Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mallintava kotinauhoitteluun, Pod, Tonelab, joku muu?
1 2
runrunrun
27.10.2010 10:41:45 (muokattu 27.10.2010 11:12:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Tarkotus on äänitellä demoja, häröjä jameja ja miksei ihan lopullistakin kamaa kotosalla naapureita häirittemättä. Ja muutenki vaan soitella kuulokkeilla.
 
Pedaaleja löytyy ja USB-äänikortti Mäcille, mutta siihen väliin tarttis jotain. Nauhotukset varmaan ihan macin omalla garagebandillä.
 
Pääosin kliiniä tai reunarosoista, välillä raskaasti reverberoitua matskua. "Surffisaundia." Fender-kliinejä. Vähän dreampoppi-menoa. Ns. "perinnesaundi" kuitenki siellä pohjalla.
 
Tällä hetkellä soittelen kotosalla hyvillä kuulokkeilla MicroCubella ja siitäkin saa mun pedaalien kans aika kivat kliinit saundit, siis mikään mahoton hifistelijä en ole. Tuo Microcuben fender / jazz chorus-saundi on ihan jees mutta sitä en ole saanut menestyksekkäästi vedettyä sen kuulokeliitännän kautta koneeseen kuitenkaan..
 
Softa-mallintavat, Guitar rigit ja amplitubet on testattu ja en ole saanut niitä toimimaan haluamallani tavalla nauhotuksissa.. kenties tulee tehot vastaan koneessa, uutta konetta en nyt kuitenkaan ole hommaamassa.
 
Kumpaa suosittelisitte, tai kenties jotain ihan muuta: VOx Tonelab vai Pod? Mieluummin melkein jättäisin ton äänikortin kokonaan siitä välistä kokonaan pois ja iskisin multipaavon suoraan koneeseen..
 
Saundi-ihanteen ja käyttöliittymän intuitivisuuden perusteella Tonelab kuulostaa lupaavammalta, mutta kumpi on loppujen lopuksi käytännöllisempi? Ja siis mac on käytössä.
 
Mitenkäs nuo muut vaihtoehdot? Saa ehdotella...
 
EDIT: Budjetti on siinä 250 euron pintaan.
 
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
lavaamo
27.10.2010 10:50:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on eleven rack toiminut hienosti kotisoitteluissa.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
runrunrun
27.10.2010 10:57:47 (muokattu 27.10.2010 11:09:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Mulla on eleven rack toiminut hienosti kotisoitteluissa.
 
Kiitos vinkistä, tuo vaikuttaa hyvältä!
 
Mutta on myös valitettavasti aika hintavahko. :(
 
Budjetti ei veny tonne asti... lisäsin budjetin alotusviestiin.
 
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
Y3J
27.10.2010 11:22:13 (muokattu 27.10.2010 11:25:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs tuo POD HD-sarja? Ainakin omien testien perusteella hyvinkin edistynyttä mallinnusta ainakin kun vertaa vanhoihin POD-saundeihin.
 
Eikun höh, näyttääkin menevän vähän budjetin yli.
 
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen. http://www.myspace.com/rumbleonthesea
runrunrun
27.10.2010 11:27:51 (muokattu 27.10.2010 11:29:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Y3J: Mitenkäs tuo POD HD-sarja? Ainakin omien testien perusteella hyvinkin edistynyttä mallinnusta ainakin kun vertaa vanhoihin POD-saundeihin.
 
Näyttää nuokin menevän budjetista yli kyllä. Paperilla ominaisuudet ainaki kuulostaa hyvältä.
 
Onko se peruspodi (versio 2.0 taitaa olla se mihin ois nyt varaa) sitten ihan kuraa saundeiltansa? Nuo haussa olevat kliinit saundit ei ole niin kinkkisiä kuin high gain-saundit tekniikan kannalta...
 
Onko kellään muuten ollut ongelmia latenssin kans kun on nauhotellu podin kautta tietokoneelle?
 
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
runrunrun
27.10.2010 11:31:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs jompi kumpi kampi näistä?
http://www.musikantti.fi/product_catalog.php?c=54
 
Onko Tonelab ST:ssä säilynyt saundilaatu samana kuin aikaisemmissa versioissa? Muistan lukeneeni haukkuja jostain...
 
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
gunner
27.10.2010 11:33:31 (muokattu 27.10.2010 11:34:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

runrunrun: Onko se peruspodi (versio 2.0 taitaa olla se mihin ois nyt varaa) sitten ihan kuraa saundeiltansa? Nuo haussa olevat kliinit saundit ei ole niin kinkkisiä kuin high gain-saundit tekniikan kannalta...
 
Onko kellään muuten ollut ongelmia latenssin kans kun on nauhotellu podin kautta tietokoneelle?

 
Pod 2.0:aa ei kannata ostaa, koska se häviää tonelabille, eikä siinä ole usb-kytkentää. Kalastele torilta Pod XT käytettynä. Löytyy varmasti sopivan hintasena. Esim. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=463633
 
Pod Xt:llä nauhotellessa mitään latenssia ei tule, monitorointi tapahtuu kuitenkin raudalla. Kuulet saman nauhotuksessa, kuin kuulisit muutenkin. Sillä ei ole mitään merkitystä, millä latenssilla taustat toistuu, joten voit nostaa bufferit vaikka maksimiin.
LesPaul70
27.10.2010 11:57:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

runrunrun: Onko se peruspodi (versio 2.0 taitaa olla se mihin ois nyt varaa) sitten ihan kuraa saundeiltansa? Nuo haussa olevat kliinit saundit ei ole niin kinkkisiä kuin high gain-saundit tekniikan kannalta...
 
You couldn't be more wrong...
 
POD 2.0:lla on hyvätkin puolensa, mutta ne ovat lähinnä siellä highgain-puolella. Puhtaat ja kevytsäröt kuulostavat sellaisilta kuin soittelisi loppuun ajetuilla putkilla kaappiin, josta on luukutettu puhki kaikki elementit. Sen lisäksi siinä ei ole dynamiikkaa ja se saa kaikki kitarat kuulostamaan ihan samalta, vähän kuin syntikkakitaralta.
 
PODxt on jo jonkin verran realistisempi soundin ja dynamiikan puolesta kuin 2.0 mutta siinä on sitten helkkaristi enemmän digitaalisirinää, josta ei pääse kokonaan eroon vaikka kuinka EQuttaisi.
 
Sinun tarpeisiisi Tonelab pesee PODit soundin puolesta 100-0. Tonelabin ainoa heikkous soundipuolella on, että mihinkään moderneihin übersiantapposäröihin se ei noin vain taivu (jonnekin Metallican Justicen tasolle ja sitä vanhempaan metallisoundiin vain), mutta ymmärtääkseni moderneja hevisäröjä et edes hae. Ja kun puhtaista ja puolirosoista puhutaan, PODit kuulostavat digitaalisilta leluilta Tonelabin rinnalla. Ei sillä että Tonelabkaan olisi aidon tavaran veroinen, mutta PODit nyt on mitä on.
 
Kokemusta löytyy: omistan Tonelabin, POD 2.0:n ja PODxt:n. Tonelab on noista ainoa, joka ei ole korviavihlovan digitaalinen.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
runrunrun
27.10.2010 12:18:28 (muokattu 27.10.2010 12:19:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset. Juu mitä nyt lueskelin muiltakin foorumeilta niin yleinen kommentti PODista taitaa olla just tuo että se kuulostaa digitaaliselta... ja highgainit ei oo todellakaan hakusessa vaan hyvä, klassinen kliinisaundi ja se että ottais kaikupedaaleja hyvin. Vaikka laitteissa on omatkin kaikumallinnukset niin haluaisin mieluummin käyttää pedaaleja joiden kontrollin on helpommin saatavilla.
 
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
MadMatt
27.10.2010 12:29:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: .... Ja kun puhtaista ja puolirosoista puhutaan, PODit kuulostavat digitaalisilta leluilta Tonelabin rinnalla. Ei sillä että Tonelabkaan olisi aidon tavaran veroinen, mutta PODit nyt on mitä on.
 
Nämä kaikki on vejetty POD kakkosella. Kyllä vaan toimii puhtaat, puolirosot yms.
 
http://maihinnousu.net/a/?artist_id=760
 
Omistan Tonelabin, Pod XT:n ja pod 2:n ja tuo vanha pod kakkonen on mielestäni noista edelleen paras.
 
runrunrun
27.10.2010 13:40:35 (muokattu 27.10.2010 13:44:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Nämä kaikki on vejetty POD kakkosella. Kyllä vaan toimii puhtaat, puolirosot yms.
 
http://maihinnousu.net/a/?artist_id=760
 
Omistan Tonelabin, Pod XT:n ja pod 2:n ja tuo vanha pod kakkonen on mielestäni noista edelleen paras.

 
Hyvältä saundaa juu! Ja muuten aika tolkuttoman hyvin soiteltu kans. :)
 
Saanko udella millä oot nauhotellu nuo? Onko equttelua ja säätöä paljon?
 
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
Vladi
27.10.2010 13:50:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Nämä kaikki on vejetty POD kakkosella. Kyllä vaan toimii puhtaat, puolirosot yms.
 
http://maihinnousu.net/a/?artist_id=760
 
Omistan Tonelabin, Pod XT:n ja pod 2:n ja tuo vanha pod kakkonen on mielestäni noista edelleen paras.

 
Hei mies, kuuntelin varmaan kymmenen sooloskabavetoas, todella hyvää soittoa ja soundit kohdallaan!
 
Kyllä se siitä.
Tami
27.10.2010 16:04:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Nämä kaikki on vejetty POD kakkosella. Kyllä vaan toimii puhtaat, puolirosot yms.
 
http://maihinnousu.net/a/?artist_id=760
 
Omistan Tonelabin, Pod XT:n ja pod 2:n ja tuo vanha pod kakkonen on mielestäni noista edelleen paras.

 
Samaa mieltä. Vetta, tonelabit, Podit ja flextonet olen kahlannut läpi ja kuitenkin aina tulee palattua siihen pod2 / flextone2 mallistoon... Niissä on semmonen tietty simppeliys ja helppous, jotka noissa uudemmissa on ansiokkaasti onnistuttu hävittämään.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
-Cale
27.10.2010 18:45:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on ollut Pod2, Johnson J-Station, Boss GT-10, Behringer GDI-21, ja nyt Tonelab SE. Tällä kokemuksella suosittelen ehdottomasti Tonelabia. Ei juuri pahaa sanottavaa, mitä nyt aika helevatan iso tuo SE -malli. Hyvät saundit helposti.
 
TTV
27.10.2010 19:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: Itsellä on ollut Pod2, Johnson J-Station, Boss GT-10, Behringer GDI-21, ja nyt Tonelab SE. Tällä kokemuksella suosittelen ehdottomasti Tonelabia. Ei juuri pahaa sanottavaa, mitä nyt aika helevatan iso tuo SE -malli. Hyvät saundit helposti.
 
Tonelab ST:lle ääni täältä: kompakti koko, pieni hinta ja hyvät saundit.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Keke Urlaub
27.10.2010 19:07:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha tonelab mackie onyxin kautta kiinni koneessa. Toimii ko hirvi ja soundeissa on valinnanvaraa sen minkä jaksaa säätää.
 
Hei tuota meniskö soittamaan välillä ->
Hard as a rock
27.10.2010 23:16:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonelab LE:llä oon saanut ihan mukavaakin siritystä tallennettua, hiiskatti kun ei ole mitään ääninäytettä nyt heittää. Mutta sellasta vaihtoehtoa voisin ehdottaa kuin toi Line 6:n Pod Studio Ux 2, siihen oon ollut kyllä aika tyytyväinen senkin puolesta että äänittelemään alkamiseen kuluva aika on ihan olematon, senkuin piuha kiinni ja menoksi.
 
Tää kirjoitus nyt jäi vähän epämääräiseksi, mutta voisin kehitellä tänne vähän lisäjuttua ja ääninäytettä paremmalla ajalla.
 
Marge: I Have never been so embarrassed in my whole life. Homer: Why, what did you do?
jpjanhun
28.10.2010 08:03:46 (muokattu 28.10.2010 08:11:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Softa-mallintavat, Guitar rigit ja amplitubet on testattu ja en ole saanut niitä toimimaan haluamallani tavalla nauhotuksissa.. kenties tulee tehot vastaan koneessa, uutta konetta en nyt kuitenkaan ole hommaamassa.
 
-mielestäni kannattaa kokeilla uudestaan ja ostaa tosiaan vaikka uusi kone jos vanhassa ei tehot riitä. sellaisen saa alle satasella. esim. jopa joku ikivanha amd xp3200 bartonkin riittää. sekvensseriksi/vst hostiksi vaikka reaper tms.
 
-sitten mallinnokset (ilmaiset ja hyvät):
jos tykkäät marshallista niin lataa tuolta HyBrit, LeCab (sekä Canadian Metal jonka mukana saat impulssit LeCab-kabinettimallinnukseen)
http://lepouplugins.blogspot.com/
 
-mulla on ollut pod2.0 ja on nykyisellään podxt. Mun mielestä LEPou:n pluginit hakkaa podxt:n mennen tullen. parempi soittotuntuma, parempi soundi. samaa voi mun mielestä sanoa grig3:sta (mielestäni surkea lepou:hun verrattuna), grig4 mun mielestä tosin selkeä parannus. toki joku on varmaan eri mieltä tästä, kuka tykkää mistäkin. mutta oon varma etten ole ainoa jolla tällainen mielipide.
 
runrunrun
01.11.2010 08:37:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille vastauksista! Aloin kallistua Tonelabin puolelle... mutta molemmat pitänee kuitenkin käydä testaamassa ihan omin korvin kun mielipiteet on kullakin omansa ja äänisamplet molemmista ovat olleet mukiinmeneviä.
 
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
runrunrun
01.11.2010 08:48:46 (muokattu 01.11.2010 08:49:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: -mielestäni kannattaa kokeilla uudestaan ja ostaa tosiaan vaikka uusi kone jos vanhassa ei tehot riitä. sellaisen saa alle satasella. esim. jopa joku ikivanha amd xp3200 bartonkin riittää. sekvensseriksi/vst hostiksi vaikka reaper tms.
 
-sitten mallinnokset (ilmaiset ja hyvät):
jos tykkäät marshallista niin lataa tuolta HyBrit, LeCab (sekä Canadian Metal jonka mukana saat impulssit LeCab-kabinettimallinnukseen)
http://lepouplugins.blogspot.com/
 
-mulla on ollut pod2.0 ja on nykyisellään podxt. Mun mielestä LEPou:n pluginit hakkaa podxt:n mennen tullen. parempi soittotuntuma, parempi soundi. samaa voi mun mielestä sanoa grig3:sta (mielestäni surkea lepou:hun verrattuna), grig4 mun mielestä tosin selkeä parannus. toki joku on varmaan eri mieltä tästä, kuka tykkää mistäkin. mutta oon varma etten ole ainoa jolla tällainen mielipide.

 
Kiitokset vinkeistä! Nuo LePoun pluginit vaikuttaa mielenkiintosilta mutta näyttäsivät olevan vaan pc:lle.
 
Mulla on viitisen vuotta vanha Macbook jossa on tällä hetkellä vain 1,5Gb muistia... se muistin vähyys vaikuttanee jonku verran. Muuten tehot pitäis kyllä riittää. Nauhotushommissa kuitenki tulee aina välisä lagi signaaliin, varsinkin jos on useampi raita jo taustalla pauhaamassa... niin soitteleppa siinä sitten. Turhauttavaa. Äänikortista saa kyllä kuivan signaalin suoraan kuulokkeisiin mutta kun siitä ei kuule sitä mallinnettua saundia niin soittotatsin hakeminen on vähän hankalaa.
 
Oon harkinnut uuden koneen hommaamista, mutta loppujen lopuksi... vaikka oon tietokoneiden kanssa ollut sinut jo lapsuudesta asti, niin jostain syystä mulle tuo virtuaalisten potikoiden vääntely on ollu vähän hankalaa ja soitteluprosessia häiritsevää musan tekemisessä... mieluummin ottasin mallintavanikin konkreettisessa muodossa että pääsee ihan livenä säätämään asetukset kohilleen. Ja voisko sitten olla että noissa softamallintavissa on monesti AIVAN LIIKAA vaihtoehtoja ja siinä menee nuppi sekasin...
 
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «