Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saksofonitunteja aloittelijalle?
1
Blodmurmel52
27.07.2010 18:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päiviä. Olen 17-vuotias poika joka on nyt pari vuotta harrastanut musiikia harrastelijana kitaransoiton, laulun, ja huuliharpunsoiton muodossa. Olen myös ominpäin käynyt läpi musiikkiteoriaa noin tasolle 2/3. Minua on kuitenkin kauan kiinnostanut saksofonin saoiton aloittaminen. En ole soittanut puhallinsoittimia pahemmin, paitsi huuliharppua ja vähän didgeridoota. Haluasin kuitenki kysyä teiltä jos voisitte kertoa minulle paikkoja joista voisin otta tunteja, nyt syksyllä. Saa mielellään kertoa omia kokemuksia ja eri oppipaikkojen hyviä ja huonoja puolia. Numeroista ja email-osoitteista olisin ikikiitollinen! Asun Helsingissä, Lauttasaaressa ja olisin hyvin valmis panostamaan kovemminkin saksofonin oppimiseen!
 
Dana
20.09.2010 12:46:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on menossa vähän sama projekti. Olen taas käynnistelemässä vanhaa harrastusta, kun motivaatiota alkaa taas löytymään. Jos opettajaa ei ole vielä löytynyt niin kannattaa tsekkailla m.netin wanted palstaa. Lisäksi oppilaitosten ilmoitustauluille voi viedä etsitään opettajaa- lappuja. Tietenkin sitten musiikki- ja kansalaisopistot kannattaa tsekata syksyisin ja vuodenvaihteen aikoihin.
 
"Parempi sytyttää kynttilä kuin kirota pimeyttä."
töräytän
29.10.2010 11:57:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän on kun en nyt oikeen edisty näissä
alkeissa
Tenrorista kun ei millään oikeen lähe D:eestä alaspäin vaan se rääkäsee kuin sorsa
 
mitä kokemuksia teillä on ??
miten olette löytäneet nämä alimmaiset makeet äänet fonista
 
enary
29.10.2010 20:14:28 (muokattu 29.10.2010 20:16:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

töräytän:
mitä kokemuksia teillä on ??
miten olette löytäneet nämä alimmaiset makeet äänet fonista

 
Oletko tarkistanut onko läpät tiiviit? Taskulampulla kun osoittaa torven sisälle pimeässä huoneessa niin näkee onko siellä vuotoja.
 
Alaäänet myös soidakseen tarvitsevat voimaa. Älä aluksi yritäkään puhaltaa hiljaa, vaan yritä saada ääni soimaan reilulla volyymilla tasaisesti. Löysä leuka, kova tuki. Sieltä se lähtee.
 
''Jos eduskunta olisi musiikkia, se olisi varmaankin jazzia.'' -Eduskunnan esittelyvideo
Sax-pappa
29.10.2010 20:33:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

enary: Oletko tarkistanut onko läpät tiiviit? Taskulampulla kun osoittaa torven sisälle pimeässä huoneessa niin näkee onko siellä vuotoja.
 
Alaäänet myös soidakseen tarvitsevat voimaa. Älä aluksi yritäkään puhaltaa hiljaa, vaan yritä saada ääni soimaan reilulla volyymilla tasaisesti. Löysä leuka, kova tuki. Sieltä se lähtee.

 
Ensimmäiseksi täytyy tosiaan tarkastaa soittimen kunto. Helpoimmin tietysti niin että vie jollekin kokeneemmalle soittajalle kokeiltavaksi. Tuo lamppu pimeässä on myös hyvä tapa. Vuotavan fonin kanssa ei kannata taistella. Siinä motivaatio äkkiä häviää. Jos peli on kunnossa, niin sitten vaan harjoitusta...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «