Osaisko joku auttaa vähän sellaisessa ongelmassa kuin kosketushäiriö vahvistimen mastervolumen potikassa, eli ääntä ei vahvarista lähe juuri ollenkaan, välillä kuuluu hyvin ja sitten taas lakkaa kuulumasta, aluksi ongelmaan autto kun vähän sääti volumea jompaan kumpaan suuntaan niin lähti ääntä, mutta nyt ei enää pysty soittamaan vaikka kuinka säätäs volumea mihin suuntaan tahansa.. Onko kellään kokemusta kyseisestä ongelmasta ja miten voisi korjata? Voiko esimerkiksi olla pelkkä säätövastsus niin kulunut että se ei enään toimi ja näin pelkän säätövastuksen uusiminen riittäisi? Niin ja nupikka saa kosketusta jos sitä sormella vähän painaa "pohjaan". Vahvistin on ollut minulla kaveriltani lainassa, ois ihan kiva saada kuntoon. kuulokkeitten kautta vahvistin toimii moitteettomasti. vahvistin: Marshall MG50dfx |
Tuomoo 02.11.2010 18:37:02 | |
---|
Aki: Sitten ongelma ei ole mikissä vaan jossain muualla. Ongelma ratkaistu: vika oli nimenomaan itse mikissä. Mittasin tuon, ja totesin, että tehtaalla joku oli sössinyt, ja johdot olivat kiinnitetty mikkiin väärinpäin. Kun yhdisti punaisen ja mustan, ja valkoisesta signaali pihalle, niin sain DC-resistanssiksi arvon 22.5kOhm, ja toimii paremmin kuin hyvin. Onhan tuo kaulamikki aika lailla tumman kuuloinen, mutta kyllä se menettelee kun asentoa vähän sääti. Tallamikki taas on soundiltaan juuri sopivan kuuloinen. Hyvät mikit sai velipoika kitaraansa. Kiitokset sulle ohjeista taas, Aki. Oot sä vaan fiksu mies. :) >< (((((*> |
Tuomoo 02.11.2010 18:38:54 | |
---|
peksu_ASD_ASD: Osaisko joku auttaa vähän sellaisessa ongelmassa kuin kosketushäiriö vahvistimen mastervolumen potikassa, eli ääntä ei vahvarista lähe juuri ollenkaan, välillä kuuluu hyvin ja sitten taas lakkaa kuulumasta, aluksi ongelmaan autto kun vähän sääti volumea jompaan kumpaan suuntaan niin lähti ääntä, mutta nyt ei enää pysty soittamaan vaikka kuinka säätäs volumea mihin suuntaan tahansa.. Onko kellään kokemusta kyseisestä ongelmasta ja miten voisi korjata? Voiko esimerkiksi olla pelkkä säätövastsus niin kulunut että se ei enään toimi ja näin pelkän säätövastuksen uusiminen riittäisi? Niin ja nupikka saa kosketusta jos sitä sormella vähän painaa "pohjaan". Vahvistin on ollut minulla kaveriltani lainassa, ois ihan kiva saada kuntoon. kuulokkeitten kautta vahvistin toimii moitteettomasti. vahvistin: Marshall MG50dfx Suosittelen "voitelemaan" volumepotikkaa jollakin. Mikä tahansa CRC _EI_ käy. http://www.elektronetti.fi/Verkkokauppa/prf-778-kontakt-p-101.html Tuossa on ainakin toimivaa ainetta potikoiden kontaktihäiriöihin. Jos tuokaan ei auta, kait sitten pitää miettiä potikan vaihtoa. >< (((((*> |
Mr.Sit.com 02.11.2010 18:56:13 | |
---|
Mul on pedaalivirtalähteenä 1Spot ( http://www.musamaailma.fi/VISUAL-SOUND-1-Spot-virtalaehde ) ja siinä jotakuinkin tämmösiä jakajia ( http://www.thomann.de/fi/t_rex_dc_linkcable.htm ) tai ainakin vastaavalla systeemillä toimivia, eli rinnankytkettyinä mun käsittääkseni kaikki pedaalit. Onko mun mahollista saada 18V ulos 1Spotista kytkemällä sarjaan kaks tommosta liitintä jotenkin? Tarttisin 18V kuulokevahvistinta varten, kun sen oma virtajohto on jotain 1,5m pitkä. Ja jos tän saa toimimaan, niin tuleeko siitä mitään ylimääräisiä hurinoita? Vai pitääkö kytkeä patterin kanssa sarjaan virtalähde et saa toimimaan :P Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara |
SirElwood 02.11.2010 20:53:18 (muokattu 02.11.2010 20:53:52) | |
---|
Et saa 9V muuntajasta 18V ulos millään rinnan/sarjakytkentäkikalla (paitsi jännitteen kahdentimella esim. MAX1044 piirillä). Voi kyllä olla ettei tuon Maximin virrananto riitä. |
Mr.Sit.com 02.11.2010 21:12:19 | |
---|
SirElwood: Et saa 9V muuntajasta 18V ulos millään rinnan/sarjakytkentäkikalla (paitsi jännitteen kahdentimella esim. MAX1044 piirillä). Voi kyllä olla ettei tuon Maximin virrananto riitä. 200mA tarttis saada. Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara |
SirElwood 02.11.2010 21:31:24 (muokattu 02.11.2010 21:32:02) | |
---|
Mr.Sit.com: 200mA tarttis saada. Juu ei onnistu tolla mainitsemallani torakalla likimainkaan. Erillisen muuntajan hankit niin pääset helpoimmalla. E: Jaa siis vai sillä on jo oma muuntaja? |
Mr.Sit.com 02.11.2010 21:50:28 | |
---|
SirElwood: Juu ei onnistu tolla mainitsemallani torakalla likimainkaan. Erillisen muuntajan hankit niin pääset helpoimmalla. E: Jaa siis vai sillä on jo oma muuntaja? Joo mutta se johto on aivan liian lyhyt, enkä haluis sen takia ruveta rajoittamaan etäisyyttä vahvistimeen/jatkojohtoon... On vielä samallainen virtaliitin ku noissa pedaaleissa. Hitto. Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara |
Aki 03.11.2010 01:48:37 | |
---|
Mr.Sit.com: Joo mutta se johto on aivan liian lyhyt, enkä haluis sen takia ruveta rajoittamaan etäisyyttä vahvistimeen/jatkojohtoon... On vielä samallainen virtaliitin ku noissa pedaaleissa. Hitto. Osta tuollainen virranjakopiuha ja käytä sitä jatkopiuhana. Teippaa käyttämättömät tökkelit umpeen. Tai sitten ostat oikeanlaisen liittimen ja piuhaa ja jatkat alkuperäistä johtoa. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Mr.Sit.com 03.11.2010 02:07:52 | |
---|
Aki: Osta tuollainen virranjakopiuha ja käytä sitä jatkopiuhana. Teippaa käyttämättömät tökkelit umpeen. Tai sitten ostat oikeanlaisen liittimen ja piuhaa ja jatkat alkuperäistä johtoa. Tota mä miettisin mut tuntuu typerältä et sit menee periaattees "ylimääränen" virtajohto siinä... No joo, noin se varmaan kannattaa tehdä. Perhana, pian täytyy tehdä oma kaukokaapeli tota varten :D Kolme plugijohtoa ja kaks virtajohtoa, sit vielä mikkipiuha ja TRS monitoria varten... Kannattaisko tommosen tekeminen oikeesti? Sit tosin pitäis tehdä pedaalilautaan joku keskittymä mihin kaikki piuhat menee... Perhana :D Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara |
Aki 03.11.2010 04:30:56 | |
---|
Mr.Sit.com: pian täytyy tehdä oma kaukokaapeli tota varten :D Kolme plugijohtoa ja kaks virtajohtoa, sit vielä mikkipiuha ja TRS monitoria varten... Kannattaisko tommosen tekeminen oikeesti? Virransyöttö ja signaali samassa kaapelissa saattaa aiheuttaa häiriöitä. Tekisin virtapiuhoille oman lakun. Tai sitten jonkun pedalpower-tyylisen virtalähteen jossa voi kaksi 9V ulostuloa sarjoittaa 18V:seksi. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Mr.Sit.com 03.11.2010 10:47:52 (muokattu 03.11.2010 11:24:23) | |
---|
SirElwood: Et saa 9V muuntajasta 18V ulos millään rinnan/sarjakytkentäkikalla (paitsi jännitteen kahdentimella esim. MAX1044 piirillä). Voi kyllä olla ettei tuon Maximin virrananto riitä. Tästä vielä, niin eikö tämmönen http://www.thomann.de/fi/t_rex_dc_voltage_doubler_50cm.htm toimi? Vai pitääkö tossa olla nimenomaan semmonen et on erikseen ne kaks dc-lähtöä... Ja jos ei toimi, ni toimisko niin et jos ostan toisen 1Spotin ja yhdistän tolla linkin härpäkkeellä tai vastaavalla sen toisen 1spotin ja alkuperäsen jakopiuhan yhden haaran? Tulis tuo vaihtoehto halvimmaks. E. Äh väärä napaisuus. Sit pitäis tietysti napaisuudenvaihtajapiuhakin hommata. Rupee sittenkin lähentelemään esim Gatorin virtalähdettä, josta sais suoraan 9V ja 18V. Tiedä sitten ton virtapiuhan pituudesta... Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara |
uusiipe 07.11.2010 10:32:52 | |
---|
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas. |
s151669 07.11.2010 12:39:35 | |
---|
Antikitarasankari |
Joel Harald 07.11.2010 13:31:43 | |
---|
Ei nyt ihan elektroniikkaa, mut kysyn kuitenkin. Mikähän firma myis räkki/flightcasetarvikkeita vähittäismyyntinä Helsingin alueella? Tai lähinnä Adam Hallin vähittäismyyjää etsin... |
Tuomoo 07.11.2010 15:58:45 | |
---|
Joel Harald: Ei nyt ihan elektroniikkaa, mut kysyn kuitenkin. Mikähän firma myis räkki/flightcasetarvikkeita vähittäismyyntinä Helsingin alueella? Tai lähinnä Adam Hallin vähittäismyyjää etsin... http://www.finnaudio.fi/v3/cat/index.php Tuollaisen google minulle kertoi. >< (((((*> |
Joel Harald 07.11.2010 16:03:51 | |
---|
|
Fisher 07.11.2010 19:24:21 | |
---|
|
s151669 07.11.2010 19:33:50 | |
---|
Fisher: Saahan nollattuun pistorasiian laittaa näin: Saa. Ylijännitesuoja taitaa kyllä mennä sarjaan vyö ja henkselit. Antikitarasankari |
Swan 07.11.2010 21:15:12 (muokattu 08.11.2010 00:10:57) | |
---|
Tahtoisin kytkeä Stratocasterin mikit vähän tähän tyyliin: http://koti.phnet.fi/swan/n-nm-NB-bm-b.jpg Erona tuohon kaavioon aion laittaa kaula- ja tallamikeiksi humbuckerit, jotka puolittuisivat väliasennoissa, mutta keskimmäisessä olisivat kokonaisina päällä. Täten mikkijärjestys olisi: 1. kaulahumbucker 2. puolitettu kaulahumbucker + yksikelainen keskimikki 3. kaula- ja tallahumbuckerit kokonaisina 4. puolitettu tallahumbucker + yksikelainen keskimikki 5. tallahumbucker Kysymys kuuluu siis: mihin kuuluisi juottaa humpparien "irtonaiset" piuhaparit, jotta saisin haluamani kytkennän aikaan? Olisin myös kiitollinen, jos joku osaisi sanoa, kuuluuko keskimikin olla RWRP, jotta nuo väliasennot olisivat hurinattomat. E: Kytkimenä toimii siis Fenderin superswitch. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |