Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kvelertak
1 2 3 4 5
carlos
31.10.2010 20:41:14 (muokattu 31.10.2010 20:51:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks tää nyt raskaampaa vai voisko kategorisoida ihan vaan rokiksi..? Energistä nyt ainakin!
 
No kuitenkin.. en löytänyt minkään sortin keskustelua norjalaisesta Kvelertakista, joten jos ette ole vielä tutustuneet kyseiseen bändiin, niin tehkää se nyt ihmeessä. Musa on kuin hyvää Turbonegroa höystettynä norjaksi vedetyillä rähinälauluilla ja hyvillä koukuilla. (Älkääkä nyt hämääntykö, vaikka Turbonegro ei tippuiskaan.)
 
Kesällä ilmestynyt debyyttilevy (Convergen Kurt Balloun tuottama) löytyy spotifysta:
http://open.spotify.com/album/08d7MnYYp9OEsQ8GcnMHOn
 
Ja jotka eivät kyseistä kapistusta käytä, niin voivat katsastaa näytteet vaikka MySpacesta: http://www.myspace.com/kvelertak
 
E: Offernatt, Blodtorst ja Liktorn kolisevat ainakin täällä hyvin kovaa.
 
by the grace of God
radilapsi
31.10.2010 21:23:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, kuunneltu on ja paljon viime aikoina. Raikas yhdistelemä bläkkistä ja autotallirokkia!
 
Meikän suosikki on tällä hetkellä levyn vika biisi, eli Utdrydd Dei Svake.
 
Sarko
31.10.2010 22:57:14 (muokattu 31.10.2010 22:58:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tässä kyllä mitään autotallirokkia ole nimeksikään, enemmänkin sekoitus Apocalypse Dudesin jälkeistä Turbonegroa ja "bläkkistä". Tylsä kuin mikä. Rokkaavasta black metallista kiinnostuneille suosittelen mieluiten Akitsaa.
 
I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg
inkognito
31.10.2010 23:02:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistava levy tuo debyytti!
 
carlos
31.10.2010 23:09:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Ei tässä kyllä mitään autotallirokkia ole nimeksikään, enemmänkin sekoitus Apocalypse Dudesin jälkeistä Turbonegroa ja "bläkkistä". Tylsä kuin mikä. Rokkaavasta black metallista kiinnostuneille suosittelen mieluiten Akitsaa.
 
Mun mielestä riffittely nojaa hyvinkin paljon sellaiseen musiikkiin, jonka itse miellän autotallirokiksi. Black metallia edustaa sitten taas enemmänkin nuo laulut.
 
Siirtynee tuonne rock&pop-osastolle. :)
 
by the grace of God
naavanka_
01.11.2010 07:54:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä orkesteri, olin menossa jotain Kylesan levyä hakemaan kun tämä tarttui mukaan äxästä lähes vahingossa:)
Ei kaduta yhtään
 
p_ofony
01.11.2010 19:32:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hemmetin kova bändi, on tullu debyyttiä luukutettua julkaisusta lähtien melko ankarasti.
 
http://www.myspace.com/medeiaband
Sarko
03.11.2010 08:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

carlos: Mun mielestä riffittely nojaa hyvinkin paljon sellaiseen musiikkiin, jonka itse miellän autotallirokiksi. Black metallia edustaa sitten taas enemmänkin nuo laulut.
 
Siirtynee tuonne rock&pop-osastolle. :)

 
Itse miellän autotallirokiksi 60-luvun rosoisempia rhythm'n'bluesiin kallellaan olevia kitarabändejä kuten The Standells, The Sonics, Paul Revere & The Raiders, Chocolate Watchband yms. Nuggets-, Pebbles- sekä Back From The Grave-kokoelmilta tuttua rupista teinivääntöä. Eipä tuolla ole tekemistä oikeastaan 80-90-luvun taitteessa tulleen Garagepunkinkaan kanssa vaan enemmänkin skandinaavisen ketjulompakkorokin.
 
I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg
nosleep
22.11.2010 15:12:41 (muokattu 22.11.2010 15:15:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin Blodtørstin joskus kesällä sattumoisin, aivan erinomainen biisi. Koko levy vähän tasapaksu, mutta virtaa ja potentiaalia näillä kyllä tuntuu olevan. Saattavat vielä tehdä jotain todella hyvää - tai sitten ei. Katsotaan nyt.
 
Awesome, duuuude.
Lerneri
26.11.2010 00:29:27 (muokattu 26.11.2010 00:29:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kiva pändi mutta Offernattilla laulavan Ryan McKenneyn Trap Them on paljon ja paljon kovempi.
 
http://open.spotify.com/artist/1QXcKL8Ggy8uCA23mFKgws
 
radilapsi
26.11.2010 13:43:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lerneri: Ihan kiva pändi mutta Offernattilla laulavan Ryan McKenneyn Trap Them on paljon ja paljon kovempi.
 
http://open.spotify.com/artist/1QXcKL8Ggy8uCA23mFKgws

 
Hyvä vertailla Trap Themiä ja Kvelertakia, kun ne on niin samanlaisia bändejä. Eiku...
 
Exhausted
11.12.2010 17:22:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herranjumala kun toimii. Turbonegro+Nine+bläkkis+nerokas tuotanto=parhautta
PlecMan
11.12.2010 19:58:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tiketti.fi/tapahtuma/10198
 
Jesus christ, lord of flies, in disguise, fuck.
Meadow
18.12.2010 17:07:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin levyn hienon kannen takia, iski kuin tuhat volttia. Offernatt on paras biisi.
 
Antti1997
27.12.2010 01:38:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viikonloppuna löysin tämän yhtyeen, ja kyllä potkii. Black´n´rolliksihan tuota jossain oli kuvailtu, ihan kuvaava termi, heh.
 
Pitäkää kaikki asiat hyvin.
Osmo
30.12.2010 16:20:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tämä kieltämättä hyvä. Kovasti on tullut lautasella pyöriteltyä.
 
Pixies.
Titan
16.01.2011 22:21:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen koettanut kuunnella ja on tässä hetkensä. Siltikin levy on jotenkin keskeneräinen. Tästä bändistä voi kuitenkin tulla Turbonegro Turbonegron paikalle.
Katsotaan.
 
"How in the glorious name of Satan did you manage to do that?" - Professor Hubert Farnsworth
Väinämöinen
09.02.2011 16:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän jälkijunassa tuli tähän tutustuttua, mutta onneksi tuli ylipäänsä, tää on kova! Kaveri suositteli tätä aiemmin Mjød-biisin musiikkivideon perusteella, mutta sen pohjalta ei oikein vakuuttanut. Kuulin sitten onneksi koko levyn, joka tempaisi mukaansa (ja osoitti, että Mjød onkin melkein levyn huonoin biisi).
 
Vahvuutena näillä on meininki ja rokkaavuus, johon pääsee sisään kuuntelemalla melkein minkä tahansa biisin. Genrekeskustelussa mä sanoisin Kvelertakia nimenomaan rokkibändiksi, jossa hienoisia metallivaikutteita ei ole kielletty. Levykokonaisuus on todella hyvä, mut ei kuitenkaan ihan 10/10, kun välillä rönsyilyt lähtee liikaakin lapasesta ja kokonaisuudella on myös pituutta ehkä karvan verran liikaa. Suosikkibiisit lienee Offernatt ja Ordsmedar av Rang. Etenkin livenä vois kuvitella toimivan, pitänee mennä katsomaan.
Cathi777
10.02.2011 09:52:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Titan: Olen koettanut kuunnella ja on tässä hetkensä. Siltikin levy on jotenkin keskeneräinen. Tästä bändistä voi kuitenkin tulla Turbonegro Turbonegron paikalle.
Katsotaan.

 
Vähän sitä epäilen, kun tuohon Turbonegrouteen kuuluu niin paljon muutakin kuin pelkkä musiikki. Itse asiassa tuntuu, että musiikki on siinä hommassa sivuseikka ja ulkomusiikilliset jutut ajavat ohi. Siksi en usko, että tästä bändistä on miksikään Turbonegron manttelinperijäksi.
 
Only pop music can break my heart...
winger
12.04.2011 23:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nosturin keikka lähestyy! Illan soittojärjestys menee näin (alhaalta ylös):
 
To 28.04.2011, ovet 19:00, 22€, S/K18
COMEBACK KID (CAN)
KVELERTAK (NO)
THE GHOST INSIDE (USA)
GRAVE MAKER (CAN)
SOCIAL SUICIDE (NO)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «