Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 560 61 62 63 64122 123 124 125 126
Progressor
22.10.2010 21:10:34
Mitä eroa on soundissa ja soittotuntumassa 20"x16"-kokoisella ja 20"x18"-kokoisella bassorummulla?
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
hollmi-5
22.10.2010 21:18:49
Progressor: Mitä eroa on soundissa ja soittotuntumassa 20"x16"-kokoisella ja 20"x18"-kokoisella bassorummulla?

18" pituinen on hitaampi ja soundi on "viemäriputkimainen". 16" on paljon parempi. Siis minun kokemuksella.
Soundit, piuhat ja kajarit.
M. Kekki
22.10.2010 21:50:43

Kailis: Mites paljon olis teiän mielestä markkina-arvo 60's Premier COB Royal Ace snarelle? Ihan hyväkuntoinen.

Se 180 euroa on sopuhinta, jos rumpu on lommoton, kromeiltaan kunnossa ja alkuperäisillä matoilla.
Tuollaisen saattaa kyllä onnistua metsästämään halvemmallakin, kunhan kyttää.
Ei surkutella vaan tehdään!
Kailis
22.10.2010 22:05:09 (muokattu 22.10.2010 22:07:13)

M. Kekki: Se 180 euroa on sopuhinta, jos rumpu on lommoton, kromeiltaan kunnossa ja alkuperäisillä matoilla.
Tuollaisen saattaa kyllä onnistua metsästämään halvemmallakin, kunhan kyttää.

Tanks. Annan olla. On noita virvuleita aika paljon. Olen lähinnä ajatellut kaveriksi mun -70 Premier setille, mutta ehkä kaikkein hienoin olis Gray Shimmer wrapillä oleva. Olen myös harkinnut että myisin sekä Premier- että Tama -80 Royalstar setin ja hankkisin Slingerlandin vitnagesetin. Jos olis joku hieno voisin vaihtaa päittäin. Anyone?
Ai niin. Jos jotain kiinnostaa niin tästä. Rahti 28 puntaa.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … 4&ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123
passe
22.10.2010 22:14:14
Kailis: Montaks laitetaan?
Ihan asiallisiakin vastauksia saa tarjota.
Olisin n. 180:aan e saamassa.

Vitsi vitsi, elä hikkeenny. Persaukisen huonoa huumoria.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
jazzmies
22.10.2010 22:20:52
Progressor: Mitä eroa on soundissa ja soittotuntumassa 20"x16"-kokoisella ja 20"x18"-kokoisella bassorummulla?

16":sta ei saa oikein irti rouheaa eikä napakkaa saundia, joten ääni 18" syvälle. Siellä on mielenkiintoiset taajuudet ja äänenlaatu tymäkkä. 14":sena se on puolestaan ihanan "kops" ja jazz, joten 16":n jättäisin suosiolla hyllyyn.
Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä.
NKVD
22.10.2010 22:26:43
kincy: Uskaltaisin suositella sinulle Zildjian K China Boy- sarjalaisia. Itse ostin kesällä K China Boy 17" chinan ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Soundi on minusta juurikin tumma, nopeasti syttyvä ja sopivan piiskamainen. Ei liian kirkas eikä liian crash, mainio peli, sopii vaatimuskriteereihisi.

Toinen, jota sinuna harkitsisin vakavasti on Zildjian Oriental China Trash tai Z-Custom chinat. Tuo Z-Custom ei nimestään huolimatta ole ollenkaan mikään alasin, vaan todella herkästi syttyvä ja suorastaan räjähtävä peli.

Kiitos vastauksesta. Yllätyksenä tuo Z-custom mikäli kuvaus pitää paikkaansa. Ride ja haikka löytyy kyseisestä sarjasta ja ite ainakin tykkään niistä. Täytyy jostain koittaa saada testiin chinaakin. Kuvailusi mukaan toi K china boy olisi se mitä haen. Jossakin olisi vain saatava testattava ennen ostoa.
passe
22.10.2010 22:31:06
Premier-tietäjät, mikäs setti tämä on?:

http://www.blocket.se/halland/Trumset_30001575.htm?ca=11&w=3

Ilmossa on kovin niukasti tietoa. Hinta tuntuisi äkkiseltään kohtuulliselta, vai onko kenties erittäinkin kohtuullinen?
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
sahkuifk
22.10.2010 22:32:46
passe: Premier-tietäjät, mikäs setti tämä on?:

http://www.blocket.se/halland/Trumset_30001575.htm?ca=11&w=3

Ilmossa on kovin niukasti tietoa. Hinta tuntuisi äkkiseltään kohtuulliselta, vai onko kenties erittäinkin kohtuullinen?

Ole hiljaa ja osta pois ja pian.
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
hollmi-5
22.10.2010 22:40:12
jazzmies: 16":sta ei saa oikein irti rouheaa eikä napakkaa saundia, joten ääni 18" syvälle. Siellä on mielenkiintoiset taajuudet ja äänenlaatu tymäkkä. 14":sena se on puolestaan ihanan "kops" ja jazz, joten 16":n jättäisin suosiolla hyllyyn.

Onkos sinulla ollut 16" syviä 20" bassorumpuja? Minulla on ollut 14", 16" ja 18" -syvyisiä. 18" oli huonoin syvyys. Sonor Designer. 16" syvyisinä on ollut Sonor Hi-Lite ja SonorLite omana ja Premierin Genista. Muitakin merkkejä olen soittanut 18" ja 16" syvyisinä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
22.10.2010 22:44:29

16" on paras all-rounder. Paitsi tietenkin jos jazzmiehellä on joku muu koko, silloin se on paras.
Sonormies
22.10.2010 23:40:20
Kailis: 16" on paras all-rounder. Paitsi tietenkin jos jazzmiehellä on joku muu koko, silloin se on paras. LOL. Plop plop.

Itse tykkään syvemmistä 20" bassareista. Omistamissani on ollut varsin muhkea soundi.
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
markkuliini
23.10.2010 00:31:00 (muokattu 23.10.2010 00:32:32)

Jos monipuolista soundia hakee, ja rumpua jota voi soittaa ilman demppiäkin niin minusta ehdottomasti 16" syvä bassari. 18" syvä ei tarjoa mun kokemusten perusteella juuri mitään positiivista lisäystä soundiin. Mutta virittämällä ja kalvovalinnoilla ratkeaa jo 70% soundista, joten ei isoista asioista ole kyse.
Toisaalta mun mielestä harva yli 6" syvä virvelikään on kovin hyväsoundinen. Niissä on usein jotenkin liian levällään oleva ja hidas soundi.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
passe
23.10.2010 00:46:21
markkuliini: Toisaalta mun mielestä harva yli 6" syvä virvelikään on kovin hyväsoundinen. Niissä on usein jotenkin liian levällään oleva ja hidas soundi.

Vähän sellainen "V8", toiset tykkää toiset ei.
markkuliini
23.10.2010 02:02:51 (muokattu 23.10.2010 02:05:46)

passe: Vähän sellainen "V8", toiset tykkää toiset ei.

Autovertaus. Suosittelen itserangaistus-toimenpiteitä.
Mun mielestä syvät snaret ovat vähän niinkuin liian hidas ja epäselvä soundi. Toiset tykkää, toiset ei. :D

Edit: sitäpaitsi eikös tuostakin tullu jo uusi päivitys V8.1?
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
arse
23.10.2010 10:44:22

18" syvästä saa yhden hyvän saundin (TUMMPS!) ja virittämällä myös huonompia. 16" syvä ei ole ihan niin väkivaltainen ja sitä maksaa vaivaa jopa kokeilla erilaisilla vireillä. Tosin joku viisaampi kertoi täällä joskus, että ainakin YAMAHA-merkkiset 20"x16" basarit ovat ihan perseestä! :D
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
jazzmies
23.10.2010 12:30:46
arse: 18" syvästä saa yhden hyvän saundin (TUMMPS!) ja virittämällä myös huonompia. 16" syvä ei ole ihan niin väkivaltainen ja sitä maksaa vaivaa jopa kokeilla erilaisilla vireillä. Tosin joku viisaampi kertoi täällä joskus, että ainakin YAMAHA-merkkiset 20"x16" basarit ovat ihan perseestä! :D

Ihan tottapuhuen en ole koskaan tavannut henkilökohtaisesti 20-tuumaista bassaria, joka veisi jalat altani. Sellaisia 18"x14" olen tavannut useampiakin ja 22"x16"-koko on myös idioottivarma. 20" on sellainen aina vain sellainen välimallin polkimenjatke. En ymmärrä miksi pitäisi yrittää löytää all-around bassaria muista kuin taloudellisista syistä. Jos ostaisin uudet rummut nyt jotakin hyvää settiä, tilaisin siihen 18" - 22" option.
Kuunnelkaa Iron Maidenia lapset, niin opitte rockaamaan kybällä.
Kailis
24.10.2010 00:45:34

Noh ottiatuota... kalvotus ja viritys on ensiarvoisen tärkeitä. Kyllä toi oma 20" tömähtää hyvinkin vakuuttavasti. Mulla nuijakin pamahtaa suht keskelle, joten senkin puolesta soitettavuus on hyvä. Mutta tehdasasennuksilla (PS3 lyöntikalvona ja PS3 Ebony reso ilman reikää) oli kyllä tosi tunkkainen. 4" reikä auttoi kummasti.
Mulla taitaa muuten olla 18" syvä =D
tcitc
24.10.2010 16:02:49
Terve,

Onko mitään järkeä semmosessa projektissa että hankkisi vaikkapa jackshopista keller-vaahterarungot ja niihin sopivat vanteet ja ottais pari tuumaa pienemmistä exporteista muut sälät? Itse en oo niin tarkkakorvanen että exportin vireenpitämisessä olisin nähnyt ongelmia. Siinä keller-setissä olis sitten tarkoitus pitää tomia virppatelineessä joten sitä pearlin ripustusta ei tartteis.

Noista exporteista kuitenkin saa vähemmän kun mitä uudet lugit kaiken sälän kera maksaa, puhumattakaan kun pitää vielä basarin ja lattarin jalatkin sitten lisäks hankkia.

Eli exportit on 12" 16" 22" ja tarkotus olis hankkia rungot 13" 18" 24"

Elikkä niin, tiivistettynä kysymyksenä: säästääkö tällä tapaa väärässä kohtaa vai kannattaisko uusia samalla lugitkin (johon sit uppois kivasti lisää rahnaa...)?
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)