Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hardcase + Optimount?
1
Mighty Einherjar
28.09.2010 16:21:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon ajatellut tilata Thomannilta Hardcase-merkkiset rumpulaukut Pearlin Reference setille? Basari 22" * 18", virveli 14" * 6,5", pikkutomit 10" * 8" ja 12 * 9" ja lattiatomi 16" * 16". Sopiiko tomit Optimountien kanssa noihin laukkuihin http://www.thomann.de/fi/hardcase_drum_case_set_hrockfus3.htm ja pystyykö noiden laukkujen syvyyttä säätämään?

Huomasin kyllä nämä ohjeet (http://www.hardcase.com/index.php?m … id=1cc01a43e0084540b447fec23ffad544) kuinka voi mitata sopiiko omat rummut laukkuun. Omien mittausten mukaan saattais just mennä, mutta ei jäis enää tuota ylimääräistä 25mm. Ja täällä vielä lukee (http://www.hardcase.com/index.php?m … id=a7cd95bce556f7bd5963004b82cfa60b) "Please Note - Drums utilising Suspension Mounting Systems will need to use the next applicable size case up from the actual drum diameter (applies to sizes 8" up to 13" only)." Niin tarkoittaako tuo että tarviin isommat laukut, jotta sopii Optimountien kanssa esim 10" tomille tarvii 12" laukun?
 
polytoximaniac
28.09.2010 16:36:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on hardcaset basarille sekä 16":lle lattarille. Pönät Pöörliä. Lattari on omilla jaloillansa kylläkin. Menee sillee suht naftisti kyllä sinne casen sisään että Optin kanssa voisi olla ehkä ahdasta. Jos kaikkia ottaa sen yhden koon verra isompia nii luulis ainaki mahtuvan tai sit tomeja kainaloon ja liikkeesee sovitteleen.
 
Pulisongs = best
Speedy
28.09.2010 17:44:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mighty Einherjar: Niin tarkoittaako tuo että tarviin isommat laukut, jotta sopii Optimountien kanssa esim 10" tomille tarvii 12" laukun?
 
Itse ostin just 10" casen, enkä hoksannu tuota.. Mutta optimountin kanssa puuvanteinen tomi (ehkä aavistuksen normaalia massiivisempi) mahtuu onneksi justiinsa.. Casessakin lukee että 10" ja suluissa 8"+RIMS.. 11" ei taida olla joten 12" on ainakin sopiva.. Ehkä vähän löysä, mutta itse ainakin olen kaikkiin caseihin laittanu vielä pehmikepussit.. Tosin tuohon 10" sitä ei nyt mahtunu..
 
Vanhemmissa hardcaseissa oli lattiatomin lisäksi myös räkkitomi versiot, on varmaan nykyäänkin. Vanhanmalliseen 14" räkkitomin caseen menee Premierin 14x14 tomi korkeudenkin puolesta justiinsa mutta Kumun vastaava ei, ilman että ottaa jalkojen ruuvit irti.. Ne kai on Kumuissa Pearl-tyyppiset.. Eli lattiatomille kannattaa ottaa lattiatomin case.. Toisaalta, uuteen 16" lattiatomicaseen menee jopa 18" basari.. =)
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
NKVD
28.09.2010 19:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on hardcaset ja referencet, esim 10" casessa lukee toi 10/8"+rims. Siihen 10" caseen mahtuu referencen 10 tomi optimountilla, samoin muut koot omiin casehinsa. Kannattaa tsekata jos on 14" lattiatomi niin se ei välttämättä mahdu 14rt caseen.
 
NKVD
28.09.2010 19:57:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Itse ostin just 10" casen, enkä hoksannu tuota.. Mutta optimountin kanssa puuvanteinen tomi (ehkä aavistuksen normaalia massiivisempi) mahtuu onneksi justiinsa.. Casessakin lukee että 10" ja suluissa 8"+RIMS.. 11" ei taida olla joten 12" on ainakin sopiva.. Ehkä vähän löysä, mutta itse ainakin olen kaikkiin caseihin laittanu vielä pehmikepussit.. Tosin tuohon 10" sitä ei nyt mahtunu..
 
Mitkä pehmike pussit olet tuonne casen sisään laittanut?
 
Speedy
28.09.2010 20:14:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NKVD: Mitkä pehmike pussit olet tuonne casen sisään laittanut?
 
No ihan vaan tehny paksummasta kankaasta (tai no äitee teki) semmoset kotelon kokoset pussukat jotka sitten liimasin kiinni.. Käytännössä sivut ja pohja..
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
bluesman86
28.09.2010 22:29:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

13" hardcaseen mahtuu 14x10 vistalite ja 13x11 reference menee just kans sopivan tiiviisti ettei heilu. lattiatomi kotelot taas on todellakin väljiä 18 tomi menee heittämällä 16" caseen
 
http://www.myspace.com/sleazyactband
Mighty Einherjar
29.09.2010 00:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista! Pitää tässä tilailla nuo Hardcaset Thomannilta, kun nuo Pearlit taitaa käydä niihin.
 
Totofan
02.10.2010 14:06:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ainakin menee 12" tomi samankokoiseen laatikkoon ihan hyvin. Eli siis Starcast-ripustuksesta kyse. Taitaa optimount olla kuitenkin vähän enemmän tilaa vievä..
 
"Sääteletkö sä ääntä? Oli vähän liian kovalla.." "Mä oon ihan valomies." "Aijaa, no tossa oli helsingin kaupunginteatterin entinen valomies, sanoi että valot ihan päin persettä.."
dumbass
03.10.2010 11:58:48 (muokattu 03.10.2010 12:02:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä että staggin caset on nykyään kalliimpia kuin hardcaset.
 
Totofan
03.10.2010 14:31:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dumbass: Jännä että staggin caset on nykyään kalliimpia kuin hardcaset.
 
Yhden kotimaisen orkesterin valomies/backlineteknikko sanoi hardcaseista ja staggeista näin:
 
"V*ttu, ne hardcasen hattulaatikot on kyllä ihan perseestä. Sit on vielä se toinen merkki.. En nyt kyllä saa päähäni.."
 
Minä: "Stagg?"
 
"Joo! Ne on vielä enemmän perseestä. Lootassa on ainakin 5 kahvaa, mutta mistään ei pysty järkevästi kantamaan."
 
Huvitti suuresti. Tottahan se kyllä on, että jos tehdään vaikka 180 keikkaa vuodessa, ja kamat kulkee bussin perseessä niin ei ne hardcasetkaan loppupelissä niitä pannuja suojaa.. Tämmöisiltä rankemmilta kolauksilta ja yms siis.
 
"Sääteletkö sä ääntä? Oli vähän liian kovalla.." "Mä oon ihan valomies." "Aijaa, no tossa oli helsingin kaupunginteatterin entinen valomies, sanoi että valot ihan päin persettä.."
Velli
03.10.2010 16:42:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totofan: Tottahan se kyllä on, että jos tehdään vaikka 180 keikkaa vuodessa, ja kamat kulkee bussin perseessä niin ei ne hardcasetkaan loppupelissä niitä pannuja suojaa.. Tämmöisiltä rankemmilta kolauksilta ja yms siis.
 
Totta. Eivät isommat orkesterit huvin vuoksi kaikkia kamoja flight caseissa kuljetakaan. Deep Purplea kun kävin roudaamassa, niin kaikki, siis aivan KAIKKI kamat olivat tukevissa flight caseissa.
 
Speedy
03.10.2010 19:32:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Totta. Eivät isommat orkesterit huvin vuoksi kaikkia kamoja flight caseissa kuljetakaan. Deep Purplea kun kävin roudaamassa, niin kaikki, siis aivan KAIKKI kamat olivat tukevissa flight caseissa.
 
Suurin syyhän varmaan on se ettei mitään tartte kantaa, kaikki kulkee pyörillä kätevästi ramppeja pitkin autosta lavalle ja lentokoneeseen tai minne vaan..=) Tulevalle UB-kons kiertueelle Kumut menee vielä HardCaseissa flight-caseihin, varmasti on turvassa..=)
 
Mikään kotelohan ei suojaa rumpua jos se putoaa jostain, ellei sitten ole jotai joustavaa pehmikettä montaa senttiä.. Mutta kyllähän kova kotelo suojaa normaalissa/vähän ronskimmassakin roudauksessa ihan erilailla kuin pehmeä.. Toisaalta ainakaan HardCaseissa ei ole pehmikkeitä ja rumpu pääsee heilumaan. Saattaa siis tulla hankaumaa lugeihin ja ainakin puuvanteet ottaa tasasella sivulla kiinni.. siksi itse laitoinkin pehmikkeet.. Kovan ja pehmeän casen hyvät puolet yhdessä..;)
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Velli
03.10.2010 20:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Suurin syyhän varmaan on se ettei mitään tartte kantaa, kaikki kulkee pyörillä kätevästi ramppeja pitkin autosta lavalle ja lentokoneeseen tai minne vaan..=)
 
Tuo ja kestävyys lienevät ne tärkeimmät syyt flight casejen käyttöön. Henkilöauto/pakettiauto roudauksessa Hard Caset ovat ihan ok.
 
Tulevalle UB-kons kiertueelle Kumut menee vielä HardCaseissa flight-caseihin, varmasti on turvassa..=)
 
Luulisi kestävän :)!
 
OPJ1974
03.10.2010 21:24:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Totta. Eivät isommat orkesterit huvin vuoksi kaikkia kamoja flight caseissa kuljetakaan. Deep Purplea kun kävin roudaamassa, niin kaikki, siis aivan KAIKKI kamat olivat tukevissa flight caseissa.
 
Katselin muuten juuri muutama päivä sitten tämän Iron Maidenin "fligt 666" -dokkarin... Siinä Nickon pannuja siirreltiin Ed Force One-lentokoneeseen hardacase (vast.) -pakkauksissa ja jopa ihan mielestäni ja muistaakseni topatuissa pusseissakin.
 
Outoa, mutta totta. Ehkä niillä on helläkätiset roudarit... :) Luulisi flight Casen olevan tuon kokoisen setin roudaamisessa se juttu, mutta niin ei taida olla?
 
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
tml
04.10.2010 11:48:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Toisaalta ainakaan HardCaseissa ei ole pehmikkeitä ja rumpu pääsee heilumaan. Saattaa siis tulla hankaumaa lugeihin ja ainakin puuvanteet ottaa tasasella sivulla kiinni.. siksi itse laitoinkin pehmikkeet..
 
Hardcasen idea on kai että ne onnettomat vaahtomuovipalat pitäisi rumpua paikallaan kun vanteet uppoaa niihin. Korvasin nämä alkuperäiset pehmusteet kunnon solumuovipaloilla (Etolan harmaata tavaraa) ja laitoin sitä myös kotelon "pohjalle" (tasaiselle puolelle), koska rummulla on kuitenkin taipumus valua sinne kun laatikkoa kantaa.
 
Kyseessä on 14" tomikotelo, missä virveli ja tuolin istuinosa päällekkäin, joten pelkkä rumpu pysyy varmaan vähän paremmin paikallaan.
 
Strumbali
04.10.2010 19:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vertailin treenikämpällä optimountia ja starcastia. Ne tulevat about yhtä ulos esim. vanteesta mitattaessa, mutta optimountin uloin kohta on rummun rungon suuntaisesti leveämpi, kuin starcastin. Starcastissa se uloin kohta on siipiruuvi, jolla tomivarsi ruuvataan kiinni ja ruuvin saa käännettyä pysyasentoon ja rummun niin, että ruuvi on hardcasen kulmassa. Optimountissa se uloin kohta on leveämpi ja se 12'' ei sitten tosiaan taida mahtua 12'' laatikkoon. Minusta ehkä harmittavan lähellä mahtumista ja ihan hyvä tietää.
 
Mähän sanoin, että sä sanoit.
Mighty Einherjar
14.10.2010 15:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo Hardcaset tuli tänään Thomannilta ja hyvin menee 10" ja 12" tomit Optimountien kanssa caseihin. Ei siihen tietysti kovin paljon jää tyhjää tilaa, mutta kuitenkin ihan hyvin ne sopii. En vielä jaksanut muita rumpuja kokeilla, mutta eiköhän nekin mee ihan hyvin.
 
Strumbali
14.10.2010 15:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, mitähän minäkin olin tästä keskustelusta lukenut ja sen jälkeen vertaillut. ; ) no hyvä, että mahtuu.
 
Mähän sanoin, että sä sanoit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «