Aihe: Viimeisin ostos
1 2 3 4 5104 105 106 107 108122 123 124 125 126
Bacchus
04.11.2010 10:05:37
hollmi-5: Sonor Phonic 6,5x14" reissue. Pyökkirunko. Ruusupuuviilut päällä ja sisällä. Paksu runko. Massiiviset hilut ja painoa 5,1 kg. Hieno, kuin vain olla ja voi.

Nipponistako nappasit? Perhanan nätti.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Conrad Lant
04.11.2010 12:31:45

efec: -78 Ludwig Stainless steel kit. 22, 12, 13, 16". Muutaman soittosession jälkeen voin sanoa tehneeni elämäni kaupat. Soundi on aivan uskomaton.

No nyt! Onnea.
No one prayed for Sodom
Bacchus
04.11.2010 12:39:39
Eilisestä Soundstore visiitistä. Niinhän siinä kävi, ettei liikkeestä pystynyt ilman paria peltiä, s-hooppia sekä moongeliä poistumaan.

Mukaan tarttui aivan vahingossa Turkishin Millenium-sarjan (mitä helv...?) 22" Ride ja 14" haikat. Jänniä peltejä, löytyy vähän sitä sun tätä taajuutta. Paksuus semmottiis Medium Thin. Yleissoundi tummahkon K-mainen maustettuna Turkkilaisella kieroudella. Tänään testataan miten toimii kitaravallin alla.
Nolte
04.11.2010 13:33:48
Bacchus: Mukaan tarttui aivan vahingossa Turkishin Millenium-sarjan (mitä helv...?) 22" Ride ja 14" haikat. Jänniä peltejä, löytyy vähän sitä sun tätä taajuutta. Yleissoundi tummahkon K-mainen maustettuna Turkkilaisella kieroudella.

Aikalailla täsmälleen samanlaiset mielikuvat jäi 17" Turkish crashista, oliskohan ollut Classic -sarjaa. Se kuulosti periaatteessa hyvältä, mutta jotenkin "villiltä". Oli silloin siinä rinnalla kaksi Zildjiania, jotka soivat selkeästi tietyllä äänellä, mutta siitä Turkishista ei ottanut oikein selvää, mitä se haluaa sanoa...
Tätä en allekirjoita!
Bacchus
04.11.2010 14:22:05
Nolte: Aikalailla täsmälleen samanlaiset mielikuvat jäi 17" Turkish crashista, oliskohan ollut Classic -sarjaa. Se kuulosti periaatteessa hyvältä, mutta jotenkin "villiltä". Oli silloin siinä rinnalla kaksi Zildjiania, jotka soivat selkeästi tietyllä äänellä, mutta siitä Turkishista ei ottanut oikein selvää, mitä se haluaa sanoa...

Saman suuntainen fiilis, itse tosin diggailin juuri siitä persoonallisesta äänimaailmasta. Mielenkiintoista seurata myös miten ääni muuttuu käytön myötä, vai muuttuuko.
zak69
04.11.2010 14:45:02
Nyt täytyy sanoa että Classic ja Millenium-crashit ei ole sitten yhtään samankuuloiset kyllä. Rinnakkain oli 16" ja 17" classic thinit ja 17" millenium crash.
Millenium hiljaisempi, tummempi ja sellainen roskaisempi kun taas classic enemmän "perinteisen" kuuloinen. Eli kirkkaampi, kovempi ja sellainen "perinteinen" yhden soundin crash.
Milleä voisi verrata siihen K-sarjaan ja näitä pienempiä classic thinejä vaikka avedikseen, 18" ja isommat ovat sitten asia erikseen.
Tää siis mun vilpitön mielipide eli älkää ottako vakavasti :)
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
Legenda
04.11.2010 14:54:47
efec: -78 Ludwig Stainless steel kit. 22, 12, 13, 16". Muutaman soittosession jälkeen voin sanoa tehneeni elämäni kaupat. Soundi on aivan uskomaton.

Tervetuloa Ludwig-kerhoon! Vielä jos kuvaa sais..
legenda on hyvä juoma!
Bacchus
04.11.2010 16:10:54
zak69: Nyt täytyy sanoa että Classic ja Millenium-crashit ei ole sitten yhtään samankuuloiset kyllä. Rinnakkain oli 16" ja 17" classic thinit ja 17" millenium crash.

Juu, ei olekaan saman kuuloiset. Classiceja Soundstoressa oli valikoimissa lähinnä paksumpia Rock-yksilöitä niin crasheistä, haikoista kuin rideistakin, joten ihan osuvaa vertailua ei voinut tehdä. Muutenkin tällä kertaa olin etsimässä kevyempää tavaraa.

Yleisfiilis Classiceista oli juurikin mainitsemasi kaltainen, eli melko perinteisen kuuloisia symbaaleja. Ei huonoja kuitenkaan. Millenium taas oli jotenkin monipuolisen ja monimutkaisen kuuloinen. Mielenkiintoinen soundi, sanottakoon niin. Haha, varsinaisia kuvauksia.;)
efec
04.11.2010 19:57:09

Legenda: Tervetuloa Ludwig-kerhoon! Vielä jos kuvaa sais..

Kiitos! Ensimmäiset ludarit mulle, päätin heti panostaa :) Kuvaa tulee todennäköisesti tänä viikonloppuna.
JGroover
04.11.2010 20:23:10
Cympadit ja Coated Emperorit MMX:iin.

Cympadit on kyllä todella joka euron arvoiset ja toimivat. Suosittelen. :)
Rough'n tough. Tä?
jatur
05.11.2010 09:54:38

markkuliini: Ostin tänään yhden 14" S-hoopin ihan mielenkiinnosta. Testasin 14" x 7" Dw edgeen ja Craviotton 14" x 6,5" mahonkiseen.
Vanne oli hieman prässivannetta painavampi ja ilmeisesti myös rakenteellisesti jäykempi. Soundi on jossain prässi- ja valuvanteen välistä, siitä ei tullut sitä valuvanteen pingiä soundiin mutta soundista tuli kiinteämpi. Vanne siis demppaa hieman ylä-ääniä. Atakkia tuli rimshoteissa lisää ja ainakin edgessä jo liikaa. Rimshotissa vanteen soundi oli myös yllättävän erilainen, vaikea kuvailla eroa, en oo ihan varma vielä mitä olen siitä mieltä. Soittotuntuma vastasi prässivannetta oikeastaan täysin.
Anyway pikatestissä Edgessä en tykännyt, Craviottossa tykkäsin. Ja yllättävän iso ero oli soundissa, en olis uskonut. Tuo vanne ja täpläkalvo antaa varmaan jo niin tujun mäjähdyksen että heikompia hirvittäis. :)

Mahtaakohan näillä S-hoopeilla olla vaikutusta keppien kestävyyteen?
Vanteen yläosa näyttää pyöreämmältä kuin prässi- ja valuvanteissa. Melkeinpä pelkästään kantti-iskuja tulee lyötyä, ja prässi- ja valuvanteilla kepit antaa periksi turhan nopeasti. Puuvanteilla tätä ongelmaa ei ole.
OPJ1974
05.11.2010 10:10:46

jatur: Mahtaakohan näillä S-hoopeilla olla vaikutusta keppien kestävyyteen?
Vanteen yläosa näyttää pyöreämmältä kuin prässi- ja valuvanteissa. Melkeinpä pelkästään kantti-iskuja tulee lyötyä, ja prässi- ja valuvanteilla kepit antaa periksi turhan nopeasti. Puuvanteilla tätä ongelmaa ei ole.

Se on tasainen, yli 90 asteen kulmassa oleva taite (joka siis kaartuu vähän rummun päälle). Eli iskettäessä kanttiin, keppi on aika lailla samassa linjassa taitteen kanssa. Prässivanteeseen verrattuna Voisi olettaa, että ei ole niin julma kapuloille. Itse käytän kanttilyöntejä satunnaisesti ja vähän, joten en varmuudella sano.

Valuvanteista en osaa sanoa midn.
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
jatur
05.11.2010 10:59:15

balbex: Kyllä on vaikutusta. Kapula ei jyrsiinny niin pian tuosta pyöristetystä kantista. Se myös säästää rannetta joka kanttilyönnillä.
Aiemmin on varmasti S-hoopista jo kirjoitettu mutta tässä omia kokemuksiani. Tilasin niitä isomman läjän toissa kesänä.
Itse olen pitänyt soundin muutoksesta jokaisessa metallisnaressa joihin olen S-hoopin laittanut Supraa ja Acroa myöten. Suurin vaikutus sillä on halpoihin snareihin. Ne nousee ihan toiselle tasolle jos se nyt on ylipäätänsä mahdollista. Ja kun olen tumpelo virittämään niin sekin jotenkin helpottui S-hoopin myötä (täyttä mutua).
Se leikkaa hienosti ei toivottua yläpäätä. Toisaalta snaren saa edelleen soimaan halutessaan eli ei tukkoon kuitenkaan mene.
Ainoa ongelma tuli eteen kun normisti olen mikittänyt snaren myös vanteeseen kiinnitettävällä mikillä. Ei onnistunut kiinnittää S-hoopiin ainakaan näitä meikän mikkitelineitä.
Heitin kokeeksi Premier Artisti koivu setin tomeihin S-hoopit ylös ja alas. Voi sitä botnen määrää. Tuli alapäätä niin, että alavanteet oli vaihdettava takaisin setin omiin. Eli jos tomeihin haluaa jytinää niin S-hoop auttaa.
Snaressa kanttisoundi on hunajaa S-hoopilla.
Snaren alavanne S-hoopista en iloa löytänyt. Ehkä jos olisi parempi korva ja erilaisia snareja ja varsinkin eri syvyisiä kun kaikki on 5x14".
Kaiken kaikkiaan tyhmää puhetta palikkakauppiaalta mutta suosittelen ainakin kokeilemaan.
Soundstoressa ne on vielä törkeän halpoja verrattuna muualle Eurooppaan.

No tätähän on pakko testata! Kiitos valaisevista kommenteista.
Bacchus
05.11.2010 11:35:50
jatur: No tätähän on pakko testata! Kiitos valaisevista kommenteista.

Soundstoressa taitaa vielä olla jonkinlainen alennus 14" 10-reikäisistä vanteista. 15 € kustantaa kipale. Tuskinpa postikulutkaan pahat ovat Ouluun. Keskiviikkona kun myymälässä käväisin, niin hyllyssä oli vielä puolen kymmentä S-Hooppia.
jatur
05.11.2010 11:40:08

Bacchus: Soundstoressa taitaa vielä olla jonkinlainen alennus 14" 10-reikäisistä vanteista. 15 € kustantaa kipale. Tuskinpa postikulutkaan pahat ovat Ouluun. Keskiviikkona kun myymälässä käväisin, niin hyllyssä oli vielä puolen kymmentä S-Hooppia.

Juuri laitoin tilauksen vetämään :) 25 euroa toimituskuluineen. Jos/kun osoittautuu hyväksi, niin vois vaikka tomeihin myös kokeilla.
Bacchus
05.11.2010 13:12:53
jatur: Juuri laitoin tilauksen vetämään :) 25 euroa toimituskuluineen. Jos/kun osoittautuu hyväksi, niin vois vaikka tomeihin myös kokeilla.

Siellä Soundstoren äijät ihmettelee että mikä saakeli tässä nyt on kun S-Hoopit viedään käsistä.;) Kukas tän villityksen laittoi liikkeelle? Syytetäänkö Rocksteria?

Vielä kun puuvanteet jostain nappaisi, niin voisi tehdä kattavan vannetestin.
jatur
05.11.2010 13:35:05

Bacchus: Siellä Soundstoren äijät ihmettelee että mikä saakeli tässä nyt on kun S-Hoopit viedään käsistä.;) Kukas tän villityksen laittoi liikkeelle? Syytetäänkö Rocksteria?

Vielä kun puuvanteet jostain nappaisi, niin voisi tehdä kattavan vannetestin.

Puskaradio näköjään toimii oikein hyvin :) Näkyypä tuolla puuvanteitakin olevan, 55 e/kpl.

Nyt valikoimasta löytyy nyt prässi-, valu- ja puuvanteet, ja sitten vielä tuo s-hooppi siihen päälle.
OPJ1974
05.11.2010 13:55:10

balbex: Kyllä on vaikutusta.

... Itse olen pitänyt soundin muutoksesta jokaisessa metallisnaressa joihin olen S-hoopin laittanut Supraa ja Acroa myöten. Suurin vaikutus sillä on halpoihin snareihin. Ne nousee ihan toiselle tasolle jos se nyt on ylipäätänsä mahdollista. Ja kun olen tumpelo virittämään niin sekin jotenkin helpottui S-hoopin myötä (täyttä mutua)

Ainakin semmoisen huomion itse tein, että virvelin voi virittää matalammalle, ja silti soundista tulee tiukka.

Se leikkaa hienosti ei toivottua yläpäätä. Toisaalta snaren saa edelleen soimaan halutessaan eli ei tukkoon kuitenkaan mene.
Ainoa ongelma tuli eteen kun normisti olen mikittänyt snaren myös vanteeseen kiinnitettävällä mikillä. Ei onnistunut kiinnittää S-hoopiin ainakaan näitä meikän mikkitelineitä.

Joo, mun piti kanssa kysellä tästä... Mulla on Opukset käytössä, Opus 87 menee just tuohon vanteeseen. Tässä on ongelmana vaan se, että vanteen muodon takia mikki kaartuu liiaksi rummun päälle! Olisikohan tähän joku rakentanut jotain patenttia, esim, kahden viritystapin väliin laitettavaa listaa rims-tyyliin? Ei viitsisi noita mikin jousia liiaksi asti venytellä kuitenkaan.

Heitin kokeeksi Premier Artisti koivu setin tomeihin S-hoopit ylös ja alas. Voi sitä botnen määrää. Tuli alapäätä niin, että alavanteet oli vaihdettava takaisin setin omiin. Eli jos tomeihin haluaa jytinää niin S-hoop auttaa.

Tätä TÄYTYY varmaan jossain vaiheessa kokeilla.

Snaressa kanttisoundi on hunajaa S-hoopilla.

Allekirjoitan!

Kaiken kaikkiaan tyhmää puhetta palikkakauppiaalta mutta suosittelen ainakin kokeilemaan. Soundstoressa ne on vielä törkeän halpoja verrattuna muualle Eurooppaan.

Mitään tyhmää ole! Ja sun palikat on oikeasti hyviä. Hikkoriset Jazz 5A nylonit kestää ja kestää ja kestää... sori vaan, mulle ei varmaan jatkossa enää bulk-eriä tule (paitsi että keikat vedän vielä HB Ks Fusioneilla, kun nekin on nam. Niitä sitten jatkossa jossain vaiheessa).

Mulle Lahden Keskusmusasta möivät mulle S-hoopin samaan hintaan kuin mitä Soundstoresta olisi maksanut tilattuna. Näytti olevan muutama jäljellä hyllyssäkin.
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
Bobana
05.11.2010 16:16:01
PHEW!
Tuli Jackpot ebaystä. Löytyi ultrasuperüüber harvinainen 24" RosewoodLite basari.
Nyt on siis snarelle tulossa kaveri.

Oli pirun halpa ja vielä BIN johon pääsin käsiksi. Ja kaiken muun hyvän lisäksi vehjes on lähes käyttämätön ja aivan uskomattoman hyvässä kuosissa. Hiukan joutui extrahilloa latomaan tiskiin että sai myyjän taivuteltua lähettämään.

Tohon vielä 10",12",14" ja 16" niin wot! Tai vaikka vaan 16" jos opettelis oikeesti soittamaan... : )
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)