Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Teippibuugie
1 2
Sami_T
18.10.2010 18:26:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun on kaukokaapeli niin jos siihen kylkeen laitetaan pari narua lisää niin millä te ootte kiinnittäny ne piuhat toisiinsa.
 
Nippusiteet on ärsyttäviä, kaikki kokeillut teipit tahmaa tai ei pidä (ainakaan pidemmän päälle). Kutistesukka kuulostaa vähän työläältä.
 
Mieluiten joku sellainen ratkaisu että ne narut saa vielä joskus irti toisistaan jos tarvetta on.
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Antti1
18.10.2010 18:29:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väliaikaisratkaisuna mä oon aina käyttänyt sellaisia velcro-nipsuja. Niillä on pirun kätevää pistää myös johdot nippuun keikan jälkeen, ei tarvitse solmia ja kikkailla. Pysyvämpiin kiinnityksiin ei se paras ratkaisu, jos ei saa johdot olla rauhassa.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Sami_T
18.10.2010 18:32:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Väliaikaisratkaisuna mä oon aina käyttänyt sellaisia velcro-nipsuja
 
Juu siis unohtu sanoa että tarvis toimia ulkokäytössä myös.
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
dewil
18.10.2010 18:35:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähköteippi, tuo teippien äiti teresa.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Fed
18.10.2010 18:36:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhen illan kiinnityksiin oon käyttäny hyvää sähköteippiä, ei se juuri oo tahmannu. Sitte jos pidempään on ollu letkut toisissa kiinni, niin sillon juurikin niillä nippusiteillä:) Mikäs niissä nippareissa niin ärsyttää? Mun mielestä ne on hyviä just sillon ku niitä kaapeleita ei ihan heti tarvii toisistaan irrottaa.
 
Masa
 
Borlag
18.10.2010 18:36:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kierreletkua, jos vaan löytyy riittävän paksuna. Helppo lisätä ja poista piuhoja tarpeen mukaan ja pysyy vielä suht siistinäkin.
 
Marzi
18.10.2010 18:53:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähköteippiä. Muista purku, eli ei liikaa kierroksia ja sitä teippu ei tarvi olla 20cm välein. Oletettavasti tässä on kyse yli 30m kaapelista ja siihen ei oikein piuhanniputuskierremuovi sovi. Menee kaapelin pakkaus turhan hankalaksi. Etupään sähkö ja DMX kulkee tän hetken produktion kaukossa ja on vielä inhimillisen rajoilla pakatessa.
 
Tarpeeksi on liian vähän.
stnprkl
18.10.2010 19:02:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos siis ns. pysyväisratkaisua hakee niin kyl mä nippusiteillä laittasin. Siinä vaan kannattaa laittaa ne väärinpäin eli silleen et se lukkomurkula jää sinne sisäpuolelle on tolleen huomattavasti inhimillisempi käsille sitä kerätessä.
 
Viltsu audiokantaja
Curvin
18.10.2010 23:16:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marzi: Etupään sähkö ja DMX kulkee tän hetken produktion kaukossa ja on vielä inhimillisen rajoilla pakatessa.
 
Sähköteippiä! Advance, EI Nitto. Maks. 3 kierrosta per kohta, n.40cm välein.
 
Helpoin, halvin ja vähä töisin vaihtoehto. Ja kestää aivan tarpeeksi.
 
Kutistesukka toki olisi eniten PRO-versio, mutta isotöinen ja vaatii pitkän tilan tehdä. Jotta saa kaikki kaapelit suoraksi ja kierteet pois, ennen niputtamista.
 
Mainitsemasi kaukokaapeli-jönkkö on ihan yhtä helppo pakata, vaikka kyljessä onkin DMX ja sähkö, kuin alkuperäinen pelkkä kaukokaapeli.
 
Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa...
Marzi
19.10.2010 00:11:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Curvin: Mainitsemasi kaukokaapeli-jönkkö on ihan yhtä helppo pakata, vaikka kyljessä onkin DMX ja sähkö, kuin alkuperäinen pelkkä kaukokaapeli.
 
Mun omat jönköt tarviikin sit yli-ihmisen. :D
 
Mut kauko-paksuinen ei pahemmin parista lisäpiuhasta häiriinny. Ja on sähköteipattuna purettavissa ja päivitettävissä käsipelillä jos tarvii.
 
Tarpeeksi on liian vähän.
valomies
19.10.2010 19:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RESCUE TAPE !!
Ei tahmaa ollenkaan,kestää ihan kaiken, niin sisällä kuin ulkona (vois siis teipata myös veden alla jos ois tarvis).
Tää siis pysyväisratkaisuun..
 
Curvin: Sähköteippiä! Advance, EI Nitto. Maks. 3 kierrosta per kohta, n.40cm välein.
 
Helpoin, halvin ja vähä töisin vaihtoehto. Ja kestää aivan tarpeeksi.
 
Kutistesukka toki olisi eniten PRO-versio, mutta isotöinen ja vaatii pitkän tilan tehdä. Jotta saa kaikki kaapelit suoraksi ja kierteet pois, ennen niputtamista.
 
Mainitsemasi kaukokaapeli-jönkkö on ihan yhtä helppo pakata, vaikka kyljessä onkin DMX ja sähkö, kuin alkuperäinen pelkkä kaukokaapeli.
 
Sami_T
19.10.2010 20:08:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon joskus kokeillu tavallisia nippusiteitä ton jönkön tekemisessä ja siinä tosiaan äkkiä saa kädet ja käsivarret osumaa kun sitä kaapelia kerää takaisin caseen. Lisäksi ne nippusiteet ja etenkin nippusiteiden lukot tuppaa aina välillä tarttumaan paikkoihin kiinni.
 
Viltsun idea tosta nippusiteiden kääntämisestä ympäri vois kyllä auttaa huomattavasti.
 
Oon nähny pari sellaista toteutusta missä on leikattu liimakutistesukasta n. 5 cm leveitä renkaita ja laitettu niitä kaken ympärille n. 40 cm välein.
 
Sähköteipillä mulla on nyt ollu läjässä pari kaukokaapelia, ne kesti noin puoli vuotta ok mutta nyt alkavat olla aika murheellisessa kunnossa. Nittoa oli kyllä toi teippi mitä käytettiin, voi olla että Advance toimis paremmin.
 
Viimeisin kokeilu oli jonkinlaista vulkanoivaa teippiä joka myyntipuheen mukaan ei tartu siihen kaapeliin kovin tiukasti mutta kunnolla lämmitettynä itseensä sitten senkin edestä. No muuten ihan hyvä mutta näköjään toi tarttuu itseensä aika hanakasti myös kylmänä. Eli kun menin ekan kerran sitten keikalle ja tarttui kaukokaapelin päästä kiinni niin olis tullu koko hoito yhdellä nykäsyllä casesta ulos jos vaan olis voimat riittäny. Siinä saikin sitten nyhertää leathermanin kanssa jonkin aikaa ennenkuin naru oli taas ns. vetokunnossa.
 
Katselin tossa että Panduitilla olisi tollasia "low profile" nippusiteitä. Niin pitäisköhän tollasilla kokeilla lähestyä tilannetta.
 
http://www.panduit.com/groups/MPM-W … ocuments/ProductBulletin/069251.pdf
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
eetuss
19.10.2010 20:16:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YLEllä käytetään nappimikkien teippaamiseen sellaista mustaa tekstiilipäälysteistä teippiä. Vähän niinkuin erkkaria, mutta katkeaa sormilla. Tarttuu hyvin ja pysyy hyvässä kondiksessa pitkään. En tiedä soveltuisko tuohon, mutta voin tsekata minkä merkkistä se on. Älä kysy miksi mulla on sitä ;)
 
Sami_T: Oon joskus kokeillu tavallisia nippusiteitä ton jönkön tekemisessä ja siinä tosiaan äkkiä saa kädet ja käsivarret osumaa kun sitä kaapelia kerää takaisin caseen. Lisäksi ne nippusiteet ja etenkin nippusiteiden lukot tuppaa aina välillä tarttumaan paikkoihin kiinni.
 
Viltsun idea tosta nippusiteiden kääntämisestä ympäri vois kyllä auttaa huomattavasti.
 
Oon nähny pari sellaista toteutusta missä on leikattu liimakutistesukasta n. 5 cm leveitä renkaita ja laitettu niitä kaken ympärille n. 40 cm välein.
 
Sähköteipillä mulla on nyt ollu läjässä pari kaukokaapelia, ne kesti noin puoli vuotta ok mutta nyt alkavat olla aika murheellisessa kunnossa. Nittoa oli kyllä toi teippi mitä käytettiin, voi olla että Advance toimis paremmin.
 
Viimeisin kokeilu oli jonkinlaista vulkanoivaa teippiä joka myyntipuheen mukaan ei tartu siihen kaapeliin kovin tiukasti mutta kunnolla lämmitettynä itseensä sitten senkin edestä. No muuten ihan hyvä mutta näköjään toi tarttuu itseensä aika hanakasti myös kylmänä. Eli kun menin ekan kerran sitten keikalle ja tarttui kaukokaapelin päästä kiinni niin olis tullu koko hoito yhdellä nykäsyllä casesta ulos jos vaan olis voimat riittäny. Siinä saikin sitten nyhertää leathermanin kanssa jonkin aikaa ennenkuin naru oli taas ns. vetokunnossa.
 
Katselin tossa että Panduitilla olisi tollasia "low profile" nippusiteitä. Niin pitäisköhän tollasilla kokeilla lähestyä tilannetta.
 
http://www.panduit.com/groups/MPM-W … ocuments/ProductBulletin/069251.pdf
 
Ei se tästä..
stnprkl
19.10.2010 20:17:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...
Sähköteipillä mulla on nyt ollu läjässä pari kaukokaapelia, ne kesti noin puoli vuotta ok mutta nyt alkavat olla aika murheellisessa kunnossa. Nittoa oli kyllä toi teippi mitä käytettiin, voi olla että Advance toimis paremmin.
...

 
Sähköteipis on vielä semmonenkin homma (sen kun pystyy purkamaan), mikä on parillekkin kaapelille käyny ihan tänäkin vuonna et kun kertoo apukäsille et pura toi kaapeli niin välillä apukätenä on semmonen hanu kun ottaa komennon kirjaimellisesti :)
Ja sit sen saa taas ite seuraavalla keikalla teipata uudestaan. Mut tosiaan Advancella kun vetää niin ei se ittekseen purkaudu.
 
Viltsu audiokantaja
stnprkl
19.10.2010 20:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: YLEllä käytetään nappimikkien teippaamiseen sellaista mustaa tekstiilipäälysteistä teippiä. Vähän niinkuin erkkaria, mutta katkeaa sormilla. Tarttuu hyvin ja pysyy hyvässä kondiksessa pitkään. En tiedä soveltuisko tuohon, mutta voin tsekata minkä merkkistä se on. Älä kysy miksi mulla on sitä ;)
 
Noit on useempaa merkkiä, Progaffa, Shurtape jne. Vetäisin sähköteipillä ite ennemmin.
 
Viltsu audiokantaja
Pieni rumpalipoika
19.10.2010 21:07:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Sähköteipis on vielä semmonenkin homma (sen kun pystyy purkamaan), mikä on parillekkin kaapelille käyny ihan tänäkin vuonna et kun kertoo apukäsille et pura toi kaapeli niin välillä apukätenä on semmonen hanu kun ottaa komennon kirjaimellisesti :)
Ja sit sen saa taas ite seuraavalla keikalla teipata uudestaan. Mut tosiaan Advancella kun vetää niin ei se ittekseen purkaudu.

 
Pakko heittää vähän offtopikkia tuolta rautatiemaailmasta.
 
Tikkurilan kupeessa ainakin ennen oli joku metallinkierrätysfirma. Purkivat siis kaikenmaailman vehkeitä ja ottivat matskut talteen. No sitä romun paskaahan roudattiin aikoinaan sinne aivan junatolkulla.
 
Jossain kohtaa sitten oli ollut kyseisessä puljussa hieman äkkinäisempi kaveri ja soitellut sitten VR:lle, että puretaanko tää vaunu joka täällä on? No VR:ltä vastattiin, että totta vitussa se puretaan, siksihän se on sinne tuotu.
 
Seuraavana päivänä meni taas lasti rautaa kiskoja pitkin, niin VR:n miehet näkivät ensimmäisenä romukasan päällä vaunun telit. Olivat purkaneet koko helvetin tavaravaunut atomeiksi.
 
Kertojiensa mukaan tarina on tosi : )
 
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
NeliX4
19.10.2010 21:41:46 (muokattu 19.10.2010 21:56:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä meneekö ihan kohmeloon tää mun viesti, mutta...
 
Kaukokaapeleihin en oo kokeillut, mutta muuten käytän kaikkialla 3M:n 33+:aa. 88 olis varmaan ainakin riittävän kestävää. Perus sähköteippiä tulee käytettyä vain, jos tarviin jotain väriä. Laatuero on huomattava.
 
http://www.wurth.fi/site/media/pdf/ … yleistarvikkeet/Yleistarvikkeet.pdf
http://www.yeint.fi/files/products/Scotch_Super_33__tuotelehti.pdf
 
Nitto 50:kin varmaan toimis, mut ei varmasti lähde irti.
 
... on muuten aika paljon eroa roudausteipeissäkin.
 
Curvin
19.10.2010 22:09:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Kaukokaapeleihin en oo kokeillut, mutta muuten käytän kaikkialla 3M:n 33+:aa. 88 olis varmaan ainakin riittävän kestävää. Perus sähköteippiä tulee käytettyä vain, jos tarviin jotain väriä. Laatuero on huomattava.
 
Ja hintaero on huomattava tuon 3M:n ja tavan sähköteipin välillä.
 
Mul on sellainen muistikuva, et tarpeeksi pitkään kaapelissa ollu 3M:n teippi on todella hankala saada irti ja liimaa/töhkää jää kaapelin pintaan todella tukevasti. Samoin on toki nitto-tapenkin kanssa.
 
Ihmettelen suunnattomasti, meinaan eräskin aiemmin mainittu kaapelijönkkö (Advancella teipattu) on kestäny vuoden ilman suurempia merkkejä kulumisesta, ei o teippaukset lähteny eikä riikkoontunu. Mut ehkä kaapelin käyttäjät vaan sitten käsittelee tarpeeksi helläkätisesti tuota, mene ja tiedä.
 
Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa...
NeliX4
19.10.2010 22:26:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Curvin: Ja hintaero on huomattava tuon 3M:n ja tavan sähköteipin välillä.
 
Mul on sellainen muistikuva, et tarpeeksi pitkään kaapelissa ollu 3M:n teippi on todella hankala saada irti ja liimaa/töhkää jää kaapelin pintaan todella tukevasti. Samoin on toki nitto-tapenkin kanssa.

 
Voi olla että liimaa jää, en pysty kieltämäänkään. Onneks on olemassa Bilteman liimanirrotusaine. Tuo maksaa 7-8€ rulla. En sit tiä onko kallista.?
 
miffe
20.10.2010 04:49:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Oon nähny pari sellaista toteutusta missä on leikattu liimakutistesukasta n. 5 cm leveitä renkaita ja laitettu niitä kaken ympärille n. 40 cm välein.
 
Tolle mun ääni.
 
Jos haluu nopeesti ikuisen, voi käyttää gorillateippiä. Aiemmin mainittu rescue tape olis yks vaihtoehto, mutta mistä sitä saa? Se on kuitenki käyttökelpoista myös meriolosuhteissa kytkentöjen tiivistämiseen.
 
Rumpalipojan tarinaan liittyen... Mä olen aina ihmetellyt ihmisten intoa mennä purkamaan auton varastolle keikan jälkeen. Itse menisin mieluummin vaikka tyhjentämään kuorman - en lastia, koska sen(kin) saattaisi joku ymmärtää väärin.
 
turkulainen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «