m_heijari 12.10.2010 22:36:41 | |
---|
Joopajoo. Olen soittanut ne 5 vuotta enkä tosiaan runkannut kamoja. Tänään rekisteröidyin kun oli mieltä askarruttavia kysymyksiä. Aika herkässä näyttää täällä olevan trollitutka. Osaisiko joku siitä huolimatta kertoa missä Stadissa pääsis testaamaan Bugeran vahvistimia ? Kuinka paljon kitara vaikuttaa säröön? Tarkoitan että jos kokeilen liikkeessä vahvistinta jollain muulla kitaralla, niin voiko sitten olla että sama laite kuulostaakin omalla kitarallani ihan paskalta? Mä elän vieläkin! |
Sakmongkol 12.10.2010 22:54:24 | |
---|
m_heijari: Kuinka paljon kitara vaikuttaa säröön? Särön luonne on eri kitaroilla erilainen. Särön määrä säädetään yleensä muista kamoista. Tarkoitan että jos kokeilen liikkeessä vahvistinta jollain muulla kitaralla, niin voiko sitten olla että sama laite kuulostaakin omalla kitarallani ihan paskalta? Voi olla. Kannattaa testata vahvari sillä kitaralla millä aikoo soittaa. Itse hankkisin ensin kunnon kitaran, tai säätäisin olemassa olevan kuntoon, mahdollisesti juuri niitä mikkejä voisi vaihdella. Sitten sillä kitaralla testaamaan vahvaria jos mahdollista. Ja käytettynä kaikki. |
s8na 14.10.2010 00:47:51 (muokattu 14.10.2010 00:57:13) | |
---|
Heh, äijjät tarttu tuolla aiemmin taas vanhaan. Tiivistin olennaiseen kärjistäen, kyl te tiiätte kuitenki. Putkivahvarit on vaan monessa asiassa parempia. Jos ei olis ni soittelisin hybridi/trankkuvahvarilla. Kannattaa toki tutustua avoimin mielin laitteisiin. Hyvä trankkukone pieksee kyllä huonon putkivahvarin. www.mikseri.net/peppiyhtye/ |
Krice 14.10.2010 11:50:30 | |
---|
|
Krice: http://www.thomann.de/fi/ibanez_s420wk.htm http://www.thomann.de/fi/fender_vibro_champ_xd.htm En ole ihan varma irtoaako Champista tarpeeksi modernia säröä, mutta muistaakseni tuossa oli sitäkin eli mallinnettu erilaisia vahvistintyyppejä. Mulla oli tollanen Champ. Niistä kaikista mallintavista saundeista löytyi 1 käyttökelpoinen särösaundi. Eikä sekään mikään hyvä ollut. Ihmeellisen honottava loota moinen. Ja kitarana oli Tokain LP:tä SD 59 setillä, Ibanezin JS:ää, PGM:ää, RG:tä Evolla jne. Ei kannata haaskata rahojaan moiseen vahvistimeen. Jaa no kliinit oli edes jonkinlaisia. Laiha Lissu oli paras. |