Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: HEAT listening challenge
1 2
multipaavo
29.10.2010 20:19:04 (muokattu 29.10.2010 22:20:16)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmönen hauska kuuntelutesti Avidin toimesta:
 
http://www.avid.com/us/resources/HEAT-Listening-Challenge
 
edit: You scored 46 % Correct
 
-Paavo
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | 5 by 5 Audio
loosah
29.10.2010 22:22:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelin AKG K701-luureilla, enkä huomannut mitään eroa paitsi, että 1A kuulosti paremmalta kuin B tai C. Pakko testata vielä duunissa erilaisilla kaiuttimilla.
 
Veikkaan, että kovin moni ääntä työkseen tekevä ei tule tähän osallistumaan. Kiusallista.
 
GIGO
Raimo
30.10.2010 08:38:19 (muokattu 30.10.2010 09:48:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loosah:
Veikkaan, että kovin moni ääntä työkseen tekevä ei tule tähän osallistumaan. Kiusallista.

 
Mitä meenaat, miksi kiusallista?
 
Mä en todennäköisesti aio tuota kuunnella, mulla on HEAT ja voin verrata sen päälle/pois koska vaan. Ison Neven läpi ajettu miksaus ei nyt kauheasti kiinnosta, semminkin kun mä en sellaista ole tässä hommaamassa kuitenkaan. (No, onhan mulla se tietyllä tavalla jo mut anyway...)
 
Lisäksi, HEAThan ei myös mitenkään koske mikserin summapäähän, vaan vain kanavainputtiin. (Tai perustilassaan siis post insertiin) Snadisti epälooginen siis tuo vertailu joka tapauksessa.
 
...Ja ei nyt ole kauheasti ylimääräistä aikaakaan, noin niinkuin elämässä ylipäätään. :D
 
(Eikä toisaalta tosiaan kauheasti kiinnosta. Ei tommoinen kerro hirveästi mistään mitään...)
 
Edit: HEAT siis tuntui aluksi ihan huijaukselta mutta poistin sen sit kuitenkin kun olin demon aikana miksannut 2 albumia pääosin se käytössä eli kai siinä jotain on - mutta musta se on melkein liiankin rankka, ihan minimiasetuksilla mennään ja välillä tarvii raitabypassia. Olisivat kyllä voineet koodata siihen raitakohtaisen intensity- offsetin.
 
womb.mixerman.net
sami_sumea
30.10.2010 15:46:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loosah: Kuuntelin AKG K701-luureilla, enkä huomannut mitään eroa paitsi, että 1A kuulosti paremmalta kuin B tai C. Pakko testata vielä duunissa erilaisilla kaiuttimilla.
 
Hehe, mulla oli ihan sama juttu täs himassa ku kuuntelin pikkugeneleceillä :-)
 
...
 
http://www.soundreel.com
loosah
30.10.2010 23:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raimo: Mitä meenaat, miksi kiusallista?
 
Sitä meinaan, että nyt puhutaan niin pienistä eroista yleissaundissa, ettei kovin moni pysty enää huomaamaan eroja. Olisi kiusallista vastata väärin ja asettaa itsensä "noloon" valoon.
 
Minä EN mitenkään pysty huomaamaan selkeitä eroja, vaikka kuinka haluaisin. Kaikki kuulostavat hyviltä ja erot ovat mielestäni lähestulkoon olemattomia. Onneksi en olekaan miksaaja.
 
GIGO
HateHalon
31.10.2010 03:36:13 (muokattu 31.10.2010 03:39:28)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

33% correct. Ei nolota. En ole koskaan kyseisiä vermeitä käsitellyt. Kyllä noissa huomasi sävyeroja soundissa mutta ku ei tiedä hirveästi tiedä mikä sävy on missäkin tavassa. kuuntelu Dynaudio bm5a ja Akg k290.
 
Miksata voi ilman noitakin. ;D
 
www.myspace.com/hatenstudio
Raimo
31.10.2010 12:26:03 (muokattu 31.10.2010 12:26:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loosah: Sitä meinaan, että nyt puhutaan niin pienistä eroista yleissaundissa, ettei kovin moni pysty enää huomaamaan eroja. Olisi kiusallista vastata väärin ja asettaa itsensä "noloon" valoon.
 
Minä EN mitenkään pysty huomaamaan selkeitä eroja, vaikka kuinka haluaisin. Kaikki kuulostavat hyviltä ja erot ovat mielestäni lähestulkoon olemattomia. Onneksi en olekaan miksaaja.

 
No jaa, mun kokemukseni mukaan harva äänialan ammattilainen on mitenkään poikkeuksellisen kultakorva - toki harjaantunut kuuntelija mutta silti. Itse en ainakaan ole, ja mitä enemmän kilometrejä karttuu sitä vähemmän luotan korviini absoluuttisesti. Kyllä tässä lähinnä mielipiteistä, näkemyksestä ja toisaalta teknistaiteellisista fasiliteeteista enempi kuin "kultakorvista" laskutetaan.
 
Mut joo. En usko että (minäkään) kuulisin välttämättä selkeitä eroja tuollaisessa suorassa vertailussa, silti kuulen kyllä esim. tuon HEATin efektin yksittäisellä kliinillä liidlauluraidalla ilmavassa mutta isossa poptuotannossa kun räplään sen bypassia, mene ja tiedä... Mutta siks sanoinkin että musta tuollaiset vertailut ovat erittäin turhia, ja eivät myöskään mitenkään perustele miksi myös esimerkiksi tommoisella Nevellä miksaaminen voi olla erittäin validi ratkaisu, jos se on miten joku äänisankari tekee parhaat juttunsa... (Vaikka Avid yrittää tällaisilla tietty just painottaa sitä kuinka pieniä ne erot ovat :D )
 
womb.mixerman.net
Jaava
31.10.2010 17:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hoho, 33%
 
Ei tullu yllätyksenä. Ilmeisesti kuitenkin tämänhetkinen keskiarvo on 30%, joten olin keskiarvoa parempi. Ihan hatusta heitin vastaukset, kun en juuri mitään eroa niissä yleensä kuullut.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
mukis
31.10.2010 19:18:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä eroja kuului aika helpostikin. En ole ikinä kyseisiä laitteita nähnytkään (livenä) saati sitten päässyt käyttämään, joten en viitsinyt arvailla.
 
Mikael
01.11.2010 11:38:53 (muokattu 04.11.2010 08:54:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en oo vielä ehtinyt käydä kuuntelemassa, mutta kesällä ensimmäisen levyni Neven tiskillä miksanneena sanoisin, että tiskillä miksaamiseen on muitakin syitä kuin pelkästään sen summauksen soundi. Mä olen suurimman osan tekeleistänin miksannut ITB ja nyt pitkästä aikaa oikealla mikserillä ja ensimmäistä kertaa oikeasti todella hyvällä mikserillä miksanneena voin sanoa, että tiskillä miksaaminen on riemastuttavaa jo pelkästään sen käyttöliittymän vuoksi. Ainakin mulle tiskillä miksaaminen oli valtavasti intuitiivisempaa ja luovempaa hommaa kuin ITB-hiirimix. Mulle miksaus on aina enemmän luova taiteellinen prosessi kuin absoluuttisen tarkka soundien viilaus. Niin että vaikka plugareilla pääsisikin samaan lopputulokseen niin mä en hetkeäkään epäröisi kummalla haluaisin työskennellä jos vapaasti voisin valita. Sinänsä mulla ei kyllä oo mitään ITB:tä vastaan - diggaan siitäkin!
 
Tollanen testi on vähän sama kuin vaikka mikkitesti jossa kuunnellaan eri mikeillä äänitettyjä testipätkiä, eli ihan kiva muttei kuitenkaan kerro lopulta paljoakaan. Pitäis siis tehdä oikeasti jotain hommia itse molemmilla tavoilla, jotta vois sanoa mikä tuntuu sopivan itselle parhaiten ja mistä saa mitäkin irti.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
anapena
01.11.2010 14:04:58 (muokattu 01.11.2010 14:06:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä non-protools-hemmona ollessa en tuota testiä jaksa tehdä, mutta mielenkiintoista on kuitenkin ollut huomata, että joskus erot on ollut helpompi huomata koko miksausta kuunnellessa kuin yksittäisellä raidalla. Miksi näin? Ehkä jonkin sortin erottelevuus koko mössöstä on syy...
 
samic
02.11.2010 11:41:39 (muokattu 02.11.2010 11:52:33)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: tiskillä miksaamiseen on muitakin syitä kuin pelkästään se soundi.
 
ohan siinä kunnon ajamisen meininki,mut työläämpää hommaa...
 
edit: testi,33% oikein,logitecheilla kuuntelin :)
 
joujou
Raimo
02.11.2010 12:40:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael:Mä olen suurimman osan tekeleistänin miksannut ITB ja nyt pitkästä aikaa oikealla mikserillä ja ensimmäistä kertaa oikeasti todella hyvällä mikserillä miksanneena voin sanoa, että tiskillä miksaaminen on riemastuttavaa jo pelkästään sen käyttöliittymän vuoksi. Ainakin mulle tiskillä miksaaminen oli valtavasti intuitiivisempaa ja luovempaa hommaa kuin ITB-hiirimix.
 
Oletko kokeillut Iconia tai muuta monipuolisempaa kontrolleria? Sanon vaan... ;)
 
womb.mixerman.net
Mikael
02.11.2010 13:30:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raimo: Oletko kokeillut Iconia tai muuta monipuolisempaa kontrolleria? Sanon vaan... ;)
 
Mulla on Aplhatrack - lasketaanks se? :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Jaskanpoika
02.11.2010 17:26:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Superluxin 20€ luureilla kuunneltuna "You scored 46 % Correct".
 
¯ (°_o)/¯
virtalahde
02.11.2010 19:08:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

102% correct, kuuntelin jollain pöntöillä jotka löysin jonkun valkoisen pakun perältä.
 
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com >> http://www.facebook.com/pages/Helsinki-Finland/Virtalahde-Mastering/278311633180
Mikael
02.11.2010 19:34:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

virtalahde: 102% correct, kuuntelin jollain pöntöillä jotka löysin jonkun valkoisen pakun perältä.
 
Kappas. Studiorakennustyömaan nurkilta löytyneet pikkusienet alkavat toimia...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
dewil
03.11.2010 13:15:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulisin osuneeni aika hyvin noissa puhtaissa protools pläjäyksissä ja ehkä jopa muissakin. Paha vaan mennä sanoon että mikä noista on Heat ja mikä Neve, kun ei oo kuitenkaan mitään kokemusta Heatista ja nevestäkin aika pintapuolinen. Noi läskimmät on joko tai. Ei voi tietää.
Niin että siihen nähden 30% on joko erittäin hyvä tai kelpo suorite.
 
Malliesimerkki nollatutkimuksesta.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Master Fader
03.11.2010 13:27:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

virtalahde: 102% correct, kuuntelin jollain pöntöillä jotka löysin jonkun valkoisen pakun perältä.
 
Miten voi olla 102% correct?
 
Master Fader
03.11.2010 13:37:14 (muokattu 03.11.2010 13:41:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistin tsägällä kuuntelematta, sain 33%.
 
Eikös todennäköisyydet mene niin, että ensimmäisen kohdan todennäköisyys on 1/3 ja toisen 1/2? Viimeinen määrityy näiden kahden mukaan. Yhteenlaskettu todennäköisyys on 1/3*1/2=1/6 eli 17%. Mulla kävi siis hyvä tsägä. Keskimääräinen tulos on ollut 30%, joten jengi kyllä kuulee jotain. Jos sieltä erottaa sen kliinin raidan, todennäköisyys arvata Neve on 50%. Eli jengi ei välttämättä erota edes siitä kliiniä.
 
Tässä nyt vain ei tiedetä, miten siellä nämä jutut lasketaan. Jos Viitalähde on saanut enemmän kuin 100%, voisi olettaa, että kaikki oikein on 300%. Eli siinä tapauksessa, jos ylipäänsä tunnistaa yhden noista, tulokseksi tulee 100%. Jos heittää hatusta, tulokseksi tulee 300/6=50%. Mutta miksi sitten keskimääräinen tulos on pienempi. Nyt en ymmärrä tätä matikkaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «