Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 571 72 73 74 75101 102 103 104 105
päre
25.08.2010 18:10:29
Jonkin todella raskaan Doom Metal-bändin, vähän Electric Wizardin tyyliin. Ei mitään örinää kuin korkeintaan mausteeksi.

Toiseksi jonkin Mathcorea/hardcorea ja Post-Rockia sekoittelevan bändin, tyyliin Convergen ja God is an Astronautin risteityksen.

Itse soittaisin kitaraa.
Funkånaut
25.08.2010 18:39:02

Sellanen, jossa tulis taustanauhalta kolmea biisiä päällekkäin. Siihen päälle vuvuzelan puhaltelija, laulutaidoton "laulaja", kitaristi joka ei ole ennen skebaa nähnytkään ja rumpali, joka ei osaa muuta kuin takoa sattumanvaraisesti kattiloita. Itse olisin se vuvuzelan puhaltelija.

Tai sitten kunnon laid-back meiningillä vetävä kokoonpano. Itse vetelisin beissiä erilaisten vimpaimien läpi. Lisäksi rumpalisti, perkkujampat, kosketinvelhot, jotakin puhaltimia ja kasa neitosia laulamaan. Ehkä skebakin, jos ei ala tiluttamaan. Settilistassa vois olla vaikka Hancockia, Fela Kutia ja P-Funkia.
"You can't spell Funk without FUN."
TUC
25.08.2010 23:07:10
Itse en missään bändissä soita, mutta olisi kyllä mukvaa soittaa. Joku kohtuu simppeli kitaravetoinen rock bändi voisi olla ihan mukava, itse voisin toimia komppikitaristina, kun ei tuo sooloilu vielä mitenkään kauhean hyvin onnistu
Anonyymilapsi
03.09.2010 16:46:41
Hard rockia/ metallia soittavan asennetta huokuva bändin
Jeszse
06.09.2010 08:36:39 (muokattu 06.09.2010 08:37:02)
E: Ei mitää, väärä ketju.
Teistä ei ole mihinkään, jos siihenkään. -Kapt. Leinonen, PsPionK 2007.
elsewhere
06.09.2010 11:03:22
Eteeristä ja heleää, mutta välillä tiukkaa indierokkia tekisi mieleni soittaa, referensseinä vaikkapa Concrete Blonde, The Comsat Angels tai näistä uudemmista Blacklist. Hmmh...
~ Love broke out and I forgot it's war.
pääsiäishenu
11.09.2010 15:05:48

1. Post-Metal/Sludge/Stoner bändin jossa itse soittaisin kitaraa ja laulaisin (en ole hyvä kitaristi enkä myöskään täysin varma laululahjoistani) tyyliin Earth ja Cult Of Luna kohtaa. Lavameininkimme olisi todella sairasta, ei mitään satan-meininkiä mutta jotain härskiä kuitenkin, tyyliin Dillinger Escape Plan (miten se onnistuu hitailussa?) Bändin nimeä en keksi, joku osuva, vähän outo.

2. ROSE ON HER GRAVE! Screamo-yhtye tyyliin attack attack! mutta huumorilla höystettynä, silleen että kuuntelijakunta ei tietäisi olemmeko me tosissamme vai emme... harmi että tämä on taidettu suomessa jo tehdä one morning leftin toimesta. Ainiin, rumat pojat ei pääse Rose On Her Graveen!
Ja tässä taas laulaisin, autotunattuna. Joku kitaristi voisi hoitaa screamot.

3. Progebändi, jossa olisi mukana kiitettävästi torvia, vähän Frank Zappa meiningillä muttei kuitenkaan FZ-wannabe... Tässä soittaisin vihdoinkin oikeata pää-instrumenttiani, rumpuja!
CliffBurton
13.09.2010 00:34:11 (muokattu 13.09.2010 00:34:42)
Sellane mis kaikkki kunnioittaias mua ja palvois ja soittais niinnkuin haluaisin ja käyttäytis niinkuin haluaisin. Sit mä saisin kaiken kunnian laulaisin ja soittaisin kitaraa ja olisin leader. Ja sit bändi nimettäis mun mukaan ja mä tekisin kaikki biisit. Sit oisin suuri rocktähti
Tule rakas lapsi tänne isän luo
Ramenia
14.09.2010 22:51:28
1. Powermetal/melodic death metal-bändin
2. black metal-bändin
3. folk metal-bändin.
ubik
30.09.2010 10:05:58
pääsiäishenu: 1. Post-Metal/Sludge/Stoner bändin jossa itse soittaisin kitaraa ja laulaisin (en ole hyvä kitaristi enkä myöskään täysin varma laululahjoistani) tyyliin Earth ja Cult Of Luna kohtaa. Lavameininkimme olisi todella sairasta, ei mitään satan-meininkiä mutta jotain härskiä kuitenkin, tyyliin Dillinger Escape Plan (miten se onnistuu hitailussa?) Bändin nimeä en keksi, joku osuva, vähän outo.

samat aatokset
Suihkubad
31.10.2010 18:49:57
Nyt juuri elektronisen brittiaksentti indie pop bändin. Tyyliin does it offend you, yeaf
Ahh....The name is Bootsy,baby.
Arvoman
31.10.2010 20:13:26
Kun löytäisi kansaa soittamaan Swell Season, ja Damien Rice vaikutteista irkkupoppia, tyylikkäällä indievivahteella, rokimpaankin suuntaan.

Laulamaan, tulkitsemaan kaikkea ihanan jännää.

Kunnes löydän sellaisen räppijengin niin saan tyytyä akustisen ja äänihuulteni yhteistyöhön.
Hattori Hanzo.
-HP-
04.11.2010 21:35:06
No jos löytäs ihan rehellisen ja asenteellisen glam-porukan, niin sinne suuntautus askeleet. On vaan menny jo noiden kulta-aika aikoja sitten ohi...
Yhteiskunta on kuin valtava näyttämö. (...) Yleisöä ei oo ollenkaan, vaan kaikki esiintyy toisilleen. Kaduilla jossain ulkopuolella harhailee jokunen hörhö etsimässä turhaan jotain todellista. -Jani The Rock-
Commoni
04.11.2010 22:51:01
-HP-: No jos löytäs ihan rehellisen ja asenteellisen glam-porukan, niin sinne suuntautus askeleet. On vaan menny jo noiden kulta-aika aikoja sitten ohi...

Kyllä mulle kelpais, toho tanssimusa-bändin rinnalle.
Basisti on lyömäsoitin
Stoalainen
05.11.2010 01:55:12 (muokattu 05.11.2010 20:51:01)
Bändi, joka voisi:
soittaa akustisia, tunnelmallisia poppikappaleita, enkä tarkoita pelkästään slovareita; hullun lailla groovaavaa, melodista, rokkaavaa, alavirevoittoista hardcorea/metallia poppikertseillä; epämetallimaista dynamiikkaa ja koukkuja ilman, että mopo karkaa turhaksi progeiluksi ja yliyrittämiseksi, vaan biisirakenteet selkeitä ja melkolailla peruskaavalla rakennettuja; melodioissa otetaan mallia amerikanmantereelta/jostain muualta kuin synkistelevästä skandinaviasta; tiukan yhteensoiton lisäksi aistittavissa letkeää jamiasennetta; seassa voi käyttää myös esimerkiksi koskettimia, kone-elementtejä, jousia, jos se tunnelmaan sopii; ja kaikki osat nivottu luontevasti yhteen niin, että kokonaisuus on ehjä eikä sorru tekotaiteellisuuteen, eikä mikään kappale kuulosta kuin siinä soittaisi eri bändi.

Jonkinlainen melodisen hardcoren/alaviremetallin System of a Down siis jos nopeasti kiteyttää. Tai Deftonesin vihainen äpärälapsi kelpaisi myös, jos sen naittaa vinksahtaneen John Mayerin kanssa ja antaa Faith no Moren toimia ohjenuoraa jakelevana jumalana, ja sitten puristetaan koko komeus poprakenne-lihamyllyn läpi.

Imagolla ei ole väliä, kunhan keikoilla tehdään muutakin kuin seistään ja puhallellaan muniin. Musiikkiin tarvitaan koko kroppaa, ei pelkästään käsiä & sormia. Kappaleiden sanomat voisi kuitenkin olla fiksuja, eikä muka-hauskoja kuten tuntuu olevan nykyään tapana, tyyliin "I saw John shitting in his pants while I fingered his Girlfriend" tai "Bananaman of Mass Apenation."
Too weird to live, too rare to die
Stoalainen
05.11.2010 02:25:25 (muokattu 05.11.2010 02:25:36)
Piti laittaa ihan oikeasti wantedia jos joku muukin tuollaisen sairaan mielihalun jakaisi.
Too weird to live, too rare to die
Rahkoi
06.11.2010 16:59:25

Haluisin toimia osana duoa, joka tekisi hyvää, mieluusti pääosin instrumentaalia musiikkia. Kyllä, aika helvetin laaja määritelmä, mutta minkäs tekee. Ainakin siis niin että pääasiallinen biisinteosta vastaava "core" olisi duo, siihen ympärille voitaisiin sitten kasata muutakin porukkaa "vain soittamaan". Musiikillisesti inspiraatiota voitaisiin ja tulisi repiä vähän kaikkialta. Vähän riippuisi siitäkin miten tää duo muodostuisi, eli olisiko puhtaasti konepohjainen viritys (toimisi mulle) vai olisiko toinen tyyppi vaikkapa kitaristi ja minä sitten kiippareissa sun muissa konevirityksissä. Pääasia, ettei annettaisi turhaan minkään rajojen säädellä musiikkia vaan tehtäisiin kaikkea, mikä hyvältä tuntuisi. Ehkä jokin vähän hämyinen trip hop -tyylinen soundi voisi olla asiallista. Tai jotain. On hankalaa, on.
"Vanha sanontahan kertoo, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja jos kerran luomme kuvia ja maailmoja musiikillamme, kertoo myös musiikkimme enemmän, kuin sanoitukset ikinä." - Ed Wynne, Ozric Tentacles
Hyppymiina
07.11.2010 01:25:40
Tekis mieli duunailla kaikenlaista stoner-osaston melua laidasta laitaan. Eli niinku Fu Manchun iloitteluja, Eyehategodin nihilistisludgea ja Electric Wizardin happoilua.
zak69
07.11.2010 10:36:28
Vain toimivan bändin, vain toimivan......
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)