Aihe: Tunkkanen saundi
1 2 3
Niskamies
20.03.2004 11:55:19
Terve! Kävinpä eilen testaamassa uusia styrkkareita Yamahan kanssa, mutta jotenkin kaikissa vahvareissa oli semmonen pieni tunkkaisuus. Bassoa oli tarpeeksi, mutta tuli semmosta huminaa, ja matalat taajuudet olivat aika tunkkaset. Kokeilin sitten jollain liikkeen bassoilla, ja tunkkaisuus hävisi. Päätteliin siitä että johtuu mun Yamahasta.

Elikkä on kyse '81 BB1200S bassosta, made in Japan. Tossa on varmaan aika huono mikki, luulisittekos että sen vaihtaminen vaikka Duncanin Quarter Pounderiin veisi pois noi huminat ja tunkkasuuden? Entäs potikoiden tai muiden vaihto? Tossa on siis aktiivielektroniikka 3-alueisella eq säädöllä. Miten tota kannattaisi parannella alapäiden selventämiseksi?
Soita bassoa ja ole uromies!
SaBer
20.03.2004 17:08:54

Miten uudet kielet?
Niskamies
20.03.2004 17:10:35
Miten uudet kielet?

Se vois tietty kanssa vaikuttaa. Ostin nää kielet vissiin elokuussa :)
duane
20.03.2004 19:57:30
Se vois tietty kanssa vaikuttaa. Ostin nää kielet vissiin elokuussa :)

No sittenhän niitä ei oo vielä edes kunnolla sisäänajettu :)
...
Basismi
20.03.2004 19:57:44
Onkos toi se sun "presari"? Ei huolta, precisionin soundin kuuluukin olla tunkkainen. Enemmänkin juuri epämääräistä huminaa eikä missään tapauksessa murinaa tai attakkia, jolloin huono time kuuluisi soitossa läpi. Huonon soundin saa vielä pahemmaksi vetämällä jollain tunkkaisella ampekkiläjällä. Silloin ei tiedä varmasti kumpiko on enemmän tumppu, basso vai vaffari.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
poppamies
20.03.2004 20:01:04

Onkos toi se sun "presari"? Ei huolta, precisionin soundin kuuluukin olla tunkkainen. Enemmänkin juuri epämääräistä huminaa eikä missään tapauksessa murinaa tai attakkia, jolloin huono time kuuluisi soitossa läpi. Huonon soundin saa vielä pahemmaksi vetämällä jollain tunkkaisella ampekkiläjällä. Silloin ei tiedä varmasti kumpiko on enemmän tumppu, basso vai vaffari.

No mitä vittua... onko tämä joku vitsi vai... no olkoon. Menköön tietämättömyyden/kokemattomuuden piikkiin.
"G-strings are for strippers"
absqua
20.03.2004 20:03:25
No mitä vittua... onko tämä joku vitsi vai... no olkoon. Menköön tietämättömyyden/kokemattomuuden piikkiin.

This is humour.
Tahallista tai tahatonta.
No, this is a cake.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Niskamies
20.03.2004 20:53:13
Ei se humina niistä kielistä johdu, jotenkin vaan alapäät menee pikkasen mössöksi. Sama oli kun soitin tuliterillä kielillä svt:n kanssa. Ei varmaankaan noi kasarjapsien mikit oo mitään loistavia?
Teijo K.
20.03.2004 21:03:58

Ei se humina niistä kielistä johdu, jotenkin vaan alapäät menee pikkasen mössöksi. Sama oli kun soitin tuliterillä kielillä svt:n kanssa. Ei varmaankaan noi kasarjapsien mikit oo mitään loistavia?

Senhän piti olla niin mainio?

No ei vaiskaan, epäilisin myös sen etuasteen puhtautta. Saako sen pois päältä? Eli onko passiivimikit kuitenkin?

Jos kirkkautta kaipaa on EMG hyvä vaihtoehto, murinaa taas saa Bartolineistä. Muista ei ole kokemusta, kerokoon muut. :-)
Detta är en främmande stad... Man är en skådespelare på en arenateater som har glömt sin roll.

-Torsten Ehrenmark.
Basismi
20.03.2004 21:49:28

Kyllä mä hetken harkitsin hymiötä, mutta kun ei tuossa oikeastaan mikään hymyilytä niin olkoon ilman. Olkoon tumppubasistit mitä mieltä hyvänsä.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Teijo K.
20.03.2004 21:55:08

Kyllä mä hetken harkitsin hymiötä, mutta kun ei tuossa oikeastaan mikään hymyilytä niin olkoon ilman. Olkoon tumppubasistit mitä mieltä hyvänsä.

Jaajaa, no ei siin sitten. Täytyy laittaa lisää säröä
Detta är en främmande stad... Man är en skådespelare på en arenateater som har glömt sin roll.

-Torsten Ehrenmark.
hemmo
20.03.2004 22:28:46

Jaajaa, no ei siin sitten. Täytyy laittaa lisää säröä

Joo, lisää säröä, beibi. 8-=
Terve.
Niskamies
20.03.2004 22:42:44
Senhän piti olla niin mainio?

No ei vaiskaan, epäilisin myös sen etuasteen puhtautta. Saako sen pois päältä? Eli onko passiivimikit kuitenkin?

Jos kirkkautta kaipaa on EMG hyvä vaihtoehto, murinaa taas saa Bartolineistä. Muista ei ole kokemusta, kerokoon muut. :-)

Passiivina alapäät on jotenkin pikkasen selvemmät, mutta pikkasen humisevat nekin. Sanotaan nyt että murinasta tykätään. Ja varmaankin flatit siihen laitan seuraavaksi, voisi vähän Maidenia soitella :) Mutta pistäkää mikkisuosituksia peliin, Duncanin Quarter Pounder oli Musamaailmassa joku alle 80 euroa. Sitten kolmealueinen eq oli joku 170. Pistän nyt ehkä uuden mikin, ja katon sitten mitä teen. Mutta pistäkää ihmeessä kaikkia suosituksia.
hemmo
20.03.2004 22:49:51

Mutta pistäkää ihmeessä kaikkia suosituksia.

Joo, suosittelen, ettet tee sille yhtään mitään. Hyväksy se puutteineen tai osta uusi.
Terve.
mr.bungle
21.03.2004 11:22:56

Terve! Kävinpä eilen testaamassa uusia styrkkareita Yamahan kanssa, mutta jotenkin kaikissa vahvareissa oli semmonen pieni tunkkaisuus. Bassoa oli tarpeeksi, mutta tuli semmosta huminaa, ja matalat taajuudet olivat aika tunkkaset. Kokeilin sitten jollain liikkeen bassoilla, ja tunkkaisuus hävisi. Päätteliin siitä että johtuu mun Yamahasta.

Pitää tässä vielä varmistaa yksi aika alkeellinen juttu: se erottelevuus varsinkin alanuoteissa tulee aika pitkälle tallamikistä. Et kai verrannut Yammuasi tallamikilliseen vekottimeen? Ja mitä mieltä olet saundistasi bändin seassa? Jos toimii, niin suottapa murehdit moisesta.

Yamahasta kyllä pitäisi lähteä ihan hyvät saundit, mulla on yksi halpis-RBX250 about 80-luvulta tekemässä precisionin virkaa arsenaalissa ja toimii! Mikin vaihtoa voisit yrittää, johonkin vähän vähemmän käämittyyn yksilöön. Ainakin tuon minun RBX:n mikki on niin kuuma että hirvittää.
Niskamies
21.03.2004 12:03:16
Pitää tässä vielä varmistaa yksi aika alkeellinen juttu: se erottelevuus varsinkin alanuoteissa tulee aika pitkälle tallamikistä. Et kai verrannut Yammuasi tallamikilliseen vekottimeen? Ja mitä mieltä olet saundistasi bändin seassa? Jos toimii, niin suottapa murehdit moisesta.

Yamahasta kyllä pitäisi lähteä ihan hyvät saundit, mulla on yksi halpis-RBX250 about 80-luvulta tekemässä precisionin virkaa arsenaalissa ja toimii! Mikin vaihtoa voisit yrittää, johonkin vähän vähemmän käämittyyn yksilöön. Ainakin tuon minun RBX:n mikki on niin kuuma että hirvittää.

Testasin jazzaria, mutta oli sekä talla että kaulamikki päällä. En ole kyllä soitellut bändin kanssa sillä vielä uuden styrkkarin kanssa. Pistän nyt ainakin ekaks tohon flatit ja soittelen bändin kanssa. Eipä se uuden mikin ostaminen nyt niin hirveen hintavaa ole.
Prowleri
21.03.2004 17:34:18
Testasin jazzaria, mutta oli sekä talla että kaulamikki päällä. En ole kyllä soitellut bändin kanssa sillä vielä uuden styrkkarin kanssa. Pistän nyt ainakin ekaks tohon flatit ja soittelen bändin kanssa. Eipä se uuden mikin ostaminen nyt niin hirveen hintavaa ole.

Myyt mulle sen ja ostat uuden, sillä siitä pääsee ;)
Eläkeläiset Euroviisuihin!
hemmo
21.03.2004 17:36:41

Niijjustiisa.
Terve.
Teijo K.
21.03.2004 17:46:36

Halavalla?

-Torsten Ehrenmark.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)