Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pickups Squier Duncan Designed -> Kinman
1
albert18
02.11.2010 20:29:36 (muokattu 02.11.2010 20:35:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Squier Stratocaster Vintage Modified (noita parhaita Squiereita), jossa alkuperäiset Duncan Designed SC-101 Single Coil mikit, mutta hieman ärsyttää niiden hurina, kun vahvistusta/herkkyyttä pistää enemmän.
 
Ratkaisuhan voisi olla hurinattomat yksikelaiset, kuten esimerkiksi australialaiset Kinman:n tuotteet. Strato VM-malliin sopisivatten (mä soitan 50-70 luvun rokkia, kantria ja bluesiakin) vaikka nuo Kinman Traditional MK-III Set Zero-Hum ( http://www.kinman.com/guitar-pickups/stratocaster/ ). Joku muu parempi?
 
Olen ymmärtänyt että hiljaiset nyt ainakin ovat.
 
Onko kokemuksia/näkemyksiä muuttuuko soundi mihin suuntaan. Kuuleeko puukorva edes eroa Marshall 5005 Lead 12 vahvistimen kautta tai sitten Zoom G9.2 TT, josta 2 x Behringer Truth + Subwoofer tai kuulokkeet kautta.
 
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
Ziggy Bubba
02.11.2010 21:01:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo on ainakin pirun hyväsoundiset ja hurinattomat mikit starolle, hintakin hiukan lompakkoystävällisempi kuin Kinmanit:
http://www.thomann.de/fi/fender_vintage_hot_noiseless_pickupset.htm
 
Kaverin Stratossa tykkäsin soundista pirusti, löytyi niin potkua säröillä kuin klangia puhtailla.
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
jpjanhun
03.11.2010 07:24:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-käsittääkseni noita dimarzion area - sarjan mikkejä on kehuttu paljon. nämä tietääkseni todella hurinattomia ja hyvin autenttisen kuuloisia, ei myöskään kovin kalliita. omaa kokemusta ei kylläkään ole..
 
http://www.thomann.de/fi/search_dir … 8547dd1bb5&sw=dimarzio+area&x=0&y=0
 
-jos haluaa päästä halvalla niin sitten varmaan gfs neovin - sarja olisi yksi hurinaton vaihtoehto. näitä on tosin käsittääkseni haukuttu hieman tylsäsoundisiksi. eivät kuulostane ainakaan yhtä autenttisilta kuin esim. dimarzion area - sarja.
 
jyrkalt
03.11.2010 07:54:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Nuo on ainakin pirun hyväsoundiset ja hurinattomat mikit starolle, hintakin hiukan lompakkoystävällisempi kuin Kinmanit:
http://www.thomann.de/fi/fender_vintage_hot_noiseless_pickupset.htm
 
Kaverin Stratossa tykkäsin soundista pirusti, löytyi niin potkua säröillä kuin klangia puhtailla.

 
Mä vaihdoin tuollaiset J.Salon omin kätösin kääminiin patenttimikkeihin.
Yksikelaiset ja hurinattomat. Omissa kuvissa on vähä tirkisteltävää.
Eio tarvinnut yksikelaisia mikkejä miettiä sen jälkeen.
Suosittelen aloittajaa soittamaan Salo guitarssille. Oikeesti.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Rämppy
03.11.2010 09:12:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kinmanit ovat erinomaisia. En ole käynyt läpi kaikkia hurinattomia stratomikkejä, mutta esim. Kinmanin AVn-T soundaa erittäin autenttiselta. Mikkien sekä kielten välinen balanssi on huomattavan hyvä. Suosittelen.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
dropD
03.11.2010 09:24:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Mä vaihdoin tuollaiset J.Salon omin kätösin kääminiin patenttimikkeihin.
Yksikelaiset ja hurinattomat. Omissa kuvissa on vähä tirkisteltävää.
Eio tarvinnut yksikelaisia mikkejä miettiä sen jälkeen.
Suosittelen aloittajaa soittamaan Salo guitarssille. Oikeesti.

 
Mikäs tuo Salo guitarsin tila muuten on, kun joskus vuosia sitten olin löytävinäni kaikenlaisia mikkimalleja sivuilta (lähinnä P90:siä tiirailin), mutta sittemin sivut on ollut "coming soon" tilassa... Vai muistanko väärin ja kyseessä olisi ollut joku muu kotimainen mikinkäärijä???
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Aki
03.11.2010 15:56:40 (muokattu 03.11.2010 15:58:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon testannu hurinattomia mikkejä valmistajilta Kinman, Joe Barden, DiMarzio, Seymour Duncan, Lace Sensor, ja GFS. Jarno Salon mikit on tuossa pöydällä, en ole vielä kerennyt testaamaan.
 
DiMarzio Area 58 on autenttisin ja parassoundisin kaikista kokeilemistani. Are 61:ssä on vähän enemmän räyhää, 58 on kaulaan ja keskelle parempi. 58:n kanssa toimii 250k volume ja 500k tone kivasti.
 
Edit: Mitä tulee soundieroon esim Duncan Designed -> Area 58, ero on selkeä. On kalustoa ja korvia jotka tuota eroa eivät kykene havaitsemaan, mutta normaalilla kalustolla ja korvilla uskon että parannuksen huomaa selkeästi.
 
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
wilo
03.11.2010 16:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Oon testannu hurinattomia mikkejä valmistajilta Kinman, Joe Barden, DiMarzio, Seymour Duncan, Lace Sensor, ja GFS. Jarno Salon mikit on tuossa pöydällä, en ole vielä kerennyt testaamaan.
 
DiMarzio Area 58 on autenttisin ja parassoundisin kaikista kokeilemistani. Are 61:ssä on vähän enemmän räyhää, 58 on kaulaan ja keskelle parempi. 58:n kanssa toimii 250k volume ja 500k tone kivasti.

 
Erikoista, että dimarzio on paras single coileissa. Yleensä siitä puhutaan yliarvostettuna mikkivalmistajana ja humbuckereihin tuntuis olevan enemmän keskittynyt.
En tarkoita sitä että kyseenalaistaisin sun korvat tai kyvyt vaan juurikin sitä että luotan sun arvioon.
 
Aki
03.11.2010 17:01:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Erikoista, että dimarzio on paras single coileissa.
 
DiMarzio on pulannut aika pitkään tuon Virtual Vintage -teknologiansa kanssa. Hurinallisista ykskelasista tietysti löytyisi autenttisempia kuin Area 58, mutta jos puhutaan hurinattomista niin tuo Area 58 taitaa olla tämän hetken kunkku.
 
En ole kuullut kenenkään puhuvan DiMarziosta yliarvostettuna mikkivalmistajana. Sen sijaan mun on ollut aina helpompi löytää DiMarziolta sopiva mikki, Duncanin kanssa tuntuu olevan ihan hakuammuntaa. Osin liittyen siihen miten valmistajat kuvailevat mikkejään nettisivustollaan, ja siihen että DiMarziolta sattuu löytymään mulle hyvin sopivia mikkimalleja. Kuten Bluesbucker, Steve's Special, FRED, jne.
 
Ja Duncanit lonksuu.
 
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
jra
03.11.2010 17:14:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki:
Ja Duncanit lonksuu.

 
OT, mutta jostain hemmetin syystä tosiaan esim. Duncanin Firebird-mikki SM-1/2/3 on hieman pienempi kuin Gibsonin vastaava. Mikä lie, neronlaimaus vai mittavirhe syynä. Itse mikissä ei ole isompaa vikaa,
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
jyrkalt
03.11.2010 17:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Mikäs tuo Salo guitarsin tila muuten on, kun joskus vuosia sitten olin löytävinäni kaikenlaisia mikkimalleja sivuilta (lähinnä P90:siä tiirailin), mutta sittemin sivut on ollut "coming soon" tilassa... Vai muistanko väärin ja kyseessä olisi ollut joku muu kotimainen mikinkäärijä???
 
Oliko tossa viimeviikolla kun Salon kanssa puhelimessa juttelin.
Siellä päässä on vähän säpinää nyt. Silleen hyvässä mielessä säpinää :)
Toivoi etten kamalasti "huhuja" vielä levittelisi.
Mut eiköhän jotain piakkoin ala kuulumaan.
 
Noista firman sivuista veikkaan että ne on ollut aukeamisestaan asti coming soon :D
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
wilo
03.11.2010 18:07:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: DiMarzio on pulannut aika pitkään tuon Virtual Vintage -teknologiansa kanssa. Hurinallisista ykskelasista tietysti löytyisi autenttisempia kuin Area 58, mutta jos puhutaan hurinattomista niin tuo Area 58 taitaa olla tämän hetken kunkku.
 
Lainaanpas tätä threadia...
Ei sulla (tai jollakulla muulla) olis omakohtaisia vertailukokemuksia Lace Sensoreista vs muut hurinattomat? Mulla toimii hyvin Lacen Silverit, mut joskus tekis mieli kokeilla jotain muutakin.
 
Aki
04.11.2010 01:41:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Ei sulla (tai jollakulla muulla) olis omakohtaisia vertailukokemuksia Lace Sensoreista vs muut hurinattomat? Mulla toimii hyvin Lacen Silverit, mut joskus tekis mieli kokeilla jotain muutakin.
 
Nämä on toki makuasioita, mutta se Silver ei mun muistikuvan mukaan kuulosta perinteiseltä yksikelaiselta mikiltä juuri lainkaan. Pakko myöntää, se oli kaulamikkinä ihan hauska taannoisessa Stratossa, mutta jos haluaa yksikelaisen mikin soundia (heleys, kuulaus ja lämpö) niin Lace Sensor Silver on kyllä ihan väärä valinta.
 
Lace Sensoreista vois turinoida enemmänkin, mutta kirjoitan artikkelin vasta sitten kun olen myynyt nuo Holy Grailit. :o)
 
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
albert18
04.11.2010 13:11:16 (muokattu 04.11.2010 13:12:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko tossa viimeviikolla kun Salon kanssa puhelimessa juttelin.
 
Minä juttelin eilen:) Kyllä hän on vakuuttava ja netistä löytyy tietoa hänestä hyvänä ja laadukkaana kitaranrakentajana.
Nyt sitten kiemurtelen tässä kahden vaiheilla: Kinmanit vai J Salon mikit. Kummassakin kun vaikuttaisi olevan puolensa.
 
Jos tässä on vaihtoehdot rautalanka, kantri, rokki ja blues tyyliin, niin kummatko valitsisit? Voiskohan näistä vastauksista olla apua oman päätöksen tekemisessä .. hmm.
 
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
jpjanhun
04.11.2010 14:30:59 (muokattu 04.11.2010 14:39:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki:
DiMarzio Area 58 on autenttisin ja parassoundisin kaikista kokeilemistani.

 
-kun joku kehtasi epäillä tätä niin jankutan vielä sitä samaa mitä sanoin tuossa aiemmin. DIMARZIOn AREA - sarjaa pidetään käsittääkseni AUTENTTISIMMAN kuuloisena. en ole itse kokeillut, mutta jossain vaiheessa kaivelin foorumeita raivokkaasti ja tulin vahvasti tuohon johtopäätökseen. kinman oli joskus kovassa maineessa, mutta se on mennyttä aikaa, dimarzio on mennyt ohi kauan sitten. tietysti jos soundin autenttisuus ei ole haluttuakaan niin sitten asia on kokonaan toinen..
 

Aki:
Nämä on toki makuasioita, mutta se Silver ei mun muistikuvan mukaan kuulosta perinteiseltä yksikelaiselta mikiltä juuri lainkaan.

 
-juuri tuollaista kommenttia minä olen kanssa lukenut (omaa kokemusta ei ole tästäkään kuten arvata saattaa, sensijaan foorumeita joskus kaivellut vimmatusti). käsittääkseni area sarjalle ei ainakaan vuosi pari sitten pärjännyt autenttisuudessa yhtään mikään hurinaton singlecoil. etenkään mikään lace.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «