Aihe: Mallintava kotinauhoitteluun, Pod, Tonelab, joku muu? 1 2 | |
---|---|
![]() 01.11.2010 09:01:34 | |
runrunrun: mutta molemmat pitänee kuitenkin käydä testaamassa ihan omin korvin Pitkällä tähtäimellä paras vaihtoehto. Usko aina enemmän omia korviasi kuin nettikirjoituksia! :) Eivät kaikki kuule PODxt:stäkään sitä helkkarin sirinää, jonka minä kuulen (erotan sen selvästi myös Line 6:n omista ääninäytteistä). Ja osaava soittaja kyllä saa minkä tahansa noista laitteista laulamaan, ei ne siinä mielessä täysiä susia ole mikään. Olen itsekin kuullut livenä roots-bändiä, jonka kitaristi veti PODilla, ja hyvältähän se soundasi. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan | |
![]() 01.11.2010 09:14:18 | |
Kotiutin tuon Tonelabin ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Sanottakoon se että olen omistanut sekä munuaispodin, että X3 Liven. Live minulla vanheni täällä kuukauden, en osannut sitä järkevästi hyödyntää ja säätäminen oli niin monimutkaista (ja ei tuntunut johtavan mihinkään mieluisaan), ettei siitä minulle ollut. Mutta tonelab sentään! Tällä hetkellä kiinni aktiimonnareissa ja toimii varsin mainiosti. Blackstarin HT-1 on vielä tulossa tuolle kaveriksi, sitten loppuu kotikamojen säätäminen hetkeksi. Ja sieltä se taas tuli. | |
![]() 01.11.2010 10:01:35 (muokattu 02.11.2010 16:52:58) | |
Yks vaihtoehto vois olla tuo line 6:n pocket pod jossa on POD 2 tekniikka ja vielä kätevässä mobiilikoossa. Macbookiisi voit nauhotella vaikka ihan ilman mitään audio interfaasia tökkäämällä stereopiuhan suoraan pocket podin direct outista suoraan macbookin inputtiin. Itse olen tätä harrastanut ja todennut tulokset mieleiseksi. Fyysisiä potikoita löytyy tietysti laitteesta aika vähän, mutta voit myös ladata mäkillesi editorin jossa pääsät rukkaamaan saundeja sitten ihan yksityiskohtasesti. Laitteessa on myös yllättäen jopa ihan OK presetit, ja soiton ilo löytyy nopeasti. | |
![]() 02.11.2010 14:22:34 (muokattu 02.11.2010 14:24:56) | |
Olipas paikallisessa alennuksessa Tonelab ST joten tilipäivän kunniaksi ostin testiin sen, myyn sitten eteenpäin jos ei miellytä. En ole vielä liittänyt tietokoneeseen, mutta eilisten kuulokesessioiden perusteella toimii treenauksessa erittäin hyvin! Hyviä cleanejahan tuosta saa ulos, ja vox/marsuosastolta aika mukiinmenevää rokettirollia. Ainakin kuulokkeilla. Tarkoitus ei ollu laittaa tota treeneissä vahvarin eteen mutta pitänee sitäkin kokeilla, jos vaikka positiivisesti yllättys. Käyttöliittymä nyt on mitä on - mun makuun liian paljon toimintoja on piilotettu funktionäppäinten taakse yhteen ja samaan potikkaan ja ehkä hivenen isompi näyttö ois kiva missa näkyis useampi parametri kerralla. Sama juttu lienee kaikissa multipaavoissa jotka ei ole surffilaudan kokoisia. Eli koon ja kustannusten nimissähän tuossa on menty. Mutta kyllähän tuon kuitenki oppii ku aikansa värkkäilee. Wahi on ihan kiva lisä, mutta aika pikkuruinen ja hivenen lelun oloinen... varovasti poljettava. Hauska juttu tuo että kaikkien efektien funktiot voi liittää siihen wahiin... vaikka käytännön toteutus vähän tökkii wahin liikeradan takia, sain kuitenski jotain hauskoja saundeja tuosta ulos sen avulla, esim. liittämällä tremolon ja pitch shifterin arvot siihen. Ja voluumiswellejä tuolla on hyvä tehä. "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks | |
![]() 03.11.2010 16:19:39 | |
runrunrun: Onko se peruspodi (versio 2.0 taitaa olla se mihin ois nyt varaa) sitten ihan kuraa saundeiltansa? On. Ostit jo ST:n, joten kommenttini on vähän myöhässä. Kirjoitan silti, jos vaikka näistä olisi silti jotain apua. Tonelab ST:tä testasin vain multiefektinä, ja sen ääriaskeettiset säätömahdollisuudet tappoivat mielenkiinnon. Käytin Tonelab LE:tä aiemmin nauhoitteluun, nykyään multiefektinä vahvarin edessä. LE on noihin äänityshommiin mun makuun vähän hankala, kun esim presence-säädin pitää hakea eri toimintojen kautta kuin EQ. Ja Waves GTR Solo-softalla saa paljon paremmat soundit mun käyttöön. GarageBandilla ei saa yhtä pieniä latensseja kuin täysverisemmillä äänitysohjelmilla. Reaperilla pystyn soittelemaan GTR Sololla MacBook Pro i5 4GB:n (tai MacBook C2D 2GB '07:n) sisäisellä äänikortilla 64 samplen bufferilla (3ms läpilatenssi), kun käyttää Mäkin omaa Aggregate Device -virtualliäänikorttia. Luulis sunkin koneella 128 samplea onnistuvan, jolla soittelee yhtälailla ongelmitta. Vasta 256 on mälsän pitkä. Mitä tulee softien digitaalisiin potikoihin, mielestäni erillisten laitteiden digitaalipotikoita on hankalampi käyttää kuin plugareiden säätimiä. Eikä esim GTR Solossa ole juuri sen enempää ominaisuuksia kuin Tonelab LE:ssä. Mikä tärkeintä, GTR Solo on ilmainen jahka jaksaa käyttää muutaman minuutin rekisteröitymiseen. Vaikka ST:n hankitkin, suosittelen kokeilemaan GTR Soloa. Et ainakaan häviä muuta kuin vähän aikaa, ja ainakin kartoitat kokemusta: http://www.wavesgtr.com/html/product_gtr_solo.html ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 | |
![]() 03.11.2010 17:57:05 | |
Aki: On. Mitä tulee softien digitaalisiin potikoihin, mielestäni erillisten laitteiden digitaalipotikoita on hankalampi käyttää kuin plugareiden säätimiä. Eikä esim GTR Solossa ole juuri sen enempää ominaisuuksia kuin Tonelab LE:ssä. Mikä tärkeintä, GTR Solo on ilmainen jahka jaksaa käyttää muutaman minuutin rekisteröitymiseen. Vaikka ST:n hankitkin, suosittelen kokeilemaan GTR Soloa. Et ainakaan häviä muuta kuin vähän aikaa, ja ainakin kartoitat kokemusta: http://www.wavesgtr.com/html/product_gtr_solo.html Kiitoksia jälleen vinkeistä. Ilman muuta kokeilen tuota varsinkin kun ilmasta on. Ja pitänee muutenkin harkita tuota professionaalimman äänityssoftan hankintaa. Noissa softamallintavissa kun on kaikki potikat virtuaalisesti niin tuntuu että sitä on aina jumissa siellä koneen ääressä kun soittelee kuulokkeilla. Työni puolesta (graafikko) kun olen muutenkin aina päivät koneella niin kitaran soittelussa tuntuu että se monitorin tuijottaminen häiritsee. Mutta toisaalta, jos äänityshommia koneella teen niin sitä monitoriahan sitä tapittaa joka tapauksessa. :) Luulen että pidän ton ST:n nyt vähintään treenauslaitteena jonku aikaa koska ihan kuulokejamittelussa se on osoittautunu veikeäksi peliksi. Treenikämpällä se vois toimittaa myös tarvittaessa varavahvarin virkaa jameissa mikäli toimii PA:n kautta järkevästi. Kattelen miten sillä luonnistuu nuo äänityshommat, tai saisinko kenties noilla softamallintavilla homman toimiin paremmin jos vaihdan garagebändin johonki monipuolisempaan softaan. "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)