Aihe: Ajankuluttaminen keikkavankkureissa?
1 2 3
MrShaft
19.02.2005 00:42:09
friikkiosastolle - - kuluttanut aikaa joko säveltämällä tai sovittamalla - - tai tekemällä transkriptiota - - vaatii - - omistautumista - - Ja sitä että kestää muiden irvailut - -

Olen itse yrittanyt samaa, mutta se on kylla henkisesti ihan saakelin vaikeata.
Jotenkin se mood ei ole yhtaan sellainen hyodyllista tyoskentelya tukeva.
Samoin on laivapestilla treenamisen kanssa, pitaa kylla todella skarpata
etta pystyy...

Kyllahan se kuuluisa "viihdekeskus" on aina hyva olla mukana...

Viime aikoina pitempaa taivalta (8 tuntia) istuessa on muodissa ollut
musiikkiopusten lukeminen, drinksuttelu, nukkuminen, leffan katsominen
ja musiikin kuuntelu...

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Eddy
19.02.2005 03:29:57
Tästä tuli mieleen tarina miten käy kun paskantaa vauhdissa bussin lattian luukusta, oli vatta vähän löysällä ja alla pyörii kardaani... :)

No eiks tossa tapauksessa lyöty ikäänkuin kaksi kärpästä samalla iskulla.Ajan säästämisen lisäksi saatiin pientä piristysruisketta dösän verhoiluihin.
Koskettelen soittimia...
pekkajau
19.02.2005 17:44:06 (muokattu 19.02.2005 17:44:34)
Tää on tosi tarina paskantamisesta!

Aikoinaan 80-luvulla kun nämä pankkiautomaatit teki vasta tuloaan sattu tämä tapaus. Siinä oli pari pankkia kahden puolen katua ja tää Säästöpankki rakensi sinne nurkan taakse nostoautomaatikopin. Syppi ei vielä raskinut sitä tehdä ja tää Säästöpankin pomo oli kuittaillu siitä mutta Sypin pankinjohtaja oli aina sanonut että heillä on niin hyvä asiakaspalvelu etteivät he tarvitse tuollaisia automaatteja mihinkään!

No siinä oli käynyt niin että tää Sypin johtajan rouva oli ollut tyttöjen kanssa kapakassa viettämässä tyttöjen iltaa ja kun ne oli tullut kapakasta pois ja käyneet grillillä niin sitä rouvaa oli ruvennut paskattamaan ihan kauheesti mutta vessoja ei ollut missään enää auki! No joku oli seurueesta keksinyt että rouva voi ihan hyvin käydä paskalla sinne Säästöpankin automaattikoppiin ja ei sitä kukaan näe!No rouvalle oli joku toinen eukko avannut oven Säästöpankin kortilla koppiin ja ei muuta kun siihen roskakoriin sitten humalainen eukko paskalle rähjöttämään ja tietysti päälle vielä kunnon perusteelliset pyyhkimiset poisheitetyillä kuittipapereilla!

Parin päivän päästä se Säästöpankin johtaja oli pyytänyt tän Sypin pomon kahville ja siellä oli ollut kahvit ja viinerit pöydässä kauniisti katettuna ja sitten tää Säästöpankin johtaja oli tuuminut:"Tervetuloa!...Kuule! Sinä kun se olet aina sanonut ettette te tarvitse siellä Sypissä näitä automaatteja mihinkään...istuppas tuohon sohvalle oikein mukavasti niin katsotaan tässä yksi filmi!"
Brownie
20.10.2010 14:27:49
samppa2: Kuulostaa urbaanilegendalta mutta voi olla tottakin.
Yön jätkät oli joskus 80-luvulla virittäneet keikkabussin oveen jonkunlaisen putken kusemista varten ja jollain pändin seurueeseen kuuluvallla oli ollut tippuri niin sehän oli tarttunut sitten koko porukkaan

Tuskin tarttuu niin helposti.
EP
20.10.2010 16:01:10
Brownie: Tuskin tarttuu niin helposti.

Joo..o, taisit mainostaa buutsejasi? : ))
pekkajau
21.10.2010 00:20:52
Ps: Sertzo setää on kovaikävä!!!!
Vongoethe
21.10.2010 00:22:45
pekkajau: Kukas kumma täällä näitä paska-juttuja siirtelee? Tuo pankkijuttu on ihan faktaa kyllä... mutta itse en sen uudelleen esillepanoon millään tavalla osallistunut. Varmaan tässä työnanataja tai muut tyhjät "ryhmät" hakee meikäläiselle jotain kenkää tms. jonkin lex-mikä mikä? -perusteella tms. Loppujen lopuksi jokainen voi haistaa ihan mitä haluaa!t.P

Älähän nyt haistattele. Tuohan oli ihan mahtijuttu. Minäkin olisin missannut sen, ellei sitä olisi tuotu tänne.
Brownie
22.10.2010 14:55:22
EP: Joo..o, taisit mainostaa buutsejasi? : ))

Joo, mutta ne män jo. :P
Kumiankka
22.10.2010 16:52:02
Tästä nyt tulee mieleen jostain kirjallisuudesta mieleen jääneenä pari esimerkkiä, miten kuulemma eräät kuuluisimmat kotimaiset tähdet on toimineet:

a) Menomatkalla kuulemma Unto Mononen treenasi kitaralla Tico Ticoa jotta sormet oli lämpiminä

b) Hurriganesin keikkabussissa kuunneltiin paluumatkalla yleensä aina keikkaäänite, ja pohdittiin mahdolliset soitto- ja laulu ym virheet ja miten seuraavalla kerralla homma menisi vielä paremmin
mack the knife
22.10.2010 20:44:43
B -kohdassa homma oli kyllä aiheellista. A -kohdassa ei mitään väliä, ei siihen aikaan kitara kuulunu bändissä muutenkaan mihinkään.
COVS n:o 1.
baron
22.10.2010 21:32:08

mack the knife: B -kohdassa homma oli kyllä aiheellista. A -kohdassa ei mitään väliä, ei siihen aikaan kitara kuulunu bändissä muutenkaan mihinkään.

Mä kuuntelen keikkaäänitteet vasta myöhemmin.
Täytyy vähän aikaa ehtiä nauttia "hyvin" menneestä keikasta ennen laskua maan pinnalle.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
half
22.10.2010 21:59:50
baron: Mä kuuntelen keikkaäänitteet vasta myöhemmin.
Täytyy vähän aikaa ehtiä nauttia "hyvin" menneestä keikasta ennen laskua maan pinnalle.

Emme koskaan tee keikkaäänitteitä. Jokainen lava-akti on ainutkertainen spektaakkeli.
Meikäläisen MySpace-profiili
KoskPaavo
22.10.2010 23:04:16
half: Emme koskaan tee keikkaäänitteitä. Jokainen lava-akti on ainutkertainen spektaakkeli.

Hyvä! Näin pitäisi ollakin. Vaan enpä itse tuolta ole välttynyt , leaderi kun en ole.
"Pääasia että on hyvä meininki" lain. nuoriso
Ukko
23.10.2010 10:32:29

Eix kukaan masturboi keikkamatkalla ajankulukseen ?
COVS jäsen nro 6
mack the knife
23.10.2010 10:48:22
Ukko: Eix kukaan masturboi keikkamatkalla ajankulukseen ?

Siinä nyt ei paljon aika kulu.
COVS n:o 1.
isojussi
24.10.2010 05:08:02
Ukko: Eix kukaan masturboi keikkamatkalla ajankulukseen ?

En oo koskaan uskaltanu kokeilla - eikä oo rehellisesti sanottuna näin yksin ajavana ees tullu mieleen. Ainakaan ajon aikana.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Ukko
24.10.2010 14:34:38

mack the knife: Siinä nyt ei paljon aika kulu.

Mutta jos sen tekee vaikkapa viisi kertaa peräkkäin ? Kyllähän sitten menee aikaa.
COVS jäsen nro 6
nisumaka
26.10.2010 12:01:09
Mene etäopistoon. Mä olen suorittanut keskiasteen merkonomitutkinnon lukemalla keikkamatkat ja sitten tenttimällä sen. Oikeesti, ei ole vitsi. Vuosina 1980-1984 Suomen Liikemiesten Kauppaopistossa. Markkinointilinjan merkonomiksi valmistuin. Eli ei ollut läsnäolopakkoa mulla, kunhan vaan suoritin tentit, silloin tätä kutsuttiin "yksityisoppilaaksi". Piti olla rehtorin lupa. Mutta ihan aidon tutkinnon mä tein, päättötodistuksen sain, ja kaiken kukkuraksi toisella luokalla sain stipendin hyvästä menestyksestä.
Thefish
27.10.2010 14:25:51
Ukko: Mutta jos sen tekee vaikkapa viisi kertaa peräkkäin ? Kyllähän sitten menee aikaa.

Menomatkalla ei niin hyvä juttu. Kun pitäs vähän siirtää sitä esiintymisen erotiikkaa paikallaolevaan yleisöönkin. Kassit kuivina aika hankalaa.

Takastullessa on niin pelti kiinni ettei edes löydä koko vehjettä.
"This guy can play AND dance!" - Paul Jackson
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)