuna pojan oman kontran investointiin. Miksi ihmeessä he raahaavat messuesittelyyn laitteita joita eivät halua myydä ja joihin ei saa koskea? Mielestäni niistä kymmenistä Squieresita olisi voinut jättää osan pois ja laittaa tilalle niitä edullisempia Fendereitä; samallahan olisi tietysti voinut vertailla Fendereiden keskinäistä laatua.
 
Itse soitin oli toki soitettavuudeltaan ja soundeiltaan upea.
 
JussiKoo
05.11.2010 18:24:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuhaHo: Lienee kyseessä sama soitin jota Fender esitteli musiikkimessuilla männäviikonloppuna. Hintalapussa näytti lukeneen 2 850 Euroa. Poika testaili laitetta pariin otteeseen ja sai jälkimmäisellä kerralla kytkeä basson jopa vahvariin.
 
Ruotsalaisilla Fender esittelijöillä oli ihme asenne lapsen bassotestailuun. He tyrkyttivät koko ajan pojalle jotain Squieria ja vänkäsivät ettei tämä (Fender) ole pojalle sopiva ja se on sitä paitsi niin kalliskin. Kaveri ei meinannut rauhoittua edes siitä kun kerroin hinnan olevan "peanuts" verrattuna pojan oman kontran investointiin. Miksi ihmeessä he raahaavat messuesittelyyn laitteita joita eivät halua myydä ja joihin ei saa koskea? Mielestäni niistä kymmenistä Squieresita olisi voinut jättää osan pois ja laittaa tilalle niitä edullisempia Fendereitä; samallahan olisi tietysti voinut vertailla Fendereiden keskinäistä laatua.
 
Itse soitin oli toki soitettavuudeltaan ja soundeiltaan upea.

 
Ihan ymmärrettävää. Tuommoisissa tapahtumissa luuhaa niin paljon sellaista porukkaa, jotka eivät todellakaan aio investoida tuon hintaiseen soittimeen. Riski soittimen vioittumiseen on myös jonkinlainen, joten ei ihme että katsovat testaajat melko tarkkaan.
 
Skujuja oli oletettavasti esillä sen takia, että volyymit aikaansaadaan niillä. Ne ovat yrityksen myynnin kannalta strategisia tuotteita. CS-bassojen osuus on arvaten hyvin marginaalinen.
 
Olen huomannut, että testaamaan pääsee aina, jos asian esittää osaston henkilökunnalle asiallisesti. Tosiostajan aistii jokainen kokenut myyjä ja palvelu usein on asiallista.
 
Ette kuitenkaan ostanut ko. bassoa, vaikka hinta oli mielestäsi "peanuts"? Olitko oikeasti harkinnut sijoittaa tuommoista summaa pojan sähköbassoon, vai olisiko hän ostanut sen itse?
 
Samaa mieltä olen kanssasi siitä, että laajempi MIM/USA-Fender -valikoima olisi ollut paikallaan.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
JuhaHo
05.11.2010 20:32:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-Ola:
Ette kuitenkaan ostanut ko. bassoa, vaikka hinta oli mielestäsi "peanuts"? Olitko oikeasti harkinnut sijoittaa tuommoista summaa pojan sähköbassoon, vai olisiko hän ostanut sen itse?

 
Ei ostettu - ei, kun oli juuri investoitu pojan kontraan isompi raha. Eihän tuo missään nimessä halpa ollut, eikä välttämättä oikea instrumentti kaverille. Nyt sitä oli kuitenkin mahdollisuus kokeilla. Jazzari meillä kuitenkin oli hakusessa. Vähän sama homma oli kun poika lähti kolikkopurkkinsa kanssa nauhattoman ostoon. Squier kaupassa pojan kolikkopurkkiin suhtauduttiin nuivasti, mutta Vintage Icon kaupassa antoivat jopa soittimen kotiin kokeiltavaksi, joten valinta oli ilmeinen samoin kuin ikuinen Squier-allergia.
 
Lökis
05.11.2010 23:06:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Squier-allergia katoaa jos käsiin sattuu 80-lukulainen. Hiton hyviä pelejä.
 
hollstro
05.11.2010 23:52:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lökis: Squier-allergia katoaa jos käsiin sattuu 80-lukulainen. Hiton hyviä pelejä.
 
Niinpä, mutta vain kasarin alun soittimet. 1982-1983 JV-squjut haastaa nykyiset CS Fenderit, eikä tämä ole mikään vitsi.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Heikki L.
06.11.2010 00:16:22 (muokattu 06.11.2010 00:16:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Niinpä, mutta vain kasarin alun soittimet. 1982-1983 JV-squjut haastaa nykyiset CS Fenderit, eikä tämä ole mikään vitsi.
 
Omaan makuun JV skujut ovat olleet jopa parempia. Tosin oma otanta kattaa vain muutaman soittimen per leiri.
 
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
hollstro
06.11.2010 10:21:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JV-Squjujen ainut "ongelma" on se hiton paksu poly-lakka. CS-soittimet ovat nitrolakattuja ja siten niiden soittofiilis vanhemmutaan on parempi. Makein Fenderi itseasiassa on Japan Vintage Fender vuosilta 1982 ja 1983. Niissä on nitrolakka, parhaat puut ja sen ajan komponentit yhdistettynä japanilaiseen valmistuksen laatuun. Parempia soittimia ei ole tullut vastaan, mutta valitettavasti niitä ei juurikaan ole liikkeellä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «