Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valitukset kerrostalossa soitosta?
1 2 3
varo
27.10.2010 20:10:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko täällä kohtalontovereita? Sain eilen postiluukusta lapun, jossa melko suorasanaisesti vaadittiin lopettamaan soittelu tai hommaamaan kuulokkeet. Korni puoli asiassa on se, että lapun tipahtaessa luukusta soitin J.S. Bachin hiljaista ja hidasta teosta.
 
Tänään lisäksi tuli postissa isännöitsijän kirje, jossa uhattiin jo häädöllä, vaikka mulla ei ole edes yhtään varoitusta ja muutenkin olen elänyt säntillisesti. Lisäksi toisena valituksen aiheena mainittiin jalan naputtaminen lattiaan, vaikka lähinnä kosketan varpaankärjillä lattiaa soittaessani, muu jalka pysyy koko ajan maassa.
 
Soitonvoimakkuudesta sen verti, että kuuntelen tv:täkin kovemmalla äänellä ja siitä kukaan ei ole sanonut mitään. Naapuri tekee lisäksi alakerrassa remonttia, sotkee kaikki rappukäytävät ja iskuporakone laulaa päivät pitkät mutta ilmeisesti yhtäkään valitusta ei ole tehty. Talo on 50-luvun jykevä kivitalo että ei pitäisi jokaisen inahduksen kuulua.
 
Miten ootte menetelleet vastaavissa tilanteissa?
 
Jahas, mistäs sitä Billuab voi ostaa?
Kallekorvola
27.10.2010 20:23:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon yleensä käynyt keskustelemassa suoraan ao. valittajan kanssa. Tai kutsunu kahville. Useimmiten lopputulema on ollut se, ettei meteli olekaan tuntunut enää kohtuuttomalta. Uuteen kämppään mennessä tutustun naapureihin mahdollisimman pian, ja kerron että musiikkialan ihmisenä meiltä saattaa joskus tulla hieman mekkalaa, pahoittelen sitä etukäteen, ja pyydän tulla ilmoittamaan heti jos mekkala muuttuu häiritseväksi. Pyrin myös itse välttämään mekkalasta valittamista, mikäli hommat pysyy edes jollain lailla "kuoseissa".
 
Jotkut naapurit on musiikin vihaajia, ja toisille toi metelistä naputtaminen on elämäntapa. Näiden kanssa elämä muuttuu aina hankalammaksi.
 
Yksi naapuri uhkasi järjestää mulle häädön edellisen yön bilemetelöinnin johdosta. Onneks mulla oli kylässä vieras, joka todisti, että koko yö oli nukuttu ja oltu hiljaa. Ilmoitin valituksesta isännöitsijälle, ja pyysin tarkastamaan oliko naapurin paria vuotta aiemmassa lattiaremontissa kiinnitetty huomiota lattian riittävään äänieristykseen (toisen naapurin mukaan äänieristys oli "saattanut vähän unohtua"). Aiheesta ei tarvinnut keskustella toista kertaa, naapurin eikä isännöitsijänkään kanssa.
 
Mun ehdotus on siis, että otat asian avoimesti puheeksi, ja teet ymmärrettäväksi että ääntä syntyy kaikissa kodeissa, ja ymmärtävänä ihmisenä olet valmis teemään kaikkesi, jotta meteli pysyy mahdollisimman kohtuullisena.
 
Teijo K.
27.10.2010 20:24:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varo: Onko täällä kohtalontovereita? Sain eilen postiluukusta lapun, jossa melko suorasanaisesti vaadittiin lopettamaan soittelu tai hommaamaan kuulokkeet. Korni puoli asiassa on se, että lapun tipahtaessa luukusta soitin J.S. Bachin hiljaista ja hidasta teosta.
 
Tänään lisäksi tuli postissa isännöitsijän kirje, jossa uhattiin jo häädöllä, vaikka mulla ei ole edes yhtään varoitusta ja muutenkin olen elänyt säntillisesti. Lisäksi toisena valituksen aiheena mainittiin jalan naputtaminen lattiaan, vaikka lähinnä kosketan varpaankärjillä lattiaa soittaessani, muu jalka pysyy koko ajan maassa.
 
Soitonvoimakkuudesta sen verti, että kuuntelen tv:täkin kovemmalla äänellä ja siitä kukaan ei ole sanonut mitään. Naapuri tekee lisäksi alakerrassa remonttia, sotkee kaikki rappukäytävät ja iskuporakone laulaa päivät pitkät mutta ilmeisesti yhtäkään valitusta ei ole tehty. Talo on 50-luvun jykevä kivitalo että ei pitäisi jokaisen inahduksen kuulua.
 
Miten ootte menetelleet vastaavissa tilanteissa?

 
Ei ole tullut vastaan, mutta jos tulisi, niin ottaisin yhteyttä tuonne.
 
http://www.vuokralaistenkeskusliitt … l.asp?page_id=81&luokka_id=1&main=1
 
Laki ei ole mitenkään selkeä tuossakaan kohdassa. Paras tapa on yrittää sopia asia, mutta jos se ei onnistu, niin mitään yksiselitteistä tuohon on vaikea sanoa.
varo
27.10.2010 20:46:40 (muokattu 27.10.2010 20:47:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä valitettavasti pelkään että tosta kahville kutsumisesta ei tule mitään, kun postiluukusta tipahti tällainen viesti:
 
" Hei! Voisitko lopettaa soittamisen, tai hommaa kullokkeet!! Kerrostalo on vähän huono paikka harjoitella soittoa. TV Naapurit"
 
Edes sen vertaa ei ollut selkärankaa että olisivat laittaneet nimensä että ketä se häiritsee. Isännöitsijäkään ei suostunut kertomaan ketkä niitä valituksia olivat tehneet, mutta koko rappu tässä ei ole mukana, ainakaan kumpikaan kerrosnaapureistani eivät ole soittamisestani häiriintyneet, itse asiassa kesällä naapurin mukava mummo kehui soittoani tuttavallensa.
 
Mä olen tässä nyt jo 3kk asunut ja ihan samalla lailla elellyt koko ajan, miksi vasta nyt valitus? Kesällä jo muut asukkaat häätivät yhden naapurin (tosin aiheesta) pois, kun ne ryyppäsivät ja tappelivat ympäri vuorokauden niin, että välillä virkavaltakin kutsuttiin apuun. Vähän kohtuutomalta tuntuu, että meikäläisen bassonsoitto kategorisoidaan samaan luokkaan näiden kanssa mm. termien "meluamisen loputtava heti tai osakeyhtiö tulee tarttumaan häätöön johtaviin toimenpiteisiin " tai "muita asukkaita häiritsevän elämän viettäminen". Mä kumminkin soitan viikkotasolla noin tunnin tai vähän päälle per päivä, ja lopetan aina ennen iltahiljaisuutta kello 22.00, vaikka tossa kirjeessä väittävät että jatkan kello 23 saakka.
 
Jahas, mistäs sitä Billuab voi ostaa?
Johannes_t
27.10.2010 20:51:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vittumaista. Silti: bassosta voi hyvinkin lähteä lattiaa pitkin semmoista soundia, mikä sen kiviseinän/-katon takana kuulostaa todella ärsyttävältä. Sen takia subbaritkin seisovat jaloilla, eivätkä makaa lattialla.
 
Nosta vahvistin lattiasta irti. Tai hommaa luurit ;)
 
hemmo
27.10.2010 20:52:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varo: Miten ootte menetelleet vastaavissa tilanteissa?
 
Vastaat isännöitsijälle kirjallisesti kohteliaasti, että:
- minkälaisesta häiriöstä on kyse?
- onko toistuvaa?
- ei voi olla sinun kämpästä, kun elät ja olet säntillisesti
 
Eli kiistät häiriön aiheuttamisen, myönnät treenaamisen, mutta väität sen olevan täysin normaalia elämisen ääntä, joka ei ole kovaäänistä eikä tapahdu yörauhan klo 22-07 aikaan varsinkaan.
 
Luu kurkkuun niille runkuille. Joku roti. ;-)
 
"Edellisiltana ku menin maate ni en saanu unta ku teki niin paljon mieli jallukolaa" - Vanttera
JuhaHo
27.10.2010 21:13:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varo: Miten ootte menetelleet vastaavissa tilanteissa?
 
Meillä tuli sanomista pojan kontrabassoharjoittelusta. Soitin isännöitsijälle, joka sanoi, että kerrostalossa soitonharjoittelu voi johtaa huoneiston haltuunottoon; on kuulemma ennakkotapauksia.
 
Sain järjestettyä pojalle harjoittelunurkkauksen työmaalle, jossa käymme päivittäin toimistoajan jälkeen harjoittelemassa. Tämä järjestely on toiminut toistaiseksi hyvin ja siinä on jopa etunsakin; harjoittelupaikkaan mennään harjoittelemaan, eikä siellä tehdä muuta, joten harjoitteet tulee tehdyksi.
 
varo
27.10.2010 21:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuhaHo: Meillä tuli sanomista pojan kontrabassoharjoittelusta. Soitin isännöitsijälle, joka sanoi, että kerrostalossa soitonharjoittelu voi johtaa huoneiston haltuunottoon; on kuulemma ennakkotapauksia.
 
Sain järjestettyä pojalle harjoittelunurkkauksen työmaalle, jossa käymme päivittäin toimistoajan jälkeen harjoittelemassa. Tämä järjestely on toiminut toistaiseksi hyvin ja siinä on jopa etunsakin; harjoittelupaikkaan mennään harjoittelemaan, eikä siellä tehdä muuta, joten harjoitteet tulee tehdyksi.

 
No tuo nyt kyllä on ihan yliammuttua. Kyllä mun mielestä sun pojalla pitäis olla oikeus reenata kontraa kotona, tunnen ainakin yhden tyypin joka kontraa soittelee 70-luvun balalaikka talossa eikä ikinä ole tullut mitään valituksia.
 
Ja kyllähän kohtuullisella volalla tapahtuva soitonharjoittelu on ihan normaalia elämisestä johtuvaa ääntä: jos lattiasta eristämisestä huolimatta valitetaan äänestä niin sitten se on kyllä rakenteista johtuvaa ja siihen auttaa vaan puskutraktori ja uuden kerrostalon rakentaminen.
 
Raukkamaista tässä mun mielestä on se, että aikuiset ihmiset eivät voi tulla ovikelloa soittamaan ja sanomaan kasvotusten, että soittosi häiritsee. Edes kirjallisesti eivät ole nimeään ilmoittaneet, ja mä olen sentään vasta 19, eli aivan taatusti talon nuorin.
 
Lisäksi tuolta alakerrasta on aina silloin tällöin kuulunut stereojumputusta, joka on mun opiskelijan lukurauhaa vähän häirinnyt. Ensin ajattelin, että antaa naapureiden nauttia musiikista, niin minäkin teen. Nyt täytyy kyllä harkita valituksen tekoa parista muustakin asiasta, kun täällä sellainen ruikutusmentaliteetti on..
 
Jahas, mistäs sitä Billuab voi ostaa?
pekezu
27.10.2010 22:07:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli alakerran naapuri kerran sanomaan soitosta. No silloin blokkasin biisiä ja kuuntelin normaalia vähän kovemmalla. Nyt ei ole kuulunut mitään, tosin bassoa en kotosalla vahvistimen kanssa soittelekaan.
 
Erästä tuttavaa uhkailtiin myös häädöllä, koska hän soitti pianoa. Tuttu otti asioista selvää ja ilmeisen yksiselitteistä oli, että koska a) soittaminen tapahtui päiväsaikaan b) kuului osittain kyseisen henkilön ammattiin c) ei ollut häiritsevän voimakasta, loppui häätöilmoitukset ja naputukset.
 
Mun mielestä tollainen häätöuhkailu yms. on todella paskaa. Mulla kävi naapuri rehdisti sanomassa, että anteeks mutta vähän lujaa kuuluu nyt. Ja se oli okei, hyvä että kävi itse ja kehotinkin käymään myös jatkossa, jos häiritsee.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
ReBeat
27.10.2010 22:32:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varo: Mä valitettavasti pelkään että tosta kahville kutsumisesta ei tule mitään, kun postiluukusta tipahti tällainen viesti:
 
" Hei! Voisitko lopettaa soittamisen, tai hommaa kullokkeet!! Kerrostalo on vähän huono paikka harjoitella soittoa. TV Naapurit"

 
Laita rappukäytävän ilmoitustaululle vastine: "Hei TV-naapurit... Ne on KUULOKKEET, yhdellä ällällä!! Pässit..."
 
No ehkä ei kannata :) Hmm. Mitä jos pyytäisit isännöitsijän kuuntelemaan sun kämppään että mikä se sun normaali soittovolume siellä on?
 
anapena
27.10.2010 23:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen vahvarin vois nostaa irti lattiasta esim. nojatuoliin, kuten jo aiemmin neuvottiin.
 
varo
28.10.2010 00:28:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Laita rappukäytävän ilmoitustaululle vastine: "Hei TV-naapurit... Ne on KUULOKKEET, yhdellä ällällä!! Pässit..."
 
No ehkä ei kannata :) Hmm. Mitä jos pyytäisit isännöitsijän kuuntelemaan sun kämppään että mikä se sun normaali soittovolume siellä on?

 
Itseasiassa mä ilmoitan isännöitsijälle toimitettavassa kirjallisessa selvityksessä että VAADIN kaikkia valituksen tehneitä+isännöitsijää saapumaan mun huoneistoon soiton voimakkuutta, ja jalalla naputuksen häiritsevyyttä. Näänpähän ainakin sitten, että ketkä tätä taloa terrorisoivat, jos niillä ylipäätään on selkärankaa tulla silloinkaan nimeänsä ilmoittamaan.
 
Vahvarin mä varmaan nostan irti lattiasta, sillä tilaan thompalta erään käyttötarkoitukseen tarkoitetun akustiikkalevyn, niin voin ainakin sanoa että tätä käytetään studioissakin ympäri maailmaa.
 
Toi ihan suoraan ovikellon pirauttaminen olis musta kaikkein reiluin tapa, ja samalla mulle jäis kaikkein positiivisin kuva niistä ihmisistä. Mun arvoilleni tälläinen lappujen lähettely ei sopis, esim kun toi naapurin remontti alkoi häiritsemään ajattelin jossain vaiheessa ihan asiallisesti soittaa ja kysyä että miten remontti etenee ja kuinka kauan kestää. Ei tälläisistä mitään häätöhommaa tarvisi tehdä!
 
Jahas, mistäs sitä Billuab voi ostaa?
Murgo
28.10.2010 06:24:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valitettavasti valittaminen ja kieltäminen on suomalaisten kansallisurheilua. Mm. eräästä crossiradasta aikoinaan valitti joku parin kilometrin päässä sijainneen mökin omistaja, sitten kun melua yritettiin ko. pihalla mitata niin todettiin ettei mitään ääntä ko. paikkaan kuulunut vaikka rataa kiersi tusina pyöriä, ei siis ollu edes korvilla havaittavissa, saati mitattavissa. Eli ilmeisesti kyseessä oli vain jonkun kateellisen halu kieltää toisten harrastus ihan vain "kieltämisen ilosta".
 
Minua myös kiellettiin pari vuotta sitten soittamasta saksofonia kellarissa kun kuulemma häiritsi kolmannen (!) kerroksen asukasta, kukaan muu kuin ko. lievästi epätasapainoinen (oli kerran yhtiökokouksessa ja vaikutti kyllä ettei ihan täydellä pakalla pelannut), nyt jo onneksi poismuuttanut naisihminen ei tosin valittanut, ykköskerroksen mummu päinvastoin kyseli tämän jälkeen että "mikset enää soita kun minä aina menin keittiöön kuuntelemaan kun sinne se kuului". Ja soitin siis vain iltapäivällä klo. 17-19 aikoihin, en todellakaan yömyöhään tms.
 
Hankalia tapauksia, ennakkotapauksiakin kai on molempiin suuntiin, piakagoogletuksella ainakin löytyi yksi tapaus jossa 6-7 tunnin päivittäinen pianonpimputus oli johtanut häätöön. Vaikea kyllä ymmärtää että miten päiväsaikaan kohtuullisella äänenvoimakkudella soittelu muka voisi ihan oikeasti häiritä, ikävä kyllä näitä korva seinässä kuuntelevia ammattivalittajia Suomessa riittää. Oman kämppäni yläkerrassa soitetaan pianoa ja bassoa aina silloin tällöin enkä ole todellakaan kokenut sitä häiritsevänä, päinvastoin.
 
Mutta entä jos tekisit kuten "TV-naapuri" kehottaa ja alkaisit soittaa kuulokkeilla? Sähköbasistina sen voit helposti ja harjoittelusi laatua oleellisesti haittaamatta tehdä toisin kuin akustisten soittimien harrastajat (minä esimerkikis treenaan fonia nykyisin ainoastaan työpaikalla tai bändin treenikämpällä, sitä ei vain saa millään edes kohtuullisen hiljaiseksi).
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
PasiB
28.10.2010 08:00:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika raukkamaista naapureilta tuollainen käytös ja minusta tuo aikomasi tapaaminen on hyvä ja reilu tapa hoitaa asia. Ollaankohan nykyään niin itsekeskeisiä, että toisten pienikin rasahdus on liikaa.
Muistan hyvin kun 70-luvulla asuttiin kerrostalossa ja meitä oli kolme kaveria jotka soitettiin samassa puhallinorkesterissa. Oli kaksi pasuunaa ja yksi käyrätorvi, voitte uskoa, että kun kaikki satuttiin treenaamaan yhtä aikaa, niin varmasti kuului koko taloon. Eikä kukaan valittanut kun pidettiin huoli, että soitettiin päiväsaikaan.
Sitten myöhemmin kun torven soitto ei enää kiinnostanut ja perustettiin rokkibändi, niin treenattiin saman talon väestönsuojassa eikä taaskaan valituksia.
Silloin oli saman talon asukkaat kaikki toisilleen tuttuja ja ukot kävi viikonloppuisin toisillaan kyläilemässä ja taisi olla jotain oheistoimintaakin tuossa mukana :-) Naisväki harrasti myös yhdessä ja muutenkin talon yhteishenki oli todella hyvä.
Ainoa kerta kahdentoista vuoden aikana kun meidän tekemisistä valitettiin oli kun pidettiin velipojan kanssa pienet bileet kun vanhemmat oli pääsiäisenä Lapissa. Kummaa porukkaa, ei meillä ollut kuin reilu 40 ihmistä samassa asunnossa. Joku sattui sitten oksentamaan alakerran parvekkeelle ja tämä ei jostain syystä miellyttänyt alakerran naapuria.
Menipä aika reilusti ohi aiheen, mutta näin elettiin täällä Oulun seudulla tuohon aikaan.
 
Teijo K.
28.10.2010 11:01:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varo: Itseasiassa mä ilmoitan isännöitsijälle toimitettavassa kirjallisessa selvityksessä että VAADIN kaikkia valituksen tehneitä+isännöitsijää saapumaan mun huoneistoon soiton voimakkuutta, ja jalalla naputuksen häiritsevyyttä. Näänpähän ainakin sitten, että ketkä tätä taloa terrorisoivat, jos niillä ylipäätään on selkärankaa tulla silloinkaan nimeänsä ilmoittamaan.
 
Vahvarin mä varmaan nostan irti lattiasta, sillä tilaan thompalta erään käyttötarkoitukseen tarkoitetun akustiikkalevyn, niin voin ainakin sanoa että tätä käytetään studioissakin ympäri maailmaa.
 
Toi ihan suoraan ovikellon pirauttaminen olis musta kaikkein reiluin tapa, ja samalla mulle jäis kaikkein positiivisin kuva niistä ihmisistä. Mun arvoilleni tälläinen lappujen lähettely ei sopis, esim kun toi naapurin remontti alkoi häiritsemään ajattelin jossain vaiheessa ihan asiallisesti soittaa ja kysyä että miten remontti etenee ja kuinka kauan kestää. Ei tälläisistä mitään häätöhommaa tarvisi tehdä!

 
Kierrä kaikki asunnot läpi ja esittäydy reippaasti että hei, olen sejase tuolta asunnosta sejase, pyydän anteeksi häiriötä, mutta olitteko te laittanut minulle tällaisen nimettömän lapun? Haluaisin vain keskustella asiasta jotta voisin muuttaa omaa toimintaani vähemmän häiritsevään suuntaan. Auttaisi kovasti jos saisi tietää mihin kellonaikaan häiriötä on kuulunut.
 
Jos kukaan ei kehtaa tunnustaa nimetöntä lappua niin voi inöitsijälle todeta asian.
anapena
28.10.2010 11:15:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Valitettavasti valittaminen ja kieltäminen on suomalaisten kansallisurheilua. Mm. eräästä crossiradasta aikoinaan valitti joku parin kilometrin päässä sijainneen mökin omistaja, sitten kun melua yritettiin ko. pihalla mitata niin todettiin ettei mitään ääntä ko. paikkaan kuulunut vaikka rataa kiersi tusina pyöriä, ei siis ollu edes korvilla havaittavissa, saati mitattavissa. Eli ilmeisesti kyseessä oli vain jonkun kateellisen halu kieltää toisten harrastus ihan vain "kieltämisen ilosta".
 
Tuossahan vaikuttaa tuulen suunta, sääolot ja tähtien asennot paljon...
 
absqua
28.10.2010 11:17:36 (muokattu 28.10.2010 11:20:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Tuossahan vaikuttaa tuulen suunta, sääolot ja tähtien asennot paljon...
 
Juuri näin. Sen lisäksi pelkästään tietoisuus sen melunlähteen olemassaolosta herkistää kuuloa yllättävän paljon.
 
E: Yhdellä Helsingin vanhalla keikkapaikalla / menomestalla oli n. 10v sitten ongelmia meluherkän valittajanaapurin kanssa. Homma eteni naapurin taholta siihen pisteeseen, että hän asensi kotiinsa mittalaitteiston, joka oli käynnissä koko ajan, ja piirturin käyrän perusteella hän saattoi tehdä valituksen metelistä vaikka se melu olisi tapahtunut hänen poissaollessaan.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Rämppy
28.10.2010 12:39:56 (muokattu 28.10.2010 12:40:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietysti tällaisessa tilanteessa kannattaa jutella ensisijaisesti valittajan kanssa, jos se vain on mahdollista. Ja hyvässä hyvässä hengessä ehdottomasti.
Myös isännöitsijän kanssa kannattaa jutella. Varsinkin, jos asiallista keskustelua naapurin kanssa ei synny. Isännöitsijä voi myös toimia tällaisessa tilanteessa ukkosenjohdattimena ja sovittelijana. Kolmas taho, jonka kanssa voit jutella on taloyhtiön hallituksen pj tai joku jäsen (jos kyseessä on as.oy).
Sun kannalta tärkeintä on, että et lähde riitely- tai suunsoittolinjalle kenenkään kanssa. Silloin peli alkaa olla menetetty.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
isorokko
28.10.2010 12:47:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Tietysti tällaisessa tilanteessa kannattaa jutella ensisijaisesti valittajan kanssa, jos se vain on mahdollista. Ja hyvässä hyvässä hengessä ehdottomasti.
Myös isännöitsijän kanssa kannattaa jutella. Varsinkin, jos asiallista keskustelua naapurin kanssa ei synny. Isännöitsijä voi myös toimia tällaisessa tilanteessa ukkosenjohdattimena ja sovittelijana. Kolmas taho, jonka kanssa voit jutella on taloyhtiön hallituksen pj tai joku jäsen (jos kyseessä on as.oy).
Sun kannalta tärkeintä on, että et lähde riitely- tai suunsoittolinjalle kenenkään kanssa. Silloin peli alkaa olla menetetty.

 
Kannattaa myös koittaa asennoitua päivällä tapahtuvaan soittoon siltäkin kantilta, että jonkun mielestä se voi oikeasti olla hiton häiritsevää. Itsehän kuuntelisin jopa mielelläni jos naapurissa soitettaisiin pianoa hyvin pari tuntia päivässä, toisaalta tunnen myös niitä, jotka ovat hermoromahduksen partaalla jos sitä pianonsoittoa kuuluu naapurista hetken. Näitä kavereita ei sitten taas kovaääninen tv tai lattian tömistely häiritse. Musiikki on meluna sellaista, että se tuntuu haittaavan monen keskittymiskykyä esim. tenttiinlukuun, toisin kuin lattiaa tömistelevät lapset tai lemmikit.
 
Tärkeimpänä kuitenkin, kuten Rämppy totesi: pidä huoli että olet itse se asiallisin osapuoli jos lähdet hommaa selvittämään. Muuten on aika turha pyrkiä sovintoa löytämään.
varo
28.10.2010 13:23:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolle melupiirturihommalle repesin ihan totaalisesti. Mistä näin tyhmiä ihmisiä oikein tulee? :D
 
Mä teen tosiaan kirjallisen selvityspyynnön isännöitsijälle, ja aion huomauttaa, että kyllä täällä muutkin häiritsevät- alakerran naapuri remontoi jatkuvasti, toinen jumputtaa diskomusiikkia ja naapuriparvekkeelta leijailee mun makuuhuoneeseen vastenmielinen röökinhaju. Kyllä näitä valituksen aiheita jokaisella riittäisi, mutta toistaiseksi en ole vielä mistään ilmoitusta tehnyt.
 
Epäilen että asukkaiden hallituksen puheenjohtajallekaan juttelu ei auta, kun hän saattaa aivan hyvin olla yksi valittajista ( asuu samassa rapussa alakerrassa). Vanhemmille juttelin, ja sanoivat että älä vaan mene juttelemaan naapureiden kanssa, ties minkä nyrkkitappelun laittavat pystyyn.
 
Kyllä mä vähän ihmettelen ihmisiä, jotka mielummin kuuntelisivat lasten tömistelyä, huutamista, tappelemista ja remontointia kuin musisointia. Kai näitä epämusikaalisia ihmisiä riittää, liittyyhän musikaalisuuteen myös kyky nauttia musiikista. Ja tietääkseni tässä talossa ei muita tenttiin lukijoita ole kuin minä, muut ovat eläkkeellä tai jossain käytännön töissä, joissa töitä ei tuoda kotiin.
 
Jahas, mistäs sitä Billuab voi ostaa?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «