Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaraa ostamassa..
1 2 3
noogai_3
13.10.2010 18:42:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin tuossa yksi päivä sitä mieltä, että nyt on aika ostta uusi kitara. Olen soittanu nyt 4 vuotta, ensimmäiset 2 vuotta kävin tunneilla. Minkä kannalta näistä olette:
 
http://www.thomann.de/fi/epiphone_sgspch_special_egitarre.htm
 
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbs_580_wr.htm
 
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbs580wr_ret.htm
 
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbs200bc_egitarre.htm
 
Kiitos jo etukäteen.
 
hevikukko
13.10.2010 18:44:06 (muokattu 13.10.2010 18:47:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tuo ole selvää, jos vain SG mallisen haluat. Epiphone.
Tuossa hintaluokassa alle 200 egee, ei juurikaan ihme eroavaisuuksia ilmene.
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Antti1
13.10.2010 18:47:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon sitä mieltä, että näin niinku neljänkin vuoden jälkeen sä raaskit panostaa kamalan vähän instrumenttiin. Suosittelisin noiden sijaan tätä, vaikka sitten käytettynä torilta: http://www.thomann.de/fi/epiphone_sg400_ch.htm
 
Mikit on tuon kitaran heikoin kohta, mutta niillä soittaa kyllä ihan hyvin sen mitä tarvii soittaa. Yhden Epiphonen virittimen olen saanut murtumaan rungostaan kolmeen eri osaan, muuten ko. merkin rauta toiminut ihan oletetulla tavalla.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
baba o riley
13.10.2010 19:45:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

etsi vaikka tällanen http://www.thomann.de/fi/gibson_sgspecialfaded_wc.htm käytettynä, saat hyvän kepukan halpaan hintaan.
 
munkero
13.10.2010 19:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei saatana...
 
Mulla taitaa olla soittoa takana reilu 5 vuotta. Ja jos tuon tasosilla kamoilla pitäs vetää...
 
Jussi sanoo (17:00): afrikassa on lapsia, jotka ei oo ikinä saanu pillua, nyt joku roti tohon hommaan
Decadetroll
13.10.2010 20:22:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, en minäkään kehtais tuollasella kitaralla enää soitella. Eka sähkis oli joku epiluurin sg spessu ja järkihän sen kanssa meni. Paska kitara, parempi piti saada heti kun sai kesätyörahat kouraan.
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat. Mom don't like it, but he don't give a fuck, Kids come running for satan's ice cream truck.
Mr. Speed
13.10.2010 22:38:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiinnosta tekee mieli kysyä. Millä kitaralla sä soitat tällä hetkellä, jos nyt lasket ittes tollasten keppien tasoseks soittajaks?
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
RamoQ
14.10.2010 08:37:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole kyllä minkään noista kannalla. Tuo aijemmin mainittu SG400 on ihan ok peli. Ennemmin se kuin mikään noista.
 
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
Hi-Power
14.10.2010 08:49:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo minäkään kuullu että huippuhyvä kitara olisi jotenkin hyvän soittotaidon edellytys...Ei tuommonen 3000€ Gibson tunnu minun kädessä yhtään paremmalta kuin 400€ Tokai...Toki ohan se hienoa että on merkki kitara. Halvemmatkin kitarat on ihan kelpo pelejä kun ne ovat oikeen säädetty jne..
 
joku muu sikko
14.10.2010 08:57:35 (muokattu 14.10.2010 08:58:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hi-Power: En oo minäkään kuullu että huippuhyvä kitara olisi jotenkin hyvän soittotaidon edellytys...Ei tuommonen 3000€ Gibson tunnu minun kädessä yhtään paremmalta kuin 400€ Tokai...Toki ohan se hienoa että on merkki kitara. Halvemmatkin kitarat on ihan kelpo pelejä kun ne ovat oikeen säädetty jne..
 
Kaikkihan on suhteellista mutta itse olen sitä mieltä että kitaroissa niinkuin melkein joka asiassa on se että kalliila voi saada myös paskaa mutta ihan halvalla ei voi saada kovin hyvää. Se on kyllä aika totta että yli 2000 euron sijoitukset käytettyihin alkaa jo mennä fiilis/vintage osastoon.
 
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää puolella teholla, se menettää tehonsa - Ritchie Blackmore
TTV
14.10.2010 09:20:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkäpä Anttilasta löytyy sopiva troll-Williams tai sitten kannattaa katella "sitä oikeaa tositarkoituksella" vaikka Torilta?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
joku muu sikko
14.10.2010 09:29:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Ehkäpä Anttilasta löytyy sopiva troll-Williams tai sitten kannattaa katella "sitä oikeaa tositarkoituksella" vaikka Torilta?
 
Se williams ei muuten ole edes huono. Kaularauta ja kaikki, vahvistimen kanssa nyt 99€. Näppäilin sellaista eilen tarjoustalossa, liukas kaula, vahva akustinen sointi jne. Pikkutuunauksella jos kaula on edes suunnilleen suora niin saa ihan soitettavan pelin - hintaansa nähden siis.
 
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää puolella teholla, se menettää tehonsa - Ritchie Blackmore
novo
14.10.2010 12:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: etsi vaikka tällanen http://www.thomann.de/fi/gibson_sgspecialfaded_wc.htm käytettynä, saat hyvän kepukan halpaan hintaan.
 
Itellähän kävi tuuri ja ostin käytettynä lievästi modaillun(mikit ja talla vaihdettu) fadedin jäseneltä Insane Kane hintaan 300e ja onpahan ollu kyl kitara kohillaan hintasekseen. Epikan spesiaaliin verratessa ero yällä ja päevällä Gibbonin eduks for sure. Onhan ne lähtöhinnoiltaankin eri ja niinhän se hintaero pitäiskin näkyä.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
ubik
14.10.2010 20:52:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

halpa keppejä läpi käyneenä ja sitten "kalliimpiin" (300-500 käytettynä) ei voi ku todeta et oispa siirtyny jo aiemmi, vireen saa kohillee ja se jopa pysyy, yleisestikkin on semoone tunne et nyt o hyvä, jos sit taas siirrytää tone 1000+ osastolle ni en osaa sanoa et mikä siel on sitte niin paljon parempaa?
 
Decadetroll
14.10.2010 21:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puut, osat ja työn laatu?
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat. Mom don't like it, but he don't give a fuck, Kids come running for satan's ice cream truck.
Mr. Speed
14.10.2010 21:28:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ubik: halpa keppejä läpi käyneenä ja sitten "kalliimpiin" (300-500 käytettynä) ei voi ku todeta et oispa siirtyny jo aiemmi, vireen saa kohillee ja se jopa pysyy, yleisestikkin on semoone tunne et nyt o hyvä, jos sit taas siirrytää tone 1000+ osastolle ni en osaa sanoa et mikä siel on sitte niin paljon parempaa?
 
Käy kokeilemassa. Josset saa tonnin kepistä enempää kuin 500 euron kepistä irti, niin ei kannata vaihtaa. Itelläni saa olla jo kova keppi, että väräyttää puntissa. Tollaset n. 500 euroa käytettynä kustantavat kepit (Iba RG tms) ovat itellä lähinnä sellasia mitäänsanomattomia hajuttomia ja mauttomia. Eivät soundaa juuri miltään. Tietysti vahvarilla on myös jotain tekemistä asian kanssa. Ei POD:illa saa kitaroiden soundieroja mitenkään selville, mutta Ultra Leadilla tai Einsteinilla saa.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Isar
15.10.2010 07:55:35 (muokattu 15.10.2010 17:48:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä ei voi kysyä, mikä kitara kannattaa ostaa tiettyyn hintaluokkaan. Aikanaan kun ostin Japsi Love Rockin, sinänsä samat kitarat olivat kaikki selkeitä yksilöitä. Jos sitä tiettyä kitaraa ei olisi ollutkaan, en olisi välttämättä Love Rockia edes ostanut. Nyt kun itsellä on se tietty, ei tule edes mieleenkään ajatukset, pitäiskö se vaihtaa Gibsoniin, tms.
 
Ystävä aloittelee kitarointia ja räimii nyttemmin kelpo lailla Popedaa. Loppukesästä tsekkailin ystävälleni näitä edullisimpia Epiphonen Les Pauleja, olisko mallia Special, mutta joka tapauksessa alle 200 euron luokkaa. Keskimäärin kitarat olivat enempi kuraa, kuin soittimia. Joukossa oli yksi helmi, joka oli oivallinen peli. Ostaa pamautin sen, ja kaverilla on nyt ok kitara.
 
Miten ostaakaan kitara; ei ainakaan kokeilematta, koska erityisesti edullisissa peleissä soitinten yksilöissä on huomattavia eroja. No oikeastaan eroja on jokaisen hintaluokan peleissä...
 
ubik
15.10.2010 21:22:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kävin aikanaa paikallisessa kitarakaupassa testailemmas noita 1000+€ uutena kitaroitaja eipä noi mitenkää erikoisia ollu, gibsonis lespaul studiossa oli nauhat hiottu päin hvettiä, ja 2000 standarditkaa ei juurikaa säväyttäny.
 
tärkeimpiä kriteereitä itelleni on:
Soitettavuus
Yleistuntuma
Akustine soundi
 
Noissa 400-500 € käytettynä kitaroissa ei oo ollu mitään moitetta edellä olevista asioista.
 
no jokaine niiku ite parhaaks näkee.
 
Mr. Speed
15.10.2010 21:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ubik: No kävin aikanaa paikallisessa kitarakaupassa testailemmas noita 1000+€ uutena kitaroitaja eipä noi mitenkää erikoisia ollu, gibsonis lespaul studiossa oli nauhat hiottu päin hvettiä, ja 2000 standarditkaa ei juurikaa säväyttäny.
 
tärkeimpiä kriteereitä itelleni on:
Soitettavuus
Yleistuntuma
Akustine soundi
 
Noissa 400-500 € käytettynä kitaroissa ei oo ollu mitään moitetta edellä olevista asioista.
 
no jokaine niiku ite parhaaks näkee.

 
Niinnoh.. G Studiot on käytettynä siihen 600-700 euron hintaluokkaan :D Gibsonin viimeistelyä nyt ei muutenkaan paljon kannata tuijotella.. Se on kovin usein kovin kamalaa, enkä ite oo vielä kovin hyvällä Gibsonilla soittanut.
 
On totta, että esim. ESP Standard-series on tosi kallista paskaa verrattuna laatuun, eikä laatu ole mitenkään merkittävästi parempaa verrattuna vaikkapa Iban RG:hen. Jos puhutaan kalliista kepeistä, niin ESP std, Gibson Std, ja Jackson Select Series ovat uutena varsinkin todella kalliita välineitä verrattuna työn laatuun(oman empiirisen tutkimuksen osoittamana). Käytettynä siihen reiluun tonniin ihan jeppiskamaa, ja mahdollisuus on saada kovakin keppi siihen hintaan. Itselläni on(ylläri) eniten säväyttänyt Jaskan Selectit, mutta nekään ei enää oikein..
 
Itse olen siirtynyt ihan Custom Shop kamaan.. Vähän niinkun huumeissa. Enää ei perushuttu säväytä :) Saa viimeistelyä ja soundia. Oikeasti toimivan kitaran saa tuohon 500 euron hintaan helposti, mutta toimivuus ei enää riitä meikäläiselle. Vähän sama vahvareiden kanssa.. Mutta makuasioitahan nämä.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Isar
16.10.2010 08:29:57 (muokattu 16.10.2010 08:33:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ubik: No kävin aikanaa paikallisessa kitarakaupassa testailemmas noita 1000+€ uutena kitaroitaja eipä noi mitenkää erikoisia ollu, gibsonis lespaul studiossa oli nauhat hiottu päin hvettiä, ja 2000 standarditkaa ei juurikaa säväyttäny.
 
tärkeimpiä kriteereitä itelleni on:
Soitettavuus
Yleistuntuma
Akustine soundi
 
Noissa 400-500 € käytettynä kitaroissa ei oo ollu mitään moitetta edellä olevista asioista.
 
no jokaine niiku ite parhaaks näkee.

 
Aikanaan tein soittimen valintaa lähinnä Gibsonin ja Tokain välillä. Hakusassa oli nimenomaan Les Paulin tyyppinen peli. Koska olin ostamassa peliä ns. isältä pojalle tyyliin, mieluiten olisin upottanut siihen hiukan enempikin rahaa. Itse jouduin ehkä jonkinlaiseen tilastolliseen miinaan: Gibsonin Studiot olivat murheellisen holtittomasti tehtyjä; Standardit ja Classicit olivat hiukan laadukkaamman oloisia, mutta silti maantaikappaleiden tyyppisiä.
 
Tämän vuoksi päädyin sitten Tokaihin. Vaihdoin muutama viikko sitten härveliin vielä SD 59 mikit, ja kitara parani entisestään. Kaulamikki on tosin hiukan mössömäinen säröllä komppattaessa; cleanit ja yläsävelten soolot sitä vastoin toimivat loistavasti. Tallamikki oli täysin onnistunut valinta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «