Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Teippaukset kitaran maalauksessa
1
66leyde
11.10.2010 21:15:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei.
 
Onko tietoo millasta teippiä käytetään kun kitaran maalauksessa. Pitäis saada aikaan kuvioo malliin alla oleva linkki.
Maalarinteippi ei tule kyseeseen noitten kaarevien raitojen takia. Onkohan olemassa jonkinlaista tarra arkkia, joka kestää spraymaalin kupruilematta.
 
http://www.google.fi/imgres?imgurl= … 384FI384%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1
 
Fisher
12.10.2010 12:55:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisi ehken löytyä autovara-osa liikkeistä jotain valmiita sapluunoitakin tuollaisella ruutukuvioilla? (Biltema?)
 
Muuten menisin automaalaamoon ja ostaisin sieltä 3M sinistä autonmaalausteippiä.
En tiedä mistä saa netistä enkä kerkeä tässä töissä nyt etsimäänkään.
 
-Late
 
T.Urmio
12.10.2010 21:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontaktimuovista tein itse tommosen kuvion. Oli melko aikaavievää touhua mut hyvä tuli.
Ensin maalasin koko luutun valkoiseksi. Leikkasin kontaktimuovin kääntöpuolella olevien ruutujen kokoisia "tilkkuja" ja liimasin ne yksitellen tarkkaan kohdistaen kitaraan, jonka jälkeen maalasin mustan ja poistin tarrat.
On varmaan helpompikin tapa, mutta ei tullut silloin ainakaan mieleen.
 
No ei se mun vika oo
66leyde
12.10.2010 23:11:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oikeestaan mua vaan arveluttaa, että pysyykö kontaktimuovi kiinni kitarassa maalauksen ajan. siis ainakn jotkut muoviteipit lähtee spraymaalin vaikutuksesta irti ja alkaa kuplia.
 
T.Urmio
12.10.2010 23:42:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

66leyde: oikeestaan mua vaan arveluttaa, että pysyykö kontaktimuovi kiinni kitarassa maalauksen ajan. siis ainakn jotkut muoviteipit lähtee spraymaalin vaikutuksesta irti ja alkaa kuplia.
 
Pysyi hyvin, ainakin kannessa ja selkäpuolella. Reunat ja kulmat ja semmoiset olikin haasteellisia ja parissa kohtaa hieman haukkasi teipin alle.
 
No ei se mun vika oo
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «