Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Flight case akustiselle kitaralle
1
Dr Dominant
01.11.2010 12:53:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro. En löytänyt haulla ketjua tästä aiheesta joten laitetaanpas alulle:
 
Nyt pitäis alkaa lentelemään Santa Cruz OM/PW:ni kanssa - ajatus hiukkasen hirvittää sinänsä erinomaisen Santa Cruzin laukun kanssa, joten nyt olis käyttöä hyville vinkeille siitä mistä hankin itselleni hyvän lentolaukun.
 
Caltonin laukut ovat ainakin keränneet ylistystä, onko muita vaihtoehtoja.
 
Kiitoksia avusta jo etukäteen!!
 
"Dr. Dominant, I presume?"
mhs
01.11.2010 13:20:24 (muokattu 01.11.2010 13:21:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pähkäilin samaa toissa kesänä. Nettailin yhtä sun toista, ja kun tavoitteena oli laukku, jota ihan oikeasti kannetaan junaan-metroon-junaan-bussiin, ei järkeviä Cruzin omaa laukkua selkeästi parempia vaihtoehtoja jäänyt kuin Calton.
 
Kyselin asiaa myös Cruzilta. Täti vastaili, että peruslaukun kanssa gate check should be fine, vaikkakaan lentolaukusta ei oo kyse. Suositteli Caltonia; sellaisen saa tilattua suoraan Cruzin kautta pajalle, eli ei tarvitse ruveta mittailemaan itse. Lähdin kuitenkin reissuun Cruzin oman laukun kanssa, olin kohtelias enkä yrittänyt piilottaa kitaralaukkua nurkan taakse, ja sain kitaran molempiin suuntiin matkustamoon. Finskin Euroopan-Airbusseissa kotelo mahtuu juuri ja juuri ylälokeroon.
 
Varmistin homman myös vakuutusyhtiöstä: sanoivat, että jos valmistajan mukaan laukku on OK gate-checkkauksessa, vakuutus korvaa, jos vahinto tapahtuu.
 
Dr Dominant
01.11.2010 13:25:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ookoo - Caltonilta suoraan tilattuna kotiovelle 626 euroo. Kierrätys Santa Cruzin kautta ei varmaankaan ainakaan tiputa hintaa ...
 
Ja on sen verran tullut lennettyä, että airbusseissa on isoimmat hattuhyllyt näistä peruskoneista millä yhtiöt lentää. Veikkaanpa että 737:n hattuhyllylle ei enää toi Santa Cruzin oma laukkukaan mahdu. Ja tulen lentämään mm. Helsinki-Rovaniemi väliä kans useasti, ja silloin tiedossa on Embraerin pikkujetti tai ATR-72 joten niihin hattuhyllyihin ei taatusti mahdu.
 
Jepjep, eikun kamaa myyntiin ja Caltonilta laukku. Sen tosin pitäis sitten kestää lapsenlapsellekin saakka. Vakuuttavia on ainakin jengin todistuslaulunnot noiden laukkujen puolesta.
 
Mutta kiitos tästä!
 
"Dr. Dominant, I presume?"
mhs
01.11.2010 14:23:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä on jäljellä se vaikein vaihe: värien valinta :).
 
Niin, ei noi kotelot Embraerin hattuhyllylle mahdu. Sit on vielä optiona bisnesluokan vaatekaappi; sitä tarjosivat ihan oma-aloitteisesti. Mut en mä tiedä, onko kotimaanlennoilla bisnesluokkaa...
 
Tuleeks tullien ja verojen kera tuohon hintaan?
 
milahtee
01.11.2010 14:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olit varmaan tietoinen, että kannattaa tilata Caltonin Englannin tehtaalta, jolloin rahti on halvempi ja tulleja ei tule.
 
mhs
01.11.2010 14:57:09 (muokattu 01.11.2010 14:59:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

milahtee: Olit varmaan tietoinen, että kannattaa tilata Caltonin Englannin tehtaalta, jolloin rahti on halvempi ja tulleja ei tule.
 
...niinpä tuo onkin, enpäs tuota brittitehdasta tähän hätään muistanutkaan. Jos kokonaishinta on tosiaan noinkin edullinen, täytynee jossain vaiheessa tuollaiseen investoida, jos reissaaminen tulee enemmän tavaksi. Klasarikitarassa mulla on Calton; se on palvellut hyvin.
 
Dr Dominant
01.11.2010 15:15:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen selvitellyt tänään asiaa ja Caltonin valmistusjono on venynyt vähintään 30 viikon mittaiseksi :/ Kuulemma englannin näkökulmasta punnalle edullinen kurssi on räjäyttänyt kysynnän kattoon. Kakka!
 
Mulle siis ei ehdi Calton mitenkään ajoissa näihin tuleviin reissuihin kun maaliskuussa pitää jo lennellä. Lottosen Juhan kanssa tuossa aiheesta väänsin myös, ja hän suositteli jotain transit case-kuviota ihan vaan lentelyä varten, ja pitää toi Santa Cruzin oma (sinänsä oikein hyvä) laukku sitten kaupunkikäytössä. Ans kattoo.
 
"Dr. Dominant, I presume?"
milahtee
01.11.2010 16:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr Dominant: Olen selvitellyt tänään asiaa ja Caltonin valmistusjono on venynyt vähintään 30 viikon mittaiseksi :/ Kuulemma englannin näkökulmasta punnalle edullinen kurssi on räjäyttänyt kysynnän kattoon. Kakka!
 
Mulle siis ei ehdi Calton mitenkään ajoissa näihin tuleviin reissuihin kun maaliskuussa pitää jo lennellä. Lottosen Juhan kanssa tuossa aiheesta väänsin myös, ja hän suositteli jotain transit case-kuviota ihan vaan lentelyä varten, ja pitää toi Santa Cruzin oma (sinänsä oikein hyvä) laukku sitten kaupunkikäytössä. Ans kattoo.

 
Calton Usalta löytyy OM-case vaikka heti. Myös monilla kitaraliikkeillä on mallia varastossa. Hinta noin 800 taalaa.
 
milahtee
01.11.2010 16:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

milahtee: Calton Usalta löytyy OM-case vaikka heti. Myös monilla kitaraliikkeillä on mallia varastossa. Hinta noin 800 taalaa.
 
Brittihinta on n. 350 puntaa, mikä pistää miettimään.
 
Dr Dominant
01.11.2010 18:46:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai?! En ole ilmeisesti googlettanut oikein kun en löytänyt noita ... etsinpä uudelleen! Kiitos vinkistä!
 
"Dr. Dominant, I presume?"
samueld
03.11.2010 10:08:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiscoxin laukut on kanssa aika hyviä. Rumia kyllä, mutta jo tuo Liteflite proII malli on rakennettu kuin saksalainen panssari ja hinta on erittäinkin sopuisa. Mahtuu koneessa hattuhyllylle, mutta fasistin osuessa tiskille se on suojellut hyvin ruumassakin.
 
http://www.hiscoxcases.com
 
Just toissapänä lensin ja täti sanoi että jos on pehmeä kassi, niin keihään saa yleensä matkustamoon. No ihan varmaan alan kuskailla tuota skebaa jossain säkissä. Tällä kertaa edellytti, että laitoin repun ruumaan vaikka olin sen käsimatkatavaraksi miettinyt...
 
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
milahtee
03.11.2010 11:59:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samueld: Hiscoxin laukut on kanssa aika hyviä. Rumia kyllä, mutta jo tuo Liteflite proII malli on rakennettu kuin saksalainen panssari ja hinta on erittäinkin sopuisa. Mahtuu koneessa hattuhyllylle, mutta fasistin osuessa tiskille se on suojellut hyvin ruumassakin.
 
http://www.hiscoxcases.com
 
Just toissapänä lensin ja täti sanoi että jos on pehmeä kassi, niin keihään saa yleensä matkustamoon. No ihan varmaan alan kuskailla tuota skebaa jossain säkissä. Tällä kertaa edellytti, että laitoin repun ruumaan vaikka olin sen käsimatkatavaraksi miettinyt...

 
Mulla on myös noita pro II-sarjan Hiscoxeja. Tyylipisteitä ei todellakaan irtoa, mutta vankkaa tekoa ovat. Hinta esim. soundslivelta tilattuna 95 puntaa.
 
darrell
04.11.2010 11:39:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ja on sen verran tullut lennettyä, että airbusseissa on isoimmat hattuhyllyt näistä peruskoneista millä yhtiöt lentää. Veikkaanpa että 737:n hattuhyllylle ei enää toi Santa Cruzin oma laukkukaan mahdu. Ja tulen lentämään mm. Helsinki-Rovaniemi väliä kans useasti, ja silloin tiedossa on Embraerin pikkujetti tai ATR-72 joten niihin hattuhyllyihin ei taatusti mahdu.

 
Ei hattuhyllylle, vaan pukumiesten takkikaappiin.
Portilla antaa ystävälliselle henkilökunnalle, niin sinne kaapin perälle on mahtunut joka kerta.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
samueld
07.11.2010 22:59:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites nämä:
 
http://www.bamcases.com/new/english/string/guitar.php?recordID=21
 
ja
 
http://accordcase.com/
 
Näissä ainakin painot on kohdallaan. Ei tosin omaa kokemusta ole.
 
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «