Aihe: Kokemuksia Engl gigmaster 15 combosta?
1 2 3 4
jussimus
13.10.2010 22:47:21 (muokattu 13.10.2010 22:48:49)
juikkipuikki: Joo näin mäki sen koen, mutta saa yllättävän hyvät hevisoundit, kun tyrkkää
bad monkeyn siihen väliin.

No siis, mistä tahansa vahvarista saa tarvittaessa hevisoundit. Jopa mun Laney Lionheartista saa tietynlaiseen heviin soveltuvat soundit ilman mitään purkkejakin ;)
Krice
14.10.2010 08:38:43 (muokattu 14.10.2010 08:39:13)

Ainakin youtuben (=totuus) perusteella Gigistä lähtee ihan tarpeeksi säröä heviin. Ehkä olen tulossa vanhaksi ja vähempi gain riittää! Olen itsekin tutkaillut juuri tätä vahvistinta, tosin nuppiversiota.
Antroid
14.10.2010 14:37:38 (muokattu 14.10.2010 14:38:14)
Krice: Ainakin youtuben (=totuus) perusteella Gigistä lähtee ihan tarpeeksi säröä heviin. Ehkä olen tulossa vanhaksi ja vähempi gain riittää! Olen itsekin tutkaillut juuri tätä vahvistinta, tosin nuppiversiota.

Munsta vahvistimen sopivuus heviin ei ole juurikaan kiinni särön määrästä. Useimmista rokkivahvareista saa paljon säröä, mutta soundin luonne ei sellaisenaan ole omiaan kaikkein jytyimpään mättöön. Lisäksi hevisoundeja on tietenkin noin miljoona erilaista ja on aika henkilökohtaista mikä mielletään "hevisoundiksi". Mä sanoisin edelleen, että Gigmasterilla vetelee Metallicat yms. suhteellisen kivasti, mutta demppimättöön hakisin ehkä vähän toisenlaista laitetta.
Krice
14.10.2010 22:25:38

Antroid: demppimättöön hakisin ehkä vähän toisenlaista laitetta.

Millä tavalla toisenlaista?
Neponen
16.10.2010 18:14:51

Ehkä parhaimpia vahvistimia kotiin, jos hyvät särösaundit haluaa. Kyllä Cleanit löytyy myös ihan kivasti. Se mitää jää kaipaamaan, niin 2 erillistä EQ-säätöä kummallekin kanavalle omat.
Tiku35
17.10.2010 12:48:30
Neponen: Ehkä parhaimpia vahvistimia kotiin, jos hyvät särösaundit haluaa. Kyllä Cleanit löytyy myös ihan kivasti. Se mitää jää kaipaamaan, niin 2 erillistä EQ-säätöä kummallekin kanavalle omat.

Joo eiköhän se ollu viimenen naula sille, että täytyy ostaa toi vahvari. Vielä pitää vaan puhua vaimo ympäri...
Flaxwood
TTV
17.10.2010 13:59:32
Tiku35: Joo eiköhän se ollu viimenen naula sille, että täytyy ostaa toi vahvari. Vielä pitää vaan puhua vaimo ympäri...

Kannattaa kääntää tilanne vielä siten, että vaimosi kokee tarvitsevansa juuri ENGL GigMasterin ja että sinä tarjoudut sen hänelle ostamaan :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Tiku35
17.10.2010 14:08:10
TTV: Kannattaa kääntää tilanne vielä siten, että vaimosi kokee tarvitsevansa juuri ENGL GigMasterin ja että sinä tarjoudut sen hänelle ostamaan :-)

Joo pitääpä koittaa. Mutta asian neuvottelussa tuli jo alustava tuomio= joululahjaks. Noh jos samantien laittais sen pakettiin ja kuusen alle ja sitten yllättyis iloisesti sitä avatessa aatto iltana :P
Flaxwood
TTV
04.11.2010 17:13:46
Nyt on eka tunti takana uunituoreen GigMaster combon kanssa ja ei voi muuta kuin olla hemmetin iloinen. Tää on mun eka oikea putkivahvistin ja kylläpä on makea peli. Kotivolumella lähtee todella mehukkaat metallisäröt, joita voi sitten vaikka lisä-EQ:lla korostaa. Master volume toimii sairaan hyvin, ilman Power Soakia voi hyvin vetää hiljaakin, mutta silloin ei saa vielä päätettä säröytymään. Soak = 1W ja Master melkein nollissa, niin johan silloinkin vielä tulee kunnon saundia. Combon oma 10" on ihan jees, mutta kyllä tuo Framuksen 2x12" päästää ENGL:in vasta valloilleen. Input-gain on todella hyvin ajateltu, sillä se tarvittaessa muuttaa cleanin lähes crunchiksi ja vastavasti lisää harmonisia drive-kanavaankin. Eli, driven vahvistusta voipi säätää kahdella "etu-gainilla" ja sitten vielä Masterin ja Power Soakin avulla. Täytyy ruokkia poloista vielä pedaaleilla ja kattoa mitä tykkää :-)
Tiku35
05.11.2010 16:55:13 (muokattu 05.11.2010 16:57:03)
TTV: Nyt on eka tunti takana uunituoreen GigMaster combon kanssa ja ei voi muuta kuin olla hemmetin iloinen. Tää on mun eka oikea putkivahvistin ja kylläpä on makea peli. Kotivolumella lähtee todella mehukkaat metallisäröt, joita voi sitten vaikka lisä-EQ:lla korostaa. Master volume toimii sairaan hyvin, ilman Power Soakia voi hyvin vetää hiljaakin, mutta silloin ei saa vielä päätettä säröytymään. Soak = 1W ja Master melkein nollissa, niin johan silloinkin vielä tulee kunnon saundia. Combon oma 10" on ihan jees, mutta kyllä tuo Framuksen 2x12" päästää ENGL:in vasta valloilleen. Input-gain on todella hyvin ajateltu, sillä se tarvittaessa muuttaa cleanin lähes crunchiksi ja vastavasti lisää harmonisia drive-kanavaankin. Eli, driven vahvistusta voipi säätää kahdella "etu-gainilla" ja sitten vielä Masterin ja Power Soakin avulla. Täytyy ruokkia poloista vielä pedaaleilla ja kattoa mitä tykkää :-)

Paha paha. Mun gigmaster combo tulee vasta kun pukki sen tuo, näin sano vaimo :S. ja mikä pahinta, pitää kuulemma joulu olla anoppilassa ja gigmaster odottaa kotona kuusen alla. Pitkä ja tuskanen joulu kun odottelee kotio pääsyä. Tosin sinne jouluunkin on turhan pitkä aika vielä...

TTV: Piti vielä kysyä, että mikä oli sun edellinen vahvistin? Siis mistä siirryit gigmasteriin?
Flaxwood
TTV
05.11.2010 17:33:12
Tiku35:
TTV: Piti vielä kysyä, että mikä oli sun edellinen vahvistin? Siis mistä siirryit gigmasteriin?

En varsinaisesti siirtynyt, sillä vanha Tech21 TM30 komeilee nykyäänkin pinossa GigMasterin päällä. Vahvistinarsenaalini on vain kotisoittoon, isoja tehoa en tarvi, kun ei oo paikkaa missä niitä voisi kunnolla hyödyntää. Tuo GM:n säröosasto on kyllä todella mukava varsinkin kotisoitossa, laatu ei heikkene edes pienillä volumetasoila. Se linjalähtö toimii hyvin myös kuulokkeiden kanssa, eikä ole ollenkaan hullumman kuuloista saundia siitäkään liittimestä :-)
Tiku35
05.11.2010 17:43:40
TTV: En varsinaisesti siirtynyt, sillä vanha Tech21 TM30 komeilee nykyäänkin pinossa GigMasterin päällä. Vahvistinarsenaalini on vain kotisoittoon, isoja tehoa en tarvi, kun ei oo paikkaa missä niitä voisi kunnolla hyödyntää. Tuo GM:n säröosasto on kyllä todella mukava varsinkin kotisoitossa, laatu ei heikkene edes pienillä volumetasoila. Se linjalähtö toimii hyvin myös kuulokkeiden kanssa, eikä ole ollenkaan hullumman kuuloista saundia siitäkään liittimestä :-)

Niin sitä yritin hakea, että jos soitit ennen tolla Tech21 vahvarilla ja nyt GM:llä ja olet hyvin tyytyväinen. Mitä sitten kun minä jouluna siirryn Vox VT:stä --> GM. Ero on varmaan vielä isompi ja mageempi?
Flaxwood
TTV
05.11.2010 18:26:21 (muokattu 05.11.2010 18:34:44)
Tiku35: Niin sitä yritin hakea, että jos soitit ennen tolla Tech21 vahvarilla ja nyt GM:llä ja olet hyvin tyytyväinen. Mitä sitten kun minä jouluna siirryn Vox VT:stä --> GM. Ero on varmaan vielä isompi ja mageempi?

Empäs osaa sanoa, riippuu kuinka tyytyväinen olet VT:hen ja mitä muutosta odotat :-) TM ja GM ovat hyvin erilaiset ja molemmissa on hyvät puolensa; jos näistä saisi sellaisen hybridin, jossa olisi TM:n EQ, kaappimallit ja reverbi GM:n raudassa, niin siinä olisi melkoinen Vaffari :-) Mutta kuten sanottu, erittäin tyytyväinen olen hankintaan, toivottavasti olet myös sinäkin sitten jouluna.

Koita leperrellä itsellesi se GM ennakkolahjana vaikka isäinpäiväksi (oli lapsia tai ei )?

Tässä nyt kun issessein testailen, niin voisin kuvitella päässeeni melkoisen lähelle Megadethin Countdownin saundia tällä GM:llä, parhautta :-)
Tiku35
05.11.2010 19:13:52
TTV: Empäs osaa sanoa, riippuu kuinka tyytyväinen olet VT:hen ja mitä muutosta odotat :-) TM ja GM ovat hyvin erilaiset ja molemmissa on hyvät puolensa; jos näistä saisi sellaisen hybridin, jossa olisi TM:n EQ, kaappimallit ja reverbi GM:n raudassa, niin siinä olisi melkoinen Vaffari :-) Mutta kuten sanottu, erittäin tyytyväinen olen hankintaan, toivottavasti olet myös sinäkin sitten jouluna.

Koita leperrellä itsellesi se GM ennakkolahjana vaikka isäinpäiväksi (oli lapsia tai ei )?

Tässä nyt kun issessein testailen, niin voisin kuvitella päässeeni melkoisen lähelle Megadethin Countdownin saundia tällä GM:llä, parhautta :-)

Olisko mahdotonta pyytää sound sampleja? eniten kiinnostais rock/hardrock ja clean samplet...

VT on muuten ihan hyvä, mutta siitä puuttuu se jokin. En osaa sitä selittää mutta mitä oon kuullu gigmasterin sampleja niin tiedän että GM:ssä se on. Onko se sitten joku Englin oma juttu äänessä, sävy tai sitten vaan niin rautasta tavaraa että kuulostaa niin paljon paremmalta.

Edit: VT on kuin Porsche boxter. On kuin porsse, mutta ehkä köyhän miehen versio oikeasta. Ehkä noin sitä vois kuvailla, toivottavasti boxterin omistajat ei vedä nyt herneitä nenään :)
Flaxwood
Spirocore
07.11.2010 10:47:44

Tiku35: Olisko mahdotonta pyytää sound sampleja? eniten kiinnostais rock/hardrock ja clean samplet...

VT on muuten ihan hyvä, mutta siitä puuttuu se jokin. En osaa sitä selittää mutta mitä oon kuullu gigmasterin sampleja niin tiedän että GM:ssä se on. Onko se sitten joku Englin oma juttu äänessä, sävy tai sitten vaan niin rautasta tavaraa että kuulostaa niin paljon paremmalta.

Edit: VT on kuin Porsche boxter. On kuin porsse, mutta ehkä köyhän miehen versio oikeasta. Ehkä noin sitä vois kuvailla, toivottavasti boxterin omistajat ei vedä nyt herneitä nenään :)

Ite oon soitellu ENGLejä sen verran että todennu täysin itseäni varten, mutta kun ei ihan ole varaa ostaa GM:ia kotiin, niin oon pitäytyny tossa VT:ssä. Ja se on oikeesti aika hyvä! Niin että kelpaa "pidempäänkin soitelleen" tolla tuutata menemään.. en tosissaan ymmärrä miksi ihmiset hehkuttaa sitä Microcubea, about samaan hintaan menee se ja tuo Voxi. Ero on kun yöllä ja päivällä. Jos VT on Boxteri, niin Microkuutio on köyhän miehen...?

p.s. kauhee kaasuilu tohon gigimestariin tuli kyllä.. jos pukinkonttiin?
"I say Goddamn what a rush!"
Tiku35
07.11.2010 15:56:29
Spirocore: Ite oon soitellu ENGLejä sen verran että todennu täysin itseäni varten, mutta kun ei ihan ole varaa ostaa GM:ia kotiin, niin oon pitäytyny tossa VT:ssä. Ja se on oikeesti aika hyvä! Niin että kelpaa "pidempäänkin soitelleen" tolla tuutata menemään.. en tosissaan ymmärrä miksi ihmiset hehkuttaa sitä Microcubea, about samaan hintaan menee se ja tuo Voxi. Ero on kun yöllä ja päivällä. Jos VT on Boxteri, niin Microkuutio on köyhän miehen...?

p.s. kauhee kaasuilu tohon gigimestariin tuli kyllä.. jos pukinkonttiin?

Joo tänä vuonna saa odottaa joulua kuten joskus pikkupoikana. GM siis tulossa (tai ainakin niin toivottu). Itse kiinnostuin GM:stä sen hinnan ja kotisoitto mahdollisuuden takia. Turha varmaan haaveilla Invaderia kotisoittoon...

VT:ssä en "ikinä" ole käyttäny mitään noita efektejä. Joten GM sopii mulle luultavasti täydellisesti. Ja jos niitä efektejä joskus kaipaa ni ostetaan sitten pedaaleina...

VT:ssä en myöskään ole "ikinä" käyttäny mitään muuta mallinnusta kuin UK80. Paras mallinnus ainakin EMG mikkien kanssa, mun mielestä.
Flaxwood
joomake
05.12.2010 20:41:14
Toimiikos tämä kytkin sen gigmasterin kanssa?

http://www.thomann.de/fi/engl_z3_standard_fussschalter.htm
Antti1
05.12.2010 20:50:05
joomake: Toimiikos tämä kytkin sen gigmasterin kanssa?

En tiedä, mutta voi jösses... Mä en oo ikinä varmaan kytkimien ihmeellisessä maailmassa nähnyt mitään noin säälittävän näköistä ripulipaskaa. :D

ENGLien manuaaleissa on yleensä lueteltu futaavat kytkimet ja manuaalit sai ainakin ennen valmistajan nettisivuilta. Oma-aloitteisuutta siis viisi minuuttia ja olet tässäkin asiassa viisaampi.
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Antroid
05.12.2010 22:37:16
joomake: Toimiikos tämä kytkin sen gigmasterin kanssa?

Hyi helvetti! Onko toi oikeesti Englin tekele?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)