Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley B
1 2
peltos4
29.10.2010 12:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moroo! Onko kellään kokemusta kitarasta Harley Benton CG-45,kehtaako sillä soittaa vai onko soitto maksimaalista kitaransoitonkurjuuden maksimointia?
Kertokaapa tosi kokemuksia kitarasta.
 
Jeszse
29.10.2010 12:59:44 (muokattu 29.10.2010 13:00:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e: tai no en tiä.
 
-Kyl tohon pitäs jotain progee vähän saada.. -SE ON HYVÄ NYT!
Tommittaja
29.10.2010 14:29:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleinen kokemus on, että älä osta, mutta kyllä siinä samalla voi joku kelvollinenkin (ehkä) tulla. mutta ainahan voi ostaa uuden. itsekin ostin uuden kitaran 4kk jälkeen kun sain rahaa
 
Dudetorium
slerbis
29.10.2010 15:57:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arpapeliä tämä ja mitä muuta voikaan olettaa 44e vanerikopalta. Joko saat kasan paskaa tai sellasen "ihan ok"-pelin.
 
Itselläni on juurikin tuo samainen laitos ja hyvin pelaa festari/röytökitarana. Uudet kielet vaihtoi vaan kehiin, niin soi ihan kivasti ja virekin pysyy sen, mitä on tarvis. Olen vahvasti sitä mieltä, että tuota ei kannata ostaa, jos suunnitteilla on vähänkään vakavampaa touhua akustisen kanssa. Yleiseen kännisoitantaan ja remuamiseen tuo on sensijaan omiaan, jos saa soivan pelin.
 
A tergo in bona nates
jra
29.10.2010 16:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näissä superhalpiksissa on se ristiriita, että yleensä niille pitää tehdä itse jotain jotta niistä saisi soitettavia. Jos osaa viilata tallan ja satulan kohdalleen, viimeistellä nauhat ja laittaa perussäädöt kuntoon, niin hyvällä tuurilla voi saada aivan soitettavan (vaikkakkaan ei ehkä soivan) pelin. Kuitenkin usein näitä ostavat aloitteliljat joilla ei ko. taitoja ole, eikä halpista kannata käyttää perushuollossa joka maksaa yli sen oman hinnan, joten ne jäävät soittokelvottomaan kuntoon. Mitään säätöjä tai viimeistelyjähän ei tuohon hintaan tehtaalla ole voitu tehdä, koska juuri se vaihe on käsityötä ja maksaa, ja jää siksi tekemättä hintaluokkaa paria kalliimmissakin soittimissa.
 
Thomannin palautussysteemillä voi tietysti kokeilla onneaan ja pistää heti takaisin, jos tuntuu mahdottomalta tapaukselta. En tiedä kuinka monta kertaa ko. juttu onnistuu, mutta toimii kait kertatapauksessa ainakin aivan ok.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
peltos4
29.10.2010 19:24:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo,kokemusta kalliimmista oikeista kitaroista on 15v ja lähinnä matkakitaraksi"ei niin väliä tapaukseksi" tämän tekeleen olisin hankkimassa kun saa puoleenhintaan,tietysti kitaran sointi on tärkein osa-alue jota tuskin voi tästä paljon vaatia mutta lähinnä se kiinnostaa että kitarassa olisi noin suurinpiirtein liimaukset kohallaan ja kaula jokseenkin suora ja vire pysyy edes jossainmäärin kohallaan.
 
yanera
29.10.2010 20:06:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hARLEY bENTONISTA - noin ylipäänsä
 
Erehdyin tilamaan t-kaupasta LP-mallisen kitaran vuonna 2003. Maksoi muistaakseni 211€+toim kulut.
Se oli musta "les paul" ja sitä kehuttiin, että on lähimpänä aidon Gibsonin sointia mitä yksikään kopio.
No tyhmänä, rahapulaisena, ja mielenkiinnolla menin ja tilasin kyseisen "soittimen".
Vaikka tästä ei ole ajallisesti "kauan", niin tuolloin esim Epihonen ja Tokain hinnat olivat huomattavasti korkeimpia kuin nykyisin, ja mieleen tuli vaan tilata se HB LP Ebony...
No heti sen saatuani ja vahvariin kytkettyäni huomasin, että siitä oli kaikki säätöpotikat irti. Ne piti ruuvat kiinni ja sitten siitä sai kerostalossa trankkuvahvarilla tulemaan ääntä (saundista ei tässäkohtaa voi puhua)
 
No otin sen treeneihin mukaan ja onneksi mukana oli myös luottokeppini Fenderin strato. Löin HB:n kiinni vahvariin nostettiin volyymet bändin tasolle ja...
Sen äänestä "saundista" ei saanut mitään selvää. Rumpalikin lopetti soittamisen kesken biisin ja ihmetteli onko "kitara" vahvistin tai piuha rikki. Todettiin sitten porukalla, että eipä ole. Laitoin fenderini kiinni samaan vahvariin ja samoilla volyymeilla lähti todella HYVÄ saundi...
 
Asiasta vittuuntuneena halusin välittömästi päästä HB:sta eroon. Olisihan se pitänyt heti takaisin lähettää, mutta se ehti pölyttyä nurkissa sen aikaa, että rahoja ei olisi enää saanut takaisin. (TEIN SIINÄ SUUREN VIRHEEN)Lähettäminen ym. olisi tullut hankalaksi joten päätin luopua siitä paskasta täällä koto Suomessa. Vaihdoin rakkineenn muistaakseni johonkin säröpedaliin. JA jouduin vielä maksamaan välistä, kun efekti oli kalliimpi kuin Harley Benton "Les Paul"
 
Löin siis käteni paskaan.
 
Älkää ostako Harley Benton merkkisiä tuotteita!
 
Pari vuotta myöhemmin. Olin katselemassa eräässä soitinliikkeessä LP-kopiota Tokaita, tai Epiä. Myyjä siinä totesi, että ensiviikolla tulee käytetty Gibson Lp Studio, tuleppa katsomaan.
No viikko meni odotellessa ja palasin kauppaan, jonne totta tosiaan oli ilmestynyt käytetty vuoden 1993 aito Gibson LP studio Ebony. Kuulemma oli ollut jonkun sellaisen kaverin omistuksessa, joka tarvitsi kipeästi käteistä. Kitara oli täysin priima kunnossa. Profiilissani taitaa olla kuva siitä, mikäli oikein muistan. Otin siitä plektrasuojan pois, koska en pidä sen ulkonäöstä...
800€ ja aito Gibson, sekä siinä mukana tullut hyvälaatuinen kovalaukku olivat ja ovat minun.
 
Että tälläistä jaarittelua tälläkertaa...
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
jra
29.10.2010 20:20:10 (muokattu 29.10.2010 20:22:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Se oli musta "les paul" ja sitä kehuttiin, että on lähimpänä aidon Gibsonin sointia mitä yksikään kopio.
 
Aikamoinen väite on ollut, kun maailma on kuitenkin täynnä toinen toistaan parempia Les Paul -kopioita ja johdannaisia. Thomanniko tuollaista on mennyt sivuillaan laukomaan, vaiko M.netin HB-gurut?
 
Harley Bentonhan ei ole mikään valmistaja tai tietty tehdas, vaan Thomannin halpis-brändi jonka alla myydään mitä tahansa ja mistä tahansa hankittua tavaraa, vähän samaan tyyliin kuin kauppaketjujen Rainbow ja Euro Shopper -tuotteet. Sekaan mahtuu niin kuraa kuin käyttökelpoista. Itsellä ainakin HB-hihna ja kieliveivi ovat toimineet mainiosti ;) 4x12 V30 -kaappi taitaa olla myös yksi hyvä HB -tuote, ja tietysti Bentonin blues-kitara on ehdoton klassikko (mukana blues-fiilis).
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
yanera
29.10.2010 20:27:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Aikamoinen väite on ollut, kun maailma on kuitenkin täynnä toinen toistaan parempia Les Paul -kopioita ja johdannaisia. Thomanniko tuollaista on mennyt sivuillaan laukomaan, vaiko M.netin HB-gurut?
 
Kyllä ne itse sitä niin mainostivat. Vielä silloin kun soitin sinne ja tilasin (Huom silloin mulla ei ollut vielä kotona nettiä, tuli t-kaupan mainoslaput postiluukusta sisään) sen, niin siellä suomenkielinen myyjä vakuutti, että kyseinen "kitara" on kaikkein lähimpänä aitoa gibsoni. Niin soundillisesti kuin muutenkin. Joten eiköhän silloinen tyhmä kesätyöntekijä mennyt ja tilannut sen "soittimen".
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
yanera
29.10.2010 20:28:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: jra: Aikamoinen väite on ollut, kun maailma on kuitenkin täynnä toinen toistaan parempia Les Paul -kopioita ja johdannaisia. Thomanniko tuollaista on mennyt sivuillaan laukomaan, vaiko M.netin HB-gurut?
 
Kyllä ne itse sitä niin mainostivat. Vielä silloin kun soitin sinne ja tilasin (Huom silloin mulla ei ollut vielä kotona nettiä, tuli t-kaupan mainoslaput postiluukusta sisään) sen, niin siellä suomenkielinen myyjä vakuutti, että kyseinen \"kitara\" on kaikkein lähimpänä aitoa gibsoni. Niin soundillisesti kuin muutenkin. Joten eiköhän silloinen tyhmä kesätyöntekijä mennyt ja tilannut sen vehkeen.
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
yanera
29.10.2010 20:29:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt näyttää jo Mnettikin vittuilevan kun vetää vihreäksi koko paskan.
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
jra
29.10.2010 20:44:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Nyt näyttää jo Mnettikin vittuilevan kun vetää vihreäksi koko paskan.
 
Hakasulku siellä oman tekstin jälkeen?
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
peltos4
29.10.2010 21:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja reissunpäällä Bluesfiilistä tarvitaan,ehkäpä uhraan kaikki 44e+12e ja kokeilen mitä tuleman pitää....saahan sillä sitten makkarat paistettua jos jostain syystä on ihan susi...tää ei kuulu Bentoniin mitenkään mutta ystävä osti Abertonen kokeeksi kun sai "halvalla" ja viikon soiton jälkeen kopan pohja paukahti irti..että sellainen peli...toivottavasti käy parempi tuuri.
 
peltos4
29.10.2010 21:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yanera: Kun puhutaan sähköisistä soittimista ja yhtyekäyttöön niin ei kukaan turvallisuuttaan arvostava ja saundeista ymmärtävä sorru n.100e keppiin sehän on selvä,ei voi olettaa sillä hinnalla saavan hyviä mikkejä tai lankkua mikä olisi hyvää puuta ja resonoisi hyvin....Fender std.usa.strato iha ok ja ESP paremmat mallit..muista en tiedä...mutta akustisissa paljonkin eroja hintaan riippumatta,voi saada 1000e Martinin joka ei soi omasta mielestä hyvin ja taas 250e Yamaha soi paremmin ja sopii käteen hyvin:)..näistä kun ei tiedä,siksi tätä asiaa täällä kysyn koska Bentonista kuulee hyvää ja ei niin hyvää ja jokunen kirous,jotta löytyy joku balanssi näiden väitteiden ja kokemusten pohjaksi niin mitä useampi antaa palautetta niin siitä voi vetää johtopäätöksiä...ja nythän oli kyse Harley Benton cg-45 akustisesta Blues/folk kitarasta.
 
yanera
29.10.2010 21:52:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: jra: Aikamoinen väite on ollut, kun maailma on kuitenkin täynnä toinen toistaan parempia Les Paul -kopioita ja johdannaisia. Thomanniko tuollaista on mennyt sivuillaan laukomaan, vaiko M.netin HB-gurut?
 
Kyllä ne itse sitä niin mainostivat. Vielä silloin kun soitin sinne ja tilasin (Huom silloin mulla ei ollut vielä kotona nettiä, tuli t-kaupan mainoslaput postiluukusta sisään) sen, niin siellä suomenkielinen myyjä vakuutti, että kyseinen "kitara" on kaikkein lähimpänä aitoa gibsoni. Niin soundillisesti kuin muutenkin. Joten eiköhän silloinen tyhmä kesätyöntekijä mennyt ja tilannut sen "soittimen".
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
yanera
29.10.2010 21:54:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt onnasi
 
Joo mutta puhuin Harley Bentoneista ylipäänsä.
Itse en luota niihin.
Jos olisin miljonääri niin lahjottaisin sulle sen 2500€ skittan ja ostaisin vielä sen halvan Harley Benton "skittan" niin voisit ihan livenä miettiä kummalla paistat makkaraa...
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
Kefiiri
29.10.2010 21:57:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltos4: ja nythän oli kyse Harley Benton cg-45 akustisesta Blues/folk kitarasta.
 
Tuolla akustisessa osastossa on juttua kyseisestä välineestä:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=137690&co=30
 
jra
29.10.2010 22:09:46 (muokattu 29.10.2010 22:10:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: No nyt onnasi
 
Joo mutta puhuin Harley Bentoneista ylipäänsä.
Itse en luota niihin.
Jos olisin miljonääri niin lahjottaisin sulle sen 2500€ skittan ja ostaisin vielä sen halvan Harley Benton "skittan" niin voisit ihan livenä miettiä kummalla paistat makkaraa...

 
En tiedä kelle tämä oli tarkoitettu, mutta mulla on tuossa nytkin 100€ J&D "tele" ja n. 1500€ Firebird, sekä puolikymmentä sähkäriä ja pari akkaria tuolta väliltä. Mikään niistä ei ole täydellinen, mutta kaikki on aivan toimivia soittopelejä, eikä ole tullut mieleen pilkkoa polttopuiksi. Kaikkia tulee soitettua enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Pari uutena ostettua kitaraa olen pannut takuuvaihtoon, toinen oli satasen kitara, ja toinen oli 800€:n.
 
HB:n tai vastaavan jos hommaa, niin ainakin itse asennoidun niin ettei se kitara ole tullessaan parhaimmillaankaan kuin puolivalmis, tai sitten lähtee paluu postissa takaisin Saksaan. Jos kaula on suora ja kaularauta toimii, niin yleensä muutamalla tunnilla ja kympillä vehkeestä saa käyttökelpoisen. Kitaran tekniikka on kuitenkin niin yksinkertaista ja halpaa että on pikku juttu vaihtaa he mahdollisesti huonot potikat ym. varmasti toimiviin. Jos haluaa paketista 99% varmasti toimivat pelin niin sitten ostaa CV Skujun tai made in USA PRS, muissa on yleensä jotain sanottavaa ;)
 
Niin ja tosiaan Harley Benton ei ole muuta kuin se nimi niissä tavaroissa, valmistaja on kuka milloinkin. Eli tuskin ovat sen parempia tai huonompia kuin muutkaan saman hintaiset, samoilla spekseillä olevat vermeet, oletettavasti tulevat samalta kiinalaiselta tai indonesialaiselta linjalta saman olemattoman laaduntarkkailun ohi.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
peltos4
29.10.2010 22:28:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Odotan mielenkinnolla tuttavuutta tämän tunteita jakavan kitaran kanssa,viilaa tai muutakaan en viitsi tämänhintaiselle näyttää jos ei pelitä,kielet toki vaihdan..saas nährä miten tuuri potkii!
 
yanera
29.10.2010 22:45:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: En tiedä kelle tämä oli tarkoitettu, mutta mulla on tuossa nytkin 100€ J&D "tele" ja n. 1500€ Firebird, sekä puolikymmentä sähkäriä ja pari akkaria tuolta väliltä. Mikään niistä ei ole täydellinen, mutta kaikki on aivan toimivia soittopelejä, eikä ole tullut mieleen pilkkoa polttopuiksi. Kaikkia tulee soitettua enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Pari uutena ostettua kitaraa olen pannut takuuvaihtoon, toinen oli satasen kitara, ja toinen oli 800€:n.
 
HB:n tai vastaavan jos hommaa, niin ainakin itse asennoidun niin ettei se kitara ole tullessaan parhaimmillaankaan kuin puolivalmis, tai sitten lähtee paluu postissa takaisin Saksaan. Jos kaula on suora ja kaularauta toimii, niin yleensä muutamalla tunnilla ja kympillä vehkeestä saa käyttökelpoisen. Kitaran tekniikka on kuitenkin niin yksinkertaista ja halpaa että on pikku juttu vaihtaa he mahdollisesti huonot potikat ym. varmasti toimiviin. Jos haluaa paketista 99% varmasti toimivat pelin niin sitten ostaa CV Skujun tai made in USA PRS, muissa on yleensä jotain sanottavaa ;)
 
Niin ja tosiaan Harley Benton ei ole muuta kuin se nimi niissä tavaroissa, valmistaja on kuka milloinkin. Eli tuskin ovat sen parempia tai huonompia kuin muutkaan saman hintaiset, samoilla spekseillä olevat vermeet, oletettavasti tulevat samalta kiinalaiselta tai indonesialaiselta linjalta saman olemattoman laaduntarkkailun ohi.

 
Viesti oli tarkoitettu Peltos4.
 
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «