s8na 20.01.2010 19:09:42 | |
---|
Nazareth: Century Distortion Näyttää ulkoapäin Boss DS-1 kopiolta jossa on samat säädöt, mutta saundit on jotain ihan muuta. Saundit ovat melko fuzzimaisia , ja tonella sen saa säädettyä mukavasti, saa joko ohkaista surinaa tai voimakkaan bassomaista pörinää. Sain tällaisen juuri käsiini ja täytyy sanoa että melkein pääs itku ja nauru yhtä aikaa. Oikeesti paskimman kuulonen pedaali mitä ikinä oon kuullu, mutta hyvässä mielessä! Tällä voi soitella vaihtoehtokamaa, yllättävän villejä futseja lähtee namikat kaakossa. All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver |
elwood66 19.04.2010 18:01:03 | |
---|
H-Diddy: Boss MZ-2 Digital Metalizer on hieno vehje. Vaihdossa tuli tommonen, pistin 50 egellä myyntiin. Tarpeeton mulle, tietoa tarvitsijoista? Terv. |
svilo 19.04.2010 19:44:32 | |
---|
Tossa tuli testattua parit purkit aivan *fenderish* kliiniin vahvistimeen, jokainen näistä on todella persoonallinen, ei ole vielä samantyylistä tullut vastaa vaikka paljon näitä on ollut. BMF Purple Nurple: Hieman mieto fuzzahtava tone jossa tweedrunttua mukavasti http://www.youtube.com/watch?v=0Cn7M_Pckmc BMF The great Wide Open: Eka olin et mitn vitn, mutta volapotikkaa käyttämällä aivan törkeen makee http://www.youtube.com/watch?v=DiJj5HLrZlM BMF Holy Balls / El Jefe: Vanha tuttu jo, toimii millä vaan, saat muut purkit kuullostamaan kumilta http://www.youtube.com/watch?v=9qaSr_YcdzQ Todella puhtaaseen soundiin on aika vaikea löytää hyvää säristintä, mielestäni. /sv "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
McNulty 19.04.2010 20:02:51 | |
---|
elwood66: Vaihdossa tuli tommonen, pistin 50 egellä myyntiin. Tarpeeton mulle, tietoa tarvitsijoista? Terv. Mulle vois kelvatakin :) six-six-o-four |
J_Mantyla 20.04.2010 11:44:09 | |
---|
Jokos noita Tonebox Skull Crushereita on härmään rantautunut? Ellei tänään niin sitten huomenna |
RrRailo 28.10.2010 21:17:49 (muokattu 28.10.2010 21:22:54) | |
---|
Nostetaan hieman... Pedaalilauta ei ole ikinä valmis ja nyt suunnittelin paluuta klassikoiden pariin. Mielenkiinto kääntyi Maxonin SD-9 Sonic Distortioniin. Tuohan on siis uusintaversio Ibanezin SD-9:stä mutta paranneltuna(esim. true bypass). Soundi tuntuisi olevan persoonallisen "gritty", mutta koska en pääse kokeilemaan mihinkään, kysyn teiltä mielipiteitä kyseisestä pedaalista. Ajattelin tuota OD:n jälkeen ketjuun, jotta voin vielä boostata siitä kaiken irti. Juu ja Youtube-videot on syynätty läpi huolella. Deathlegendary whippin' |
-rokkijumala- 28.10.2010 21:34:30 | |
---|
|
GrooverMan 28.10.2010 23:06:12 | |
---|
EHX Double Muff. Vintage-tyyppinen särö joka ei kuitenkaan vertaudu mihinkään muuhun säröön, hyvässä ja pahassa. Tällä hetkellä pois omasta laudasta, come backia odotellessa... Ei kyllä kelpaa, ollenkaan! |
aeik 29.10.2010 12:52:41 | |
---|
Zoom Tri-Metal! Aivan mahtava komppisärö löytyy. Tuohan on siitä zoomin sarjasta millä ei ole mitään tekemistä zoomin digitaalihelvettien kanssa. Kunnon metalliboxi, tarkat säätimet ja mahtava soundi. Mitä muuta sitä voisikaan toivoa? Myös samasta sarjasta löytyvä od-pedaali on hyvä. Ei tosin persoonallinen niin persoonallinen kun toi tri-metal, mutta hienosti onnistuu boostihommat ja pieni rokkisärötys jos tarve vaatii. |
Omaperäisyydestä en tiedä... Mutta! Jakaa varmasti mielipiteitä. Digitech:hin DEATH METAL, soitettuna putkivahvistimen läpi. Lähtee niin P**keleen jykevä saundi. Youtubesta löytyy pätkiä, joissa kyseitä pedaalia käytetään. nimenomaan putkivahvarin läpi. Luonnossa vielä parempi kuin koneelta kuultuna, jollain huonolla äänityksellä tehtynä. Tuossa yksi esimerkki: http://www.youtube.com/watch?v=OuQ6YYz_5K4 Mutta siis luonnossa omilla vermeillä ja säädöillä soitettuna loistava. Jokupäivä laitan siitä vielä youtube oman ääninäytteeni, joka tosin sekin on äänitykseltään huonolaatuinen. Mutta jos jollain on yhteyksiä, niin pyytäkää MTV3 kuvausryhmäpaikalle sitten saadaan siitä pätkä kymppiuutisten loppukevennykseen! Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen. |
erty 29.10.2010 16:35:45 | |
---|
|
Tympee Huttunen 29.10.2010 16:43:42 | |
---|
yanera: Tuossa yksi esimerkki: http://www.youtube.com/watch?v=OuQ6YYz_5K4 Mun mielestä toi kuulostaa juuri siltä, miltä hi-gain-kitaran ei tulisi kuulostaa:) Tuo on tuollainen "yhden miehen makuuhuone-deathmetal"-soundi ja bändikäytössä luultavasti ihan mahdoton saada basson kanssa toimimaan. |
yanera 29.10.2010 17:37:32 (muokattu 29.10.2010 17:38:40) | |
---|
Lastinen: Mun mielestä toi kuulostaa juuri siltä, miltä hi-gain-kitaran ei tulisi kuulostaa:) Tuo on tuollainen "yhden miehen makuuhuone-deathmetal"-soundi ja bändikäytössä luultavasti ihan mahdoton saada basson kanssa toimimaan. Toimii loistavasti basson kanssa, sekä ym bändikäytössä. Tuosta pätkästä saa väärän vaikutelman laitteen kokonaisuudesta/monipuolisuudesta. Siinähän ei siis pysty särön määrään puuttumaan, mutta sen EQ-asetuksilla siitä saa loistavan heavy-soundin. Vaatii myös hyvän vahvistimen, jonka läpi sitä soittaa...:) Vaikka pedaalin nimi on DEATH METAL, niin tämänpäivän vaatimusten mukaan se ei ole lainkaan niin "DEATH METAL" mitä nimi antaa ymmärtää. Pedaali on alunperin tullut markkinoille joskus 90-luvun alkupuolella ja silloin se oli oikein kunnon tappopeli, mutta kyllä nykyiset pedaalit/Hi-Gain vahvarit ovat ajaneet tuon rankkuusasteen ohi. ASIASTA HIEMAN MUUALLE: Jos olisi ylimmääräisiä €, niin ostaisin itselleni Fenderin HOT ROD:in ja siihen mausteeksi, erillaisia särö ym pedaaleja. Juuri esim Fenderin Hotrodin/ sen kaltaisten putkivahvareiden läpi useimmista pedaaleista saa irti ihan uskomattomia saundeja. Unohtamatta tietenkään kitaraa, millä soittaa. Itse pidän Gibsoneista ja Fendereistä. Toki "paremmanluokan" Ibanezit ja Jaksonitkin kelpaa;) Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen. |
yanera 01.11.2010 22:03:47 | |
---|
Tuossa kuten lupasin "ääninäyte" Digitech:in DEATH METALLista http://www.youtube.com/watch?v=UPIRCzZyFBo äänitetty ihan perus digikameralla. Kuvasta tuli yllättävän tumma. Pienellä vahvarilla soitettu OK... Pitää joskus tehdä parempi.... Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen. |
J Silver 03.11.2010 15:09:40 | |
---|
Boss OS-2. Persoonallinen? Distortio ja overdrive samassa purkissa. Melkoinen mielipidejakaja tuolla suuren maailman foorumeilla. Positiivista? Eipähän jätä ketään kylmäksi. |