Aihe: Uudenlainen arvostelusivusto
1 2
arsu
01.11.2010 11:42:40
Jormaz: Tälleen yleisluontoisesti kysyisin että mitä levyarvosteluilla tekee? Lukeeko niitä oikeasti joku?

Kyllä mä ainakin luen. Varsinkin Imperiumista tulee luettua lähes päivittäin. En tietenkään minään totuutena noita arvosteluja ota. Mut löydän myös tuota kautta jatkuvasti hyvää uutta musaa, tänään viimeksi:

http://www.imperiumi.net/index.php?act=albums&id=11162

...Ja tämä mistä tässäkin Imperiumin arviossa tykkään, on se että vaikkei joku tykkää siitä että aina rinnastetaan johonkin, niin näissä yleensä suoraan kerrotaan heti minkälaisesta musasta on kyse. Tekstistä herää kiinnostus, jos herää, jonka jälkeen kuuntelen Myspacesta tai Spotifystä. Ja tässäkin tapauksessa lähti levy vartin jälkeen tilaukseen. Mut en tiedä oisko tämäkin bändi jäänyt kuuntelematta ilman tuota arvostelua. Ainakin joksikin aikaa, ei tuo nyt tietty ainoa kanava ole minkä kautta uusia bändejä löytyy. Ja mä en siis etsi pelkästään hyviä arvosteluja saaneita levyjä, moni tuolla haukuttukin on miellyttänyt omaa korvaa.

Tähän uudenlaiseen arvostelusivustoon en nyt ota sen enempää kantaa, en minäkään keksi kuka noita jaksaisi huvikseen kirjoitella. Ellei nyt ole ihan pakottava tarve kertoa kuinka kertakaikkisen loistava tai paska levy on. Mut se menisi puhtaasti kehumis- ja haukkumissivustoksi.
Borlag
01.11.2010 12:05:05

bedlam: Kysyn nyt tässä ketjussa, mitä sellasia saitteja on olemassa jotka osaisivat ehdottaa bändejä / levyjä omien mieltymysten pohjalta? Onhan näitä varmaan olemassa miljoonia, mutta kaipaisin suositteluja toimivimmista. Eli jotka toimii vaikka niin, että pitää arvostella ensin tähdillä tietty määrä levyjä ja niiden perusteella saitti ehdottaa uutta kuunneltavaa.

rateyourmusic.com taitaa olla se paras.
bedlam
01.11.2010 12:24:31

Borlag: rateyourmusic.com taitaa olla se paras.

Jes, kiitos, tämäntyylinen juuri oli haussa.
crestfall
01.11.2010 12:44:12

bedlam: Kysyn nyt tässä ketjussa, mitä sellasia saitteja on olemassa jotka osaisivat ehdottaa bändejä / levyjä omien mieltymysten pohjalta? Onhan näitä varmaan olemassa miljoonia, mutta kaipaisin suositteluja toimivimmista. Eli jotka toimii vaikka niin, että pitää arvostella ensin tähdillä tietty määrä levyjä ja niiden perusteella saitti ehdottaa uutta kuunneltavaa.

Last.fm on varmaan jokaiselle tuttu, mutta pakko se silti mainita tässä ko itse on löytänyt niin paljon uusia artisteja sitä kautta ja yhä edelleen tippuu uusia tuttavuuksia +viiden vuoden jälkeenkin. Kyllä siis osaa suositella hyvin mieltymyksiä vastaavaa musiikkia.

Ongelmaksi saattaa muodostua vain se, että tätä varten pitää kuunnella koneelta musiikkia mp3-muodossa. Jos ei sitä tee, ei sivusto osaa itse oikein suositella mitään, jolloin joutuu turvautumaan itse sivustolta etsiskelyyn, joka sekin kyllä on monesti tuottanut hedelmää noin itseni kohdalla.
Kelpaisiko ilmainen instrumentaalimusiikki? Ihmettele & ihastu: http://www.svetogorsk.fi
itsy
01.11.2010 12:49:16 (muokattu 01.11.2010 12:50:00)
crestfall: Ongelmaksi saattaa muodostua vain se, että tätä varten pitää kuunnella koneelta musiikkia mp3-muodossa. Jos ei sitä tee, ei sivusto osaa itse oikein suositella mitään, jolloin joutuu turvautumaan itse sivustolta etsiskelyyn, joka sekin kyllä on monesti tuottanut hedelmää noin itseni kohdalla.

Vaikkei olisi kuunteluja, niin eikös suosikkiartistejaan kirjastoonsa lisäämällä saa niiden pohjalta suositteluja?
oivoi
bedlam
01.11.2010 14:33:13 (muokattu 01.11.2010 14:35:32)

crestfall: Ongelmaksi saattaa muodostua vain se, että tätä varten pitää kuunnella koneelta musiikkia mp3-muodossa.

Joo, en tuosta syystä juuri ole innostunut tuosta. En koskaan kuuntele koneella musiikkia... Muuten vaikutti ihan mukavalle kyllä, mitä tuota joskus tutkiskelin.

Joskus harhailin jollain sivustolla, jossa bändinnimet leijuivat jossain avaruudessa, niitä ympäröivät samankaltaiset bändit, ja niistä haarautui taas lisää. Ihan hauska sivusto oli sekin, nimi on unohtunut vain.
Borlag
01.11.2010 14:35:09

crestfall: Last.fm on varmaan jokaiselle tuttu, mutta pakko se silti mainita tässä ko itse on löytänyt niin paljon uusia artisteja sitä kautta ja yhä edelleen tippuu uusia tuttavuuksia +viiden vuoden jälkeenkin. Kyllä siis osaa suositella hyvin mieltymyksiä vastaavaa musiikkia.

Ongelmaksi saattaa muodostua vain se, että tätä varten pitää kuunnella koneelta musiikkia mp3-muodossa. Jos ei sitä tee, ei sivusto osaa itse oikein suositella mitään, jolloin joutuu turvautumaan itse sivustolta etsiskelyyn, joka sekin kyllä on monesti tuottanut hedelmää noin itseni kohdalla.

Ei tarvitse, kunhan on tagit niin se riittää. Koneella pitää toki kuunnella, oli se sitten mp3, wav, flac tai ihan suoraan CD:ltäkin.
crestfall
01.11.2010 18:39:13

Borlag: Ei tarvitse, kunhan on tagit niin se riittää. Koneella pitää toki kuunnella, oli se sitten mp3, wav, flac tai ihan suoraan CD:ltäkin.

Nojoo, ehkä vähän yksinkertaistin. Ja ei koneelta ole pakko kuunnella, esim. iPodi scrobblaa. Ja Spotifyäkin voi käyttää jos kovalevyltä ei löydy musiikkikirjastoa.

Ja universal scrobblerilla voi lisäillä manuaalisesti kappaleen kerrallaan jos haluaa näin tehdä vaikka CD-levyn stereoista kuunneltuaan, mutta itse en ole semmoiseen jaksanut ryhtyä.

Mutta eihän waveihin saa tageja, eihän? Ne tiedostothan ovat pelkkää äänidataa, toki saatan olla väärässä. Viimeksi waveihin on törmännyt pelien ääniefekteissä, musiikin kanssa tulee pyöriteltyä flaceja.

Ja tottahan myös se, että toimii jos lisäilee niitä lempiartistejaan manuaalisesti, mutta ideana kuitenkin hieman köykäinen - homma on kuitenkin rakennettu musiikin kuuntelun pohjalle. Mutta se on vaan niin mahtavaa, kun on olemassa sivusto, joka suoltaa jatkuvalla tahdilla niin herttaisen yhdentekevää statistiikkaa musiikinkuuntelustani ihasteltavakseni.
Kelpaisiko ilmainen instrumentaalimusiikki? Ihmettele & ihastu: http://www.svetogorsk.fi
Borlag
01.11.2010 19:52:52

Tietyt mediasoittimet osaavat lisätä kansioon joka sisältää waveja, omat tagitiedostot josta otetaan nuo tiedot. Itse wav formaatti ei tageja suoraan tue.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)