Aihe: Uudet mikit Jatsariin?
1 2 3 4 5
Antti1
11.10.2010 21:33:27
BigPapa: Niin, on se tietysti vähän vaikeeta jos pitäis tohon hintaan hyvä basso saada.

Nih, siksi mä yritänkin tällä kertaa saada nykyisistä vempaimista kaiken mahdollisen ilon irti. Säästäminenkään ei tule kyseeseen ihan lyhyellä aikavälillä, kun on paljon paljon uutta bassoa akuutimpiakin hankinnan kohteita. Joskus sit, mut ei nyt.
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
hollstro
11.10.2010 21:36:47

Antti1: Kertokaa nyt toki mikä se parempi basso tohon hintaluokkaan sitten on, joka tulisi hankkia?

No uus CV Squju on n. 350 € plus ne vähintään 200 € mikit/pari, eikös siitä tule 550 €. Sillä saa jo monenlaista, esim ton: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=454756
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Antti1
11.10.2010 21:40:03 (muokattu 11.10.2010 21:40:24)
hollstro: No uus CV Squju on n. 350 € plus ne vähintään 200 € mikit/pari, eikös siitä tule 550 €. Sillä saa jo monenlaista, esim ton: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=454756

En mä oo ostanut uutta Squieria missään vaiheessa, joten se teoreettinen budjetti on edelleen mainitsemani snadisti reipas 400€ mikitkin huomioiden... :D

Enivei, kuten aiemmin jo sanoin, niin tosta Fenderistäkin lähtis ihan samaan tapaan mikit vaihtoon. Kaikissa ne on tähän asti olleet kovin hiljaiset hissukat, eikä ihan sitä mitä mä haen. Ehkä tossa on toisin, ken tietää.
BigPapa
11.10.2010 21:42:24

Antti1: En mä oo ostanut uutta Squieria missään vaiheessa, joten se teoreettinen budjetti on edelleen mainitsemani snadisti reipas 400€ mikitkin huomioiden... :D

Enivei, kuten aiemmin jo sanoin, niin tosta Fenderistäkin lähtis ihan samaan tapaan mikit vaihtoon. Kaikissa ne on tähän asti olleet kovin hiljaiset hissukat, eikä ihan sitä mitä mä haen. Ehkä tossa on toisin, ken tietää.

Mistä fenderistä?
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Antti1
11.10.2010 21:43:30
BigPapa: Mistä fenderistä?

Toi hollstron linkittämä ehdotus, Fenderin J-bass.
BigPapa
11.10.2010 21:44:18

Antti1: Toi hollstron linkittämä ehdotus, Fenderin J-bass.

Niinku siis miks menis?
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
hollstro
11.10.2010 21:46:28

Antti1: En mä oo ostanut uutta Squieria missään vaiheessa, joten se teoreettinen budjetti on edelleen mainitsemani snadisti reipas 400€ mikitkin huomioiden... :D

No älä sit osta Jazz-bassoa. Niissä on tollaset mikit.
Antti1
11.10.2010 21:49:05
BigPapa: Niinku siis miks menis?

Lainaan itseäni edellisestä viestistä: "Kaikissa ne on tähän asti olleet kovin hiljaiset hissukat, eikä ihan sitä mitä mä haen." Selvitys: täytyy tän kyseisen bändin kanssa soittaa hurjaa örrinmörrinheviä hurjalla tatsilla hurjassa alavireessä ja vielä plekun kanssa, jota myöten väännän mikit melko alas kolinoiden estämiseksi jne.

Mitä tulee tohon, että jatsareissa on tuollaiset mikit, niin vaihtoahan mä tässä suorittamassa olenkin... Voin mä ihan hyvin vetästä vaikka jyrsimellä sopivaa koloa mille vaan, ei se siitä kiinni ole. Vai mikkienkö perusteella soitin pitäisi valita?
BigPapa
11.10.2010 21:52:37

Antti1: Lainaan itseäni edellisestä viestistä: "Kaikissa ne on tähän asti olleet kovin hiljaiset hissukat, eikä ihan sitä mitä mä haen." Selvitys: täytyy tän kyseisen bändin kanssa soittaa hurjaa örrinmörrinheviä hurjalla tatsilla hurjassa alavireessä ja vielä plekun kanssa, jota myöten väännän mikit melko alas kolinoiden estämiseksi jne.

Mitä tulee tohon, että jatsareissa on tuollaiset mikit, niin vaihtoahan mä tässä suorittamassa olenkin... Voin mä ihan hyvin vetästä vaikka jyrsimellä sopivaa koloa mille vaan, ei se siitä kiinni ole. Vai mikkienkö perusteella soitin pitäisi valita?

No aktiiivimikki basso tai jotain, tai millasset sun vaffarit on. Kompuraa väliin ja rantasaunaa jo vain tupa tärisee.
hollstro
11.10.2010 21:58:41

Antti1: Lainaan itseäni edellisestä viestistä: "Kaikissa ne on tähän asti olleet kovin hiljaiset hissukat, eikä ihan sitä mitä mä haen." Selvitys: täytyy tän kyseisen bändin kanssa soittaa hurjaa örrinmörrinheviä hurjalla tatsilla hurjassa alavireessä ja vielä plekun kanssa, jota myöten väännän mikit melko alas kolinoiden estämiseksi jne.

No kyllä. Jos haluat paksua saundia ja kovaa ulostuloa niin valitse joku muu basso. Esim. Stingray tai sen kopio. Tai mikä tahansa humpparimikkinen basso.

Kitaravertauksin, jos hakee Lessukan saundia niin ei kannata Stratosta aloittaa.

Sitten vielä tohon mikkikolinaan. Sulla on väärä tekniikka jos mikit pitää vetää kovin alas kolinoiden välttämiseksi. Ei se kovaa lyöminen oli hyvän saundin salaisuus, vaan sen lyönnin napakkuus.
Heikki L.
11.10.2010 22:24:54 (muokattu 11.10.2010 23:23:28)

Mulla nelikielisessä Ibanezin SR1500:ssa on jotkin DiMarzion valmistamat P/J-mikit. Niillä onnistuu alaviremättö melko kivasti. Ne on passiiviset, modautin aktiivietusen veks bassosta. Vaikka basso ja mikit ovat eri kuin sulla, niin ehkäpä DiMarziolta voisi löytyä jotain sopivaa.

E: Niin, tämä on siis Antti1:lle osoitettu viesti.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Teijo K.
11.10.2010 23:18:02 (muokattu 11.10.2010 23:28:35)

Antti K.: Kieltämättä 27v normaaleilla 9v neppareilla on jytky tripla, ei siinä mitään.

Itse käytän tällaisia: http://cgi.ebay.co.uk/EMG-24-VOLT-M … Accessories&hash=item4cf1a5a3e1

24v ja menee pieneen tilaan.

9v sähköillä (yhdellä paristolla) EMG:t ovat kompressoivia, eli tasaista jöötiä tulee. Hevimiehethän taitavat tykätä EMG:istä ehkä juuri sen vuoksi. 18v ja ylöspäin voi sormilla hallita dynamiikkaa paremmin, uskaltaisko sanoa että ihan kuin hyvillä passiivimikeillä. Varsinkin yksikelaisissa tuo hurinattomuus on kyllä tärkeä asia, ja siinä EMG:t harjaavat...

Harjaa tuo EMG mielestäni siinäkin, miten hyvin se ottaa soundia vähän kauempaakin. Jos se on tatsin kannalta tärkeää.

Niin. Ja niitä mikkejäkään ei tarvitse ostaa uutena. Tuolla torillahan niitä pyörii käytettynä siinä missä basojakin. Ainakin EMG settejä olen nähnyt tuolla joitakin. Myös jotain muita täällä mainittuja.

Kent Armstrongin mikit on muuten myös tosi selkeänsoundiset. Mulla on pari kuuskielistä joista toisessa on KA passiivi ja toisessa EMG aktiivimikki. Molemmissa B kieli hyvin selkeä ja tanakka. EMG kyllä harjaa volumen määrässä. 18v sähköillä ajelen.
nro5
12.10.2010 09:07:11
Täältä ääni DiMarzion Model J:lle. Hurinattomat ja edukkaatkin ovat. Tuovat ihan hillittömästi lisää potkua jatsariin. Vähän kuin jatsarin mikki yrittäisi kuulostaa presarilta...
http://www.thomann.de/fi/dimarzio_dp123bk.htm
Teijo K.
12.10.2010 09:21:48 (muokattu 12.10.2010 12:04:38)

Mulla oli Dimarzion P-mikki yhdessä omatekeleessä kiinni aikoinaan. Aika samanhenkinen kuin Kent Armstrong mielestäni. Selkeä ja hyvin potkua noin passiivimikiksi. Se oli vain nelikielinen ja olen aina käyttänyt vain normaaliviritystä, joten en osannut sanoa miten toimii mörkövireissä.

Nythän siellä oli Torilla Duncanin saippualaatikkopari 50 euron yhteishintaan. Jos ne on humbuckerit niin voisi antaa aika kivastikin ääntä ja murinaa lisää. Pikkusen tulee jyrskäyttämistä ja takaisinmodaaminen on kyllä jo isomman urakan homma. Melkein se olisi ajateltava varmaan lopulliseksi modaukseksi.

Yksi mikä voisi olla, on joiltakin merkeiltä tarjolla olevat päällekkäiskelaiset humpukkerit mitä lienee jatsimikkien kokoisina.
Siderocks
12.10.2010 21:39:17

Ei helevetti mitä hommaa taas täällä :D Uskomaton kitinä ja marmatus, miten se on niin mahdotonta vaan vastata kysymykseen? Jos äijä haluaa uudet mikit, ei uutta bassoa niin silloin ehdotetaan niitä mikkejä tai pidetään esimerkiksi leipäläpi ummessa kun sieltä ei mitään tarpeellista ole tulossa ulos.
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
Antti1
12.10.2010 22:06:50
Siderocks: Ei helevetti mitä hommaa taas täällä :D Uskomaton kitinä ja marmatus, miten se on niin mahdotonta vaan vastata kysymykseen? Jos äijä haluaa uudet mikit, ei uutta bassoa niin silloin ehdotetaan niitä mikkejä tai pidetään esimerkiksi leipäläpi ummessa kun sieltä ei mitään tarpeellista ole tulossa ulos.

No onhan tässä jo ihan mukavasti alkanut ehdotuksia tulemaan ja noiden kaikkien läpikelaamisessa saa kyllä tovin jo menemään, eli nou hätä.
poppamies
12.10.2010 22:09:09

Siderocks: Ei helevetti mitä hommaa taas täällä :D Uskomaton kitinä ja marmatus, miten se on niin mahdotonta vaan vastata kysymykseen? Jos äijä haluaa uudet mikit, ei uutta bassoa niin silloin ehdotetaan niitä mikkejä tai pidetään esimerkiksi leipäläpi ummessa kun sieltä ei mitään tarpeellista ole tulossa ulos.

Jåå. Aivan uskomatonta. Ei kysyjä missään vaiheessa kaivannut arviota bassostaan vaan siitä mitkä mikit ois hyvät (lue paremmat).
Ja mistä helvetistä joku voi telepaattisesti arvioida että tämä USA -89 Fender on niin "huono" ettei siihen kannata laittaa kunnon mikit.

"..if you buy a Fender made in the last 20 years or so, you HAVE to put a Seymour Duncan replacement pickup in them to make them sound like Fenders..."

Näin kirjoitti mulle Carol Kaye 22.08.2003. Äitiä pitää aina totella
G strings are for strippers
hollstro
12.10.2010 22:53:16

No mikä on sun ehdotus aiheeseen?
pekezu
12.10.2010 23:01:06

poppamies: Jåå. Aivan uskomatonta. Ei kysyjä missään vaiheessa kaivannut arviota bassostaan vaan siitä mitkä mikit ois hyvät (lue paremmat).
Ja mistä helvetistä joku voi telepaattisesti arvioida että tämä USA -89 Fender on niin "huono" ettei siihen kannata laittaa kunnon mikit.

"..if you buy a Fender made in the last 20 years or so, you HAVE to put a Seymour Duncan replacement pickup in them to make them sound like Fenders..."

Näin kirjoitti mulle Carol Kaye 22.08.2003. Äitiä pitää aina totella

Jås säkin påppis ålisit lukenut kåkå keskustelun ajatuksella, ålisit huåmannut, että paskat täällä mistään -89 Fendästä puhutaan.

Itse olen osittain hollstron linjalla siinä, että halpaan bassoon mikkisijoitus tod. näk. on suht yhdentekevä. Voihan niillä vivahteita hakea. Mutta jos nyt sitten ehdotetaan jotain niin SD:n hot stackit olisi itsellä kokeilulistassa. EMG:t on kovin suositut hevimedal- piireissä, joten miksei sit niitäkin voisi huvitellessaan koettaa.

DiMarzion Ultra Jatseja mulle joku suositteli joskus. Jäi testaamatta, vaikka mieli olis tehnt.
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)