JMzz 20.03.2004 19:00:42 (muokattu 20.03.2004 19:03:50) | |
---|
Juu eli ajattelinpa laittaa RG (3120) ibani kielet ihan koemielessä mahdollisimman alas ja kattoo missä vaiheessa rupee tulemaan sellaset rätinät ettei enää oikein kykene soittaa.. Noh tuli sitten ruuvattua koko talla ihan umpeen asti eikä särinöitä vieläkään hirvittävästi ole. Toisaalta ihmetyttää myös miksi kielet on vielä esim basso puolella arviolta 1.5 milliä 12 nauhan kohdalla vaikka talla on jo ummessa?!! Kaula on ihan sopivalla eli aivan pikkasen irti jää bassokieli kun painaa 1:sen ja 15-19 nauhan. Onko teillä jotka omistatte rg:itä tuo säätövärä liian pieni tuommosílle supermatalille asetuksille.. vai mikä tässä nyt mättää. (vai onko kitarani sit niin hyvä ettei särinöitä vaan esiinny ;)) ) ainiin jakyllä se tallan kulmakin pitäs kohdallaan olla. - |
Keppis 20.03.2004 19:06:35 | |
---|
Mun rg270 särisee helvetisti. Kaularautaa säätämällä yritän sitä korjailla, kun on kumminkin parempi soittaa, kun kielet on lähellä kaulaa. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |
Butcheri 20.03.2004 19:36:34 | |
---|
Ei niitä tarvii tuota 1.5 milliä alemmas säätää. Silläkin korkeudella pystyy tiluttelemaan ihan hyvin. Päivä ilman m.nettiä on teeskentelyä |
Ei niitä tarvii tuota 1.5 milliä alemmas säätää. Silläkin korkeudella pystyy tiluttelemaan ihan hyvin. Halusinkin vain tietää että onko tuo normaalia että säätövara noin äkisti loppuu... kyllä sitä tottakai paljon ylempänäkin tiluttamaan pystyy ei siinä mitään... En näe itseäni kuitenkaan minään extremetyyppinä jolla on kielet on mahd. alhaalla niin ihmetyttää vain miten sitten ruuvasin vaan koko höskän alas asti. - |
Olli S. 20.03.2004 19:40:49 | |
---|
Minulla on RG550 kielet kyllä tosi matalalla. Vieläkin olisi säätövaraa ilman särinöitä, mutta tuokin tuntuu välillä liian matalalta. On niin kevyt soittaa että tulee painettua ihan liikaa ja se terävin tuntuma kieleen meinaa kadota. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
ollisal 21.03.2004 20:37:22 | |
---|
No tietty kaularauta voi olla vähän löysällä käytetylle kielisetille mikä vaikuttaa aika paljon. |