Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Blues Deluxe ongelma
1 2
McLeach
30.10.2010 10:18:06 (muokattu 30.10.2010 10:21:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli ostin kiireellä kauan haikailemani reissue version tuosta combosta. Olin testannut vehjettä joskus liikkeessä, kuunnellut demoja ja lukenut arvosteluja. Nyt sitten kun pääsi sillä kunnolla soittamaan niin eihä siitä oikeen mitään tullut. Olen ilmeiseti aika pihalla kun soundi ei ole lähelläkään sitä mitä oletin. Vehkeestä ei saa edes kotisoittovolyymeilla puhdasta sointua aikaan. Vahvistin rupeaa särkemään samantien kun kaksikin kieltä soi yhtäaikaa. Kyseisellä vahvistimella on täysin mahdoton siis hoitaa tekemiäni duo keikkoja jossa saundin tulisi olla "akustinen".
Kuvittelin että kun volat ruuvaa sinne about 6/12 niin saadaan kunnolla putket paukkumaan mutta tämä tapahtuukin jo asennossa 2/12. Itse asiassa puhdas kanava säröytyy nopeammin kuin drive kanava. Onko tämä ihan perus ominaisuus tälle vahvistimelle, jos ei niin mitä voin sille tehdä. Kitaroina strato ja tele, mikit on cs69:t ja twangkingit. ...miten helvetissä se edge saa ne pirun puhtaat kliinit niillä pikku voxeilla mutta mie en saa 40w fenkulla mittään :(
 
hallu
30.10.2010 10:25:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Eli ostin kiireellä kauan haikailemani reissue version tuosta combosta. Olin testannut vehjettä joskus liikkeessä, kuunnellut demoja ja lukenut arvosteluja. Nyt sitten kun pääsi sillä kunnolla soittamaan niin eihä siitä oikeen mitään tullut. Olen ilmeiseti aika pihalla kun soundi ei ole lähelläkään sitä mitä oletin. Vehkeestä ei saa edes kotisoittovolyymeilla puhdasta sointua aikaan. Vahvistin rupeaa särkemään samantien kun kaksikin kieltä soi yhtäaikaa. Kyseisellä vahvistimella on täysin mahdoton siis hoitaa tekemiäni duo keikkoja jossa saundin tulisi olla "akustinen".
Kuvittelin että kun volat ruuvaa sinne about 6/12 niin saadaan kunnolla putket paukkumaan mutta tämä tapahtuukin jo asennossa 2/12. Itse asiassa puhdas kanava säröytyy nopeammin kuin drive kanava. Onko tämä ihan perus ominaisuus tälle vahvistimelle, jos ei niin mitä voin sille tehdä. Kitaroina strato ja tele, mikit on cs69:t ja twangkingit.

 
En tunne tuota vahvistinta, mutta itselläni on blues deville ja olen aina olettanut että se on aika samankaltainen kuin bluesdeluxe. Omasta vahvaristani voisin sanoa, että kuvaamasi käyttäytyminen ei ole tyypillistä. Vahvistin ei käytännössä säröydy puhtaalla kanavalla kuin vasta ihan tapissa ja silloinkin maltillisesti ja missään tapauksessa puhdas kanava ei säröydy samalla tavoin kuin likainen kanava, joka sekin säröytyy aika maltillisesti.
 
Oletko kokeillut molemmat imputit? mulla on tuossa kaksi blugia joista se kakkonen johtaa vahvistimen kesympään luonteeseen. Ostitko vahvistimen käytettynä? lähinnä mieleen tulee mahdollisuus, että sinne on laitettu vähän ärjymmät etuasteen putket.
 
Lennu
30.10.2010 10:26:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sama 40W Deluxe. Ei sen kyllä pitäis säröytyä noin helposti. Itseasiassa sen oma särö on aika harva jopa drivenupikka täysillä. Mitkä etuasteputket siinä on?
 
"Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L
LaMotta
30.10.2010 10:38:58 (muokattu 30.10.2010 10:55:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut noita ja hot rodeja usiampia kipaleita, joten uskallan epäillä, notta;
 
1) Putket on kaputt, tai, kuten jo todettiin, soundia on modattu ärjymmäksi.
 
tai / ja
 
2) Sulla on kitarassa mikit liian lähellä kieliä.
 
Jälkimmäinen tapaus on melko yleinen syy cleanin soundin rosoisuuteen ja säröön.
 
Teille on valehdeltu niin paljon, ettette tiedä oletteko tulossa vai menossa." - Benjamin Freedman
McLeach
30.10.2010 12:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Mulla on ollut noita ja hot rodeja usiampia kipaleita, joten uskallan epäillä, notta;
 
1) Putket on kaputt, tai, kuten jo todettiin, soundia on modattu ärjymmäksi.
 
tai / ja
 
2) Sulla on kitarassa mikit liian lähellä kieliä.
 
Jälkimmäinen tapaus on melko yleinen syy cleanin soundin rosoisuuteen ja säröön.

 
kyllä saundi on niin ärjy että ei toi mikkien lasku auta alkuunkaan. Olen vahvistimen kolmas omistaja, toinen omistaja ei ainakaan tiennyt mistään muutoksista ja kaikki liput ja laput oli edelleen kiinni ja näyttää todella vähän soitetulta. Ensimmäinen omistaja oli kuulemma myynyt liian säröytymisen takia pois. Mutta enhän minä nyt kuvitellut että se ihan tätä tarkoittaa. Onko teillä ehdotuksia millainen putkiremppa olisi sitten syytä tehdä, en mielellään samantien sijoittaisi hirveitä summia laitteeseen saadakseen sen vain normaaliksi.
 
penatuna
30.10.2010 12:41:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos putkista on kiinni, niin luultavasti päättärit vaihtoon:
 
PREAMP TUBES:
- Microphonic whistling or squealing on one or both channels.
- No or low amp volume on one or both channels.
- Excessive noise on one or both channels.
 
POWER TUBES:
- Loud crackling that is not affected by front panel controls.
- Intermittent or regular blowing fuses.
- Weird amp distorting.
- Hum.
 
McLeach
30.10.2010 12:56:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Jos putkista on kiinni, niin luultavasti päättärit vaihtoon:
 
PREAMP TUBES:
- Microphonic whistling or squealing on one or both channels.
- No or low amp volume on one or both channels.
- Excessive noise on one or both channels.
 
POWER TUBES:
- Loud crackling that is not affected by front panel controls.
- Intermittent or regular blowing fuses.
- Weird amp distorting.
- Hum.

hyvät soundit on muuten mutta säröytyy joka käänteessä ja kyllähän se vähän huriseekin muttei mitään pahaa. Noista putkista sen verran mitä näin takaa katsomalla eli päättärissä 2x groovetubes 6L6B fender, etuasteessa 3x groovetubes fender. Fenderin sivujen mukaan tulisi löytyä 2x 6L6 ja 3x 12AX7. Mätsääkö noi, ite en osaa noista putkista tällä hetkellä enempää mitään sanoa
 
erty
30.10.2010 14:02:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: hyvät soundit on muuten mutta säröytyy joka käänteessä ja kyllähän se vähän huriseekin muttei mitään pahaa. Noista putkista sen verran mitä näin takaa katsomalla eli päättärissä 2x groovetubes 6L6B fender, etuasteessa 3x groovetubes fender. Fenderin sivujen mukaan tulisi löytyä 2x 6L6 ja 3x 12AX7. Mätsääkö noi, ite en osaa noista putkista tällä hetkellä enempää mitään sanoa
 
Taitaa olla tehdasputket vielä sisässä. Tuoreilla putkilla clean-kanava pysyy tosi pitkään puhtaana..
Svetlanan SED 6L6GC ( http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=sr4n2nfmlcqb1ehbki4m4q3vo3 ) on varsin toimiva putki BD:n kanssa.
Myös TungSolin 5881 kannattaa testata ( http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=sr4n2nfmlcqb1ehbki4m4q3vo3 ).
Etuseen kannattaa laittaa jotain hyväksi havaittua peruskamaa, JJ, Svetlana jne. V1 vaikuttaa saundiin eniten, V2 ja V3 ei niinkään suuresti.
 
mikkojii
30.10.2010 16:40:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep tehdasputkethan noi. Jotain mätää on rajusti kuten kaikki tuossa edellä jo kirjoitti. Itse olen vetänyt tuolla samaisella reissuella (meksikon peli) sekä tehdasputkilla, että Yellow Jackettien kanssa ja ei Blues Deluxen perusominaisuus eli hyvä puhdas ja sirkkeli-särö siitä muuksi muutu eli jos cleania ei löydy pöntössä on vikaa.
 
Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100.
blaekie
30.10.2010 17:53:44 (muokattu 30.10.2010 17:55:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vikaa on, se on selvää. Vikaa saattaa olla kuvauksesta päätellen myös komponenttitasolla , eli joku kytkentäkonkka vuotaa etuasteessa tms.
Uusilla etuasteen putkilla kokeilu valaisee asiaa enemmän. Alkaen V1 :stä. Jos haluaa vielä vähemmän gainia etuasteeseen, voi kokeilla 12AX7:n sijaan 12AU7/ECC81 :stä
 
EDIT: typos
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
aristoteles666
30.10.2010 18:02:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Vikaa on, se on selvää. Vikaa saattaa olla kuvauksesta päätellen myös komponenttitasolla , eli joku kytkentäkonkka vuotaa etuasteessa tms.
Uusilla etuasteen putkilla kokeilu valaisee asiaa enemmän. Alkaen V1 :stä. Jos haluaa vielä vähemmän gainia etuasteeseen, voi kokeilla 12AX7:n sijaan 12AU7/ECC81 :stä
 
EDIT: typos

 
jos haluaa vähemmän gainia, kannattaa ostaa sellainen vahvistin, eikä alkaa vaihtelemaan putkia jotka ei kuulu tuohon vahvistimeen.
 
blaekie
30.10.2010 18:22:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: jos haluaa vähemmän gainia, kannattaa ostaa sellainen vahvistin, eikä alkaa vaihtelemaan putkia jotka ei kuulu tuohon vahvistimeen.
 
Höpöhöpö, juurikin kannattaa kokeilla vahvistuksiltaan erilaisia putkia. Niillä voi joskus "hienovirittää" sitä gainia. On sekin totta, että kyseessä ei ole sama vahvistin ominaisuuksiltaan enää, mutta kuitenkin. Mutta kuten sanottua, tuossa vahvistimessa (putket mukaan lukien) on selkeästi jotain vikaa (annetun kuvauksen perusteella)
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
McLeach
30.10.2010 21:32:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taidanpa mennä vehkeen kanssa maanantaina ruokankaalle ja katotaan mikä vikana, toivotaan ettei mene isoksi rempaksi.
 
TvA
31.10.2010 01:08:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on tuollainen uutena ostettuna ja myöskin ihmettelin kliinien soundien puutetta. Tässäpä linkki wanhaan kirjoitteluuni aiheesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=5771492#p5771492
 
Lindström Overdrive - Tarpeettoman kovaäänistä nuorisomusiikkia 60 ja 70-luvuilta http://www.facebook.com/pages/Lindstrom-Overdrive/114474938567902
McLeach
31.10.2010 10:59:53 (muokattu 31.10.2010 11:04:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TvA: Itselläni on tuollainen uutena ostettuna ja myöskin ihmettelin kliinien soundien puutetta. Tässäpä linkki wanhaan kirjoitteluuni aiheesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=5771492#p5771492
 
kiitos tästä, vähän mietinkin että ei se nyt vialliselta kuulosta. En ole putkia vaihtanut ikinä, eli jos ne hommaan menenkö suoraan liikkeeseen vaihdattamaan vai onnistuuko helposti kotikonsteinkin.
Niin ja mitähän noita hyviä putkivaihtoehtoja on ja mistä saan selville nämä "gainimäärät" etten osta nyt yhtä järjettömiä putkia?
 
Rämppy
31.10.2010 11:18:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääteputkia vaihdettaessa täytyy biasjännite säätää kohdalleen. Eli ne kannataa vaihdattaa liikkeessä, jos et ole perehtynyt bias-hommaan. Etuasteputket voi vaihtaa ihan "heittämällä", ei tarvitse mitään säätöjä.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Lennu
31.10.2010 11:40:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Pääteputkia vaihdettaessa täytyy biasjännite säätää kohdalleen. Eli ne kannataa vaihdattaa liikkeessä, jos et ole perehtynyt bias-hommaan. Etuasteputket voi vaihtaa ihan "heittämällä", ei tarvitse mitään säätöjä.
 
Ei Deluxessa muistaakseni tarvii biasia säätää?
 
"Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L
erty
31.10.2010 12:03:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Ei Deluxessa muistaakseni tarvii biasia säätää?
 
Reissueissa on biastrimmeri sekä mittauspiste vakiona. Erittäin helppo homma kokemattomallekin.
 
Rämppy
31.10.2010 13:22:15 (muokattu 31.10.2010 13:24:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Ei Deluxessa muistaakseni tarvii biasia säätää?
 
Kyllä mun käsittääkseni pitää säätää. Jos tuossa Deluxessa on trimmeri, homma on helpompi.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
hallu
31.10.2010 15:37:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Kyllä mun käsittääkseni pitää säätää. Jos tuossa Deluxessa on trimmeri, homma on helpompi.
 
Eikö siihen voi ostaa suoraan sopivia putkia ettei tarvitse säätää? mulla itselläni ei ole bluesdevillessä edes mahdollista säätää sitä biasia ja sain ohjeeksi ostaa sopivat putket. Jos sitä biasia menee sörkkimään, niin millä ne putket mitataan?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «