ajs 19.03.2004 22:07:12 (muokattu 19.03.2004 22:33:16) | |
---|
Niinpä niin.. hakukin toimii jo, mutta ei kovin hyvin, enkä oikeastaan löytänyt haulla vastausta kysymykseeni. Ongelmani (tämän viestin myötä myös teidän ongelmanne :) on se, että tarvitsisin kitaran etuvahvistimen/multiefektin- ym. härdellin, josta lähtee HYVIN erilaisia soundeja. Kaksi eniten kaipaamaani olisivat hyvin pehmeä, pyöreä, jopa hieman "torvimainen" jazzkitarasoundi, ja perkeleellinen death metal -särö tyyliin Morbid Angel, Deicide, Nile, ym. Lisäksi vehkeestä pitäisi muutenkin irrota hyvin monipuolista äänimaailmaa - ainoa musiikkityyli jota en pahemmin soita/kuuntele, on "tavallinen" blues-rokki. Lähinnä olen harkinnut kahta otsikossa mainitsemaani laitetta, joten kertokaapa jotain niistä. Olen tosin valmis ostamaan minkä tahansa vehkeen _suurinpiirtein tuossa hintaluokassa_, jos siinä vain on hakemani ominaisuudet. Äänten ei tarvitse todellakaan olla studioluokkaa; soundien monipuolisuus ja laitteen kestävyys ovat avainsanoja. Yksittäispedaalit eivät tule kysymykseen, ei myöskään 5 erilaista putkivahvistinta sattuneesta syystä. Laitteessa olisi hyvin suotavaa olla myös kuulokeliitäntä ja jonkinlainen jalkakytkin. Ehkä tällaista vehjettä ei olekaan, mutta pyydän nyt kuitenkin ideoitanne, kommentteja ja laitesuosituksia. Kiitoksia jo etukäteen.. EDIT: Lisättäköön sen verran, että minulla ei ole kitaravahvistinta. Laite olisi tarkoitus kytkeä mikseriin ja siitä kokoaluekaiuttimiin. EDIT2: Tuosta erillispedaaliasiasta voinen tinkiä sen verran, että luultavasti hankin piakkoin tämän etuvahvistimen eteen myös säröpedaalin hoitelemaan kaikkein brutaaleimmat mätöt. "Käsittääkseni kuitenkin Rossinin ja populaarimusiikin ongelma on näiden "musiikin muotojen" soinnutuksen ja teknisen rakenteen yksinkertaisuudessa sekä melodisessa arkipäiväisyydessä ja persoonattomuudessa." -megatherium |
D-Kay 20.03.2004 12:11:16 | |
---|
Sanoisin, että V-amp aika hyvin täyttää mainitsemasi kriteerit. Löytyy hyvät puhtaat ja säröä enemmän kuin tarpeeksi. Vakiovarusteisiin kuuluu jalkakytkin ja toimii hyvin suoraan mikseriinkin iskettynä. Ongelmana V-ampissa on ilmennyt jonkun patterin loppumista, joka aiheuttaa asetusten pyyhkiytymisen. Myydään/Vaihdetaan: Yerasov SD-2 |
re infecta 20.03.2004 12:18:02 | |
---|
Itselläni on ollut vuoden ajan V-Amp 2 ja voin suositella sitä lämpimästi. Mitään asetusten pyyhkiytymistä en ole havainnut. Etsin bändiä. Katso jäsenkuvauksestani wanted-osio. |
PIM 20.03.2004 13:10:26 | |
---|
Yamahan Magic Stomp (189e) tarjoaa ainakin paperilla lähes käsittämättömän hinta-laatu-ominaus-suhteen enkä näin entisenä DG Stompin omistajana usko etteikö tekisi niin myös käytännössä. Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. |
eleeton 20.03.2004 17:35:48 | |
---|
mulla olis v-amp 2 myynnissä 140e, kyllä siitä erilaista soundia saa mutta ei just sitä yhtä mitä haen, siksi myyn. Ota se, soon hyvä :D ps. noissa mallintavissa kannattaa lukea se käyttöohje, esim. v-ampissa on eri käyttöasetukset eli studio1 studio2 live1 live2 ja tais olla vielä joku. Se vaikuttaa mitä niistä ulostuloista tulee, ja kaiutinsimulaatioihin yms. Joten varsinkin kitaravahvistimen kanssa käytettäessä kannattaa olla tarkkana. Tietty suoraan linjaan se vakio, S1 käy oikein mainiosti. |
superfly 20.03.2004 17:48:05 | |
---|
mulla olis v-amp 2 myynnissä 140e, kyllä siitä erilaista soundia saa mutta ei just sitä yhtä mitä haen, siksi myyn. Joo-o, sitähän saa uutena about 150 euroon, sinä pyydät 140. Kohtuullista. Harppu on alaston piano |
Antti1 20.03.2004 18:33:31 | |
---|
Yamahan Magic Stomp (189e) tarjoaa ainakin paperilla lähes käsittämättömän hinta-laatu-ominaus-suhteen enkä näin entisenä DG Stompin omistajana usko etteikö tekisi niin myös käytännössä. Tämä on hyvä vaihtoehto (nykyisenä DG-stompin omistajana) varmaankin tuohon hintaluokkaan. Tietokonetta tuossa tarvitaan, mutta clipit kuulostaa ainakin todella hyviltä. Ja tietty käytetty DG-stomp on hyvä vaihtoehto. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Billsner 20.03.2004 18:36:26 | |
---|
Joo-o, sitähän saa uutena about 150 euroon, sinä pyydät 140. Kohtuullista. Halvimmillaan suomesta 154€ (st. pauls sound). Itse maksoin 169€ (Oulun musiikki-kullas). "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |
Lego 20.03.2004 18:38:39 | |
---|
Mulla oli ennemmin tuo Digitechin RP-50 joka oli tosi hyvä sen hintaluokan vekottimeksi mutta siinä ei taida olla kaikkia noita ominaisuuksia mitä haluat. Voi olla että tuo RP-200 olis sitten parempi (Digitechit on kyllä tosi laadukkaita). Nykyään mulla on Behringerin V-Amp II ja kyllä oon tykännyt. Tosin kestävyyspuoli voi olla heikko lenkki kun se on muovia (en sitten tiedä mitä sen sun käytössä pitäis kestää, kenties koripallon peluuta) mutta kyllä hyvä vehjas on. --------------
Allekirjoitus
-------------- |
toxic 20.03.2004 18:50:24 | |
---|
Tämä on sit mun hölmöin kysymys ikinä: Eikös tota vamppi kakkosta voi käyttää combon kanssa vai pitääkö olla jotenki sillee? :D |
Billsner 20.03.2004 18:52:19 | |
---|
Eikös tota vamppi kakkosta voi käyttää combon kanssa vai pitääkö olla jotenki sillee? Voi käyttää. Vaikka suoraan inputtiin. "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |
Lego 20.03.2004 18:52:48 (muokattu 20.03.2004 18:53:06) | |
---|
Eikös tota vamppi kakkosta voi käyttää combon kanssa vai pitääkö olla jotenki sillee? Ei sun tarvi olla silleen eli voi käyttää. Edit. hitautta.. --------------
Allekirjoitus
-------------- |
toxic 20.03.2004 18:54:56 (muokattu 20.03.2004 18:55:17) | |
---|
Voi käyttää. Vaikka suoraan inputtiin. Kannattaskohan ostaa sellane? Mulla ei oo muuta kuin mt-2 ja wahi. Ja säröt ei vieläkään riitä ja ehvektejä puuttuu sillee Edit: ja vahvistin on cube 30 |
Billsner 20.03.2004 19:02:55 | |
---|
Kannattaskohan ostaa sellane? Mulla ei oo muuta kuin mt-2 ja wahi. Ja säröt ei vieläkään riitä ja ehvektejä puuttuu Mt:ssä ei säröt riitä??? Jos tarvitsee paljon eri efektejä ja säröjä niin silloin voin suositella tuota v-amppia. "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |
toxic 20.03.2004 19:06:47 | |
---|
Mt:ssä ei säröt riitä??? Jos tarvitsee paljon eri efektejä ja säröjä niin silloin voin suositella tuota v-amppia. Tai onhan sitä säröä tarpeeks mut se ei oo just sellanen sopivan räkäinen mulle :-D Ja efektejä ja eri säröjä haluaisin. Taitaa siinä olla vielä komposti. Voiko vampissa olla monta efektiä yhtäaikaa? --------------------------------- Vai sanoi stiiv Vai. |
Da Make 20.03.2004 19:08:44 (muokattu 20.03.2004 19:10:21) | |
---|
Jos MetalZonesta loppuu särö kesken, vikaa tulee etsiä muualta... Kitara: Falcon Strato copsu... -) Mikit? |
superfly 20.03.2004 19:11:05 | |
---|
Voi käyttää. Vaikka suoraan inputtiin. Toki voi ja saundit on kyllä ihan perseestä. Harppu on alaston piano |
Toki voi ja saundit on kyllä ihan perseestä. Eikä ole. Pitää vain löytää oikea balanssi :) "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |
superfly 20.03.2004 19:16:07 | |
---|
Eikä ole. Pitää vain löytää oikea balanssi :) Minä en saanut irti mitään käyttökelpoista putkikombon kanssa tuosta. Ei ollut kyllä kauheasti yritystäkään, en jaksanut viikkokaupalla leikkiä tuon kanssa. Parhaimmillaan tuo on kotiäänittelyssä suoraan linjaan tuo vehje. Harppu on alaston piano |
Billsner 20.03.2004 19:19:01 | |
---|
Minä en saanut irti mitään käyttökelpoista putkikombon kanssa tuosta. Mulla onkin transistorivahvistin. "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |