pitk 21.10.2010 00:50:15 | |
---|
freeze: itse ostin juuri shure ksm9 ja odotan sitä kun lapsi karkkipäivää :) Se on kyl hyvä. |
freeze 21.10.2010 19:23:34 | |
---|
pitk: Se on kyl hyvä. On jo saanut kyytiä keikka käytössä, eikä ole tullut päivääkään ikävä mitään muuta mikkiä! |
musicinme 21.10.2010 20:27:32 | |
---|
|
freeze 22.10.2010 19:11:19 | |
---|
|
musicinme 22.10.2010 20:22:05 | |
---|
freeze: mahdollisesti, mutta ei noitten kautta laulaa voi. noi rupee särkemään jo pienemmästäkin mikkiin kuiskauksesta. sopiiko tuohon kaiuttimeen sitten joku toinen mikki ? en ole löytänyt mitään muuta kaiutinta johon voi suoraan liittää mikin ja joka on halpa, sillä miksereillä ym en tee yhtään mitään sillä haluan vain reenata ja kuvata laulua mikin kanssa |
pitk 23.10.2010 00:36:09 | |
---|
musicinme: onko nuo mahdollista liittää toisiinsa ? On. Esim roudarinteipillä ;-D |
pitk 23.10.2010 00:40:01 | |
---|
musicinme: sopiiko tuohon kaiuttimeen sitten joku toinen mikki ? en ole löytänyt mitään muuta kaiutinta johon voi suoraan liittää mikin ja joka on halpa, sillä miksereillä ym en tee yhtään mitään sillä haluan vain reenata ja kuvata laulua mikin kanssa Mihin sä sitten kaiutinta tarvitset? Osta pelkkä mikki. Claes Uhlsonilta saa Okey-merkkistä mikkiä vähän yli kympillä. Laatu on mitä on. Ite ostin niitä kasan, kun piti mikittää pakoputkia. Ne pirulaiset toimii senkin jälkeen, eikä soundikaan ainakaan kyseisissä kappaleissa ole ihan suolesta. Toleranssit noissa on sitten varmaan hehtaariluokkaa. Toisaalta, jos pitää peilin edessä poseerata mikki kädessä, niin sillä ei juurikaan oo väliä. Laulumikiksi en loppupelistä suosittele kellekään. Edes huumorimielessä. Pitk. |
NeliX4 23.10.2010 12:01:34 | |
---|
|
I_Carbon 24.10.2010 14:54:39 | |
---|
Juuri ostin Roden M1:sen saint paulilta, kova hinku päästä testailemaan!! Lauantaina sitten vielä testaus keikkaolosuhteissa :P Tosin tyydyn aika vähään, riittää että saisi vähän enemmän mikistä irti yläpäässä kuin viiskasin kanssa -- ja pitää olla suht kestävä. Tulee kumminkin heiluttua ja kohkattua aika paljon mikin kanssa, tiputan sen melkein kerran keikassa lattialle ja treeneissäkin luvattoman usein kolisee johonkin... :D -Tiiä toimiiko se...mutta voihan sitä kokkeilla! |
musicinme: 1. Voiko mikin liittää suoraan kaiuttimeen/millainen kaiuttimen pitäisi olla? Aktiivikaiuttimissa on vahvistin sisällä, ja niissä monasti on myös suora mikrofonisisäänmeno. Passiivikaiuttimiinkin voi toki mikrofonin liittää, mutta sieltä ei kuulu mitään... *köh* 2. Onko mikseri välttämätön? Ei. Mutta kaikki säädöt on helpompi tehdä mikserillä. Lisäksi siellä kaiuttimen takana on yleensä vain yksi mikrofonisisäänmeno, mikserissä sitten taas useampia. 3. Mistä tietää mikä piuha käy mihinkin? Kysymällä. Ja se kannattaa tosiaan varmistaa, vääränlaisella piuhalla rikkoo pahimmassa tapauksessa laitteet. 4. Saako alle 100e mikkiä + kaiuttimia sun muita? Ei. 5. Dynaaminen vai kondemikki? Käyttötarkoitus ratkaisee. Kerrot tuossa mitä aiot tehdä, mutta se ei vielä täysin selkeytä. Täytyisi tietää enemmän tilasta ja tilanteista. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
Guitar_Miller 24.10.2010 18:09:45 | |
---|
Dynaaminen vai kondemikki? Käyttötarkoitus ratkaisee. Kerrot tuossa mitä aiot tehdä, mutta se ei vielä täysin selkeytä. Täytyisi tietää enemmän tilasta ja tilanteista. Ittelleni tullu sellanen käsitys että dynaamista käytetään enemmän keikoilla, ja kondensaattoria äänityksessä. Varmasti olen väärässä mutta kumminkin. |
Mimako 26.10.2010 10:16:56 | |
---|
Mulla on tuommonen AKG D3700. Hyvin on pelittänyt, jotkut ovat haukkuneet basson puutetta, mutten ainakaan itse ole huomannut tätä ongelmaa. Niin, ja tenori olen. Ääniala on jotain A-a1 ilman falsettia ja sen kanssa fis2. Voihan se olla etten basson puutetta ole siksi havainnut etten kovin matalalta edes pysty laulamaan. - Miko I do really care for music, do i? |
Sami Koivisto 28.10.2010 22:40:20 | |
---|
Rode M1 toimii. Kestävä ja hyvä saundi. 58:ssa grilli heti lommoilla ku vähän kolauttelee. "This goes to eleven" |
rintapek 29.10.2010 00:38:07 | |
---|
Samowar: 58:ssa grilli heti lommoilla ku vähän kolauttelee. Jos asia kiusaa, ni ruuvaa grillin irti ja painelee sormella takaisin muotoon? Sou what? Rikkihän tota ei saa, ellei tosissaan yritä. One kind of music only - the good kind |
Loijaa 31.10.2010 01:22:26 | |
---|
I_Carbon: Juuri ostin Roden M1:sen saint paulilta, kova hinku päästä testailemaan!! Lauantaina sitten vielä testaus keikkaolosuhteissa :P Tosin tyydyn aika vähään, riittää että saisi vähän enemmän mikistä irti yläpäässä kuin viiskasin kanssa -- ja pitää olla suht kestävä. Tulee kumminkin heiluttua ja kohkattua aika paljon mikin kanssa, tiputan sen melkein kerran keikassa lattialle ja treeneissäkin luvattoman usein kolisee johonkin... :D Kerrohan keikkakokemuksesta Roden kanssa! Minulla se nököttää tuossa vieressä ja on ensi kertaa tulessa kuukauden kuluttua.. You know that I would be a liar |
I_Carbon 31.10.2010 20:33:31 (muokattu 31.10.2010 20:38:13) | |
---|
Loijaa: Kerrohan keikkakokemuksesta Roden kanssa! Minulla se nököttää tuossa vieressä ja on ensi kertaa tulessa kuukauden kuluttua.. Joo no nythän kävi sitten niin, että itse vedon aikana en saanut selkoa asiasta kunnolla monitorointiongelmien vuoksi... Kuulin itseni siis vain hyvin suurpiirteisesti. Mutta bänditreenien + osittain soundcheckinkin perusteella pystyy jo nyt toteamaan, että (pienen PA:n kanssa ainakin) ehkä aavistuksen verran ohuempi soundi kuin SM58:ssa, mutta toisaalta parempi erottelevuus... Rakenteellisesti vaikuttaa olevan mulle mitä passelein töttörö. Kestävän oloista tekoa ja muutenkin hyvin käteen sopiva (toisin kuin esim. Audixin OM3 jolla veivailin hetken aikaa tuossa viime vuonna). Joutuu kuitenkin testailemaan reippaasti lisää ennen kuin muodostaa lopullisen mielipiteen soundillisen toimivuuden osalta, mutta tässä vaiheessa hyvin selkeästi positiivisen fiiliksen puolella ollaan. Hintaluokkakin huomioiden. -Tiiä toimiiko se...mutta voihan sitä kokkeilla! |
nisumaka 02.11.2010 11:45:36 | |
---|
Mä olen ratkaissut Rode M1 versus Shure SM58 ongelman silleen, että mulla on molemmat, ja käytän niitä eri tilanteissa (eri kamojen) aina sen mukaan, kumpi on parempi. Mun mielestäni, jos kamat on "vaatimattomat", Shure SM58 on parempi, Rode M1 on tarkempi ja erittäinkin hyvä soundeiltaan. Mutta tää on mielipidekysymys, tosin meidän miksaaja ihastui tohon Rode M1:een tossa puoli vuotta sitten, kun sen ostin. Ja joo, SM58Betassa on aivan hienoinen ero SM58:iin verratuuna siten, että kyllä se beta on hivenen parampi, mutta sitä täytyypi sitten jo kuunnella tosi tarkkaan. Betassa on myös suuntaavampi kuvio, joten meikäläinen, joka soittaa bassoa ja laulaa taustalla, niin mulle on parempi, että mikki ei heti reagoi, vaikka ihan vähän päätä kääntää. |
isojussi 16.11.2010 01:15:24 | |
---|
musicinme: itekkin olen hommaamassa laulumikkiä, mutta näin aloittelijana, tarvisin vastauksia muutamiin kysymyksiin: 1. Voiko mikin liittää suoraan kaiuttimeen/millainen kaiuttimen pitäisi olla? Useimmissa aktiivikaiuttimissa on toki nykyään mikrofonisisäänmeno valmiina, mutta jos ei ole, niin: 2. Onko mikseri välttämätön? On, jos: - Sinulla on aktiivikaiutin, jossa ei ole mikrofoniliitäntää - paitsi jos laitat mikin ja aktiiviesan väliin jonkun mikkietusen/vokaalipaavon (esim Boss VE-20 tms) - Sulla on passiiviskobet, jolloin tarvitset vielä miksuttimen ja niiden väliin päätevahvistimen, paitsi jos sulla on mikserivahvistin. Tietty toki jonniinmoinen kaikuesakin olis kiva, jonsei miksuttimessa oo efektejä. Taitaa tulla halvemmaks ostaa pikkumikseri, jossa on multiheikit sisällä, net on nykyisin ihan jees plaatua. 3. Mistä tietää mikä piuha käy mihinkin? Ensinnäkin tietty se, että liittimet sopii toisiinsa, mutta voi net vääriinkin reikiin sopia. Siks olis hyvä hankkiessaan konsultoida jotain kokeneempaa, ettei jää signaalitie puolitiehen.... 4. Saako alle 100e mikkiä + kaiuttimia sun muita? Ei ainakaan mitään kovin kasosta - jos ykleensä yhtään mitään. Mikäs oli käyttötarkotus? 5. Dynaaminen vai kondemikki? Siinäpä kysymys....Dynaamiset pääsääntösesti halvempia, eikä YLEENSÄ niin kiertiherkkiä, mut riippuu hinnasta ja laadusta. Konkassa enemmän headroomia. Avoimempi saundi. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 16.11.2010 01:32:23 | |
---|
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
musicinme 05.01.2011 20:33:46 | |
---|
|