Aihe: Musiikinteko-ohjelmia?
1 2 3 4 514 15 16 17 1821 22 23 24 25
Musician77
21.04.2010 18:25:07 (muokattu 14.06.2010 23:44:26)
Apuva! Onko kellään kokemusta? Eli kannattaako ostaa Magix Music Maker 16 Premium vai Steinbergin Sequel 2 - kun noi ohjelmat on melkein samanhintaiset? Ja mitkä ovat niiden hyvät ja huonot puolet? Toimivatko nämä hyvin myös läppärillä? Ja kuinka monelle koneelle ne voi asentaa? Premiumissahan kyllä on joitain uusia ominaisuuksia pelkkään 16:een verrattuna, mutta kannattaako niiden takia maksaa 40 € lisää? Mikä voisi olla vaihtoehto näille ohjelmille?
Danner
27.04.2010 14:56:40
Tuotas...

Nyt olis avun paikka...

Mul on korgin M3 workstation, mut se tarvitsisi ympärilleen muuta...

Tarkoitus olis tehdä konemusaa ja taustoja(rap ym)

Millainen tietokone???

Firewire???

Ohjelmista oon kuullu, että cubase 5 olis hyvä

Mitäs muuta tarvitsisi??? Help... Anyone ;)
Chopin oli oikeassa
rapture
05.05.2010 19:23:43
Onko olemassa Hydrogenin tasosta, ILMAISTA rumpuohjelmaa? Muuten toimii kuin unelma, mutta ainakaan minun Windows-versiossa ei kappaletta voi laittaa menemään kuin yhdessä temmossa. Vaihdokset joutuu sitten räpeltämään Audacityllä, mikä on astetta ikävämpää...
Henri Henri Olavi
06.05.2010 11:20:03
Danner: Tuotas...

Nyt olis avun paikka...

Mul on korgin M3 workstation, mut se tarvitsisi ympärilleen muuta...

Tarkoitus olis tehdä konemusaa ja taustoja(rap ym)

Millainen tietokone???

Firewire???

Ohjelmista oon kuullu, että cubase 5 olis hyvä

Mitäs muuta tarvitsisi??? Help... Anyone ;)

Koneeksi ottaisin MacBook Pro:n tai iMacin.

Mikä vain hyvä firewire-interface käy, esim. Apogee Duet.

Cubase 5 on varmaan tosi hyvä, ei kokemusta, mutta jos konemusaa aiot tehdä, niin suosittelisin siinä tapauksessa Ableton Live 8:a tai Logicia.
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Vurki
21.06.2010 15:27:25
Saatan hommata tässä jossain välissä itselleni DAWin electron tekoon. Tällä hetkellä teen audiopohjaista musiikkia Cubasella, joten syntikoille, samplekirjastoille yms. ei ole ollut tarvetta, Cubasen varsin pelittävät efektit sekä laajat mahdollisuudet audioeditointiin- ja prosessointiin ja miksaamiseen ovat riittäneet erinomaisesti. Halua olisi kuitenkin myös tehdä electrompaa settiä, jossa siis softasyntikoilla ja samplereilla väsättäisiin musaa. Budjetti on pieni, mutta ei mitenkään tarkka, koska en ole vielä ollenkaan varma miten tulen menettelemään. FL studio vaikuttaa demon perusteella helpolta ja "valmiilta" (paljon synia yms., ei tarvitse ostaa plugareita), tosin jokseenkin pöljältä (esim. pattern-pohjainen playlist ei viehätä, vaikka se jotenkuten toimiikin jossain housessa, mitä aion väsäillä). Logicia en voi hankkia koska a) se maksaa liikaa ja b) pitäisi ostaa Mac. FL studiolle vaihtoehtona olisi ostaa Cubaseen tarvittavat plugarit ja samplet. Eli pari laajaa synaa, rumpusamplekirjasto ja jotain efektejä. Kumpi on kätevämpi ja halvempi tapa? Entä tuleeko mieleen muita systeemejä? Kiitos :)
kakka
FiltteriFima
29.08.2010 10:04:45
Voisko joku kertoo mulle jonkun todella hyvän musan teko ohjelmasta. oon jo täs tosi kauan käyttäny fl studiota, ja huomaa et sil ei saa kunnollista musiikkia loppujen lopuksi.
Vurki
01.09.2010 08:53:38
FiltteriFima: Voisko joku kertoo mulle jonkun todella hyvän musan teko ohjelmasta. oon jo täs tosi kauan käyttäny fl studiota, ja huomaa et sil ei saa kunnollista musiikkia loppujen lopuksi.

Kyllä FL:lläkin saa hyvää ääntä jos osaa. Ei se niin paljon ole softasta kiinni. FL on kuitenkin nykyään jo tosi monipuolinen softa ja siitä löytyy ammattimaisia efektejä ja instrumentteja, reititysmahdollisuudet ovat oivat jne. Audiotahan sillä ei käytännössä voi työstää mutta jos konemusasta puhutaan niin toimiihan se harrastelijalla aivan erinomaisesti. Ei ehkä riittäisi Timbalandille mutta väite että sillä ei saa kunnollista musiikkia ei pidä paikkaansa.
FiltteriFima
02.09.2010 10:26:31
ehkä en oo sit kunnol viel tutustunu fl:n monipuolisuuteen. Kiitti tiedost en oo enää "jumis" :)
FiltteriFima
15.09.2010 07:46:46
Jos aikoo ostaa jonkun ohjelman, niin mikä on kannattavin ostos?
dinover78
20.09.2010 10:43:47

Dinothesus on erinomainen ilmainen ja avoimen lähdekoodin notaatio-ohjelma
Sen voi ladata osoitteesta http://www.saunalahti.fi/~janiver/Dinothesus.zip
Ohjelmaa voi itse kehittää eteenpäin Sun Microsystemsin Java SDK:lla
Disintegration
04.10.2010 19:39:55
Oisko kellään ehdottaa mitään hyvää rumpuohjelmaa (vst mielellään), jolla voisi väsätä rumpuja jonkinlaiseen elektropopin -tyyliseen soundimaailmaan?
Tumppi.
19.10.2010 16:17:47
Okei eli stin zoomin pedaalinja mukana tuli cubase le5. No asensimpa sen koneelle ja kun nauhoitin raidan niin kyllä nauhoitti mutta kun yritt toistaa ei kuulunu mitään. Ohjeissa sanottiin että pitää tarkistaa audioasetukset. No mä tiiän et ne oli alks erit ja jossain välis kun olin räplänny niin ne oli muuttunu ja en saa niitä mistään muutettua. Osaiskos joku auttaa?
Tumppi.
19.10.2010 16:19:30
Disintegration: Oisko kellään ehdottaa mitään hyvää rumpuohjelmaa (vst mielellään), jolla voisi väsätä rumpuja jonkinlaiseen elektropopin -tyyliseen soundimaailmaan?

hammerheadin joskus löysin netistä en tiiä pystyykö sen ääniraitoja liittään muihin tiedostoihin mutta kannatan kokeilua.
wilzhu
08.11.2010 17:23:57
Kysytäänpä täällä: Onko mitään simppeliä rumpukonetta, jossa olisi mukana midisekvensseri omien komppien tekoon? Eli varsinaoista musaohjelmaa kevyempi rumpuihin keskittynyt softa/plugari. Seuraavanlaiseen käyttöön olen sellaista etsimässä: Kitaraa soittaessa haluaisin nopeasti jonkun kompin taustalle eikä aina jaksaisi ruveta alustamaan muutaman riffin rämpytystä esim. liven kanssa säheltämällä.

Bueno olisi jos siinä olisi kuitenki midi-in simppelin kompin nauhoittamiseen midillä.
soundseeker
18.11.2010 14:44:34
Mikä olisi kaikkein kevein ja edullisin tapa nauhoittaa demo pc:n avulla mp3:ksi?

Ei siis olisi tarpeen saada mitään rumpukoneita, efektejä tai vastaavia, vaan ihan perus unplugged-mentaliteetilla Windows Vistan kautta. Löytyykö ilmaista softaa tämänkaltaiseen "mies ja kitara" -nauhoitukseen? Tietysti kaiut ja muut olisivat plussaa, mutta nyt ei haetakaan high-endiä, vaan ihan toista ääripäätä :-)

Toinen vaihtoehto tietysti nauhoittaa sessio MD:lle ja ajaa sitten koneelle ja konvertoida oikeaan muotoon, mutta omat hankaluutensa siinäkin... Eli mahdollisimman "keep it simple".
Aki
18.11.2010 17:50:58 (muokattu 18.11.2010 17:54:10)

soundseeker: Mikä olisi kaikkein kevein ja edullisin tapa nauhoittaa demo pc:n avulla mp3:ksi?

Äänitä wav-muodossa, ja tee mp3 vasta kun miksaus on valmis. Soveltuvia ilmaisohjelmia on mm Audacity ja Kristal. Tosin n 50€ maksava Reaper on mielestäni paljon helpompi käyttää, ja sillä pystyy tarvittaessa tekemään jo sitten ihan mitä vain.

Edit: Kaikkiin ohjelmiin löytyy ilmaisia plugareita joilla saa lisättyä kaikua yms. Yleisin plugariformaatti Windowsilla on nimeltään VST. Ilmaisplugareita voi listailla mm tuolla: www.kvraudio.com
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
FiltteriFima
21.11.2010 12:52:49
Mistä saa ladattuu tohon FL studio 9:n lisää noit sound makers ohjelmii ( tarkotan niiku esim 3xosc, toxic JA Poizone?)
satsi
28.11.2010 18:53:42 (muokattu 14.01.2011 23:43:12)
reaperi on paras
passe
06.01.2011 21:33:20 (muokattu 07.01.2011 02:14:21)
Aki: Äänitä wav-muodossa, ja tee mp3 vasta kun miksaus on valmis. Soveltuvia ilmaisohjelmia on mm Audacity ja Kristal. Tosin n 50€ maksava Reaper on mielestäni paljon helpompi käyttää, ja sillä pystyy tarvittaessa tekemään jo sitten ihan mitä vain.

Tänään kokeilin Kristallia ensimmäistä kertaa. Pirulainen kun on simppeli ja tuntuu ettei siinä ole ainuttakaan ylimääräistä hiluvitkutinta hämäämässä osaamatonta. Tuolla pääsee pitkälle, eikä sillä voi harhailla epäolennaisuuksiin (niitä ei ole..). Tämä on aloittelijalle ehdoton etu!

Tietysti kun on maistanut parempaakin, niin jotain osaa kaivatakin. Vain 2 plugaria/raita on tosi vähän jne. Mutta suosittelen! Itselleni ainakin Audacityä selkeämmän oloinen layout ja käyttömukavuus.

E: Innostuin, nyt on rinnakkaistestissä Kristal, Presonus Studio One Artist ja Cubase LE. Cubase on tuttu ja turvallinen, mutta Studio One on kyllä äkkiseltään kiinnostavan oloinen. Katsotaan..
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)