Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuppi ja kaappi ostossa
1 2
Joulupukkitonttu
31.10.2010 22:11:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli eli, minkälaiset tavarat kanttis ostaa, bändi soittoon lähinnä. Budjetti ei kovin veny, korkeintaan 1000€ yhteensä.
Ite kattelin tota Spider IV HD 150, onko kellään kokemuksia? Hinnan puolesta ainakin olis sopiva, ja minkälainen kaappi kannattais ostaa tuon kanssa? Vai onko sillä väliä?
 
Mandarax
31.10.2010 22:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joulupukkitonttu: Eli eli, minkälaiset tavarat kanttis ostaa, bändi soittoon lähinnä. Budjetti ei kovin veny, korkeintaan 1000€ yhteensä.
Ite kattelin tota Spider IV HD 150, onko kellään kokemuksia? Hinnan puolesta ainakin olis sopiva, ja minkälainen kaappi kannattais ostaa tuon kanssa? Vai onko sillä väliä?

 
Metallimusaa, vai..?
Nelosversiota en tuosta spideristä ole testannut, mutta aiempien versioiden pohjalta jättäisin noi "hämikset" bänditouhuissa rauhaan. Kotisoittelussa tuollanen on sitten toinen juttu.
 
Ja se kaappi - on sillä todellakin väliä, siitä se ääni loppupeleissä tulee. Mutta onko tuolla budjetilla vaihtoehtoja onkin jo toinen juttu...
Jos ette nyt ihan humppa aio veivata, niin tuossa tiukka setti budjettihintaan (ei varmaan kannata edes mainita, että tietenkin käytettynä saa enemmän vastinetta rahoilleen)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=456001 6505 nuppi 750e
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=463206 HB 4x12" V30:llä
 
Tasan tonni ja kyllä jytisee.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Joulupukkitonttu
31.10.2010 22:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aattelin kyllä itekkin käytettynä, mutta pitäis saada 2 kappaletta molempia, koska bändissä on toinenkin kitaristi. Mut mites sitte noi spiderin kombot? Vai onko edes turha harkita, tai mitä nyt tähän asti tullu soiteltua nii surinaa ja suhinaa löytyy vaikka muille jakaa. Aattelin myös toiseksi vaihtoehdoksi siis tuota spiderin iv 150W / 120W komboa, kannattaako idea haudata heti vai?
 
vvaltsu
31.10.2010 22:41:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bugera 6262-nuppi ja tuo HB-kaappi? Menee kyllä budjetista ylitse vähäsen, mutta no can do. Ei spidereillä tee yhtään mitään. Tiedän, koska omistin aikoinaan semmosen sirinäpöntön.
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
K_A
31.10.2010 22:42:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole itse spideriä omistanut mutta mitä olen kuullut niin ei niistä ole bänditouhuissa mihinkään. Näin olen siis kuullut eikä se absoluuttinen totuus ole. Sen voin kuiotenkin sanoa että jos tonniin pitää saada niin spideria parempaa löytyy kyllä. Edellämainittu HB:n 4x12 V30 elementeillä ei uutenakaan ole kuin 339€ eli nuppiin saisi käyttää vielä 600 ja rapiat päälle. ENGL Thunder tai Screamer -nuppeja luulisi torilta käytettynä saavan siihen hintaan ainakin.
 
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
Joulupukkitonttu
31.10.2010 22:50:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, eli hautaan spiderin pois vaihtoehdoista. Thomanilla Marshallin 4x12" jotain 300e, että oiskohan tollanen ihan paskaa? urlhttp://www.thomann.de/fi/marshall_m412a.htm/url Ku en noista muista arvoista tajua mitään paitsi 300W. Onko kellään kokemusta tosta?
 
K_A
31.10.2010 22:54:45 (muokattu 31.10.2010 22:56:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_vintage.htm
 
Tuo kaappi on hintaluokassaan kevyesti paras. Tiedän koska omistan. Kaapissa tärkein osa on sen elementit, ja Celestionin V30-elementit on metallimusiikin ystävien keskuudessa hyvinä pidettyjä. Toki kaapin seinämät ja rakennekin ääneen vaikuttavat, mutta maailman parhaiten rakennettu kaappi ei kuullosta hyvältä halpiselementtien kanssa. Halvemmissa kamoissa ei kannata katsoa merkkiä koska ns. "parempien" merkkien (kuten Marshall) paremmuus tulee ilmi vasta siellä hintaskaalan toisessa päässä.
 
EDIT. Kaapeissa watit tarkoittavat elementtien tehonkestoa eli maksimitehoa mitä elementit kestävät. Eli se on ihan sama onko sen kaapin tehonkesto 150W vai 500W kun kitaranuppien tehot harvemmin ylittävät 100 wattia.
 
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
Joulupukkitonttu
31.10.2010 23:00:32 (muokattu 31.10.2010 23:01:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HB:n tavaroista jääny sellainen pieni kammo, ettei ekana tulis mieleen ostaa.
 
Oisko sellasta nuppia mistä sais sellasen "metallica" soundin. Eli aika selkee ja säröä runsaasti. Ja hyvä clean. Mut miten tollaset kamat sit toimii pedaalin kanssa, tai wahin kanssa? Tai multiefekti missä on wahi?
 
lavaamo
31.10.2010 23:01:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joulupukkitonttu: Aattelin kyllä itekkin käytettynä, mutta pitäis saada 2 kappaletta molempia, koska bändissä on toinenkin kitaristi. Mut mites sitte noi spiderin kombot? Vai onko edes turha harkita, tai mitä nyt tähän asti tullu soiteltua nii surinaa ja suhinaa löytyy vaikka muille jakaa. Aattelin myös toiseksi vaihtoehdoksi siis tuota spiderin iv 150W / 120W komboa, kannattaako idea haudata heti vai?
 
Onkos mahdoton ajatus että bändin toinen kitaristi ostaisi itse kamansa?
 
Jos on, niin toria kyttäämällä saattaisi löytyö vaikka ENGlin Thunder combot tohon tonniin.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
vvaltsu
31.10.2010 23:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joulupukkitonttu: HB:n tavaroista jääny sellainen pieni kammo, ettei ekana tulis mieleen ostaa.
 
Harley Benton ei ole tuossa kaapissa valmistanut kuin kaapin kotelon, kaiuttimet ovat aidot Celestion V30:set, joita mm. Metallica tietääkseni käyttää.
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
Miikathebest
31.10.2010 23:29:30 (muokattu 31.10.2010 23:30:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: Harley Benton ei ole tuossa kaapissa valmistanut kuin kaapin kotelon, kaiuttimet ovat aidot Celestion V30:set, joita mm. Metallica tietääkseni käyttää.
 
Harley Benton ei ole tuossa kaapissa tietääkseni valmistanut yhtään mitään. HB on ainoastaan Thomannin kaappiin iskemä logo.
 
How to sound like metallica for under 1000_
http://www.youtube.com/watch?v=Ms39YjCmuE0&feature=channel
 
Liikaa säröä!
J Silver
01.11.2010 17:22:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halvaksi putkinupiksi voisin suositella Peaveyn valveking 100:sta. T-kaupasta edulliseen hintaan, ja näyttäis noilla olevan joku bundle-tarjous että kaapin saa demoniseen €666 hintaan mukaan. Tosta kaapista en tosin tiedä mitään millanen se on. No eipä ne mitään huippuvehkeitä tietenkään noilla hinnoilla ole ja peavey VK100:sen hintaahan on saatu alas kun se on Kiinassa valmistettu. Sisälle en ole vielä kurkannu ja orkkis putkilla soittelen. Mullon ollu toi Peavey nyt kesästä lähtösin käytössä ja ihan hyvin on pelannu. Tässä kun vielä opiskelen niin ei oikein ollu massia laittaa niitä high-endin tai edes välimallin nupinkuvatuksia. Bugeran ja Peaveyn välillä mietiskelin ja päädyin tohon Peaveyhyn. Tykkään siitä sen texture ominaisuudesta. Takuukin on Peaveyssä mukavasti kolme vuotta.
 
jussi1976
01.11.2010 17:31:26 (muokattu 01.11.2010 17:51:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla oli joku aika sitten Treellä myynnissä Carvinin Legacy + 4x12" yläkaappi tonnilla. Jos haluaa hyvän putkipelin em. hintaan, niin mielestäni ihan perusteltu kelpo ostos. Mulle Legacy kelpais. Reverb on erityisen hyvä j amuutenkin maukas laites.
Yleensäkin nuppien hinnat on pudonnu, Marshall JVM 410:ää (mun favorite) ja JCM 800-900:aa, Engl, Peaveyn 6505 & 5150:aa ja aika monia muita alkaa irtoamaan luokkaan 700-800 euroa etenkin jos viittii tingata ne muutamat kympit, koska näköjään kitarakamapuolen kauppa on tällä hetkellä suht jäissä - ainakin kohmeessa. Jos tohon laittaa vaikka jonkun Laneyn, Bugeran tms. kaapin, niin varmaan ihan käypänen peli?
 
Edellinen kirjoittaja on ihan oikeassa siinä, että Valveking on edukas nuppi, mutta jos tarttet hieman härskimpää säröä ulos itse nupista, niin ei välttämättä onnistu - ainakaan mun spekseillä. Jonkun säröpedaalin tietysti siihen voi laittaa eteen.
 
EDIT: Metallica - saundi, ok. Sit mä sanoisin noista et ainakin kokeile Marshallin JVM:ää. Siinä on tykki alapää samoin Peavey 5150 & 6505:ssa. (Jos sulla on humbucker-kitara, niin tallaan Warpig - ja meno paranee... :o) JCM 800 on yksi? Jos ei heti miellytä, etuasteputkien vaihtelemisella on merkittävä vaikutus saundiin.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
LesPaul70
01.11.2010 17:57:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Onkos mahdoton ajatus että bändin toinen kitaristi ostaisi itse kamansa?
 
Ei muutenkaan maailman järkevin idea, että molempien kitaristien pitäisi kuulostaa SAMALTA.
 
Jos bändissä on monta kitaristia, paljon makeampi lopputulos saadaan, kun on samantyyliset mutta sopivasti erilaiset, toisiaan täydentävät kitarasoundit. Erottaakin paremmin itse soittamansa jutut.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
J Silver
01.11.2010 18:01:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellinen kirjoittaja on ihan oikeassa siinä, että Valveking on edukas nuppi, mutta jos tarttet hieman härskimpää säröä ulos itse nupista, niin ei välttämättä onnistu - ainakaan mun spekseillä. Jonkun säröpedaalin tietysti siihen voi laittaa eteen.
 
Juup! Ei lähe ihan Dime-surinat tolla VK-100:sen särökanavalla. Siihen tarrtee sitten jo jonkinlaisen dist-spedun.
 
Juicy
01.11.2010 18:07:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieläkö ne Bugeran SISO-kopiot kosahtelee? Hemmetin hyvät metallisoundit hintaisekseen, IMO.
 
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Occult_rain
01.11.2010 20:57:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Vieläkö ne Bugeran SISO-kopiot kosahtelee? Hemmetin hyvät metallisoundit hintaisekseen, IMO.
 
Totta.
Itse testailin vasta valvekingiä ja totesin, että Bugera 333xl on kirkkaampi, eläväisempi ja kuulosti paremmalle. Suunnilleen 10-15 min säätöä, mutta kuulosti aina vähän tunkkaselta taikka sirisi liikaa. En tiedä, missä asennossa texture- nuppi oli. Putketkin tosiaan Bugeraan olen vaihtanut, niin se tuo paljon eroa.
 
Harmittaa vain, kun muutamassa ledissä on kosketushäikkää, mutta takuun jälkeen ledit menee vaihtoon :)
 
Joulupukkitonttu
01.11.2010 22:37:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis ei aivan samalta tarttis kitaristien kuulostaa, mutta siltä suunilleen että ollaan samassa bändissä. Kyllähän se hölmöltä kuulostaa jos toisella joku uber särö ja toisella melkeen cleani ;). Mutta onko toi Peavey 6505 laadukas peli? Siis yleisesti ajatellen. Kyllä tota budjettia vois venyttää varmaan jos laatu ois sitten sellanen ettei pariin vuoteen tarttis kysellä yhtään mitään uusista kamppeista.
 
novo
01.11.2010 22:44:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joulupukkitonttu: No siis ei aivan samalta tarttis kitaristien kuulostaa, mutta siltä suunilleen että ollaan samassa bändissä. Kyllähän se hölmöltä kuulostaa jos toisella joku uber särö ja toisella melkeen cleani ;). Mutta onko toi Peavey 6505 laadukas peli? Siis yleisesti ajatellen. Kyllä tota budjettia vois venyttää varmaan jos laatu ois sitten sellanen ettei pariin vuoteen tarttis kysellä yhtään mitään uusista kamppeista.
 
Njoo, mutta esim. vanhassa orkassamme mulla oli Enlg Thunder ja bändikaverilla joku vastaavan hintanen Marsun putkinuppi ja ne toimi kyl todella mukavasti yhteen ja toisen liidatessa soundit erottui kivasti toisistaan. Mut kannattaa tosiaan funtsailla, että haluuko toinen ostaa Valve Kingin ja toinen Bugeran :D
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Juicy
02.11.2010 00:40:35 (muokattu 02.11.2010 00:42:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mut kannattaa tosiaan funtsailla, että haluuko toinen ostaa Valve Kingin ja toinen Bugeran :D
 
Veikkaan että muutamien reenien jälkeen Valvekunkun omistaja haluaa kans Bugeran. :D
 
Onhan niitäkin ne edellämainitut 6262, 333XL (kai niillä on jonkin verran soundieroja), sit ne uudet JCM900- ja Mesakopiot (1990 ja Trirec). Noi jälkimmäiset olis kieltämättä kiinnostavia.
 
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «