Aihe: Warwick-klubi
1 2 3 4 572 73 74 75 7690 91 92 93 94
Siderocks
18.10.2010 16:31:02

madaxel: Elämäni on tullut siihen vaiheeseen, että on Warwickin osto edessä. Koska asun Saksassa, ajattelin etsiä käytettyä yksilöä, niitä kun tuntuu olevan paljon tarjolla. Hakusessa olisi mieluiten jo lopetettu Fortress -malli, se kun on aina miellyttänyt silmää enemmän kuin mikään muu koskaan näkemäni kielisoitin. Toki Corvette $$ on komea myös, mutta luulenpa että se mennee yli budjetin, max 500 eurolla kun olisi tarkoitus käytetty saada. Rockbassit on tietysti pois suljettuja, oikea Warwickki pitää saada, ja vielä Saksassa tehty.

Mutta kysymys kuuluukin, että onko kenelläkään tiedossa mitään hyvää sivustoa missä olisi vertailu eri Warwickkien ominaisuuksista? Toki Warwickin kotisivulta löytyy, mutta kiinnostaisi josko joku olisi väsännyt oikein vertailun eri mallien ja ala-mallien välillä. Esim mitä eroa on Corvette Standardilla ja Prolinella? Ja miten eroaa Masterman ja One?

Ja mites toi elektroniikka, onko tuo $$ mallin tuplahumbuckkeri ihan ehdoton?

Mitä muuta sanoisitte ensimmäistä (ja tarkoituksella viimeistä) Warwickkiaan hankkivalle vinkkinä/huomioon otettavana? Sana on vapaa =)

Kannattaa käydä Warwickin foorumilla http://forum.warwick.de. Paljon avuliasta porukkaa ja hyvä ilmapiiri ja kysymyksiin saa aina vastaukset. Ja ääninäytteitä riittää niin Corveteista kuin Fortresseistakin.

Corvette Std:n ja Prolinen ero on pääasiassa soitinpuut. Eli Std:ssa on kroppa yleensä joko saarnia tai bubingaa ja Prolinessä vaahteraa. Fortressien ero on käsittääkseni semmoinen että Mastermanissa on mikki-elektroniikkasysteemi siihen tyyliin että siinä on yksi tuplakelainen twinjazz-mikki jonka molempiin keloihin on oma EQ. Ja fortress oneja on J/J ja P/J mikkikombinaatioilla.

Jos Saksassa tehtyä Std:ta halajat niin hommaa ennen vuotta 2010 tehty yksilö.
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
hollstro
18.10.2010 17:28:35

Siderocks: Jos Saksassa tehtyä Std:ta halajat niin hommaa ennen vuotta 2010 tehty yksilö.

Mikäs tässä on takana, onko joku asia muutunut äskettäin?
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Siderocks
18.10.2010 22:21:09

hollstro: Mikäs tässä on takana, onko joku asia muutunut äskettäin?

Joo Standardien valmistus siirrettiin Koreaan.
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
hollstro
18.10.2010 23:09:43

Siderocks: Joo Standardien valmistus siirrettiin Koreaan.

Oho, asia selkee. Mulla on ollu kasari Streameri. Se oli hyvä peli.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
madaxel
20.10.2010 10:32:44
Kiitän vastauksista. Olen kovasti kallistumassa Fortress Masteman -malliin, sellainen vuoden -95 malli kun olisi tiedossa.

Noista mikeistä en ole hirveästi perillä, mitä tarkoittaa J/J ja P/J kombinaatio? Tuossa kiikarissa olevassa Fortressissa on MEC:in aktiivi T/J pickup, mitähän mahtaa tarkoittaa? Olisi hienoa jos joku hieman valottaisi tuota bassojen mikkipuolta. Single coilin ja humbuckkerin eron tiedän, mutta siihen se oikeastaan jää. Painunkin tästä seuraavaksi googlaamaan asiasta...Mutta olisi hieno kuulla Warwick klubilaisten omia mielipiteitä/kokemuksia. Ja saa suositella artikkelia aiheesta mikäli löytyy.
Seba
20.10.2010 12:10:29 (muokattu 20.10.2010 12:15:03)

lyhyesti p/j mikit tarkoittaa kaulassa presarityyppistä mikkiä ja tallissa jazzarimikkiä,
ja j/j taasen jazzariparia.

t/j kombinaatiosta en ole kuullutkaan..

halvemman hintaluokan aktiivihimmeleihin en itse lähtisi ollenkaan, mieluummin passiivia ottaisin.
tosin en edes tiedä minkä hintaluokan laitteesta nyt puhutaan :)
Rai rai.
Siderocks
20.10.2010 12:45:14 (muokattu 20.10.2010 12:51:33)

Seba: t/j kombinaatiosta en ole kuullutkaan..

madaxel: Tuossa kiikarissa olevassa Fortressissa on MEC:in aktiivi T/J pickup, mitähän mahtaa tarkoittaa?

TJ ei sinänsä ole kombinaatio vaan sillä tarkotetaan MEC:n Twinjazz-mikkiä. Eli siinon käytännössä 2 jazzmikkiä vierekkäin joita voi ajella ykskelasena tai humbuckerina. Ite tykkään ko. mikistä omassa Infinityssä.

http://lyhy.fi/?56
madaxel
20.10.2010 15:14:37 (muokattu 20.10.2010 17:29:48)
Miten jazzimikki ja presari eroavat toisistaan (soundillisesti ja käytännössä)?
pardy
21.10.2010 01:55:43

madaxel: Miten jazzimikki ja presari eroavat toisistaan (soundillisesti ja käytännössä)?

Suosittelen astelemaan lähimpään musaliikkeeseen testaamaan ko. laitoksia.

TODELLA KARKEASTI karrikoiden:

P=tuhnu, J=napakka
himppe
21.10.2010 08:06:37
madaxel: Miten jazzimikki ja presari eroavat toisistaan (soundillisesti ja käytännössä)?

Fenderin miehet kuvailivat bassojen (ei mikkien!) eroa siten, että presarin soundi on kuin lyönti avokämmenellä päin kasvoja kun taas jazzarin ääni on kuin nopea karateisku kaulaan.
joukov
21.10.2010 15:43:35
Madaxel, voititko huutokaupan?
Vice President of KISS Army Finland, Death Eater, Jack The Rooster - Hall of Famer
JPHe
22.10.2010 11:24:30
Onko kenelläkään Infinity bassoa F-aukoilla? Tai onko kukaan kokeillut sitä. Hintansa vuoksi ei taida musakaupoista löytyä kokeiltavaksi.

Lähinnä kiinnostaa vaikuttaako painoon/ soundiin jotenkin?
Onko F aukon alla vain joku pieni onkalo?
Kuinka paksu tuo warwickin body edes on?

Joutuu muutoin tilaamaan sellaisen jo mielenkiinnosta... Itse asiassa Warwickin hommaaminen jäi kytemään alle 15 vuotiaana sellaista hypisteltyäni musaliikkeessä. Silloin yli 20 vuoden takainen 6000 markan hinta ei mahdollistanut ostamista. Tämä siis ainoa kokemus ko soittimista.

On mulla Warwick Sweet 25.1, joten tässä klubissa ilmeisesti voin hengailla...
kauhu-köös
23.10.2010 14:42:28
Arvon JPHe, kyseistä bassoa on tullut räplättyä joskus
musamaailmassa. Omien kokemuksien mukaan aika näppärä
vehjes nelikielisenä, saundi passiivitilassa yllättävän perinnehenkinen(Fender suuntainen) ja aktiivina moderni. Noiden ääni-onteloiden vaikutusta on paha
arvioida mikitettyyn saundiin, mutta akustinen ääni on karvan verran kovempi
kuin esimerkiksi corvetessa. Tuolta saattaapi löytyä käyttäjäkokemuksia enempi:
http://forum.warwick.de/10-warwick- … ses/5624-warwick-infinity-club.html
joku muu sikko
29.10.2010 15:16:20 (muokattu 29.10.2010 15:18:38)
Mulla on tällainen jazzman http://i579.photobucket.com/albums/ss235/keskijalka/IMG_3206.jpg
Muuten ihan ok mutta aika kaulapainoinen.
Vähän turhan fiinikin soitin ehkä meikäläiselle, voisi vaikka vaihtaa johki presariin.
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää puolella teholla, se menettää tehonsa - Ritchie Blackmore
emBBo
02.11.2010 13:44:55

Corvettea en kyllä vaihtaisi presariin mistään hinnasta
J.Hollström
02.11.2010 14:56:04
emBBo: Corvettea en kyllä vaihtaisi presariin mistään hinnasta

Just meinasin ehdottaa päissäin vaihtoo tämmöseen: http://www.gbase.com/gear/fender-pr … cision-bass-1952-butterscotch-blond
madaxel
08.11.2010 11:19:45 (muokattu 08.11.2010 17:40:46)
Noniin, nyt olen sitten Warwick -klubilainen: Fortress One -93 saapui postissa perjantaina. Ja vielä erittäin hyväkuntoinen 17 vuotta vanhaksi peliksi. Aika korkean actionin oli edellinen omistaja laittanut, pitää siis säätää hieman.

Nyt sitten pitäisi löytää tuolla joku pienehkö ämyri. Pieni siksi, että tulee kerrostalokämppään jossa on tilaa rajoitetusti. Isomman kaapin voi hommata sitten jos tarvetta ilmenee. Tärkeintä olisi, että saa kuulokkeet ämyriin kiinni.

Kitaristeilla on Rolandin Microcube, mikäs olisi basistien vastaava? =)

Onko esim nämä Warwickin omat pikkuämyrit mistään kotoisin? http://www.warwickbass.com/modules/ … ID=14504&linkID=25723&cl=EN
Johannes_t
08.11.2010 14:13:07

J.Hollström: Just meinasin ehdottaa päissäin vaihtoo tämmöseen: http://www.gbase.com/gear/fender-pr … cision-bass-1952-butterscotch-blond

Eihän tommosesta erota edes nuotteja toisistaan.
piivei
13.11.2010 12:13:56
J.Hollström: Just meinasin ehdottaa päissäin vaihtoo tämmöseen: http://www.gbase.com/gear/fender-pr … cision-bass-1952-butterscotch-blond

OT mutta voi juma minkä sivuston laitoit, ainoastaan hinnat pitää kaasutuksen aisoissa:)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)