Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blackstar HT Venue series
1
Elvastinen
28.10.2010 02:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia blackstarin 20 tai 40 wattisesta ht combosta ?
Ovatko molemmat mahdottomuuksia kotisoitossa ? Kannattaako 40 wattisen kahdesta uudesta "pre-amp voicing":ista maksaa?
 
Estranged
28.10.2010 02:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kakskymppinen löytyy, neljäkymppistä en ole kokeillut.
 
Toimii varsin hyvin kotona.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
lonelyplayer
28.10.2010 09:01:42 (muokattu 28.10.2010 14:51:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, HT-20 löytyy combona ja toimii ihan helskutin hyvin, mastervolumeakin voi avata ihan kohtuullisesti. Soundi molemmilla kanavilla erinomainen, särökanavan säätö on aika ärhäkkä mutta kevyesti avaamalla löytyy mukava marsumainen reunasärö.
Vieressä on H&K:n 50W Switchblade combo ja melkein enemmän tykkään Blackstarin soundimaailmasta. On pehmeämpi ja "laulavampi".
 
Ainakin minä uskallan suositella.
 
Elvastinen
28.10.2010 14:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuskin on hirveetä eroa volumessa 40 wattisella ja 20 wattisella ? Eli varmaan 40 wattinen olisi vielä ok kotonakin?
 
llarppp
28.10.2010 14:28:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elvastinen: Tuskin on hirveetä eroa volumessa 40 wattisella ja 20 wattisella ? Eli varmaan 40 wattinen olisi vielä ok kotonakin?
 
no itse oon soitellu 100w peaveyllä kerrostalossa että. se nyt riippuu ihan siitä millä volalla "pystyt" soittamaan
 
"Every man dies, not every man really lives."
Vladi
28.10.2010 14:28:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elvastinen: Tuskin on hirveetä eroa volumessa 40 wattisella ja 20 wattisella ? Eli varmaan 40 wattinen olisi vielä ok kotonakin?
 
40-wattisessahan on vähän enemmän ominaisuuksiakin. Minä oon soittanu 90wattisella vahvarilla kotona onnistuneesti. Kyse on enemmän siitä, että miten tuo mastervolume toimii. Ainakin HT-20:ssä se toimi hyvin, uskoisin että 40:ssä toimii kans. Eli kyse on siitä, haluatko ne 20 lisäwattia ja 40:sen mukana tulevat lisäjutut.
 
Itse asiassa mun käsityksen mukaan HT-20 on se hevimpi versio noista. Muistan joskus jostain videosta näin kuulleeni.
 
Kyllä se siitä.
askomiko
29.10.2010 18:27:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile ennenkun ostat, miun kokemuksen mukaan 40 on lähestulkoon radikaalisti erisoundinen kuin 20. 40:ssa on kirkkautta ämpärillisen enemmän, mikä teki cleanista kivemman, mutta säröstä häiritsevän kirkkaan, suorastaan kamalan jos nyt ihan suoraan sanotaan. Luulin että ero johtui kajarista, mutta eipäs olekaan niin, koska 40 ja 60:ssa on sama kajari, ja silti 20 ja 60 ovat hyvin samankaltaisia ja 40 poikkeaa joukosta. Kotisoittoa ajatellen näiden koneiden wattieroilla ei ole yhtään minkäänlaista merkitystä.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Morri
29.10.2010 22:47:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on 20 wattinen combo saman valmistajan 212-lisäkaapilla, joka kyllä kasvatti "botnen" potenssiin kymmenen. Varsinkin tuon kaapin kanssa toimii oikein mukavasti eri musiikkityyleissä laidasta laitaan. Omani todella heräsi eloon kun vaihdon orkkiselementin tilalle Vintage 30:n. Greenbackillä ei minun korviini oikein kuulostanut hyvältä, ehkä olisi pitänyt malttaa soittaa se rauhassa sisään ja sitten vasta arvostella. Bad Monkeylla olen buustaillut vahvistinta ja se tuo oivan lisän säröön ja sopivilla säädöillä murentaa clean-kanavaa kivasti. All in all, ihan mukiinmenevä vahvistin, suosittelen ainakin testaamaan. 40:stä ei ole kokemusta, HT-5:sta kylläkin ja kyllä HT-20 hakkasi sen kaikin puolin. Ainut "miinus" ja ihmetys on tuo varsinaisen stand by-namiskan puuttuminen, mutta käsittääkseni sillä ei vaikutusta tuossa ole ja vahvistimen pitäisi mennä plugi irrottamalla stand by-tilaan. Musamaailmasta kysyin tuosta "haitasta" vahvistimelle kun ei ole erillistä stand by:ta ja sanoivat, että ei haittaa kun vahvistin kytkee tehon putkille pienellä viiveellä (näin muistelisin). Sen verran vielä, että vaihtoon olisin kuitenkin pistänyt tuon ellei V30 olisi tullut apuun, tämä siis havainto minun korvillani. Se särö ilman tuota ei minulle oikein toiminut, cleanit kyllä aina olleet hunajaa.
 
Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «