Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: customshop vs american standard
1 2
mikkovainio
01.11.2010 22:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jollakin joka on omistanut molempia vermeitä tietoa/tuntumaa että "kuinka paljon" parempia nuo CS Fenderit on? Harkinnassa ollut jonkun aikaa jos jonkun CS straton tai telen hommaisi. American standardista lähinnä löytyy kokemusta, ja lappeenrannassa kun ei oikein ole liikkeissä noita myytävänä.
 
MV
 
kitaristi (haluaisi olla)
Rämppy
02.11.2010 09:32:07 (muokattu 02.11.2010 09:37:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut American standard sekä pari CS-stratoa. Tietysti speksit eivät ole samat, American standard on semmoinen jokapaikan peruskitara, kun taas CS-kitaroita on monenlaisia moneen makuun. Silti mun mielestä custom shopin tuotteet ovat selkeästi parempia kuin American standardit. Vähän yleistäen sanottuna niissä on joka asia ainakin pikkuisen paremmin kuin tuossa peruskepissä. Ja ainakin CS time machine -sarjan kitaroissa on todella hyvät kaulat sekä soundit, jos klassisesta fender-meiningistä tykkää. En mitenkään mollaa American Standardia, ihan pätevä kitara.
Edit: Fenderit ovat yksilöitä. Myös CS-fenkuissa on eroja samankin sarjan kitaroiden välillä, mm. paino voi vaihdella huomattavasti.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
duc
02.11.2010 09:54:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omien kokemustne mukaan American Standard on hyvä, American Deluxe vielä parempi ja CS Relic paras. Nuo Relicit on uutena kyllä niin kalliita, että Deluxeen verrattuna en välttämättä näe sitä laatueroa sen arvoiseksi, mutta käytettyjä CS-keppejä, tai alennuksesta löytyviä vois katella...
Väsykäsi
02.11.2010 10:22:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Omien kokemustne mukaan American Standard on hyvä, American Deluxe vielä parempi ja CS Relic paras. Nuo Relicit on uutena kyllä niin kalliita, että Deluxeen verrattuna en välttämättä näe sitä laatueroa sen arvoiseksi, mutta käytettyjä CS-keppejä, tai alennuksesta löytyviä vois katella...
 
Minnekkäs jäi American Vintaget? Oma '52 Tele on aivan mahtava. En keksi miten Telen voisi paremmin tehdä.
 
Mä sanon sulle potikkapelle: paa lisää purjehdusvenesoundia tai mää katkon sulta sormet! - Jukka Eemil Vanaja
kiriminni
02.11.2010 10:32:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderiltä tuli juuri postia ja mainosti kovasti näitä uusia American Deluxe mallejaan.
Ainakin soundit kuulosti hyviltä ja compound radius 9.5-14 miellyttäisi.
Kaikki mikitkin sai soimaan yhtä aikaa?Ilman häiriöitä.
Onkohan jo suomessa missään?
 
duc
02.11.2010 10:42:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi: Minnekkäs jäi American Vintaget? Oma '52 Tele on aivan mahtava. En keksi miten Telen voisi paremmin tehdä.
 
52 Teleä olen soitellut kaupassa, mutta en ole omistanut. Mainio peli kyllä sen perusteella. Deluxe ja Vintage tuntuisivat olevan laadultaan samaa luokkaa, toinen on vaan uudemmilla ja toinen vanhemmilla ominaisuuksilla...
Väsykäsi
02.11.2010 10:44:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: 52 Teleä olen soitellut kaupassa, mutta en ole omistanut. Mainio peli kyllä sen perusteella. Deluxe ja Vintage tuntuisivat olevan laadultaan samaa luokkaa, toinen on vaan uudemmilla ja toinen vanhemmilla ominaisuuksilla...
 
Näin määkin oon käsittänyt. Toki riippuu vähän yksilöstä. Tää mun Tele on ainakin omasta mielestä paljon paree kuin pari muuta kaupassa olen testinyt. Omempi parempi, mutta kummiskin.
 
Mä sanon sulle potikkapelle: paa lisää purjehdusvenesoundia tai mää katkon sulta sormet! - Jukka Eemil Vanaja
Rämppy
02.11.2010 12:00:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi: Minnekkäs jäi American Vintaget? Oma '52 Tele on aivan mahtava. En keksi miten Telen voisi paremmin tehdä.
Mun kokemuksen mukaan laatu vaihtelee enemmän kuin CS-kitaroissa. Mulla on ollut muutama usa-vintage strato, osa on ollut hyviä ja osa vähemmän hyviä yksilöitä. Mä en enää hirveästi tykkää usa vintage -stratojen kauloista, vähän liian lättäniä. Ja 57/62 -mikeistä en myöskään erityisemmin tykkää. Parempiakin löytyy, mm. fenkun CS-mikeistä.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Väsykäsi
02.11.2010 12:13:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Mun kokemuksen mukaan laatu vaihtelee enemmän kuin CS-kitaroissa. Mulla on ollut muutama usa-vintage strato, osa on ollut hyviä ja osa vähemmän hyviä yksilöitä. Mä en enää hirveästi tykkää usa vintage -stratojen kauloista, vähän liian lättäniä. Ja 57/62 -mikeistä en myöskään erityisemmin tykkää. Parempiakin löytyy, mm. fenkun CS-mikeistä.
 
Onko Stratot mitä sulla on ollut '57 vai '62 reissueita? Itellä on pitempään kaasutellut '57 nimenomaan soft V -kaulan takia, jos olis vähän samaa profiilia kuin Telessä.
 
Mä sanon sulle potikkapelle: paa lisää purjehdusvenesoundia tai mää katkon sulta sormet! - Jukka Eemil Vanaja
Kuha
02.11.2010 13:30:14 (muokattu 02.11.2010 13:33:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi: Minnekkäs jäi American Vintaget? Oma '52 Tele on aivan mahtava. En keksi miten Telen voisi paremmin tehdä.
 
CS Telet - ja muutkin mallit - on sillä lailla tehty paremmin, että niissä ei ole sitä massiivisen paksua muovilakkaa päällä, kuten Am Vintage -kepeissä. Tämä vaikuttaa sointiin paljon.
 
Am Vintageista löytyy myös "Thin skin" -versioita, joissa on ohuempi lakkaus, mutta harvemmin niitä kotimaan markkinoilla näkyy.
 
Täältä näemmä löytyy:
 
http://www.wildwoodguitars.com/elec … er/avts/61strat/le01106/le01106.php
 
SBA
piper
02.11.2010 13:42:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CS Telet - ja muutkin mallit - on sillä lailla tehty paremmin, että niissä ei ole sitä massiivisen paksua muovilakkaa päällä, kuten Am Vintage -kepeissä.
 
Mun tietääkseen kaikissa American Vintage sarjalaisissa on nitrolakka.. ei kyllä mitenkään erityisen ohut, mutta muovilakkaa se ei ainakaan ole.
 
Mielessäni on halu, aikomus ajatuksissani...
Kuha
02.11.2010 13:51:59 (muokattu 02.11.2010 14:00:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piper: Mun tietääkseen kaikissa American Vintage sarjalaisissa on nitrolakka.. ei kyllä mitenkään erityisen ohut, mutta muovilakkaa se ei ainakaan ole.
 
Ainakin pintakäsittely on todella paksu verrattuna CS-malleihin. Tuossa kuvaa jonkun 52 AVRI Telestä:
 
http://i3.photobucket.com/albums/y58/Lostheart/Undercoat_01.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y58/Lostheart/Undercoat_02.jpg
 
SBA
Broadcaster
02.11.2010 15:21:30 (muokattu 02.11.2010 15:21:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piper: Mun tietääkseen kaikissa American Vintage sarjalaisissa on nitrolakka.. ei kyllä mitenkään erityisen ohut, mutta muovilakkaa se ei ainakaan ole.
 
American Vintageissa on pohjalakkana "muovilakkaa" ja päällä nitroa.
 
Rämppy
02.11.2010 15:25:03 (muokattu 02.11.2010 15:26:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi: Onko Stratot mitä sulla on ollut '57 vai '62 reissueita? Itellä on pitempään kaasutellut '57 nimenomaan soft V -kaulan takia, jos olis vähän samaa profiilia kuin Telessä.
 
'62 reissueita ovat olleet. Tosiaan 57-mallissa on soft vee-kaula, mutta sekin melko maltillisen paksuinen. American vintage -skitat on aina lakattu nitroselluloosalakalla. Uusimmissa on ohuempi lakka kuin vanhemmissa. Mutta ei ole samanlainen nitrolakka kuin 50- ja 60-luvuilla.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Broadcaster
02.11.2010 15:26:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha:
Am Vintageista löytyy myös "Thin skin" -versioita, joissa on ohuempi lakkaus, mutta harvemmin niitä kotimaan markkinoilla näkyy.

 
Mulla on pari erilaista Thin Skiniä tällä hetkellä ja ne on mielestäni tosi hyviä molemmat. Eipä niitä tosiaan juurikaan näy myynnissä, Kitarapajalla olen vissiin nähnyt kahteen otteeseen käytettynä.
 
vänkylä
02.11.2010 16:16:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testailin viikko sitten American Standardia ja-Vintage-62:sta peräkkäin putkivahvistimen läpi soitettuna.Säädöt oli vahvarissa samat ja kyllä toi Vintage-62 vaan soi paremmin.Soundi oli jotenkin eläväisemmän kuuloinen minun korvaani.
 
mikkovainio
02.11.2010 18:51:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu itelläkin oli tuommoinen -57 vintage strato mutta en pitänyt kaulan profiilista (juurikin se V) Ja nauhaoissakin tykkään paksummista. Tuo oli kyllä muuten siisti ja hyvin soiva yksilö ja ohuella lakalla. Taitaa olla CS Straton paikka seuraavaksi... Tuo relic kiinnostaa koska silloin ei tarvi olla niin varovainen kuin NOS tai closet classic mallien kanssa.
 
kitaristi (haluaisi olla)
hallu
02.11.2010 19:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan vähän tätä ketjua kysyäkseni, että mitä mieltä olette amerikan stankun ja mexikon deluxen välisestä erosta. Meinaan kun hinnat näyttää olevan aika lähellä toisiaan. Mulla on yksi vanha straton räyskä ja aattelin, että voisin jossain vaiheessa laittaa telen vaikka uskonkin että tulen varmaan etsimään sen käytettynä. Tuli vaan mieleen kun kaupoilla kattelin nuita.
 
H-Diddy
02.11.2010 21:28:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Lainaan vähän tätä ketjua kysyäkseni, että mitä mieltä olette amerikan stankun ja mexikon deluxen välisestä erosta. Meinaan kun hinnat näyttää olevan aika lähellä toisiaan. Mulla on yksi vanha straton räyskä ja aattelin, että voisin jossain vaiheessa laittaa telen vaikka uskonkin että tulen varmaan etsimään sen käytettynä. Tuli vaan mieleen kun kaupoilla kattelin nuita.
 
Samat raudat ja mikit, eri meksikolaiset tehneet. Suosittelen molempia.
 
Rämppy
03.11.2010 09:20:03 (muokattu 03.11.2010 09:25:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkovainio: i... Tuo relic kiinnostaa koska silloin ei tarvi olla niin varovainen kuin NOS tai closet classic mallien kanssa.
 
Nossista saat closet classicin tai relicin ihan käyttämällä kitaraa ankarasti sen normaaliin käyttötarkoitukseen. Eikä tarvitse maksaa ylimääräistä tehtaalla tehdyistä skraaduista. Tuo thin skin -nitrolakka ottaa aika helposti naarmuja, kolhuja, kulumaa ja patinaa. Kaikkien CS time machine -kitaroiden pohjana on NOS, joiden pintaa kulutetaan eri asteisesti. Relikointi on pääosin käsityötä, joten skraadujen määrä näkyy myös hintalapussa.
Onhan se niinkin, että uudenkiiltävässä kitarassa se eka kolhu aina kirpaisee. Siitä kun toipuu, niin sitten eijo enää niin väliä.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «