Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 5
1 2 3 4 562 63 64 65 66122 123 124 125 126
oiva tumpeloinen
17.10.2010 21:25:34
aristoteles666: taas tarkempaa lukemista kiitos,
on selvää että noiden kamojen myynti monessa paikassa on sääntöjen vastaista, kuten kirjoitin.
myyjän intressiin taas kuuluu myydä nopesti, joten se yrittää myydä sitä joka paikassa, siinä tulee ristiriita sääntöjen kanssa, ja voi olettaa että bannit johtuu siitä,
mutta, harhaanjohtaminen? ehkä se ei vain tiedä mitään kitaroista ym, ja mä en ainakaan usko kenenkään ilmoituksia muuta kuin suuntaa antavina, eli se on esim straton muotoinen kitara, ainakin melkein straton muotoinen.
ja kyllä mä tunnen noita yksityisiä myyjiä jotka kiertää kaikki huutokaupat ja liikkeiden käytetty osastot ja ostelee niitä pienen voiton toivossa, en pidä sellaisesta, joten en osta niiltä edes mitään sattumalta hyviä vehkeitä, mutta ei ole väärin tehdä niin että kiertää ostamassa kaiken mahdollisen ja myydä niitä eteenpäin, eikä se ole kuitenkaan muuta kuin yksityisen myyntiä, ei syy bannata.

eipä täällä kalliossa ole sen kummemmin viidakon lait kuin missää hälssingin kaupungin osassa, kyllä mä olen aina saanut kävellä täysin rauhassa vaikka keskellä yötä ilman mitään riidanhaastajia tai muita, ihan joka puolella kaupunkia, .

Mitenkään sen enempiä asiaan puuttumatta, kyseinen herra myy myös täysin uutta tavaraa kauppaa kalliimmalla aina väliajoin. Ja kun niitä tulee ostettua uutena sekä käytettynä, niin ei ole kovin uskottavaa, ettei herra tiedä asioista mitään. Varsinkaan, kun toisaalla hän sanoo olevansa vain asioista tietämätön ja toisaalla (varsinkin myynnin alkuaikoina) alan harrastaja. Ristiinpuhumiset on kovin usein se, mikä antaa trokarin leiman, varsinkin, kun tavaraa on paljon myynnissä.
Vladi
17.10.2010 21:28:04 (muokattu 17.10.2010 21:30:38)
aristoteles666: text text text

Mies, oletko ollut semmoinen reilu vuos-puolitoista sitten täällä m.netissä aktiivisena? Silloin nimittäin tuo Bluebook/Dirtyy/mikäolikaan harrasti tuota kauppaamista aktiivisesti. M.nettiläisten toimesta läheteltiin ensin korjauskehotuksia myytävien tuotteiden spekseihin, ei vaikutusta. Kuten tuossa jo mainittiin, kaveri saattoi myös päräyttää juuri ostamansa tuotteen välittömästi myyntiin edellisen omistajan ilmoituksen tekstillä ja kuvalla. Taisipa olla tilanteita missä tämä Bluebookki ei ollut vielä edes saanut itse tuotetta, vaan se oli postissa. Useat käyttäjät saivat kyseiseltä henkilöltä myös kaikenlaisia uhkailuviestejä.

Sulla tuntuu olevan hassu tapa puolustaa kaikkia joiden käytöstä pidetään tällä yleisesti paheksuttavana (mm. Axe-Fx-ketjussa MikkoL ja nyt tämä). Miksi? On totta että täällä meininki karkaa joskus hieman käsistä, mutta nytkin kyseessä on aivan selvä trokaritapaus jonka puolustaminen ei ole mielestäni millään lailla perusteltua.

E: Se, että jokin ei ole säännöissä kiellettyä, ei tee siitä välttämättä silti yhtään hyväksyttävämpää.
Kyllä se siitä.
Muuki
17.10.2010 21:30:21
padaa@dadaa!: Itse ainakin pidätän tekijänoikeuden ottamiini kuviin ja kirjoittamaani tekstiin, oli
siitä torin säännöissä pykälä tai ei.

Jos nyt tarkkoja ollaan niin kyseinen pykälä pitää varmaan olla mukana tekstissä/kuvassa. Sullako on?

No joo, myönnetään että aika törkiää kopioida jotain ilmotusta, brutaalia suorastaan. Täällä kyllä näkee kaikenlaista, en meinaa ämnettiä ainoostaan, kauhia koko maa.
Eio
padaa@dadaa!
17.10.2010 21:35:03 (muokattu 17.10.2010 21:37:09)

Muuki: Jos nyt tarkkoja ollaan niin kyseinen pykälä pitää varmaan olla mukana tekstissä/kuvassa. Sullako on?.

No ei ole, mutta suurin osa suomalaisista ymmärtää tällaiset (n)etikettisäännöt ilman erillistä disclaimeria. offtopic: Olihan tuossa joitakin kuukausia takaperin sellainen tapaus kun rootsskabassa eräs oli tarkoitushakuisena vittuiluna laulanut roots-palstan kirjoitteluja nauhalle omaan skabavetoonsa. Ei sitäkään kovin hyvällä katsottu, vaikka mitään pykäliä ei väärinkäytetyissä kirjoitteluissa ollutkaan.
varakeef
17.10.2010 22:32:14
Ei tekijänoikeutta tarvitse mitenkään erikseen pidättää - toisen ottaamaa kuvaa ei saa ilman lupaa käyttää.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Nazareth
18.10.2010 20:16:53
Vaikuttaa härskiltä; Zoom 505 100e
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=460957
Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi.
ak69
18.10.2010 23:17:14
Tekijänoikeus suojaa luovan työn tekijöitä ja heidän teoksiaan. Suoja ei edellytä rekisteröintiä eikä copyright-merkin käyttöä. Tekijänoikeus suojaa kotimaisten teosten lisäksi myös ulkolaisia teoksia. Tekijänoikeus syntyy aina luonnolliselle henkilölle. Jos teoksella on useita tekijöitä, on heillä teokseen rinnakkainen tekijänoikeus. Myös yhteisöt voivat saada tekijänoikeussuojaa, mutta ainoastaan ihmisiltä siirtyneiden oikeuksien perusteella. Valokuva kuuluu ns. lähioikeuksiin, joista myös säädetään tekijänoikeuslaissa.

Tekijänoikeudet ovat yksinoikeuksia ts. vain tekijällä on oikeus määrätä työnsä käytöstä. Hänellä on oikeus määrätä teoksestaan valmistamalla siitä kappaleita ja saattamalla se yleisön saataviin. Teoksen käyttäminen edellyttää yleensä aina luvan saamista. Luvan voi antaa tekijä tai se, jolle hän on oikeutensa siirtänyt. Luvan saaminen edellyttää tavallisesti jonkinlaisen korvauksen maksamista. Säädöksin on haluttu varmistaa se, että luova työ olisi edes jossain määrin kannattavaa. Näitä oikeuksia kutsutaankin tekijän taloudellisiksi oikeuksiksi.

Taloudellisten oikeuksien lisäksi tekijällä on teokseensa myös moraalisia oikeuksia, jotka suojelevat tekijäpersoonaa. Moraalinen oikeus koostuu ns. isyysoikeudesta ja ns. respektio-oikeudesta. Edellisellä tarkoitetaan sitä, että tekijän nimi on hyvän tavan mukaisesti mainittava, kun teos julkaistaan tai esitetään.

Digitaalinen kuvankäsittely ja mahdollisuus kopioida mikä tahansa kuva Internetistä ovat tehneet kuvien muuntelun äärimmäisen helpoksi. Tekijällä on kuitenkin periaatteessa oikeus määrätä myös teoksensa kaikenlaisesta muuntelusta. Pelkkä teoksen käyttölupa ei sinällänsä oikeuta teoksen muunteluun vaan siihen on saatava tekijältä erillinen lupa. Muuntelussa on otettava huomioon tekijän respektio-oikeudet.
Tuomoo
19.10.2010 23:04:51
ak69: Tekijänoikeus suojaa luovan työn tekijöitä ja heidän teoksiaan....

Aika hyvän pitkän lainauksetn otit suoraan toiselta nettisivulta. Oletko itse kirjoittanut, ja jos et niin miksi et ilmoittanut lainaavasi muualta? Eikö tämäkin riko tekijänoikeuksia? :)

Nusnus.

Itse kyllä ihmettelen sitä, että samaa kuvaa käytetään usean eri käyttäjän toimesta. Ei kuulu mielestäni mihinkään tapoihin.
>< (((((*>
Dropped C
20.10.2010 10:12:24
Mun puolesta bannit vaan samantien Sinikirja/Dirtyyy ja Kolmisointu/Veksi trokareille. Tosin hauska näitten tyyppien ilmoja oli kyllä lukea.
ak69
20.10.2010 10:36:16
© 1998 Armi Hölttö
ei päivitetä

Helpottaako?
tito
25.10.2010 14:59:32 (muokattu 25.10.2010 15:00:03)

Yleistä huomiointia vain, eikö ole vähän outoa että esim suomalaisen MadProfessorin saa halvemmalla tilaamalla jenkeistä
http://cgi.ebay.de/NEW-Mad-Professo … Accessories&hash=item2a0a2c2af9
(about 170€, sisältäen postituksen ja suomen alv:n)
Tilaamalla valmistajan verkkokaupasta tai suomalaisesta liikkeestä tulee hintaa 200€+postit. Roudaaminen Atlantin yli ees taas laskee siis hintaa!
taas on tänään
erty
25.10.2010 15:15:18
tito: Yleistä huomiointia vain, eikö ole vähän outoa että esim suomalaisen MadProfessorin saa halvemmalla tilaamalla jenkeistä
http://cgi.ebay.de/NEW-Mad-Professo … Accessories&hash=item2a0a2c2af9
(about 170€, sisältäen postituksen ja suomen alv:n)
Tilaamalla valmistajan verkkokaupasta tai suomalaisesta liikkeestä tulee hintaa 200€+postit. Roudaaminen Atlantin yli ees taas laskee siis hintaa!

Tota uutta PCB-sarjaa ei mun käsittääkseni enää tehdä alusta loppuun asti Suomessa. Sitä en tiiä mihin maahan valmistus on siirtynyt, mut johtuskohan osa hintaerosta siitä?
tracyjacks
25.10.2010 16:30:54
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=463095

Aina löytyy joka sankari, joka ei tiedä Suomen laista mitään... Tai sitten tietää, muttei vain välitä.
"Just listen to the song, bitch!" - John Mayer
erty
25.10.2010 16:38:40
Aito väärennös.. :-D
Hi-Power
25.10.2010 16:45:25

tracyjacks: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=463095

Aina löytyy joka sankari, joka ei tiedä Suomen laista mitään... Tai sitten tietää, muttei vain välitä.

Saisko tuosta laista jotain faktaa..Kiitos
(koitin googlettaa mutta en löytänyt lakia joka kieltäisin esim.tuon kitaran myynnin)
Toki ei ole kyse niiden tuotteiden ihannoinnista mutta...
Ukkovaari
25.10.2010 16:56:00 (muokattu 25.10.2010 17:10:23)
Täällä kun käsitellään tätä eräiden harrastamaa osto ja myynti toimintaa niin kommentoin omalta kohdalta hieman.

Olen täällä torilla myynyt muutamat vahvarit ja kitarat, ihan ok menneet kaupaksi mutta yksi asia mistä itse en pidä (olkoonkin ettei sitä laki kiellä jne.).

Tarkoitan sitä, että ostaja sanoo hankkivansa laitteen omaan käyttöön ja on juuri hakemassa itselleen tuollaiseta laitetta mutta sitten heti sen ostettuaan laittaa samaisen laitteen myyntiin eli harrastaa ihan suoranaista "trokausta".

Itse laitan sen hinnan aika kohdilleen ja pyrin siihen, ettei tulisi niin pahasti turpaan hinnassa ja että joku todella tarvitseva saa hyvän laitteen itselleen ja siksi en pidä ostajista, jotka suoraan sanoen valehtelvat sen oman tarpeensa ja pistävät laitteen välittömästi kiertoon. Mut on opetettu pienestä pitäen olemaan rehellinen ja enkä pidä ihmisistä, jotka valehtelevat.

Onneksi en ole tähän törmännyt kuin kerran ja siitä opin, että eräs muusikoiden.net henkilö on minun kohdaltani ns. kieltolistalla mitä tulee hänen ostamisiinsa. Tapaus josta oma kohtaisesti puhun on muutaman vuoden takaa, jolloin olin täällä eri nickillä.

Kyse oli kitarasta, jonka myin , kyseinen ostaja vielä halusi tingata vaikka olin jo hintaa tiputtanut sopivaksi kohtuullisesta pyynnistäni.
Kaiken lisäksi ostaja kun laski käsissään seteleitä niin laski tarkoituksella väärin (piti niitä seteleitä silleen mutkalla ja laski yhden setelin pariin kertaan) eli yritti vielä huijata hinnasta 50 euroa pois. Minä tietysti aina lasken setelit niin että ne ovat suoraan ja lasken pöydällä. (Ostaja sanoi vaan "oho, eikös siinä ole, ai jaa että 50 euroa liian vähän). Sitten ihan 1-2 viikon sisällä samainen mun myymä kitara olikin jo reilulla pyynnilla myynnissä.
Niin ja kyseinen henkilö ei voinut edes ottaa omia kuvia siitä skitasta vaan käytti mun kuvia, eihän tämä maailmaa kaada mutta kertoo joidenkin ihmisten tavasta toimia.

Ei siinä mitään, lakihan ei sinänsä kiellä (verottajasta en tiedä mitä katsovat ammattimaiseksi osto/myynti välitys toiminnaksi). Eniten mua ottaa kupoliin ihmiset, jotka suoranaisesti valehtelevat ja peittelevät sen todellisen toimintansa, mutta helppohan se on jatkossa tälläiset plokata pois.

Moraalisesti kuitenkin tälläinen "ammattimainen" osto/myyntitoiminta täällä muusikoiden netissä on aika syvältä ja on tasan varma, että nämä tyypit ovat ainakin omalta kohdaltani boikotissa. Ja tälläinen "ammattimainen" toiminta voi tietysti koitua jonkun onnettoman kukkarolle raskaammin.

Vähän ehkä meni offtopikiksi mutta menköön.
Wespa
25.10.2010 16:56:45
Hi-Power: Saisko tuosta laista jotain faktaa..Kiitos
(koitin googlettaa mutta en löytänyt lakia joka kieltäisin esim.tuon kitaran myynnin)
Toki ei ole kyse niiden tuotteiden ihannoinnista mutta...

Tuoteväärennöksien, varsinkin tuollaisten joita ei voi hyvällä tahdollakaan tulkita "vahingoksi", myyminen on aika yksiselitteisesti kiellettyä jo immateriaalioikeudellisten perusperiaatteidenkin nojalla. Väärennökset hyväksikäyttävät luvatta tunnettujen tuotemerkkien "goodwilliä".
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
WnbPunk
25.10.2010 17:02:28
tracyjacks: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=463095

Ja pyyntönä 700€... No eihän se "Aidosta kopiosta ole paljoa"
Onko näin?
keskiorv
25.10.2010 17:39:33
Mikähän olisi käypä hinta tälle:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=462916

Jos olisin ostamassa, niin kyselisin varmaan ensin tuolta paljonko hinnaksi posteineen lopulta tulisi. Listahinta ei ainakaan oo paha (n. 543 euroa).

http://webcache.googleusercontent.c … Eko&cd=13&hl=en&ct=clnk

Onhan noissa hinnoissa reilu tonnin heitto.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)