Aihe: The Beatles
1 2 3 4 5119 120 121 122 123 124 125 126
velipesonen
11.10.2010 11:40:25

glx405: Olisi ottanut suomalaisen vaimon.

Eikös Lenita ole suunnilleen samanikäinen kuin Yoko?
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Calliope
11.10.2010 16:23:34
velipesonen: Eikös Lenita ole suunnilleen samanikäinen kuin Yoko?

Lenita on Yokoa neljä vuotta nuorempi, syntynyt 1937.
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
velipesonen
11.10.2010 16:40:00

Calliope: Lenita on Yokoa neljä vuotta nuorempi, syntynyt 1937.

No sillä tytönheitukalla ei sitten olisi ollut riittävää karismaa.
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Calliope
11.10.2010 20:06:51
Anttilassa tarjolla Beatles-tarjotin (Abbey Road tai Sgt Pepper) ja Beatles-lasinalusia 6 kpl (levyjen kansia). Fanille jolla on jo kaikkea..
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
Loijaa
12.10.2010 15:15:43

Calliope: Anttilassa tarjolla Beatles-tarjotin (Abbey Road tai Sgt Pepper) ja Beatles-lasinalusia 6 kpl (levyjen kansia). Fanille jolla on jo kaikkea..

Beatles-mukeja unohtamatta..Ostin yhden. Onhan siitä ihan mukava aamukahvit juoda..
You know that I would be a liar
Jokapaikanapina
12.10.2010 17:59:09 (muokattu 12.10.2010 17:59:28)
Loijaa: Beatles-mukeja unohtamatta..Ostin yhden. Onhan siitä ihan mukava aamukahvit juoda..

Minäkin sain Beatles-lasin kesällä lahjaksi

EDIT: Help-kuvituksilla. Kiva on
JET
12.10.2010 21:33:58
Joku väitti Kinksin kappaletta Sunny Afternoon mitä tahansa Beatlesin popbiisiä paremmaksi. Tsekkasin ja hieno kappalehan se on. Muttei Yesterdayn veroinen.
sub zero
13.10.2010 00:37:07
JET: Joku väitti Kinksin kappaletta Sunny Afternoon mitä tahansa Beatlesin popbiisiä paremmaksi. Tsekkasin ja hieno kappalehan se on. Muttei Yesterdayn veroinen.

Mä kuuntelen mieluummin Manowaria kuin McCartneyn hassuttelu-biisejä
en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa / rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita
Flash
13.10.2010 07:40:55

sub zero: Mä kuuntelen mieluummin Manowaria kuin McCartneyn hassuttelu-biisejä

Tjaa... Kuuntelin sattumalta eilen Manowarin 8 eka levyä putkeen. Hassuttelumielessä tosiaan varmaankin pesee Maccan hassuttelut.
Live Music Is Better!
texjazz
13.10.2010 08:07:58

sub zero: Mä kuuntelen mieluummin Manowaria kuin McCartneyn hassuttelu-biisejä

No mutta Wingsien At the speed of sound -levyllä Lindan laulama Cook of the house on ihan kurko hassuttelubiisi.

Vai onko?
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
jra
14.10.2010 00:28:03 (muokattu 14.10.2010 01:03:24)
Flash: Tjaa... Kuuntelin sattumalta eilen Manowarin 8 eka levyä putkeen. Hassuttelumielessä tosiaan varmaankin pesee Maccan hassuttelut.

Kahdeksan levyä Oikeaa Metallia ja hikisiä karjuja kyllä tosiaan pesee hassutteluasteikolla yhden Obladiin aika karuin numeroin,

JET: Joku väitti Kinksin kappaletta Sunny Afternoon mitä tahansa Beatlesin popbiisiä paremmaksi. Tsekkasin ja hieno kappalehan se on. Muttei Yesterdayn veroinen.

Sävellyksenä Yesterday on varmasti ainutlaatuisempi, mutta jos otan kaikki analyysianturit ja beatles-suodattimet pois päältä, niin emotionaalisena kokemuksena Waterloo Sunset vie voiton... perhana olikin puhe Sunny Afternoonista, hieno sekin, mutta ehkä niin eri tyyliä etten osaa verrata Yesterdayhin, joku muu Macca-biisi voisi olla lähempänä.

Ray Daviesilla on monta hyvää ehdokasta jotka kannattaa tsekata, vaikka ei mitään paremmuuslistoja haluaisikaan laatia. MacCartney on ehkä luonnollisella tavalla klassisempi balladinikkari, mutta R. Daviesilla on kyllä, ehkä hieman hiomattomampia, mutta erityisiä taitoja joilla pääsee meikälaisien suojauksen läpi.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Flash
14.10.2010 11:09:37

velipesonen: Waterloo Sunset - ihana biisi.

Davies on kyllä parhaimmillaan ihan loistava.

Mun mielestä Daviesin ja Maccan ero on siinä, että Davies on ehkä muutamaa alkupään Kinks levyä lukuunottamatta kuitenkin enemmän laulaja / lauluntekijä ja Artisti, kun taas Macca on ollut aina bändijätkä (mistä osa hänen soolouransa ongelmista juontaakin). Macca yritti viimeiseen asti pitää Beatlesin kasassa ja perusti pian bändin hajoamisen jälkeen Wingsin. Nykyinen livebändikin on ollut kasassa samalla kokoonpanolla jo 10 vuotta.

Davies ei taas tarvinnut Kinksiä oikeastaan mihinkään 60-luvun jälkeen, kunhan roikotti mukana, koska nimi oli vahva brändi, joka myi levyjä ja keikkalippuja. Kinks brändi oli myös lopulta rasite, joka pakotti "rokkaamaan", vaikka ei olisi huvittanutkaan (ja Dave veli oli se, joka halusi aina rokata enemmän). Ray Daviesin olisi varmasti ollut terveellisempää aloittaa sooloura jo paljon aikaisemmassa vaiheessa. Liekkö niin käynytkin ilman lojaaliutta veljeä kohtaan? Tai sitten olen väärässä ja Ray Davies oli myös pohjimmiltaan bändijätkä, joka halusi suojautua bändin suojiin.

Pointtina yllä olevassa liian pitkässä sepustuksessa on se, että minun on paljon helpompi kuvitella Davies jonnekkin baarin nurkkaan soolona akustisen kanssa tarinaa iskemään ja biisejä soittamaan, kuin Macca.
Live Music Is Better!
Musta Arkipyhä
14.10.2010 11:42:10
Flash: Tjaa... Kuuntelin sattumalta eilen Manowarin 8 eka levyä putkeen. Hassuttelumielessä tosiaan varmaankin pesee Maccan hassuttelut.

Tottakai.Joey DiMaio on tosiaan parempi basistikin kuin McCartney.Ja Beatleshän oli huono ja tylsä bändi.Todella yliarvostettu.

Ja kuten sanottu huonoja soittajia muttei se virtuoositeetti tosiaan aina meinaa kaikkea.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
14.10.2010 11:42:39 (muokattu 14.10.2010 11:43:54)
Ei mitn.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
JET
14.10.2010 17:38:13
McCartney sanoi parikyt vuotta sit haastattelus, että kappale Help! on osittain hänen tuotoksensa.
Stain
14.10.2010 19:53:23
Tietääkö joku missä vaiheessa beatleista tuli oikeesti rikkaita? Siis tyyliin eka miljoona tilille tai vastaavaa?
"No se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei Mandy viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau, vittu tehdään levy sitten."
blackmore81
14.10.2010 21:11:42
Stain: Tietääkö joku missä vaiheessa beatleista tuli oikeesti rikkaita? Siis tyyliin eka miljoona tilille tai vastaavaa?

Suoraa vastausta kysymykseesi en osaa sanoa, mutta tuolla on vähän tietoa heidän tienesteistään.
http://www.beatlemoney.com/beatles6467business.htm
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
Flash
15.10.2010 09:22:03

PsychedelicWarlord: Tottakai.Joey DiMaio on tosiaan parempi basistikin kuin McCartney.

Itse en pidä Joey DeMaioa basistina, vaan kitaristina. Vielä enemmän kuin Lemmyä. Lemmy ei sentään soita hirmu tilusooloja paksuilla kitaran (tai baritonikitaran) kielillä ja vibrakammella varustetulla "bassolla".
Live Music Is Better!
varakeef
15.10.2010 10:24:07
Flash: Itse en pidä Joey DeMaioa basistina, vaan kitaristina. Vielä enemmän kuin Lemmyä. Lemmy ei sentään soita hirmu tilusooloja paksuilla kitaran (tai baritonikitaran) kielillä ja vibrakammella varustetulla "bassolla".

Mutta näihän pääsemme takaisin Beatlesiin.

McCartneykin on enemmän kitaristi, kuin basisti. Sekä juuriltaan (kitaristi määrätty basson varteen) että soittotavaltaan. Ei pysy tontillaan, vaan liruttelee ties missä ylärekisterissä ja alun perin lyhytskaalaisella instrumentilla.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)