Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 5121 122 123 124 125
blues guitar
21.10.2010 20:02:16

blaekie: No mikäs, mikäs kun ei uusi tausta ole vielä kirvoittanut vähään aikaan uusia vetoja ?. Kai jengi huomas että osallistuminen loppuu tänään.

Niimpäs loppuukin. Olin varautunut, että huomen illalla Whisky lasin äärellä, mutta pitikin roiskasta hätäseen jo tänään...ja ilman nuottijuomaa.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Gary Enfield
21.10.2010 22:40:11
Ei ylittynyt ei, vaikka parhaani yritin. Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu.
stratomaster
22.10.2010 08:14:52

Viime aikoina osallistumisen päättymispäivä on näköjään ollut perjantai. Laitoin sen nyt torstaille vanhasta muistista, toivottavasti sen takia ei jäänyt halukkaita osallistujia pois.
sickboy
22.10.2010 17:22:13

Vieläkö ehtii mukaan? Tuskan hiki otsalla kävin treeniksellä äänittämässä ja aattelin et ilta ysiin on aikaa puskea tuotos ilmoille.

Laitan vetoni tonne skabaan kunhan saan muksulle ensin sapuskan.
Illu
22.10.2010 20:10:31
Vedinpä tollasen piruuttani, alternative take skabaan 151:

http://maihinnousu.net/s/9384
Zeeboo
22.10.2010 20:11:01
sickboy:
Zeeboo: Rauhallisella linjalla lähdetään. Erikoinen saundi...

Soundi tulee vähän käpälilleen menneestä akkariäänityksestä... ja akkarillahan ei hötkyillä.
White men can't Monk
MadMatt
22.10.2010 20:26:06 (muokattu 22.10.2010 20:29:59)

MadMatt:..., hengähdystaukoja olisin vähän kaivannut enemmän..(joo en malta itsekkään) 1p.

Onkohan tästä mun ns. hengähdystauottomuudesta tullut joku klisee ku niin moni siitä horisee... Kysymys ei oo missään tapauksessa malttamisesta.
Oon aina ollut monisanainen ja tuun aina olemaan koska se on mulle luontaista, kivaa ja ehdoton osa soittamistani. Yritin joskus tietoisesti vähän pidätelläkkin mutta en tykännyt siitä touhusta yhtään kun koko idea omasta soittamisestani katoaa...

Tällä stylellä mennään tappiin asti :)
blues guitar
22.10.2010 20:40:26 (muokattu 22.10.2010 20:42:13)

Otin pois ton osallistumiseni kun oli aivan onnetonta räpellystä enkä taida ehtiä osallistua äänestykseen.
Anteeksipyyntöni niille jotka jo ehti sen kuuntelemaan.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
stratomaster
22.10.2010 20:40:39 (muokattu 22.10.2010 20:42:41)

sickboy: Vieläkö ehtii mukaan? Tuskan hiki otsalla kävin treeniksellä äänittämässä ja aattelin et ilta ysiin on aikaa puskea tuotos ilmoille.

Laitan vetoni tonne skabaan kunhan saan muksulle ensin sapuskan.

Sun vetosi on lisätty listaan.

Otin pois ton osallistumiseni kun oli aivan onnetonta räpellystä enkä taida ehtiä osallistua äänestykseen.

Sun vetosi poistettu.
blues guitar
22.10.2010 20:48:34

stratomaster:Sun vetosi poistettu.

Kiitti! Palataan taas asiaan kun saan edes omastamielestäni jotain kelvollista aikaiseksi.
blaekie
22.10.2010 20:58:38

MadMatt: ...Tällä stylellä mennään tappiin asti :)

Asiaa ! Kuten me kaikki, vaikka kaikkea yrittäis välillä, niin sit palataan kuitenkin aina ns. juurille 8D.

No ei mut onhan se oikeesti aina välillä kiva kokeilla muutakin, ainakin joskus, ainakin mitä itseeni tulee.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Illu
22.10.2010 21:02:21
blaekie: Asiaa ! Kuten me kaikki, vaikka kaikkea yrittäis välillä, niin sit palataan kuitenkin aina ns. juurille 8D.

Back to roots... Täytyis varmaan alkaa reenata tota Wilko Johnsson/Kössi Kotila/Mick Green linjaa totuessaan. Siellä ne minun juureni kuitenkin taitavat olla.
BigPapa
22.10.2010 22:20:29 (muokattu 22.10.2010 22:23:21)

Morek:2. BigPapa: Hauskat harmoniat tossa alussa, millä tehty?!

Ne on ihan soittamalla soitettu korvia ja täälläkin keskusteltua harmoniatajua hyväksi käyttäen. Eli ensin vedin soolon ja aloin kuullostella ja huomasin, että tohon alkuunhan vois pari stemmaa soittaa lisäksi. En tiedä edes, että onko sellaista purkkia olemassa millä ton sais tehtyä. Tolla luomutekniikalla oon ihan alusta alkaen tykännyt rakennella tollasia pinoja. Aikoinaan kahdella kasettinauhurilla joskus 70-luvun alkupuolella. Nyt on helppoa kun voi Audacityllä lisätä raitoja.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
BigPapa
23.10.2010 12:03:51 (muokattu 23.10.2010 12:33:33)

apenaattori:taimi oli mun korvaan vähän tahmea välillä.

Kannattais sunkin sitä "tahmasuutta" joskus kokeilla ton yli-innokkaan hermostuneen hosumisen sijaan. Kantsis soittaa bendit ja fraasit loppuun asti. Latuskalla on mun mielestä siinä mielessä kehitystä tapahtunut hienosti. Latuska jaksaa malttaa. Vaikka onhan se niin, että keskustelua on kiva saada aikaiseksi, vai mitä Ape. Se on tullut selväksi, että et mun soitosta diggaa, etkä varmaan muutenkaan.

sickboy:BigPapa: tosi selkeetä ja rytmillisesti parasta kuulemaani BigPapaa. Tästä fraseerauksesta tykkään paljon enemmän kun siitä sikana enemmän takana olevasta pappatyylistä.

Kiitos tästä.

Samoin tästä:

Morek:2. BigPapa: Rentoa taustaa hienosti sointuvaa meininkiä. Juttua riitti loppuun saakka.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
blaekie
23.10.2010 17:16:53

blaekie: Saundi on vähän pistävä ja taimi hitusen empivä, tuntuu vähän siltä että ajatus ei ehdi taustan mukaan. Sanavarasto perusvarmaa bluesrock -osastoa.

blaekie: Kirpakka saundi, ehkä vähän liiankin. Muuten aika kivaa menoa, vähän malttia taimiin.

Joo kiitos kommenteista, saundista olen samaa mieltä, tuli vähän turhan kireä, jostain kumman syystä.
Mutta tuo taimi-osasto ei menny ihan jakeluun, eli mitäköhän kohtaa erityisesti tarkoitettiin ?
Tarkoitus oli antaa paikka paikoin hengähdystaukoa ja taukoja, enemmänkin olisi saanut olla. Ilmeisesti ei tässä sitten onnistuttu.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
BigPapa
23.10.2010 17:27:50

blaekie: Joo kiitos kommenteista, saundista olen samaa mieltä, tuli vähän turhan kireä, jostain kumman syystä.
Mutta tuo taimi-osasto ei menny ihan jakeluun, eli mitäköhän kohtaa erityisesti tarkoitettiin ?
Tarkoitus oli antaa paikka paikoin hengähdystaukoa ja taukoja, enemmänkin olisi saanut olla. Ilmeisesti ei tässä sitten onnistuttu.

Mun mielestä sulla oli taimi tarhassa ihan hyvin. Ja soundikin sellanen raikkaan kuplivan kirpeä, sopii vallan hyvin tohon meininkiin.
apenaattori
23.10.2010 18:52:59 (muokattu 23.10.2010 19:33:06)
Blaekielle:

En tarkoita mitään erityistä kohtaa, mun korvaan "myöhästyt" välillä nuottien kanssa ja tietty tiukkuus puuttuu välillä. Sinänsä soolo kyllä hengittää hyvin, siinä puolessa ei mun mielestä ole mitään vikaa.

BigPapalle:

Se on tullut selväksi, että et mun soitosta diggaa

Mielestäni kirjoitin että alun teema on hyvä ja että soitat mukavia lickejä hyvällä saundilla. Muistan varmaan väärin.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
BigPapa
24.10.2010 12:50:00

apenaattori:Muistan varmaan väärin.

Väistän varmaan muurin.
Illu
24.10.2010 17:59:55
Jos itteään täynnä olevia känttyröitä huvittaa kuunnella ja antaa palautetta tosta vaihtoehtovedostakin mulle, niin antaa palaaaaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)