Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: KORG Polysix korjaajaa mielellään Tampere tai Helsinki??
1
TiMiTheShiT
23.10.2010 16:23:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi! eli on Polysix:ssä aikamoisia ongelmia.
Ostin sen vuosi sitten silloin oli joku peruskorjaustehty ja laitettu midipiiri vielä paikoilleen. Nyt hävis pelistä aluksi VCO piiri. Eli siltä alueelta ei toimi mikään. Myös MG jossa on vibrat jne. ei toimi tuo MOD-kytkin.
 
Nyt keikalla 14.10. torstaina hävisi roudauksen jälkeen muisti vehkeestä, eikä pysty tallentamaan mitään. Tähän asti meni vielä vanhoilla säädöillä, mut nyt on aika mahdotonta jo soittaa.
 
Ilmoitelkaa, jos tiedätte korjaajia jotka tuon saisivat kuntoon ja mieluummin ennen ensi kuun 12. päivää.
 
- Timi -A
 
"Poutatorvi"-levy kaupoissa hyvin varustelluista liikkeistä.
sphere
24.10.2010 03:31:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korjaajista en tiedä mutta tarjoudun ostamaan tuollaisenaan...ikuisuusprojektiksi
 
Leikari
24.10.2010 11:03:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muistit voi olla ihan patterin loppumisesta - muistaakseni tuossa paristo on kiinnitetty juottamalla. Oskillaatori-chipin mahdollinen hajoaminen onkin sitten isompi tai peräti fataali juttu (varaosa?)
 
Miika Helle saattanee jo puhelimessa kertoa, että kannattaako konetta roudata huoltoon
 
M.H. Project
Siltavoudintie 6 A 4, 00640 HELSINKI
 
040 584 2095
 
maza
24.10.2010 11:15:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riku-Sakari Kujanen (aka mr. analog.fi) on kuulemma tätä nykyä Uraltonen (www.uraltone.com) huollossa hommissa. Häneltä kysyisin itse ekana.
maza
24.10.2010 11:17:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja itse ongelmasta sen verran, että toivottavasti kyseisestä Polysixistä on huollon yhteydessä poistettu myös alkuperäinen muistinvarmennusakku. Niillä on tapana alkaa myöhemmin falskata ja sisällä oleva mömmö on syövyttänyt useamman Polysixin emolevyn pilalle. Tietysti tässä voisi olla kyse huonosti kiinni olevasta lattakaapelistakin tms. pienemmästä jutusta. Peukut pystyyn.
jteir
25.10.2010 13:31:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen lämpimästi MH Project. Taitaa olla Korgin virallinen huoltaja pääkaupunkiseudulla: 040-5842095, Helsinki
 
http://koti.welho.com/kebu/
jurpontor
25.10.2010 16:10:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: Oskillaatori-chipin mahdollinen hajoaminen onkin sitten isompi tai peräti fataali juttu (varaosa?)
 
Mulla on sellanen mielikuva että Polysixin oskillaattorit on diskreeteistä komponenteista, filtterit chipeillä.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
maza
25.10.2010 21:21:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jurpontor: Mulla on sellanen mielikuva että Polysixin oskillaattorit on diskreeteistä komponenteista, filtterit chipeillä.
 
Oikea on muistikuva. Oskut on vielä tyristoripohjaiset; kytkentänä ei kai niitä yleisimpiä. Filsa on SSM:n piirillä.
Wolf Rami
26.10.2010 14:40:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa hyvinkin vahvasti nimenomaan muistin patterin irtisanoutumiselta tuo irrationaalinen käytös.
Helpohko homma, johon ohjeet löytyy netistä (http://www.oldcrows.net/~oldcrow/synth/korg/polysix/index.html) ja jonka edes auttavasti kolvaamistaitoinen tekee yhdessä iltapäivässä. Itse kolvailin sekä omaan Polysixiin, että DW8000:iin uudet muistin paristot paikoilleen ja minä olen todella onneton kolvailija.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «