Coran 04.11.2010 13:26:11 | |
---|
velipesonen: täysin lahjaton kommunistipolitrukki Teemu Mäki Kovaa puhetta, vai onko tää vaan kissantappovideomrölölöö? Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19 |
jazzmies 04.11.2010 13:26:25 | |
---|
Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä. |
jazzmies 04.11.2010 13:28:08 | |
---|
Borlag: Johan on taas vertaukset. Siis meinaatko oikeasti että ohjelmoijan lahjakkuus olisi suoraan verrannollinen muusikon lahjakkuuteen? Ohjelmoija ohjelmoi ja taiteilija visioi. iStore on pullollaan sellaisia sovelmia, mihin insinööri ei kykene. Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä. |
Musta Arkipyhä 04.11.2010 13:35:42 | |
---|
velipesonen: Jos vähän laajennetaan tarkastelukulmaa, niin taiteen tekemisen pariin ylipäätään hakeutuu aina vain vähemmän lahjakkaita henkilöitä. Jatkuva kilpailuasetelma ja yleisenä sylkykuppina oleminen ei kiinnosta kun leipänsä tienaa helpomminkin, ja se leipä voi olla vieläpä leveä. Voi olla ,että tulevaisuudessa koulutuksen tarpeellisuutta yhä enemmän mitataan sillä miten koulutettavalle alalle työllistytään koulutuksen jälkeen.Mittari tulee siis olemaan taiteen kohdalla yhä enemmän suosio - noin kärjistäen. Tässäkin elitismi toimii em.kehitystä nopeuttaen.Ja haavoittuvimpia lajeja musiikin puolella ovat mitä ilmeisimmin jazz ja klassinen.Ikävää sinänsä ja toivottavasti skenaarioni on liian pessimistinen. Ei siis todellakaan näytä siltä ,että tulevaisuudessa taiteen rahoituksesta yhä enemmän määräisi jokin "eliitti" vaan yhä enemmän riippuu siitä saako tateilija tarpeeksi maksavaa yleisöä saadakseen elantonsa. Nyt olisikin tärkeää ,että jazzia ja klassista osattaisiin "markkinoida" innostavasti ja positiivisessa,kiinnostusta herättävässä hengessä.Näihin liitetystä elitismistä eroon pääseminen on niiden eloonjäännin kannalta keskeinen kysymys. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
jazzmies 04.11.2010 13:36:54 | |
---|
PsychedelicWarlord: Nuorille tarjotaan tekemistä josta he pitävät.Ja näinhän on pakkokin tehdä eihän heihin muuten saada kontaktia. Hyvä se on näinkin, jotta saadaan heille tekemistä, jos kontakti kotiin ei enää pelaa. Mutta mitä näiden nuorten vanhemmat ovatkaan laiminlyöneet 10 vuotta aikaisemmin? Kulttuurikasvatuksen, taiteet? Tottakai lapsi valitsee laiskottelevien, tietämättömien tai sivistymättömien vanhempien ansiosta pullan retiisinipun sijasta. Lasta kasvatetaan 18 ikävuoteen asti, jonka jälkeen vastuu siirtyy lapselle itselleen. Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä. |
Musta Arkipyhä 04.11.2010 13:41:36 | |
---|
jazzmies: Taisit saada sielunkumppaniksesi annaleenan http://annaleena.puheenvuoro.uusisu … in-kulttuurin-tukeminen-lopetettava Eipä oikein ,koska olen moneen otteeseen korostanut etten pidä kulttuurin julkista tukea mitenkään huonona asiana.Huonona pidän sen pienenemistä tai jopa häviämistä.Realiteetti kuitenkin on ,että tuki tullaan nykyisessä markkinavetoisessa yhteiskunnassa vähintäänkin kyseenalaistamaan.Tällöin on mielestäni tärkeää mikä on tuettavan kulttuurin kuva.Jos se on elitistinen ja muita vastaavia kulttuurin lajeja halveksiva ja ylimielinen ei ennuste liene hyvä.Politiikassa ns.yleinen kansalaismielipide kun tuppaa monesti vaikuttamaan päätöksiin. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
velipesonen 04.11.2010 13:45:23 | |
---|
Coran: Kovaa puhetta, vai onko tää vaan kissantappovideomrölölöö? Mikä on mrölölöö? This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Askr 04.11.2010 13:46:24 (muokattu 04.11.2010 13:46:45) | |
---|
jazzmies: Hyvä se on näinkin, jotta saadaan heille tekemistä, jos kontakti kotiin ei enää pelaa. Mutta mitä näiden nuorten vanhemmat ovatkaan laiminlyöneet 10 vuotta aikaisemmin? Kulttuurikasvatuksen, taiteet? Tottakai lapsi valitsee laiskottelevien, tietämättömien tai sivistymättömien vanhempien ansiosta pullan retiisinipun sijasta. Tässä ketjussa voisi helposti syntyä sellainenkin ajatus, että sitä saa tosissaan olla vanhempana tarkkana mihin musiikkioppilaitoksiin lapsensa päästää mitäkin vaikutteita hakemaan. |
Musta Arkipyhä 04.11.2010 13:46:52 | |
---|
jazzmies: Hyvä se on näinkin, jotta saadaan heille tekemistä, jos kontakti kotiin ei enää pelaa. Mutta mitä näiden nuorten vanhemmat ovatkaan laiminlyöneet 10 vuotta aikaisemmin? Kulttuurikasvatuksen, taiteet? Tottakai lapsi valitsee laiskottelevien, tietämättömien tai sivistymättömien vanhempien ansiosta pullan retiisinipun sijasta. Lasta kasvatetaan 18 ikävuoteen asti, jonka jälkeen vastuu siirtyy lapselle itselleen. On aika huvittavaa kuvitella ,että kaikkien nuorisotyön kohteena olevat nuoret olisivat jotenkin "huonosti kasvatettuja" tai vanhemmat olisivat "laiminlyöneet" jotain.Eihän siitä ole kyse.Perustavoitteena on vaikkapa toiminnan luominen valvotuissa tiloissa jne.Jottei se nuoruuden energia purkaudu vaikkapa ilkivaltana tai häiriökäyttäymisenä. Sekin on selvää ,että nuorille on turha syöttää mitään pakkopullana vaan tekemisen on lähdettävä heidän mielenkiinnon kohteistaan.Jos se mielenkiinnon kohde on jääkiekko jazzin sijaan niin jazzin pakkosyötöllä on tuskin toivottavia seurauksia. Siis kyllähän nuorisotaloilla on aina käynyt ihan tavallisia nuoria.Kysehän on ennaltaehkäisevästä työstä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
velipesonen 04.11.2010 13:48:48 | |
---|
PsychedelicWarlord: Nyt olisikin tärkeää ,että jazzia ja klassista osattaisiin "markkinoida" innostavasti ja positiivisessa,kiinnostusta herättävässä hengessä.Näihin liitetystä elitismistä eroon pääseminen on niiden eloonjäännin kannalta keskeinen kysymys. Klassinen ja jazz, sikä kuin ovat oikeaa klassista tai jazzia, ovat joka tapauksessa elitismiä ja elitismi on väistämätön tosiasia muutenkin. Tiedän että on yrityksiä tehdä asiasta jonkinlaista kansankulttuuria, mutta kunnon sinfoniaorkesteria, sanotaan vaikka sellaista kuin Berliinin Filharmonikot, ei tehdä millään karvalakkiasenteilla. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Musta Arkipyhä 04.11.2010 13:48:53 | |
---|
Askr: Tässä ketjussa voisi helposti syntyä sellainenkin ajatus, että sitä saa tosissaan olla vanhempana tarkkana mihin musiikkioppilaitoksiin lapsensa päästää mitäkin vaikutteita hakemaan. Voihan olla ,että tulevaisuudessa vanhemmilla ja lapsilla on oikeus enemmänkin päättää missä koulussa oppinsa hankkivat. Vaihtoehdot voivat lisääntyä ja tässä kilpailussa oppilaitoksen imagolla on varmasti merkitystä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 04.11.2010 13:51:01 (muokattu 04.11.2010 13:53:58) | |
---|
velipesonen: Klassinen ja jazz, sikä kuin ovat oikeaa klassista tai jazzia, ovat joka tapauksessa elitismiä ja elitismi on väistämätön tosiasia muutenkin. Tiedän että on yrityksiä tehdä asiasta jonkinlaista kansankulttuuria, mutta kunnon sinfoniaorkesteria, sanotaan vaikka sellaista kuin Berliinin Filharmonikot, ei tehdä millään karvalakkiasenteilla. En tarkoittanut ,että niiden sisältöä tarvitsisi mitenkään muuttaa vaan sitä miten tätä sisältöä "markkinoidaan".Markkinointi on hieman huono sana - ehkä yleisöpohjan laajentaminen on parempi.Kyse ei ole siitä ,että niiden sisältöä muutettaisiin vastaamaan kansan makua vaan ,että sitä sisältöä saataisiin ihmisiä kuuntelemaan. Mutta jos elitismistä ei sitten tosiaan päästä eroon niin tulevaisuus on jazzin ja klassisen osalta synkkä. Uskon ettei tilanne todellakaan ole noin toivoton. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
jazzmies 04.11.2010 13:56:55 | |
---|
Askr: Tässä ketjussa voisi helposti syntyä sellainenkin ajatus, että sitä saa tosissaan olla vanhempana tarkkana mihin musiikkioppilaitoksiin lapsensa päästää mitäkin vaikutteita hakemaan. Olen haistavinani jokin sortin vihjailua tässä. Mitä tahdot sanoa? Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä. |
Tulipa mieleen, että minkähän tähden kaikista rockyhtyeistä kaikkein rockein The Rolling Stones julkaisi kaikkein huonoimman levynsä juuri vuonna 1986? Rockin autenttisuuden saarnaajille tiedoksi, että kaikkein paras rockgroove on Charlie Wattsilla, ei synny kilpailua. Watts on jazzrumpali. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Askr 04.11.2010 14:22:26 (muokattu 04.11.2010 14:23:50) | |
---|
jazzmies: Olen haistavinani jokin sortin vihjailua tässä. Mitä tahdot sanoa? En vihjaile, sanon, että en ole kovin innoissani potentiaalisesta ajatuksesta, että lapseni mahdollisen rock-nautinnon tai suuntautumisen ilmoitettaisiin tai edes ajateltaisiin ilmentävän jazzmies:tietämättömien tai sivistymättömien vanhempien ansiosta" jotain pullamössön kaltaista laiskuutta tai että jazzmies:Syy on sivistymättömät poppisvanhemmat ja rockintoilijaisät jotka jazzmies:ovat pohjimmiltaan laiskoja ja egoistisismukavuudenhaluisesta motiivistaan itsensä tyhmäyttäneitä konservatiiveja, joilla ei itsellä ole omasta syystä ole antaa kättä pidempää lapsensa kultivoimiseen. Eikä tämäkään riitä, vaan tietenkin rockin taustalla on tämä tilanne: jazzmies:työtön lapsi työttömällä isällä, jonka isä oli taas työtön. Tällainen ajattelu, jos sellaista ilmenisi, ei missään tapauksessa edustaisi sitä "sivistystä" jota haluasin taidekasvatuksen nimissä lapsilleni välittää. |
Borlag 04.11.2010 14:32:50 | |
---|
Askr: Tässä ketjussa voisi helposti syntyä sellainenkin ajatus, että sitä saa tosissaan olla vanhempana tarkkana mihin musiikkioppilaitoksiin lapsensa päästää mitäkin vaikutteita hakemaan. Täsmälleen samaa mieltä. Vihoviimeinen asia mitä itse ainakin haluan omille lapsilleni, on se että musiikkiopistossa heidät opetettaisiin tuollaiseksi ahdasmieliseksi ja musiikillisesti täysin suvaitsemattomaksi kuin mitä jazzmies antaa itsestään ymmärtää. |
jazzmies 04.11.2010 14:39:30 | |
---|
Borlag: Täsmälleen samaa mieltä. Vihoviimeinen asia mitä itse ainakin haluan omille lapsilleni, on se että musiikkiopistossa heidät opetettaisiin tuollaiseksi ahdasmieliseksi ja musiikillisesti täysin suvaitsemattomaksi kuin mitä jazzmies antaa itsestään ymmärtää. Ahdasmielisyyttä on siis se, että kuuntelee musiikkia ja vaatii musiikilta laatua sekä arvioi sen laatua musiikkina, ja kannustaa muita laajentamaan musiikin laatukriteereitä sekä arvioimaan kuuntelemansa musiikin sisältöä? Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä. |
Borlag 04.11.2010 14:46:13 (muokattu 04.11.2010 14:47:04) | |
---|
jazzmies: Ahdasmielisyyttä on siis se, että kuuntelee musiikkia ja vaatii musiikilta laatua sekä arvioi sen laatua musiikkina, ja kannustaa muita laajentamaan musiikin laatukriteereitä sekä arvioimaan kuuntelemansa musiikin sisältöä? Omissa kommenteissasi olet jo moneen otteeseen tuominut koko metalli genren täysin, samaan johtopäätökseen voidaan päästä myöskin rockin kanssa, ottaen huomioon edelliset kommenttisi. |
Musta Arkipyhä 04.11.2010 14:48:59 | |
---|
jazzmies: Ahdasmielisyyttä on siis se, että kuuntelee musiikkia ja vaatii musiikilta laatua sekä arvioi sen laatua musiikkina, ja kannustaa muita laajentamaan musiikin laatukriteereitä sekä arvioimaan kuuntelemansa musiikin sisältöä? Ei toki. Ahdasmielisyyttä on suhtautua halventavasti ja ylimielisesti sellaisen musiikinlajin kuuntelijoihin,esittäjiin ja tekijöihin josta ei itse satu pitämään.Ahdasmielisyyttä on myös se ettei hyväksy muuta musiikkia kuin oman mielimusiikkinsa. Näin minä sen ymmärrän.Noin kärjistäen. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 04.11.2010 14:54:05 | |
---|
velipesonen: Tulipa mieleen, että minkähän tähden kaikista rockyhtyeistä kaikkein rockein The Rolling Stones julkaisi kaikkein huonoimman levynsä juuri vuonna 1986? Koska sinä päätit ,että mielestäsi rock kuoli vuonna 1986.Ja sitten päätit ,että Rollarit julkaisivat mielestäsi huonoimman levynsä vuonna 1986? Rockin autenttisuuden saarnaajille tiedoksi, että kaikkein paras rockgroove on Charlie Wattsilla, ei synny kilpailua. Watts on jazzrumpali. Onko täällä joku saarnannut rocki autenttisuudesta? Itse olen saanut moisen käsityksen vain joistakin sinun kommenteistasi joten tiedotatko nyt itsellesi? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |