Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloitteleva basisti
1 2
Ramituz
15.10.2010 12:06:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin aloitella basson soittamista ja lähtökohtana on se että soittotaidot on vielä tässä vaiheessa nolla.
 
Kovin isoa rahapinoa en vielä ole bassoon sijoittamassa, vaan lähinnä joku suht edukas aloituspaketti pitäisi löytyä jolla voi katsoa miltä soittaminen maistuu.
 
Olen katsellut seuraavia vaihtoehtoja:
 
FENDER-SQUIER START PLAYING J-BASS_ BK
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=30362
 
BASSOPAKETTI IBANEZ GSR190TR JUMPSTART
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=29789
 
Eli onko kumpikaan noista hyvä paketti aloittelijalle?
Mitä käytännön eroja noilla bassoilla on?
 
Pärjääkö noilla jonkin aikaa, jos tästä tulee harrastus joka maistuu ja haluaa kehittyä soittamisen suhteen, vai onko paremman basson osto nopeasti edessä?
 
hollstro
15.10.2010 12:26:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender-paketti vaikuttaa paremmalta. Molemmilla pääsee alkuun. Noilla vahvistimillä pärjää kotisoitossa. Bänditreeneihin joissa on oikeat rummut ne ovat kovin pieniä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Tsephyr
15.10.2010 12:37:43 (muokattu 15.10.2010 12:39:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvinhän noilla opettelee soittamaan molemmilla. Pumpun kanssa jos soitteloo niin vahvistinta joutuu kyllä nopeastikkin päivittämään. Ite ehtisin käytettynä ja combo sais olla ainaki 15" 100w.
 
emBBo
16.10.2010 15:30:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa mieltä hollstro'n kanssa.
 
Teme007
16.10.2010 16:39:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni Fenkulle kanssa, mutta varmasti Iba on myös ok alottelijalle
 
'Cause I'm the most boring sons-a-bitch you've ever seen
emBBo
16.10.2010 17:35:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan ibatkin jees mutta Fenkun ottaisin varmaankin vähän isomman vahvistimen, opetus DVD'n ja viritysmittarin takia, saattavat olla käteviä aloittaville. Itsekkin ensimmäisenä soittelin Squierin jazzarilla, todella mukava vehje hintaansa nähden!
 
Veksi
26.10.2010 20:27:30 (muokattu 26.10.2010 20:27:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Harley Benton bassopaketit hintansa väärtiä! ( Thomanilta tilatut vehkeet!?)
 
Teijo K.
26.10.2010 20:44:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Onko Harley Benton bassopaketit hintansa väärtiä! ( Thomanilta tilatut vehkeet!?)
 
Jos ajattelee että ne ei maksa paljon mitään, eikä niillä tee paljon mitään, niin onko se silloin hintansa väärti? Ehkä nimenomaan sitä.
Veksi
26.10.2010 21:00:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta, onko kukaan soitellut tälläisillä vehkeillä??
 
Teijo K.
26.10.2010 21:04:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Mutta, onko kukaan soitellut tälläisillä vehkeillä??
 
Kiinassa bulkkina tehdyillä halpabassoilla joihin on sitten lätkästy tilaajan toivoma leima? Tietenkin.
Veksi
26.10.2010 22:19:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko hyvä?
 
hollstro
26.10.2010 22:25:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Mutta, onko kukaan soitellut tälläisillä vehkeillä??
 
On. Ihan yhtä hyvät kuin halvimmat mahdolliset rummut.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Veksi
26.10.2010 22:56:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai sentään?
 
emBBo
26.10.2010 23:02:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on vanha harlikka eihän sillä mitään enää tee kun tuli Warwick tilalle mutta kyllä sillä alkuun sopivasti pääsin, nyt siitä on tulossa 2011 kesän tuning-projekti. En kyllä enää niistä vehkeistä maksaisi kun iban / squierin saa melkeen samaan hintaan..
 
Veksi
26.10.2010 23:11:31 (muokattu 26.10.2010 23:14:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, minä oon rumpali, mutta aloitin bassolla vuonna 1966 ,tämä bassoprojekti on lähinnä pojan musiikki produktiota varten, siis soittoa suoraan tietokoneelle!
Ehkä kielet joutuu vaihtamaan, tarttis olla sileät kielet, mutta täytyy ensin kokeilla!
 
PS. Täytyy opiskella basson soittoa, jospa vielä tulisi jotakin näin eläkepäivinä!?
 
Teijo K.
26.10.2010 23:32:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Oliko hyvä?
 
Hintansa veroinen.
j4kk1
27.10.2010 12:38:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Onko Harley Benton bassopaketit hintansa väärtiä! ( Thomanilta tilatut vehkeet!?)
 
Olen omistanut harley benton Jazz Bass kopsun, ja se oli mun mielestä uskomattoman hyvä hintaisekseen. Liekkö sitten vahingossa sattunut.
 
Täällä on vaan muotia esittää luuloa ja toisten mielipiteitä tietona.
 
Underpowering is one of those myths that will not die. You cannot damage a speaker through putting too little power into it.
J.Nikkanen
27.10.2010 12:57:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

j4kk1: Olen omistanut harley benton Jazz Bass kopsun, ja se oli mun mielestä uskomattoman hyvä hintaisekseen. Liekkö sitten vahingossa sattunut.
 
Täällä on vaan muotia esittää luuloa ja toisten mielipiteitä tietona.

 
Ikuna en benttonia ostais, enkä kenellekkään tutulle suosittele. Oma mielipide omalla kokemuksella.
Teijo K.
27.10.2010 13:01:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: Ikuna en benttonia ostais, enkä kenellekkään tutulle suosittele. Oma mielipide omalla kokemuksella.
 
Kylläpä noita benttoneita on täälläkin testailtu. Oma kokemus. Oma mielipide.
 
Toki ymmärrän sen, että jokaiselle se oma laite on hienoin/paras/hyvä hinta-laatu -suhde tai jotain.
J.Nikkanen
27.10.2010 13:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Kylläpä noita benttoneita on täälläkin testailtu. Oma kokemus. Oma mielipide.
 
Toki ymmärrän sen, että jokaiselle se oma laite on hienoin/paras/hyvä hinta-laatu -suhde tai jotain.

 
Äh, eipä niinkään. Omat bassot on mitä on, en mä omistani sen enempää jaksa superlatiiveja jaelle, riittää mulle. Ettei jopa liian hyviä mun soitantaan nähden?
 
Benttoneiden probleemat on vaan monta kertaa sellasia, että ei jaksa juurikaan suositella niitä kun melkein arvaa kuka niitä jatkossa "saa" sitten huoltaa ja ropailla.
 
Halvalla saa halvan basson, ei muuta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «