Aihe: Fender Jazz Bass
1 2 3 4 5 6
Rämppy
02.05.2010 11:46:41
Le Haba: Hankkikaa aito 60-luvun alkupuolen Jazz basso niin ei tarvitse miettiä ja arpoa. se on parhautta :-)

Ihanan kallista!
En sitten malttanut olla sanomatta.
MikaHekkanen
16.10.2010 23:15:57
Törmäsimpäs tällaiseen vanhaan ketjuun, mutta ei se mitään, vanha on bassonikin.

Mitä nuo 80-luvun loppupuolella Japanissa tehdyt Fenderit ovat syöneet, millaiseksi tuon oman japanilaisen Jazz Bassoni (sarjanumero Exxxxxx) voi yksilöä näkemättä ja soittamatta arvioida ja vaikka rahallisesti arvostaa?
JussiKoo
16.10.2010 23:31:38
MikaHekkanen: Mitä nuo 80-luvun loppupuolella Japanissa tehdyt Fenderit ovat syöneet, millaiseksi tuon oman japanilaisen Jazz Bassoni (sarjanumero Exxxxxx) voi yksilöä näkemättä ja soittamatta arvioida ja vaikka rahallisesti arvostaa?

Yleisesti ottaen ovat oikein hyviä soittimia, joidenkin arvioiden mukaan jopa parempia, kuin saman aikaiset jenkkiversiot. E (+6 digits) viittaisi vuosilukuihin '84-87.

Mutta, miten itse arvioisit saman ikäistä autoa näkemättä? ;)
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
JussiKoo
16.10.2010 23:55:17
MikaHekkanen: olikohan vuosi 89 vaiko 90 kun tuon uutena ostin.

Hyvin olen tuota pitänyt, liian vähällä käytöllä tosin, ja oikein hyvässä kunnossa se yhä on.

Valmistusvuosi ja ostovuosi eivät usein kohtaa. Esim. Vantaan F-musiikissa on 2006 Presari edelleen uutena myynnissä.

Laitahan kuvaa tuosta omasta soittimestasi. Kyllä tuommoinen yhden omistajan soitin on aina mukava nähdä.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
MikaHekkanen
17.10.2010 00:20:34
Rock-Ola: Valmistusvuosi ja ostovuosi eivät usein kohtaa. Esim. Vantaan F-musiikissa on 2006 Presari edelleen uutena myynnissä.

Laitahan kuvaa tuosta omasta soittimestasi. Kyllä tuommoinen yhden omistajan soitin on aina mukava nähdä.

Erittäin totta, joskus tavara makaa kaupassa kummastuttavankin pitkään.

Nappasin kännykameralla omiin kuviini pistämäni otoksen, basson rinnalla on Squier Strato, jonka ostin uutena vuonna... 1984. Niin se aika rientää kun on mukavaa :)
JussiKoo
17.10.2010 00:30:24
MikaHekkanen: Nappasin kännykameralla omiin kuviini pistämäni otoksen, basson rinnalla on Squier Strato, jonka ostin uutena vuonna... 1984. Niin se aika rientää kun on mukavaa :)

Hienoa, että jollakin on ns. yhden omistajan soittimia reilun 25 vuoden takaa.
3108
17.10.2010 21:51:30

Rock-Ola: Hienoa, että jollakin on ns. yhden omistajan soittimia reilun 25 vuoden takaa.
Jep. Minulla on edelleen Jazz minkä ostin vuoden 1980 alkupuolella. Sarjanumeron mukaan se on muistaakseni vuodelta 77-78. :)
UncleZ
26.10.2010 16:46:47

TvA:

Viimeisenä kokeilin Aerodyne JB:tä ja olin myyty mies. Basson keveys hämäsi luulemaan, ettei laudasta voi löytyä akustista sustainia. Väärin! Aerodyne soi paremmin ilman troniikkaa kuin muut testaamani vehkeet ja P/JB mikkiyhdistelmän ansiosta saundiskaala on mahtava. Vierastin ennen soittokokeilua ruusupuu otelautaa ja soittimen erikoista ulkoasua, mutta kokeilun jälkeen jouduin tekemään täyskäännöksen ja päädyin parhaaseen, eli Aerodyneen.

Onko tuossa kaulapainoisuutta yhtään? Soitin moista kerran musaliikkeessä enkä huomannut tarkistaa hihnan kanssa. Mulla on yks vastaava basswood runkoinen jatsari joka on muuten hyvä, mut kaulapainoisuus vähän haittaa.
Piece Of My Mind
04.01.2011 22:15:29
Pershana meni Fenderin Japski jazari nenän edestä torilla. Ehdein jo innostua, jotta nyt löytyi uusi kumppani. Vaan ohi pääs livahtamaan.

Vaan mitenkä on uusian japsien laita, valmistetaanko tätänykyä enään muita kuin noita muutamaa singature malleja?!

Kovaa pohdiskelua uusien jazareiden välillä. Mehico keppi asettuisi vielä omaan budjettiin. Vaan ei noista Classic sarjan malleista ole kauheasti enää matkaa singature Japskeihin, joissa voisi laatu hivenen parempaa olla.

Jatkan käytetyn metsästystä, vaan yhä enemmissä määrin alan varautua uuden ostoon. Vaan sanokaahan nyt vielä mielipiteitä taikka kokemuksia Mex classic/deluxe kepeistä tai vastaavasti uusista japski singatureista.
J.Hollström
04.01.2011 22:36:23
Piece Of My Mind: Vaan mitenkä on uusian japsien laita, valmistetaanko tätänykyä enään muita kuin noita muutamaa singature malleja?

Joo: http://www.fenderjapan.co.jp/products_jazzbass.html

Noiden saatavuus on vaan aika huono. Menee varmaan tilailu- / ebay-hommiksi kun edustusta ei taida juurikaan löytyä.
JussiKoo
04.01.2011 23:12:24 (muokattu 04.01.2011 23:16:18)
Japsi Jazzeista Aerodynea (AJB-DX) saa normaalisti tilaamalla.

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0254505506

Siguista toki enemmän, mm. Geddy Lee.

-e- mallitunnus
JussiKoo
04.01.2011 23:23:42
Mun oma Jazzi niin kaipaa blockeja otelautaan. Muuten se olisi samanlainen mätsäävällä lavallakin.

http://www.fenderjapan.co.jp/img/jazzbass/jb66b/jb66b_01.jpg
JuhaHo
05.01.2011 13:06:13
Meidän juniori on kovasti menossa kolikkopurkkinsa kanssa paikalliseen soitinkauppaan ostamaan Highway-1:tä. Olen kehottanut häntä laittamaan jäitä hattuun soittimen kanssa, mutta polte tuntuu olevan kova. Selattuani topikkia olin huomaavani, ettei kyseinen malli ehkä sittenkään ole välttämättä ole paras valinta. Tingin pojan puolesta ainakin trimmauksen hintaan, tosin paikkakunnaltamme ei taida trimmaajia löytyä. Mikähän uudelle highway-1:lle mahtaa olla käypä katuhinta? Mitä muuta mallia kannatta katsastaa? Pojan mielestä soittimen tulee olla jazzari ja lavassa pitää lukea Fender; valmistusmaa mielellään USA.

OT tällä hetkellä poika käyttää minun 80-luvun puolivälissä käytettynä ostamaani Ibanez Roadstar II:sta. Mistähän voisin kalastella tarkempia tietoja laitteesta - lähinnä iästä ja mahdollisesta myyntihinnasta.
hollstro
05.01.2011 13:26:15

JuhaHo: Meidän juniori on kovasti menossa kolikkopurkkinsa kanssa paikalliseen soitinkauppaan ostamaan Highway-1:tä. Olen kehottanut häntä laittamaan jäitä hattuun soittimen kanssa, mutta polte tuntuu olevan kova. Selattuani topikkia olin huomaavani, ettei kyseinen malli ehkä sittenkään ole välttämättä ole paras valinta. Tingin pojan puolesta ainakin trimmauksen hintaan, tosin paikkakunnaltamme ei taida trimmaajia löytyä. Mikähän uudelle highway-1:lle mahtaa olla käypä katuhinta? Mitä muuta mallia kannatta katsastaa? Pojan mielestä soittimen tulee olla jazzari ja lavassa pitää lukea Fender; valmistusmaa mielellään USA.

OT tällä hetkellä poika käyttää minun 80-luvun puolivälissä käytettynä ostamaani Ibanez Roadstar II:sta. Mistähän voisin kalastella tarkempia tietoja laitteesta - lähinnä iästä ja mahdollisesta myyntihinnasta.

HW1 on hyvä peli. Katsoi sitten hintaa tai ei. Jos pitää olla USA-malli niin tuon halvemmalla ei uutta saa.

Esim: tossa on Ibanezin kataloogiss vuodelta 1983 RSII: http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=84&now=3

Nuo on 300-400 € pelejä jos on hyvässä kunnossa. Käyttöarvo paljon suurempi ja kun poitsu tulee vähän vanhemmaksi arvostanee sitä jopa enemmän kuin HW1 Jatsia.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
JuhaHo
05.01.2011 15:22:44
hollstro: HW1 on hyvä peli. Katsoi sitten hintaa tai ei. Jos pitää olla USA-malli niin tuon halvemmalla ei uutta saa.

Esim: tossa on Ibanezin kataloogiss vuodelta 1983 RSII: http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=84&now=3

Nuo on 300-400 € pelejä jos on hyvässä kunnossa. Käyttöarvo paljon suurempi ja kun poitsu tulee vähän vanhemmaksi arvostanee sitä jopa enemmän kuin HW1 Jatsia.

Kiitos vinkistä löysin omani samasta katalogista mutta eri sivulta. Näyttäisi olevan tuo vasemmanpuoleinen RB600BS.
http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=84&now=5

Mutta asiaan; eli HW1:stä voisi saada kelpo pelin. Onkohan noissa yksilölisiä eroja. Basso olisi tulossa lähinnä släppi käyttöön. Muilla tekniikoilla poika käyttänee nauhatonta ja jatsimmassa menossa tietty kontraa.
balzary
05.01.2011 15:28:11

JuhaHo: Kiitos vinkistä löysin omani samasta katalogista mutta eri sivulta. Näyttäisi olevan tuo vasemmanpuoleinen RB600BS.

Mutta asiaan; eli HW1:stä voisi saada kelpo pelin. Onkohan noissa yksilölisiä eroja. Basso olisi tulossa lähinnä släppi käyttöön. Muilla tekniikoilla poika käyttänee nauhatonta ja jatsimmassa menossa tietty kontraa.

Eikös släpyttelyyn tämä voisi olisi hieno peli, vaikka onkin made in Japan :
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=481186

Lisäksi torilla on yksi USA jazz bass casen kanssa hintaan 900 euroa.
Mikäli hinnassa on tinkivaraa, ollaan jo uuden Highway -sarjalaisen tontilla.
hollstro
05.01.2011 15:32:42 (muokattu 05.01.2011 15:33:14)

JuhaHo: Kiitos vinkistä löysin omani samasta katalogista mutta eri sivulta. Näyttäisi olevan tuo vasemmanpuoleinen RB600BS.

Ton sun mallin käypä myyntihinta on 200-250 €. Sama kommentti käyttöarvosta, mutta tämä ei kuitenkaan pärjää HW1 Jazzille millään muotoa. Hyvä perusbasso.

Kaikissa bassoissa on yksilöeroja. Mitä hienostuneempiin asioihin mennään, sen en enemmän. Perusasioissa erot on vähemmän merkityksellisiä; jos saa stemmaamaan jos kaulan oikeaan setuppiin niin asia on 90 %:sti kunnossa. Tuon varmaan saa.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Rämppy
05.01.2011 16:25:07
JuhaHo: eli HW1:stä voisi saada kelpo pelin. Onkohan noissa yksilölisiä eroja. .
Mun mielestä ovat pääosin asiallisia bassoja. Yksilöeroja toki on, kuten kaikissa Fenderin sarjoissa. Kun poimit kelpo yksilön ja laitat säädöt kohdalleen, niin kelpaa ammattilaisellekin.
En sitten malttanut olla sanomatta.
El Jefe
05.01.2011 17:11:34
Mulla oli tuollainen Ibanez Roadstar II RB630.

Lavassa pieni halkeama, joka ei ollut kuitenkaan levinnyt 10 vuodessa yhtään. Möin sen tilanpuutteen takia 180 e 6 vuotta sitten. Hinta/laatu-suhde oli kohdallaan.

http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=104&now=3

Nyt on Fender Aerodyne Jazz Bass. Niitä ensimmäisiä, kait parempi laatuisia ?

Tietääkö noista niiden iän sarjanumerosta?

Hyvin tehty soitin ja mukava soittaa. Ainut missä on säästetty on mikrofonit. No kyllä noillakin vetelee.

Joskus tekisi mieli vaan vaihtaa ihan kokeilumielessä, vaikka vähän kalliimpaan jenkkipresari specialiin tai johki.

Tuosta Aerodynestä on pieni pala maalia lohjennnut bodystä, muuten hyvä yksilö. Paljonkohan tuosta olisi järkevä myyntihinta?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)