Aihe: Mitä on punk?
1 2 3 4 542 43 44 45 4682 83 84 85 86
antnis
20.10.2010 14:20:38 (muokattu 20.10.2010 14:41:38)
Atomic Cafe: Epe oli koko ohjelmasarjassa ainoa punkkari, muut oli niitä hippejä joille Lama näytti karvaista persettä. Olen moneenkin ketjuun kirjoittanut Laman keikasta Hämeenlinnan Ämyrockissa 1982. Joku perkeleen Tanssiorkesteri Rautavaara vei Lamalta pääesiintyjän paikan koska tapahtuman järjestäjät oli viherhippejä (Pekka Sauri kavereineen). Jätkät suuttuivat tapahtuneesta siinä määrin paljon että tulivat lavalle toiseksi viimeisenä, soittivat kolme biisiä joka Laman tapauksessa tarkoitti noin kahta minuuttia, hajottivat vuokralaitteiston pillun päreiksi ja lähtivät kävelemään rautatieasemalle päin kitarat ja mimmit kainalossa, tapahtuma päättyi siihen ja niin sen pitikin päättyä. Minä en vieläkään tiedä että mikä vitun mies se Rautavaara oikein oli enkä haluakaan tietää. Se oli paras keikka mitä olen ikinä nähnyt, lyhyt mutta ytimekäs ja täynnä aitoa vihaa ja raivoa.

Haistakaa kaikki pitkä vittu
http://www.youtube.com/watch?v=4A1i8ygmhf4

Lopetin Ämyssä käynnin siinä vaiheessa, kun siellä alkoi olla pelkkiä punk-bändejä tai mitä oioi-pellejä ne siihen aikaan olivatkaan.
Andy Six
20.10.2010 15:30:06 (muokattu 20.10.2010 15:54:34)
velipesonen: Kun nyt tässä lämpimikseen ajattelee mitä on punk, niin kyllä siinä näkyy tällainen tietty puolueellistuminen, että melkein heti punkin keksimisen jälkeen siitä tuli monille eräänlainen puolue, jonka mielestä mikä tahansa heikko esitys sen itsensä taholta on parempi kuin vähemmän heikko esitys jostain muualta. Hc-aikaan se puolue muuttui uskonlahkoksi.

Niinhän se muuttui joo....Kaikille uniformu päälle ja muistakaa sitten olla yksilöitä...Lihan syömisestä joutui jalkapuuhun ja hiuslakkaa piti käyttää salaa,koska sen testaamisessa oli käytetty eläinkoikeita...Meikkaamista vastustavat hc-böönat kantoivat 100 gramman verran kajalia ja ripsiväriä lärvissään...Silloisella treenikämpällämme treenasi myös Destructions hc-bändi ja siellä pyöri muutama Hc-tyttö aina....Bändien jätkät enemmänkin sieti niitä,kuin piti niistä....Mutta sillä kämpällä oli tälläinen Lepakkoluola-meininki; ainoastaan riehujat heitettiin ulos....
Atomic Cafe
20.10.2010 19:44:45 (muokattu 20.10.2010 19:57:27)
antnis: Lopetin Ämyssä käynnin siinä vaiheessa, kun siellä alkoi olla pelkkiä punk-bändejä tai mitä oioi-pellejä ne siihen aikaan olivatkaan.

Mutta eihän sellaista vaihetta ole koskaan ollutkaan.

Ämyrockit kautta aikain
http://www.amyrock.org/kaikkirockit.html

Punk on toki ollut aina jollakin tavalla edustettuna, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän mutta ei se mikään Puntala ole koskaan ollut.
antnis
20.10.2010 20:36:02 (muokattu 20.10.2010 20:41:28)
Atomic Cafe: Mutta eihän sellaista vaihetta ole koskaan ollutkaan.

Ämyrockit kautta aikain
http://www.amyrock.org/kaikkirockit.html

Punk on toki ollut aina jollakin tavalla edustettuna, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän mutta ei se mikään Puntala ole koskaan ollut.

No tais olla niin, että se yleisö alkoi koostua tuosta jengistä tossa -83-84 aikoihin :D
Joka tapauksessa mulla on muistikuva jostain Rattuksesta tms ja örveltäjistä ja siitä, että aattelin "joo kiitti mulle riitti" :D Ja tää ei siis ollut ainoastaan minun kokemukseni, koska juttelin silloin hämeenlinnalaisten kaverieni kanssa (olen kotoisin siitä läheltä) siitä, että mitäs Ämylle on tapahtunut.
Atomic Cafe
20.10.2010 22:32:52 (muokattu 21.10.2010 15:38:07)
antnis: No tais olla niin, että se yleisö alkoi koostua tuosta jengistä tossa -83-84 aikoihin :D

Tuo on kyllä ihan totta, oikeastaan koko 80-luvun punkit oli todella iso ryhmä Ämyrockin yleisössä, joinakin vuosina ne saattoivat olla ihan enemmistöäkin. Toisaalta ne nk.kiljupunkit taisivat olla tuohon aikaan hyvin edustettuina ihan missä tahansa mihin pääsi maksutta sisään.
velipesonen
21.10.2010 08:36:20

Atomic Cafe: Tuo on kyllä ihan totta, oikeastaan koko 80-luvun punkit oli todella iso ryhmä Ämyrockin yleisössä, joinakin vuosina ne saattoivat olla ihan enemmistöäkin. Toisaalta ne nk.kiljupunkit taisivat olla tuohon aikaan hyvin edustettuina ihan missä tahansa mihin pääsi maksutta sisään :)

Olivatko soppapunkit kiljupunkkien aateli?
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Atomic Cafe
21.10.2010 11:16:44 (muokattu 21.10.2010 11:39:12)
velipesonen: Olivatko soppapunkit kiljupunkkien aateli?

Kun soppapunkki poseerasi turisteille perunatorilla pientä korvausta vastaan niin kiljupunkki nukkui kaisaniemen puistossa ja näki kauniita unia maailmasta joka on täynnä kiljua.
velipesonen
21.10.2010 11:38:44

Atomic Cafe: Kun soppapunkki poseerasi turisteille perunatorilla pientä korvausta vastaan niin kiljupunkki nukkui kaisaniemen puistossa ja näki kauniita unia maailmasta joka on täynnä kiljua.

Nykyisin Soppa näyttäis unohtuneen mutta kilju se vain maistuu. Tää on nyt sitä DIY-meininkiä. Vaikka kyllähän Soppaa näin syksyllä voi tehdä itsekin, pihlajanmarjoista ei ole puutetta ja viininkäyttämisvehkeet lienevät kaikille tuttuja. Kyllä siitä väkevänkin saa kun malttaa odottaa muutaman viikon. Sitten vain Kotisopan kimppuun. Takaan että on hyvää, olen kokeillut.

Teddyille maistui enempi Vinetto ja Apsu.
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Atomic Cafe
21.10.2010 11:47:40 (muokattu 21.10.2010 11:57:12)
Tuosta tulikin mieleen että meidän kaveripiirissä Karjala-viini oli ihan ykkösjuoma, sitä sai mietona ja vahvana eikä se ollut kovinkaan kallista, sen valmistus on lopetettu ja se on kyllä väärin se.

Laatujuoma vaativaan makuun: http://www.digicamera.net/dnews01/a_karjala.jpg
Juugeli
21.10.2010 12:17:24
Sorbushan on myös poistunut myynnistä. Suuri vääryys.
A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello
velipesonen
21.10.2010 13:17:05

Juugeli: Sorbushan on myös poistunut myynnistä. Suuri vääryys.

Mitä? Luulin että se 90-luvulla toteutettu laimentaminen riitti mutta ei, Soppa piti kieltää! Nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin Kotisoppa.

Myymälästä saa edelleen tietysti ainakin Nordforsia ja Gambinaa, jos se vähän lohduttaisi. Rajuilma lauloi eräässä hevibiisissään että "Anna mulle Gambinaa".
Atomic Cafe
21.10.2010 15:44:08 (muokattu 21.10.2010 15:53:49)
Sorbuksesta sai myös maistuvan lounaan.

Ainekset:

- Einesmaksalaatikkoa
- Sorbusta

Valmistus:
Sekoita jääkaappikylmä maksalaatikko ja huoneenlämpöinen Sorbus kevyesti keskenään.
velipesonen
04.11.2010 21:54:46

glx405: Miettinen kertoi, että punk kuoli 17.10.1980. Mutta miksi juuri tuo päivä?

Liittyyköhän tämä Widowsiin tai Sehr Schnelliin. Lokakuussa 1980 ilmestyi Damnedin Black Album joka saattaisi olla merkinnyt punkin kuolemaa sillä logiikalla että ensimmäisen punklevyn tekijä myös lopettaa koko show'n. Onko tämä Hilse/Kumibeat/Gaga-Miettinen? Jos on niin hän taatusti inhoaa Curtain Callia niin paljon että pitää sitä punkin kuolemana, tai sitten jopa tietää asian olevan niin.
Atomic Cafe
05.11.2010 02:17:16 (muokattu 08.11.2010 01:14:39)
Veikkaan että oikea vastaus on MOOTTORITIE ON KUUMA.

En muista ajankohtaa ihan päivälleen mutta aika tarkkaan noihin aikoihin Pöllö haistatti punkille pitkät paskat.

http://www.google.fi/url?sa=t&s … MSQ&sig2=v4KZPog3qv1DK_WiDcXf1w

rintamerkkisi ovat jo ruostuneet
äänilevysi puhkikuluneet
hakaneulat ja ketjut katkenneet
ja rahat jonkun taskuun kadonneet

Mikäli Kimmo ei tarkoittanut Pöllöä niin siinä tapauksessa tuo päivämäärä liittyy tavalla tai toisella Vandaaleihin.
Andy Six
06.11.2010 17:16:05
Kuulin just että olen saanut nimeni HC-levyn kansi-krediitteihin.....http://www.finnmusic.net/main.php?60555558480775535112
Olin kuulemma mixannut kaksi demobiisiä 1981......Bändin muistan hyvin,mutten alkuunkaan tuollaista sessiota...Lienen ollut aika kännissä ja se on varmasti saanut mut mixaamaan loistavasti....=9
Sarko
09.11.2010 19:10:32
Andy Six: Kuulin just että olen saanut nimeni HC-levyn kansi-krediitteihin.....http://www.finnmusic.net/main.php?60555558480775535112
Olin kuulemma mixannut kaksi demobiisiä 1981......Bändin muistan hyvin,mutten alkuunkaan tuollaista sessiota...Lienen ollut aika kännissä ja se on varmasti saanut mut mixaamaan loistavasti....=9

Todella kovan bändin todella kovan levyn krediitteihin olet päässyt. Yks kovimpia Suomi HC-juttuja on Destrucktionsin Vox Populi LP.
I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg
Andy Six
09.11.2010 20:15:59
Sarko: Todella kovan bändin todella kovan levyn krediitteihin olet päässyt. Yks kovimpia Suomi HC-juttuja on Destrucktionsin Vox Populi LP.

Tää tapahtu bändin englanninkielisellä kaudella...Biisit tais olla Pigface ja Join the Army......Samalla kämpällä kun treenattiin,niin jouduin äänimiehen pallille....Vihasin kyllä sitä möykkää,mulle punk oli/on vieläkin Sex Pistols ja Clash.....Destrucktionsin jätkien hyväksi täytyy sanoa,etteivät olleet mitään porkkananpurija eläinaktivisteja....Mika ja Poko olivat jollain tasolla jopa mun kavereita....
Sarko
10.11.2010 09:11:33
Andy Six: Tää tapahtu bändin englanninkielisellä kaudella...Biisit tais olla Pigface ja Join the Army......Samalla kämpällä kun treenattiin,niin jouduin äänimiehen pallille....Vihasin kyllä sitä möykkää,mulle punk oli/on vieläkin Sex Pistols ja Clash.....Destrucktionsin jätkien hyväksi täytyy sanoa,etteivät olleet mitään porkkananpurija eläinaktivisteja....Mika ja Poko olivat jollain tasolla jopa mun kavereita....

No kaikesta ei voi tykätä, kuitenkin aika pirun tasokasta "möykkää" nämä Suomalaiset "porkkananpurija eläinaktivistit" tekivät kautta linjan 80-luvun alussa. Ja tekevät edelleen.
I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg
jonsku1
10.11.2010 13:34:01 (muokattu 10.11.2010 13:34:19)
Oliko se Epe Helenius vai, kuka joka sanoi tuossa dokkarissa, että nykyajan kapina ja DIY-meininki löytyy Hip-Hopista. Enkä nyt meinaa mitään Voice-hoppia. Oon kyllä täysin samaa mieltä vaikka mm. kova punk-diggari olenkin. Mutta eihän punkissa periaatteessa ole tapahtunut mitään uutta yli kahteenkymmeneen vuoteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)