Aihe: Rumpupläjäykset vol. III
1 2 3 4 596 97 98 99 100122 123 124 125 126
Nolte
23.10.2010 10:49:45
hollmi-5: Katsoin äsken Thin Lizzyä. Brian Downey on hieno rumpali, mutta aivan aliarvostettu. Katsokaa tämä (edes tämä): http://www.youtube.com/watch?v=9F_EJ1o_agk

Aina olen Downeysta tykännyt kovasti, ja arvostanut. Ja kun kuulin jonkun T. Aldridgen Lizzy -vedon, niin aina vaan enemmän arvostan Downeyta ja sen ilmavaa svengiä.

On se Aldridgekin hyvä, mutta eri tavalla.
Tätä en allekirjoita!
Mikael
23.10.2010 11:18:25

Mä en nyt muista missä oli keskustelua tästä helistimet ja sheikkerit laulajilla, mut tässä ihan mahtava todiste aiheesta:
http://www.youtube.com/watch?v=VNm7dKjXIYo
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
arse
23.10.2010 11:42:36

Mikael: Mä en nyt muista missä oli keskustelua tästä helistimet ja sheikkerit laulajilla, mut tässä ihan mahtava todiste aiheesta:
http://www.youtube.com/watch?v=VNm7dKjXIYo

Mä saisin bändistä potkut, jos tosta noin vaan vaihtaisin marakassit ruoskaan. Tai mistä sen tietää, en ole kokeillut! Mustat marakassit of doom from hell :)
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
Kailis
23.10.2010 11:58:20 (muokattu 23.10.2010 12:03:50)

Niq: Apple ei oo keksinyt mitään uutta, kunhan juuri oikealla hetkellä sai rakennettua asiallisen ja suht toimivan softakaupan, joka sekin on nykyään aivan täynnä turhaa p**kaa.

Enpä ole seurannut kännyköiden kehitystä aikoihin. Uutisista olen lukenut että Nokia putoaa ja Apple kiipeää, ja Kuukausiliitteessä oli aikas mielenkiintoinen artikkeli "Mokia", joka käsitteli sitä miksi Nokia putosi. Muistaakseni Nokialla oli i-Phonea vastaava malli jo muutama vuosi ennen Applea, mutta organisaation jähmeyden takia se jäi rannalle. Mut siis ihan kiva että kaikille jotain. Käyttäjät on mun kokemuksen mukaan olleet hyvinkin tyytyväisiä i-Phoneen. Nokian käyttäjät ovat hieman segmentoituneempi ryhmä, myös siinä mielessä. =D
OPJ1974
23.10.2010 12:43:18 (muokattu 23.10.2010 12:44:02)

Niq: Mulla on nokialaisessa ollut metronomi jo iät ja ajat. Ja esim. sekvensseri jo kaks ja puoli vuotta sitten. Nytkin on rumpukone, viritysmittari, metronomi ja langaton midikontrolleri. Kaikki 0 euroa. Apple ei oo keksinyt mitään uutta, kunhan juuri oikealla hetkellä sai rakennettua asiallisen ja suht toimivan softakaupan, joka sekin on nykyään aivan täynnä turhaa p**kaa.

Tuota "Oikeassa paikassa oikeaan aikaan" -skenaariota kutsutaan meillä ammattipiireissä bisnesvainuksi. Kun siihen liitetään vielä visio, ollaan vahvoilla. Steve Jobsilla on molemmat.

Nokia mokasi vuosia sitten, kun sitä visiota ei yksinkertaisesti ole.

Totuus on, että iPhone + App Store mullisti koko kännykkäsektorin, mitä tarkoitusta varten kännykkä on ja mitä sillä voidaan tehdä. Nyt sama tulee myös Mac-koneisiin tarjolle. Se tulee mullistamaan myös tietokoneiden ohjelmistojakelun, ja käyttiksiin liittyvät versiojakelut täysin. Muut seuraavat perässä.

P**kaa tahi ei, 15 miljardia latausta ei voi olla väärässä. Minusta sovellus ei ole pa**aa, jos se tarjotaan ilmaiseksi käyttöön ja joku keksii sille hyötykäyttöä.

Lisätään nyt vuodatukseen sekin että mua ainakin ahdistaa käyttää kiveen hakattua käyttöliittymää, mieluummin kustomoin sen omaan käyttöön sopivaksi. Siitä vaan puuttuu niin paljon asioita joihin on vuosien varrella tottunut kännyköitä käyttäessä. Se on vaan naamioitu helppoudeksi.

Kuulut siihen noin 3 prosenttiin käyttäjistä, jotka oikeasti siis haluavat säätää käyttöliittymää? Apple tajusi, että yli 90 prosenttia käyttäjistä ei näin halua tehdä. Yksinkertaistettu käyttöliittymä yhdistettynä Hyvään ohjelmatarjontaan vaan on se juttu. Oikeasti.

Näin sivuhuomautuksena, en ole mikään "henkeen ja vereen" Apple-fani. Mutta kymmenen vuoden kokemus Applen tuotteista on tehnyt aika selväksi sen, että ko. valmistaja tällä hetkellä on käytettävyyden selkeä ykkönen. Ja käytettävyyttä ja kokemuksiahan se loppukäyttäjäkin haluaa, tekniikasta riippumatta.
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
markkuliini
23.10.2010 13:50:56

Jäbät puhuu Thin Lizzystä ja kännyköistä, vaikka olis helmeä tarjolla. :D Tuota mun aiempaa linkkiä ei aikuisten oikeasti kannata missata. Ainakin allekirjoittanut sai siitä isoimman opetuksen mitä mistään moneen vuoteen. ;)
Nimim: Jos joku muukin saa niin olen häpi.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Nolte
23.10.2010 13:51:50
Rumpupläjäyksiä pliis.

Yli viisisataa puhelimesta. Hupaisaa... :)
Tätä en allekirjoita!
hollmi-5
23.10.2010 14:11:39
markkuliini: Jäbät puhuu Thin Lizzystä ja kännyköistä, vaikka olis helmeä tarjolla. :D Tuota mun aiempaa linkkiä ei aikuisten oikeasti kannata missata. Ainakin allekirjoittanut sai siitä isoimman opetuksen mitä mistään moneen vuoteen. ;)

Onhan Thin Lizzyissa klippilinkit ja hyvää soittoa. Katsoin tuon laittamasi linkin, jossa kaveri tuota dynamiikkatreeniä tosi perusteellisesti kävi läpi. Oli painavaa ja miettimisen arvoista asiaa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
23.10.2010 14:19:32
Nolte: Rumpupläjäyksiä pliis.

Yli viisisataa puhelimesta. Hupaisaa... :)

Ei se ole pelkkä puhelin. Se on liikuva toimisto, videokamera (HD), kamera (hyvä), nauhuri, karttaplotteri, navigaattori, nettiselain, pelikone, ledilamppu, kompassi, korkeusmittari, kauko-ohjain, mp3-soitin, reaaliaikainen terssianalysaattori...

Merikortti veneen plotteriin maksoi 320 ja tähän iPhoneen sama ohjelma 9.90. Navigaattori autoon maksaa sekin. Samoin hyvä mp3-soitin. iPhone4 32gt maksaa 685, mutta on paljon enemmän arvoinen.

Rumpalille tästä on paljon hyötyä ja niitä pläjäyksiä voi katsella phelimella lähes missä vain.
Soundit, piuhat ja kajarit.
kimkorho
23.10.2010 15:23:54 (muokattu 23.10.2010 15:25:29)

markkuliini: Jäbät puhuu Thin Lizzystä ja kännyköistä, vaikka olis helmeä tarjolla. :D Tuota mun aiempaa linkkiä ei aikuisten oikeasti kannata missata. Ainakin allekirjoittanut sai siitä isoimman opetuksen mitä mistään moneen vuoteen. ;)

Hyvää asiaa, kyllä. Ei siitä tosin kovin montaa viikkoa ole, kun jonkun "voimaa bassariin"-ketjussa ehdotin treenaamaan dynamiikkaa niin, että soittaa esim. perusbeattia ja pyrkii samalla muuttelemaan bassarin voimakkuutta ilman, että käsien soittama volyymi muuttuu. Toki se on englanniksi sanottuna vakuuttavampaa... ;)

All in all, taas yksi osoitus siitä, että mitä pidemmälle pääsee sitä enemmän oppii arvostamaan niitä kaikista parhaita treenejä - eli kaikista yksinkertaisimpia.
www.theindigo.fi
Nolte
23.10.2010 15:26:14
hollmi-5: Ei se ole pelkkä puhelin. Se on liikuva toimisto, videokamera (HD), kamera (hyvä), nauhuri, karttaplotteri, navigaattori, nettiselain, pelikone, ledilamppu, kompassi, korkeusmittari, kauko-ohjain, mp3-soitin, reaaliaikainen terssianalysaattori...

Merikortti veneen plotteriin maksoi 320 ja tähän iPhoneen sama ohjelma 9.90. Navigaattori autoon maksaa sekin. Samoin hyvä mp3-soitin. iPhone4 32gt maksaa 685, mutta on paljon enemmän arvoinen.

Rumpalille tästä on paljon hyötyä ja niitä pläjäyksiä voi katsella phelimella lähes missä vain.

Hintaluokkaa tarkoitin, en pelkkää Applea.

Onhan noissa vekottimissa vaikka sun mitä toimintoja ja laadukkaita oheislaitteita, joilla korkeata hintaa voi perustella itselleen, mutta näkisin kyllä, että suurin osa niistä on sellaisia, ettei ennen tiennyt tarvitsevansakaan. ;)

Kuka mitenkin. Itelläkin on tommoinen edullisempi älyluuri ja vaikka mitä ohjelmistoja siinä, mutta harvalle niistä on oikeasti käyttöä.
Tätä en allekirjoita!
dumbass
23.10.2010 15:45:23 (muokattu 23.10.2010 15:46:02)

markkuliini: MIE-LE-TÖN ahaa-elämys tästä videosta!!! :D
http://www.youtube.com/watch?v=s81S-CkSS34

Tuossa on just sitä dynaamista kontrollia mitä esim. tekee Brian Bladesta niin kovan. Treenissä yksi raaja soittaa aina kovaa, ja muut hiljaa. Tai päinvastoin yksi soittaa hiljaa kun muut kovaa. Ja vuorot vaihtuu.
Kuullostaa mahtavalta, I lov it!
Videon alussa puhelee pitkään ja näyttää homman simppelisti, joten linkissä suoraan asiaan. ;)

Itse ällistelin kans tuota kun keväällä tuli ja itseasiassa linkkasinkin tänne. Huhhuh kun on hienoa fiilistä ja kontrollia ja todella hyvä ja hankala harjoitus. Pitäsköhän laittaa lätty tilaukseen..
markkuliini
23.10.2010 15:51:01 (muokattu 23.10.2010 15:52:12)

kimkorho: Hyvää asiaa, kyllä. Ei siitä tosin kovin montaa viikkoa ole, kun jonkun "voimaa bassariin"-ketjussa ehdotin treenaamaan dynamiikkaa niin, että soittaa esim. perusbeattia ja pyrkii samalla muuttelemaan bassarin voimakkuutta ilman, että käsien soittama volyymi muuttuu. Toki se on englanniksi sanottuna vakuuttavampaa... ;)

All in all, taas yksi osoitus siitä, että mitä pidemmälle pääsee sitä enemmän oppii arvostamaan niitä kaikista parhaita treenejä - eli kaikista yksinkertaisimpia.

Mikä tuossa oli mulle vaikuttavaa, oli se kuinka hitosti tuollaisessa improvisaatiosoitossa moodi muuttuu kun eri soittimien, ja siis vain yhden kerrallaan, volaa vaihtaa. Toki tuo vanha idea, itse ekan kerran törmäsin jossain 80-luvun modern drummerissa ja treenasinkin sitä. Mutta tuo impro-juttu avasi mun korvat. Joskus sitä vain tarvii vaikuttavan demon että menee jakeluun.
Treenasin tuota juttua eilen varmaan pari tuntia ja vaikutuksen kuuli heti. Alkaa herkistymään korvat soiton dynamiikalle. Joskus tietää että nuotit on ihan kohdillaan mutta silti ei svengaa. Ongelmakohta on silloin usein just tuossa sisäisessä dynamiikassa.
Halusin tosiaan ettei tuota kukaan missaa. En mä ollut mitenkään katkera tms. :D Oli mulle vaan niin hieno juttu, et halusin jakaa.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
kimkorho
23.10.2010 16:00:58

Enkä minäkään mitenkään katkerana, kunhan piti päästä vähän pätemään... Se on kyllä totta, että tuollaista dynamiikkapuolta varsinkin poppirokkiosastoa soittavan tulee mietittyä yleensä ottaen ihan liian vähän, ja todellakin dynamiikan moniulotteisella hallinnalla on ihan hemmetinmoinen merkitys siihen, miten homma.. hmm... sykkii?

Kai tuo osaltaan liittyy siihen, että liian usein itse rumpalikin unohtaa soittavansa useita instrumentteja eikä yhtä nimeltä rumpusetti.
www.theindigo.fi
eino mutku
23.10.2010 16:04:36
markkuliini: Mikä tuossa oli mulle vaikuttavaa, oli se kuinka hitosti tuollaisessa improvisaatiosoitossa moodi muuttuu kun eri soittimien, ja siis vain yhden kerrallaan, volaa vaihtaa. Toki tuo vanha idea, itse ekan kerran törmäsin jossain 80-luvun modern drummerissa ja treenasinkin sitä. Mutta tuo impro-juttu avasi mun korvat. Joskus sitä vain tarvii vaikuttavan demon että menee jakeluun.
Treenasin tuota juttua eilen varmaan pari tuntia ja vaikutuksen kuuli heti. Alkaa herkistymään korvat soiton dynamiikalle. Joskus tietää että nuotit on ihan kohdillaan mutta silti ei svengaa. Ongelmakohta on silloin usein just tuossa sisäisessä dynamiikassa.
Halusin tosiaan ettei tuota kukaan missaa. En mä ollut mitenkään katkera tms. :D Oli mulle vaan niin hieno juttu, et halusin jakaa.

Oli kyllä ihan asiallinen pätkä. Parhaat asiat on niitä "itsestäänselviä" joita ei kuitenkaan aina tajua. Täytyykin kokeilla ihan tietoisesti miettiä seuraavan kerran kun lähte jotain biisiä soittamaa että mikä se juttu on jolla komppia "liidaa". Kyllähän se usein tulee ihan luonnostaankin mutta amatöörillä on aina varaa skarpata.
Speedy
23.10.2010 18:12:53

Nolte: Mistä tässä muuten on kyse?

Off topikki vaan jatkuu... :)

http://www.youtube.com/watch?v=rjx5_-SPhk0
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
OPJ1974
23.10.2010 18:16:09

Nolte: Mistä tässä muuten on kyse?

Off topikki vaan jatkuu... :)

Hahaa :)

No lyhyesti: App Store tulee saataville iTunes Storen tapaan kaikkiin Maceihin/ OS X-järjestelmillä varusttuihin koneisiin.

Sen kautta luultavasti hoituu tulevaisuudessa keskitetysti kaikki Macin ohjelmisto- ja käyttisversioiden- ja muu päivitysjakelu. Ja kolmannen osapuolen ohjelmistopäivitykset luultavasti myös.

Tarkoittaa kovaa (hinta -ja laatu)kilpailua ja tuotteiden laadun paranemista. Eli hyödyttää myös kuluttajaa. Mikä mielestäni on oikein hyvä juttu.

Tuosta lisäinfoa alkuun:
http://www.tietokone.fi/uutiset/app … _mac_app_store_oli_suurin_mullistus
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
sahkuifk
23.10.2010 18:22:29
http://www.youtube.com/watch?v=I23kiv4f0_s&feature=related
Kuka tulis meidän bändiin tekeen tämmösii biisei? Todella hauskaa soitettavaa.
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
Nolte
23.10.2010 18:47:24
OPJ1974: Hahaa :)

No lyhyesti: App Store tulee saataville iTunes Storen tapaan kaikkiin Maceihin/ OS X-järjestelmillä varusttuihin koneisiin.

Sen kautta luultavasti hoituu tulevaisuudessa keskitetysti kaikki Macin ohjelmisto- ja käyttisversioiden- ja muu päivitysjakelu. Ja kolmannen osapuolen ohjelmistopäivitykset luultavasti myös.

Tarkoittaa kovaa (hinta -ja laatu)kilpailua ja tuotteiden laadun paranemista. Eli hyödyttää myös kuluttajaa. Mikä mielestäni on oikein hyvä juttu.

Tuosta lisäinfoa alkuun:
http://www.tietokone.fi/uutiset/app … _mac_app_store_oli_suurin_mullistus

Ok, tuoltahan se kuulostikin. Varmasti hyvä systeemi. Mac on itselle ihan tuntematon, Winukka ja Linukkaa olen vain käytellyt, viime vuosina lähes pelkästään Linukkaa. Siinähän on aina ollut keskitetty ohjelmavarasto, ei tarvitse ohjelmia etsiä pitkin itterweppiä. Ubuntussa hommaa hallitaan tämännäköisellä sovelluksella:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6927742.png

Nojoo, eiköhän tämä atk-nurkkaus ollut tässä. :)
Tätä en allekirjoita!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)